Όλα τα ερωτήματα γύρω από το ταλέντο και τις προκλήσεις που διαμορφώνει η νέα αγορά εργασίας απαντήθηκαν στο συνέδριο «Talent Management Conference: Winning the war for talent in an agile world» που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Μαρτίου από το περιοδικό HR Professional.

«Για την ηγεσία των οργανισμών ταλέντο σημαίνει αναζήτηση και προετοιμασία των αυριανών leaders, ενώ αντίστοιχα το περιεχόμενο του talent management από μία πιο στρατηγική σκοπιά είναι η αναζήτηση εκείνων των θέσεων εργασίας στο οργανόγραμμα που επηρεάζουν σημαντικά τα εταιρικά αποτελέσματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο David Collings, Professor of Human Resources Management στο Dublin City University Business School και keynote speaker του συνεδρίου.

Με τη διακράτηση του ταλέντου να αποτελεί βασική προτεραιότητα της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού (40%) αλλά και την αδυναμία των τμημάτων HR από πλευράς ικανοτήτων να διαχειριστούν το ταλέντο (29%), το talent management συνεχίζει να αποτελεί μία κρίσιμης σημασίας διαδικασία. H προσοχή των HR επαγγελματιών καλείται να είναι στραμμένη όχι μόνο στις σημερινές ανάγκες της εταιρείας -σε επίπεδο στελεχών και ικανοτήτων- αλλά και στο μέλλον, σε έναν ορίζοντα 3-5 χρόνων.

Και μπορεί τα τελευταία χρόνια να γίνεται όλο και πιο συχνή αναφορά στον στρατηγικό ρόλο του HR, όμως όπως αποκάλυψε ο ομιλητής, το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού δαπανά το 15% του χρόνου του σε στρατηγικά θέματα, ακριβώς όπως έκανε και το 1995. «Ο πόλεμος για το ταλέντο τελείωσε και, το ταλέντο είναι αυτό που κέρδισε» ανέφερε ο D. Collings, τονίζοντας ότι η αγορά εργασίας αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς και οι oργανισμοί σταδιακά θα κληθούν να εστιάσουν σε εκείνες τις ενέργειες που θα τους μετατρέψουν όχι απλά σε εργοδότες επιλογής αλλά σε contractors of choice.

Από την πλευρά του ο Nick Thompson, Employer Brand, Social Media & Attraction Manager της Vodafone UK, έκανε λόγο για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα ίδια τα στελέχη της εταιρείας, που αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές καθώς μπορούν να επικοινωνήσουν με «πάθος» τις πραγματικές τους ιστορίες από την εργασία, δίνοντας νόημα και ενεργό περιεχόμενο στο EVP ενός οργανισμού. Μία από τις πρακτικές που οι ίδιοι εφάρμοσαν με επιτυχία και μπορεί να υιοθετηθεί από οποιαδήποτε επιχείρηση είναι η αρχική δημιουργία του προφίλ των υποψηφίων που επιθυμεί μία εταιρεία να προσελκύσει, και στη συνέχεια η δομημένη προσέγγισή του με όχημα την τεχνολογία.

Οι λόγοι που ένας υποψήφιος θα παραμείνει σε έναν οργανισμό είναι όπως εξήγησε ο ίδιος: οι ευκαιρίες για εξέλιξη (56%), η θετική πορεία του οργανισμού μελλοντικά (37%), το work-life balance (36%), οι ευκαιρίες για ανέλιξη (29%) κ.ά. Ως σημαντικό χαρακτηριστικό ενός εργασιακού περιβάλλοντος που παρουσιάζει αυξημένες αποδόσεις είναι σύμφωνα με τον ίδιο η διαφορετικότητα που αυτό επιδεικνύει, και ο τρόπος που προσφέρει την ευκαιρία σε όλα τα στελέχη να διαθέτουν τη δική τους «φωνή» μέσα σε αυτό.

Ο Felice Valente, Former International Human Resources Director της Pirelli κατά την ομιλία του εστίασε στην αξία του performance management, το οποίο σε πολλές εταιρείες πραγματοποιείται ακριβώς όπως η αξιολόγηση των παιδιών στα σχολεία (στοχοθέτηση στην αρχή του έτους και 2-3 reviews μέσα στον χρόνο). Αυτός ο τρόπος προσέγγισης ωστόσο σύμφωνα με τον ίδιο δεν προλαμβάνει τις χαμηλές αποδόσεις των στελεχών και κυρίως οι οργανισμοί δεν είναι σε θέση να προβούν σε αποτελεσματικές διορθωτικές κινήσεις. Ο «εξοπλισμός» των ανθρώπων με εργαλεία, η εκπαίδευσή τους καθόλη τη διάρκεια του έτους και η δημιουργία του κατάλληλου εργασιακού περιβάλλοντος που προάγει το instant feedback στους εργαζόμενους είναι μόνο μερικές από τις βασικές προυποθέσεις για υψηλές αποδόσεις.

Αυτό που θέλουν οι ηγέτες!
Στη συζήτηση πάνελ που πραγματοποιήθηκε οι σύνδεροι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τους προβληματισμούς και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται η ηγεσία των οργανισμών τον όρο ταλέντο. Με συντονίστρια την Άννα Μαμαλάκη, People & Organizational Design Expert και τη συμμετοχή των: Philipp Brinkmann, CEO, Tripsta S.A. (tripsta, travelplanet24, and airtickets®), Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, CEO, Aldemar Resorts, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Country Manager – Greece, Bulgaria, Cyprus and Malta της Google, Φανή Κλειδά, Country Manager, ManpowerGroup Greece and Cyprus, Παντελής Κονταξάκης, President & CEO, Χρυσή Ευκαιρία Group και Μαρίκα Λάμπρου, Managing Director, ΚΑΥΚΑΣ συζητήθηκαν οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες που διαμορφώνει το νέο εργασιακό περιβάλλον γύρω από το talent management.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ταλέντο είναι εκείνο το στέλεχος που συνεχώς επιθυμεί την εξέλιξη και ανάπτυξή του, που παρουσιάζει εκείνα τα soft skills και τις συμπεριφορές που έχει ανάγκη η εταιρεία, εστιάζει στην ευμάθεια και τη συναισθηματική νοημοσύνη και προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες. Τέλος, σημειώθηκε χαρακτηριστικά ότι δεν αρκεί μόνο να υπάρχει το «ταλέντο» αλλά πρέπει να υπάρχει και το κατάλληλο περιβάλλον, με τα σωστά κριτήρια, έτσι ώστε το ταλέντο να αναπτυχθεί.

Οι παρουσιάσεις των ομιλητών θα είναι διαθέσιμες στο www.talentmanagement.gr