Aπό τα αρχαία χρονιά οι άνθρωποι προσπαθούσαν μέσα από τον τρόπο ζωής τους να διαμορφώσουν και να εξασφαλίσουν την υστεροφημία τους. τη φήμη δηλαδή που θα ακολουθούσε τον θάνατο τους και θα επέτρεπε στις επόμενες γενιές να τους δοξολογούν. Ποσό σημαντική είναι πλέον η υστεροφημία στην εποχή μας και ποσό διαφέρει από την ίδια τη φήμη;

Η αντίληψη ότι η αγαθή φήμη και δόξα συνοδεύει έναν άνθρωπο και μετά τον θάνατό του κατηύθυνε σε μεγάλο βαθμό τις ανδρείες πράξεις των πολεμιστών κατά την ηρωική εποχή, την ενάρετη ζωή των πιστών αλλά και την ανάγκη να αφήσει κανείς το «αποτύπωμά» του στην ανθρωπότητα, ώστε με το πέρασμα του χρόνου να γίνονται αναφορές στη ζωή και το έργο του. Η υστεροφημία μάλιστα συνεχίζει να υπερτερεί σε σχέση με τη φήμη που κάποιος διαθέτει εν ζωή, ακόμη και σήμερα σε πολλές περιπτώσεις.

Μεταβαίνοντας ωστόσο στον επιχειρηματικό κόσμο, η σχέση αυτή αντιστρέφεται. Η φήμη ενός οργανισμού, το brand και η σύνδεσή του με το καταναλωτικό κοινό βρίσκονται στο επίκεντρο. Κι ενώ τα φώτα υπήρξαν στραμμένα για πολλά χρόνια στο corporate brand και την αξία που είχε οποιαδήποτε επένδυση σε ενέργειες ενίσχυσής του, τη θέση του έρχεται να πάρει το επονομαζόμενο employer brand.

Έχοντας αναγνωρίσει την αξία του ανθρώπινου δυναμικού ως κινητήρια δύναμη των αποτελεσμάτων και της εταιρικής επιτυχίας αλλά και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μάλιστα δεν μπορεί να «αντιγραφεί», οι οργανισμοί ξεκίνησαν να υλοποιούν αντίστοιχες ενέργειες και πρακτικές. Η αδυναμία εύρεσης των κατάλληλων στελεχών, η νέα πραγματικότητα στην αγορά εργασίας που πλέον οι εταιρείες διεκδικούν τους ίδιους υποψηφίους σε παγκόσμιο επίπεδο, ενίσχυσε σημαντικά την ανάγκη τους να αποτελούν εργοδότη επιλογής. Γιατί ακόμη και σε περιόδους ύφεσης, με υψηλά ποσοστά ανεργίας, οι εταιρείες συνεχίζουν να αναφέρουν αδυναμία κάλυψης θέσεων εργασίας αλλά και έλλειψη ταλέντου. Αν σε αυτό προστεθεί και το brain drain που βιώνει η χώρα μας, τότε γίνεται αντιληπτό ότι οι υποψήφιοι είναι εκείνοι που σε μεγάλο βαθμό τελικά επιλέγουν τον εργοδότη τους.

Την Παρασκευή 30 Μαρτίου, ο Nick Thompson, Employer Brand, Social Media and Attraction Manager στην Vodafone UK, θα βρίσκεται στο Talent Management Conference να μας παρουσιάσει τα βήματα που ακολούθησαν για να δημιουργήσουν το δικό τους employer brand και employee value proposition. Θα μας μιλήσει για την αξία του candidate experience αλλά και της επένδυσης σε Business to Talent (B2T) marketing, ενώ θα μας ξεναγήσει στο δικό τους talent journey και θα μας αποκαλύψει tips και tools που είναι εφαρμόσιμα σε κάθε εταιρεία.