H Αγγέλικα Τζέμου μιλά για την έμπνευση που δίνει η συμβολή της επιστήμης σε μια καλύτερη ζωή & για ένα εργασιακό περιβάλλον που ενισχύει την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.

    HRforward: Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας σας ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού;

A.T.: Η αποστολή της Bayer, Science for a Better Life, είναι να συμβάλλει στην επίλυση ορισμένων από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες προκλήσεις στον τομέα της υγείας και της διατροφής. Η επιτυχημένη πορεία της εταιρείας τα τελευταία 150 χρόνια στηρίζεται κυρίως στη δέσμευση των ανθρώπων της στο όραμα αυτό καθώς και στις γνώσεις και δεξιότητες του ανθρώπινου κεφαλαίου της. Επιπλέον, η Bayer στηριζόμενη στις LIFE αξίες της -Leadership, Integrity, Flexibility, Efficiency-  επιδιώκει όλοι οι εργαζόμενοί της να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν στον καλύτερό τους εαυτό. Είναι λοιπόν στρατηγική δέσμευση της εταιρείας η φροντίδα και η ενίσχυση της επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης των ανθρώπων της που με τη σειρά τους εξασφαλίζουν τις υψηλές επιδόσεις της Bayer παγκοσμίως.

    HRf.: Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για το 2018;

A.T.: Το τμήμα HR της Bayer Hellas εδώ και πολλά χρόνια προσφέρει την αμέριστη στήριξή του στον εργαζόμενο. Παρατηρούμε όμως πως το HR διεθνώς αλλάζει, βρίσκεται πλέον πιο κοντά στο business και αναλαμβάνει τον ρόλο του στρατηγικού εταίρου. Ως εκ τούτου, στόχος μας για το 2018 είναι η αναβάθμιση των δεξιοτήτων του τμήματος για να διατελέσει σημαντικότερο ρόλο στην στήριξη της οργάνωσης, ευθυγραμμίζοντας διαδικασίες και ανθρώπινο δυναμικό με την στρατηγική της εταιρείας και με τις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς δίνοντας στην Bayer Hellas ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και βοηθώντας την να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη επιτυχία σε τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις.

Ακόμα μια επιδίωξή μας φέτος είναι να αξιοποιήσουμε περισσότερο το δυνατό employer brand της εταιρείας, να το ενδυναμώσουμε και να θεμελιώσουμε τη φήμη της ως εξαιρετικού εργοδότη, προσελκύοντας έτσι και κρατώντας κοντά μας τους πιο ταλαντούχους επαγγελματίες, εργαζόμενους πολυδιάστατων γνώσεων και δεξιοτήτων. Με το μότο Passion to Innovate, Power to Change ενστερνιζόμαστε την αλλαγή -την κουλτούρα διαρκούς βελτίωσης και επαναδημιουργίας- ως σημαντικό μοχλό προόδου. Το «Πάθος για Καινοτομία και η Δύναμη Για Αλλαγή» εκπροσωπούν όσα η Bayer περιμένει από τους εργαζόμενούς της και βέβαια όσα η Bayer έχει να προσφέρει σε εκείνους.

Έτσι στόχος μας είναι να φροντίζουμε οι άνθρωποί μας να διαθέτουν τις γνώσεις και τα εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να επιδείξουν εγρήγορση και προσαρμοστικότητα στις αλλαγές του περιβάλλοντος μετατρέποντας πρωτοπόρες ιδέες σε δυναμικές λύσεις. Και ασφαλώς είναι πάντα στην ατζέντα μας η συνεχής βελτίωση του εργασιακού μας περιβάλλοντος στο οποίο οι εργαζόμενοι της Bayer μπορούν να καινοτομήσουν, να αναπτυχθούν, να απολαμβάνουν μια ισορροπημένη καθημερινότητα και να επιδεικνύουν τις καλύτερές τους επιδόσεις.

    HRf.: Μέσα από ποιες επενδύσεις/δράσεις σχεδιάζετε να τις επιτύχετε;

A.T.: Η ενίσχυση ενός employer brand αρχίζει πάντα από μέσα. Το 2018 θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην ενδυνάμωση και ολιστική φροντίδα του ανθρώπινου δυναμικού με πρωτοποριακά προγράμματα όχι μόνο επαγγελματικής αλλά και προσωπικής ανάπτυξης. Έτσι θα διασφαλίσουμε την ευεξία των εργαζομένων της Bayer, τη συνεχή εξέλιξή τους και την ενίσχυση του ανταγωνιστικού τους πλεονεκτήματος. Παραδείγματος χάρη, το 2017 ξεκινήσαμε πιλοτικά ένα πρόγραμμα προαγωγής της υγείας και ευζωίας των εργαζόμενων το οποίο είχε πολύ θετική ανταπόκριση.

Για το 2018 έχουμε σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το BeWell@Bayer, η οποία θα περιλαμβάνει το employee assistance program για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, έναν αριθμό σεμιναρίων που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων από τη διατροφή, τη σωματική ευεξία μέχρι τη θετική ψυχολογία, την ανθεκτικότητα και τη διαχείριση άγχους και γενικότερα την ανάπτυξη πρακτικών καλής ψυχικής υγείας. Επίσης, στοχεύουμε στη δημιουργία ενός νέου δυναμικού εργασιακού περιβάλλοντος στο οποίο ο εργαζόμενος της Bayer θα έχει τη δυνατότητα ευέλικτης εργασίας και περισσότερων ημερών αδείας μέσα στο έτος ώστε να μπορεί να ζει μια ισορροπημένη οικογενειακή και προσωπική ζωή και παράλληλα να αποδίδει καλύτερα στην εργασία του.

    HRf.: Ποιες τάσεις και εξελίξεις πιστεύετε ότι θα επηρεάσουν άμεσα το HR;

A.T.: Υπάρχει πλέον ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών διαθέσιμος εντός και εκτός των εταιρειών που μπορεί να δώσει εξαιρετικά σημαντική πληροφορία για τη χάραξη στρατηγικής του ανθρώπινου κεφαλαίου ενός οργανισμού. Το HR πρέπει πλέον να διαθέτει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να συλλέγει και να αναλύει τα δεδομένα, εξάγοντας συμπεράσματα πάνω στις σημερινές επιδόσεις του ανθρώπινου δυναμικού και κτίζοντας προβλέψεις για το μέλλον. Η πιο ποιοτική αξιοποίηση των workforce analytics θα προσφέρει στις εταιρείες ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω καλύτερων και ταχύτερων επιχειρηματικών αποφάσεων.

Το κείμενο υπογράφει η Αγγέλικα Τζέμου, HR Head, Bayer, για τις ανάγκες της ειδικής έκδοσης HRforward 2018.