HR PROFESSIONAL - Παπαστράτος: «Το μέλλον για εμάς είναι τώρα!»

Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

People Management

Παπαστράτος: «Το μέλλον για εμάς είναι τώρα!»

16 Μαρτίου 2018 | 09:31 Γράφει η Νάνσυ  Βλαχάκη Topics: Recruitment,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Ο Γενικός Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Παπαστράτος, Γιώργος Παρτσακουλάκης, μας μιλάει για τον «ανατρεπτικό» επιχειρηματικό μετασχηματισμό της εταιρείας και μας εξηγεί πώς καταφέρνει να διακρίνεται σταθερά ως εξαιρετικός εργοδότης.



    HR Professional: Δεν θα γινόταν να μην ξεκινήσουμε αυτή τη συζήτηση χωρίς να αναφέρουμε τη μεγάλη επένδυση που αποφάσισε η εταιρεία να κάνει πέρυσι, ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ. Τι σηματοδοτεί αυτή για το μέλλον της Παπαστράτος;

Γιώργος Παρτσακουλάκης: Σηματοδοτεί ένα «μέλλον απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου». Αυτό είναι το νέο όραμα της Philip Morris International (PMI), του Ομίλου στον οποίο ανήκουμε, και η Παπαστράτος αποτελεί σημείο αναφοράς για την υλοποίηση αυτού του οράματος.

H PMI, μετά από πολλές συζητήσεις, εμπιστεύθηκε σε εμάς αυτή τη μεγάλη επένδυση, προκειμένου να μετατρέψουμε το εργοστάσιό μας στον Ασπρόπυργο σε μονάδα αποκλειστικής παραγωγής των ράβδων καπνού για το νέο καινοτόμο καπνικό μας προϊόν, το IQOS. Η Ελλάδα τοποθετείται έτσι στο κέντρο της καινοτομίας, διεθνώς για την PMI, εκπέμποντας ταυτόχρονα και ένα ηχηρό μήνυμα για τις αναπτυξιακές προοπτικές που μπορούν να υπάρξουν στην αγορά. Η παραγωγική μας μονάδα θα έχει έντονο εξαγωγικό χαρακτήρα και θα είναι η δεύτερη παγκοσμίως στο πλαίσιο της PMI που θα παράγει κατ’ αποκλειστικότητα ράβδους καπνού. Επιπλέον, η επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ αποτελεί και μια «ανάσα» για την εγχώρια οικονομία και την απασχόληση, καθώς δημιουργεί 400 νέες θέσεις εργασίας μέσα στον οργανισμό, ενώ σε δεύτερο επίπεδο λειτουργεί και ως δίκτυ προστασίας για τις χιλιάδες θέσεις εργασίας όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την καπνοκαλλιέργεια έως το σημείο πώλησης. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τη συμβολή που μπορούμε να έχουμε και συναισθανόμαστε απόλυτα το βάρος της ευθύνης.

    HR P.: Μετά από 87 χρόνια η εταιρεία περνάει μια φάση μεγάλου μετασχηματισμού σε όλα τα επίπεδα. Ποιος είναι ο ρόλος της ΔΑΔ μέσα σε αυτή τη διαδικασία;

Γ. Π.: Τα τελευταία δυο χρόνια επιχειρούμε μια «ολική μεταμόρφωση» του οργανισμού, με αποκορύφωμα την 27η Φεβρουαρίου. Μετά από σχεδόν 9 δεκαετίες, σταματήσαμε την παραγωγή συμβατικών τσιγάρων και το εργοστάσιό μας στον Ασπρόπυργο ξεκίνησε την αποκλειστική παραγωγή των ράβδων καπνού για το IQOS. H νέα επένδυση, στο τελικό της στάδιο, δημιουργεί, όπως προανέφερα, 400 νέες θέσεις εργασίας. Αντιλαμβάνεστε το μέγεθος του σχεδιασμού και του μηχανισμού υποστήριξης που απαιτείται για να ενσωματώσουμε αποτελεσματικά ένα τόσο μεγάλο αριθμό ανθρώπων μέσα σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα στον οργανισμό μας.

Ταυτόχρονα, μετασχηματίζουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο και τοποθετούμε τον καταναλωτή στο επίκεντρό του. Δημιουργήσαμε για πρώτη φορά ένα διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων IQOS, αποκτήσαμε ηλεκτρονικό κατάστημα πωλήσεων και μέσα από μια εκτεταμένη εμπορική οργάνωση «μιλάμε» άμεσα με τον καταναλωτή μέσα από πολλαπλά κανάλια φυσικής και ψηφιακής επικοινωνίας. Για να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά, προσθέτουμε νέες ειδικότητες στο δυναμικό μας και προχωράμε σε σημαντικές αλλαγές στην οργανωτική μας δομή.

Παράλληλα με τις αλλαγές στο προϊόν και το μοντέλο λειτουργίας μας, είναι προφανές ότι χρειάζεται να αναθεωρήσουμε τους τρόπους που δουλεύουμε, σκεφτόμαστε και λειτουργούμε, δημιουργώντας μια νέα εταιρική κουλτούρα που θα μας οδηγήσει επιτυχημένα στη νέα εποχή. Ο ρόλος της ΔΑΔ στον εταιρικό μετασχηματισμό είναι κομβικός, τόσο σε επίπεδο εσωτερικής επικοινωνίας, όσο και σε επίπεδο ευρύτερων εργασιακών θεμάτων, και ομολογώ πως ήταν και εξακολουθεί να είναι μια εξαιρετικά μεγάλη πρόκληση για όλους εμάς.

Ειδικά στο θέμα της κουλτούρας, έχουμε επενδύσει πολύ το τελευταίο διάστημα σε προγράμματα Change Management με στόχο οι άνθρωποί μας να αφομοιώσουν αυτή τη μεγάλη αλλαγή που συντελείται, να νιώσουν «άνετα» μέσα στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται και να μπορέσουν να γίνουν πρεσβευτές του νέου μας οράματος «για ένα μέλλον απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου».

    HR P.: Η εταιρεία έχει λάβει πολλά βραβεία για το εργασιακό της περιβάλλον. Είναι μία στρατηγική απόφαση για εσάς το «Employer Branding»; Πώς τοποθετήστε απέναντι σε αυτό;

Γ. Π.: Είναι αλήθεια ότι η Παπαστράτος έχει λάβει σημαντικότατες διακρίσεις τα τελευταία χρόνια με πιο πρόσφατη αυτή του Κορυφαίου Εργοδότη στην Ελλάδα (για 4η συνεχή χρονιά) από το Top Employer Institute. Η εταιρεία τοποθετούσε πάντα, ακόμη και όταν η έννοια του «employer branding» δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστή, τους ανθρώπους της στο επίκεντρο των δράσεών της. Είναι μέρος του DNA μας να φροντίζουμε τους ανθρώπους μας και συνεχίζουμε να το κάνουμε με συνέπεια. Δεν είναι τυχαίο ότι ανάμεσα στους 800 και πλέον – μέχρι σήμερα που μιλάμε – εργαζόμενους, υπάρχουν συνάδελφοι που είναι μαζί μας πάνω από 30 χρόνια και πολλοί άλλοι που ξεκίνησαν και θα ολοκληρώσουν την επαγγελματική τους πορεία κοντά μας.

Μέσα στα χρόνια της κρίσης, όπου είδαμε δύσκολες αποφάσεις να λαμβάνονται από άλλους εργοδότες, εμείς δεν κάναμε απολύσεις και δεν μειώσαμε μισθούς. Αντίθετα, συνεχίζουμε να παρέχουμε ανταγωνιστικές αποδοχές, που χαρακτηριστικά για τους νεοεισερχόμενους είναι σχεδόν διπλάσιες από τον ελάχιστο βασικό μισθό στην Ελλάδα. Παράλληλα, ενισχύσαμε σημαντικά το δίκτυο των παροχών μας, παρέχοντας ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη για όλους τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, ετήσιο check-up για όλους, ανταγωνιστικό συνταξιοδοτικό/αποταμιευτικό πρόγραμμα που φτάνει μέχρι και το 6% των ετήσιων αποδοχών, σχολικό βοήθημα για τους μαθητές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καλοκαιρινές κατασκηνώσεις, επίδομα παιδικού σταθμού, υποστήριξη στις πολύτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες, βραβεία για τους επιτυχόντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μια σειρά ακόμη στοχευμένων και ενισχυτικών δράσεων.

Μας γεμίζει χαρά κάθε αναγνώριση, ωστόσο δεν είναι αυτοσκοπός. Μέλημά μας είναι να δουλεύουμε με ανθρώπους που αισθάνονται καλά μέσα στην εργασιακή τους πραγματικότητα. Όντως, τα τελευταία χρόνια η Παπαστράτος βρίσκεται ακόμη πιο έντονα μέσα στις προτιμήσεις των εργαζομένων. Μας το μαρτυράνε τα πάρα πολλά βιογραφικά που λαμβάνουμε καθημερινά. Αρκεί να σας πω ότι μόνο μέσα στο 2017 λάβαμε περισσότερα από 10.000 βιογραφικά! Μας χαροποιεί επίσης ιδιαίτερα η προτίμηση που μας δείχνει η νέα γενιά. Πρόσφατα, βρεθήκαμε στο TOP 3 των εταιρειών που η Γενιά Υ θα επέλεγε για μελλοντικό εργοδότη. Το γεγονός ότι ανήκουμε στη μεγάλη «οικογένεια» ενός δυναμικού πολυεθνικού οργανισμού αποτελεί αναμφίβολα ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα για εμάς. Σίγουρα, το προφίλ καινοτομίας, που επιδεικνύει η εταιρεία τα τελευταία 2 χρόνια λόγω του νέου προϊόντος, έχει επηρεάσει θετικά ενώ η επαφή μέσα από τα social media μάς έχει βοηθήσει να προσεγγίσουμε καλύτερα τους millennials.



    HR Professional: Δεν θα γινόταν να μην ξεκινήσουμε αυτή τη συζήτηση χωρίς να αναφέρουμε τη μεγάλη επένδυση που αποφάσισε η εταιρεία να κάνει πέρυσι, ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ. Τι σηματοδοτεί αυτή για το μέλλον της Παπαστράτος;

Γιώργος Παρτσακουλάκης: Σηματοδοτεί ένα «μέλλον απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου». Αυτό είναι το νέο όραμα της Philip Morris International (PMI), του Ομίλου στον οποίο ανήκουμε, και η Παπαστράτος αποτελεί σημείο αναφοράς για την υλοποίηση αυτού του οράματος.

H PMI, μετά από πολλές συζητήσεις, εμπιστεύθηκε σε εμάς αυτή τη μεγάλη επένδυση, προκειμένου να μετατρέψουμε το εργοστάσιό μας στον Ασπρόπυργο σε μονάδα αποκλειστικής παραγωγής των ράβδων καπνού για το νέο καινοτόμο καπνικό μας προϊόν, το IQOS. Η Ελλάδα τοποθετείται έτσι στο κέντρο της καινοτομίας, διεθνώς για την PMI, εκπέμποντας ταυτόχρονα και ένα ηχηρό μήνυμα για τις αναπτυξιακές προοπτικές που μπορούν να υπάρξουν στην αγορά. Η παραγωγική μας μονάδα θα έχει έντονο εξαγωγικό χαρακτήρα και θα είναι η δεύτερη παγκοσμίως στο πλαίσιο της PMI που θα παράγει κατ’ αποκλειστικότητα ράβδους καπνού. Επιπλέον, η επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ αποτελεί και μια «ανάσα» για την εγχώρια οικονομία και την απασχόληση, καθώς δημιουργεί 400 νέες θέσεις εργασίας μέσα στον οργανισμό, ενώ σε δεύτερο επίπεδο λειτουργεί και ως δίκτυ προστασίας για τις χιλιάδες θέσεις εργασίας όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την καπνοκαλλιέργεια έως το σημείο πώλησης. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τη συμβολή που μπορούμε να έχουμε και συναισθανόμαστε απόλυτα το βάρος της ευθύνης.

    HR P.: Μετά από 87 χρόνια η εταιρεία περνάει μια φάση μεγάλου μετασχηματισμού σε όλα τα επίπεδα. Ποιος είναι ο ρόλος της ΔΑΔ μέσα σε αυτή τη διαδικασία;

Γ. Π.: Τα τελευταία δυο χρόνια επιχειρούμε μια «ολική μεταμόρφωση» του οργανισμού, με αποκορύφωμα την 27η Φεβρουαρίου. Μετά από σχεδόν 9 δεκαετίες, σταματήσαμε την παραγωγή συμβατικών τσιγάρων και το εργοστάσιό μας στον Ασπρόπυργο ξεκίνησε την αποκλειστική παραγωγή των ράβδων καπνού για το IQOS. H νέα επένδυση, στο τελικό της στάδιο, δημιουργεί, όπως προανέφερα, 400 νέες θέσεις εργασίας. Αντιλαμβάνεστε το μέγεθος του σχεδιασμού και του μηχανισμού υποστήριξης που απαιτείται για να ενσωματώσουμε αποτελεσματικά ένα τόσο μεγάλο αριθμό ανθρώπων μέσα σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα στον οργανισμό μας.

Ταυτόχρονα, μετασχηματίζουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο και τοποθετούμε τον καταναλωτή στο επίκεντρό του. Δημιουργήσαμε για πρώτη φορά ένα διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων IQOS, αποκτήσαμε ηλεκτρονικό κατάστημα πωλήσεων και μέσα από μια εκτεταμένη εμπορική οργάνωση «μιλάμε» άμεσα με τον καταναλωτή μέσα από πολλαπλά κανάλια φυσικής και ψηφιακής επικοινωνίας. Για να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά, προσθέτουμε νέες ειδικότητες στο δυναμικό μας και προχωράμε σε σημαντικές αλλαγές στην οργανωτική μας δομή.

Παράλληλα με τις αλλαγές στο προϊόν και το μοντέλο λειτουργίας μας, είναι προφανές ότι χρειάζεται να αναθεωρήσουμε τους τρόπους που δουλεύουμε, σκεφτόμαστε και λειτουργούμε, δημιουργώντας μια νέα εταιρική κουλτούρα που θα μας οδηγήσει επιτυχημένα στη νέα εποχή. Ο ρόλος της ΔΑΔ στον εταιρικό μετασχηματισμό είναι κομβικός, τόσο σε επίπεδο εσωτερικής επικοινωνίας, όσο και σε επίπεδο ευρύτερων εργασιακών θεμάτων, και ομολογώ πως ήταν και εξακολουθεί να είναι μια εξαιρετικά μεγάλη πρόκληση για όλους εμάς.

Ειδικά στο θέμα της κουλτούρας, έχουμε επενδύσει πολύ το τελευταίο διάστημα σε προγράμματα Change Management με στόχο οι άνθρωποί μας να αφομοιώσουν αυτή τη μεγάλη αλλαγή που συντελείται, να νιώσουν «άνετα» μέσα στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται και να μπορέσουν να γίνουν πρεσβευτές του νέου μας οράματος «για ένα μέλλον απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου».

    HR P.: Η εταιρεία έχει λάβει πολλά βραβεία για το εργασιακό της περιβάλλον. Είναι μία στρατηγική απόφαση για εσάς το «Employer Branding»; Πώς τοποθετήστε απέναντι σε αυτό;

Γ. Π.: Είναι αλήθεια ότι η Παπαστράτος έχει λάβει σημαντικότατες διακρίσεις τα τελευταία χρόνια με πιο πρόσφατη αυτή του Κορυφαίου Εργοδότη στην Ελλάδα (για 4η συνεχή χρονιά) από το Top Employer Institute. Η εταιρεία τοποθετούσε πάντα, ακόμη και όταν η έννοια του «employer branding» δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστή, τους ανθρώπους της στο επίκεντρο των δράσεών της. Είναι μέρος του DNA μας να φροντίζουμε τους ανθρώπους μας και συνεχίζουμε να το κάνουμε με συνέπεια. Δεν είναι τυχαίο ότι ανάμεσα στους 800 και πλέον – μέχρι σήμερα που μιλάμε – εργαζόμενους, υπάρχουν συνάδελφοι που είναι μαζί μας πάνω από 30 χρόνια και πολλοί άλλοι που ξεκίνησαν και θα ολοκληρώσουν την επαγγελματική τους πορεία κοντά μας.

Μέσα στα χρόνια της κρίσης, όπου είδαμε δύσκολες αποφάσεις να λαμβάνονται από άλλους εργοδότες, εμείς δεν κάναμε απολύσεις και δεν μειώσαμε μισθούς. Αντίθετα, συνεχίζουμε να παρέχουμε ανταγωνιστικές αποδοχές, που χαρακτηριστικά για τους νεοεισερχόμενους είναι σχεδόν διπλάσιες από τον ελάχιστο βασικό μισθό στην Ελλάδα. Παράλληλα, ενισχύσαμε σημαντικά το δίκτυο των παροχών μας, παρέχοντας ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη για όλους τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, ετήσιο check-up για όλους, ανταγωνιστικό συνταξιοδοτικό/αποταμιευτικό πρόγραμμα που φτάνει μέχρι και το 6% των ετήσιων αποδοχών, σχολικό βοήθημα για τους μαθητές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καλοκαιρινές κατασκηνώσεις, επίδομα παιδικού σταθμού, υποστήριξη στις πολύτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες, βραβεία για τους επιτυχόντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μια σειρά ακόμη στοχευμένων και ενισχυτικών δράσεων.

Μας γεμίζει χαρά κάθε αναγνώριση, ωστόσο δεν είναι αυτοσκοπός. Μέλημά μας είναι να δουλεύουμε με ανθρώπους που αισθάνονται καλά μέσα στην εργασιακή τους πραγματικότητα. Όντως, τα τελευταία χρόνια η Παπαστράτος βρίσκεται ακόμη πιο έντονα μέσα στις προτιμήσεις των εργαζομένων. Μας το μαρτυράνε τα πάρα πολλά βιογραφικά που λαμβάνουμε καθημερινά. Αρκεί να σας πω ότι μόνο μέσα στο 2017 λάβαμε περισσότερα από 10.000 βιογραφικά! Μας χαροποιεί επίσης ιδιαίτερα η προτίμηση που μας δείχνει η νέα γενιά. Πρόσφατα, βρεθήκαμε στο TOP 3 των εταιρειών που η Γενιά Υ θα επέλεγε για μελλοντικό εργοδότη. Το γεγονός ότι ανήκουμε στη μεγάλη «οικογένεια» ενός δυναμικού πολυεθνικού οργανισμού αποτελεί αναμφίβολα ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα για εμάς. Σίγουρα, το προφίλ καινοτομίας, που επιδεικνύει η εταιρεία τα τελευταία 2 χρόνια λόγω του νέου προϊόντος, έχει επηρεάσει θετικά ενώ η επαφή μέσα από τα social media μάς έχει βοηθήσει να προσεγγίσουμε καλύτερα τους millennials.


    HR P.: Τους τελευταίους μήνες παρατηρούμε μια έντονη δραστηριότητα της εταιρείας στα κοινωνικά δίκτυα. Πόσο ρόλο έχει παίξει η online παρουσία σας, σε θέματα προσέλκυσης εργαζομένων;

Γ. Π.: Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος των κοινωνικών δικτύων αποτελεί κάτι πολύ νέο για εμάς. Μια εταιρεία με αρκετά εσωστρεφές προφίλ, τον τελευταίο χρόνο έχει κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα επικοινωνίας με την κοινωνία και η ανταπόκριση που έχουμε λάβει είναι πραγματικά υπέροχη. Στα κοινωνικά δίκτυα, είδαμε μια μεγάλη ευκαιρία προσέλκυσης εργαζομένων. Τον Αύγουστο του 2017 λανσάραμε την καμπάνια #parethesi στην Παπαστράτος, ενημερώνοντας το κοινό για τις νέες θέσεις εργασίας και δείχνοντας μέσα από βίντεο πώς είναι μια μέρα στο περιβάλλον εργασίας στην εταιρεία μας.

«Οπτικοποιήσαμε» τις θέσεις για τις οποίες ζητάμε εργαζομένους, μοιραστήκαμε με τον κόσμο εικόνες από τις εγκαταστάσεις μας και δικοί μας άνθρωποι «πρωταγωνίστησαν» στην καμπάνια για να μιλήσουν για την εργασιακή τους εμπειρία. Ο στόχος ήταν να δείξουμε με αυθεντικότητα αυτό που είμαστε και τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Λάβαμε χιλιάδες βιογραφικά και πολλές ερωτήσεις για την εταιρεία. Οι σελίδες μας στα social media απέκτησαν περισσότερους από ένα εκατομμύριο followers μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα και ο διάλογος με αυτόν τον κόσμο εκεί έξω συνεχίζεται ακατάπαυστα. Αξιοποιούμε βέβαια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μιλήσουμε για το νέο όραμά μας, για να δείξουμε την κουλτούρα και τις αξίες μας και για να παρουσιάσουμε την καινοτομία που πλέον διέπει το επιχειρείν μας.

    HR P.: Θεωρείτε ότι υπάρχουν «ταλέντα» μέσα στους εργασιακούς χώρους; Με ποιο τρόπο επενδύετε στην ανάπτυξη των στελεχών σας;

Γ. Π.: Φυσικά και υπάρχουν ταλέντα σε όλους τους εργασιακούς χώρους και πιστεύουμε ότι όλοι δυνητικά οι εργαζόμενοι μπορούν να επιτύχουν επαγγελματικά. Όπως μάλιστα αναφέρεται στην θεωρία της Θετικής Ψυχολογίας, το συστατικό για την επαγγελματική επιτυχία βασίζεται κατά 25% στις γνώσεις και τις δεξιότητες και κατά 75% στην αισιόδοξη οπτική των πραγμάτων, τις καλές εργασιακές σχέσεις και τη διαχείριση του στρες.

Εμείς επιδιώκουμε όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν τις ευκαιρίες, τα εργαλεία και τη σωστή εκπαίδευση για να μπορέσουν να φτάσουν σε αυτό το αποτέλεσμα και επενδύουμε σημαντικά σε αυτές τις κατευθύνσεις. Διαθέτουμε πολλά προγράμματα διεθνούς μετακίνησης εργαζόμενων σε άλλες χώρες, μέσα από τα οποία τα στελέχη μας εξελίσσονται επαγγελματικά και μπορούν να αναλάβουν διεθνείς ρόλους. Ενδεικτικά αναφέρω ότι, ως σήμερα, πάνω από 50 εργαζόμενοι έχουν αναλάβει και εξελιχθεί με ιδιαίτερη επιτυχία σε θέσεις στο επιχειρησιακό κέντρο ή σε άλλες θυγατρικές της ΡΜΙ. Επιπλέον, και εσωτερικά στην Παπαστράτος, έχουμε δημιουργήσει συνθήκες ευελιξίας, προκειμένου οι εργαζόμενοι μέσα από εσωτερικές μετακινήσεις να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους και να γνωρίζουν νέα εργασιακά αντικείμενα. Τέλος, επενδύουμε σημαντικά στο κομμάτι της συνεχούς εκπαίδευσης.

    HR P.: Ένα από τα προγράμματα ανάπτυξης των στελεχών σας είναι το Millennials Management Team. Θέλετε να μας μιλήσετε για αυτό; Πώς προέκυψε ως ιδέα και τι οφέλη έχει τόσο για τα στελέχη που συμμετέχουν όσο και για την εταιρεία συνολικά;

Γ. Π.: Το πρόγραμμα Millennials Management Team ξεκίνησε το 2011 και είναι μια πρωτοβουλία που εστιάζει σε νέους, δυναμικούς εργαζόμενους που έχουν τη διάθεση να εξελιχθούν και να αναδείξουν τις δεξιότητές τους. Δημιουργήσαμε λοιπόν μια «on the job» ακαδημία ανάπτυξης νέων στελεχών μέσα στον οργανισμό. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα Management Team νέων που λειτουργεί παράλληλα με το Management Team της εταιρείας, μέσω μιας διαδικασίας προσομοίωσης. Συναντώνται και συζητούν συχνά με την ομάδα διοίκησης, επικεντρώνονται σε σημαντικές προκλήσεις που απασχολούν την εταιρεία, δουλεύουν σε projects με τη βοήθεια έμπειρων συμβούλων και στελεχών έχοντας συνεχές coaching και mentoring από το senior management.

Είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, από το οποίο οι νέοι κερδίζουν πολύτιμη εμπειρία και γνώση. Είναι όμως εξαιρετικά ωφέλιμο και για όλη την οργάνωση, αφού μας βοηθά να έρθουμε σε επαφή με τη νέα γενιά των ανθρώπων μας, να αφουγκραστούμε τη φωνή τους, να πάρουμε φρέσκιες ιδέες και μας υπενθυμίζει ότι για να πετύχεις τους στόχους σου δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος. Μέχρι τώρα, πάνω από 40 ταλέντα έχουν συμμετάσχει στους προηγούμενους κύκλους και ήδη βλέπουμε τους σπόρους που φυτέψαμε να έχουν ανθίσει, αφού στην πλειοψηφία τους έχουν εξελιχθεί σε διευθυντικές θέσεις στην Παπαστράτος ή στο εξωτερικό, ενώ το ίδιο συμβαίνει ήδη και με συμμετέχοντες στον τρέχοντα κύκλο.

    HR P.: Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας πείτε ποια είναι τα σημαντικότερα «μαθήματα» από τη διαδικασία μετασχηματισμού στην οποία βρίσκεται η εταιρεία και πώς αυτά θα τα αξιοποιήσετε μελλοντικά.

Γ. Π.: Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο, αβέβαιο, πολύπλοκο και σύνθετο κόσμο αν δεν προσαρμόζεσαι διαρκώς και αποτελεσματικά, τότε κινδυνεύεις να βρεθείς εκτός παιχνιδιού. Για όλους εμάς στην Παπαστράτος, αυτό είναι μέρος της εταιρικής μας συνείδησης και σε όλα τα χρόνια της ιστορίας μας έχουμε αποδείξει ότι μέσα από δύσκολες συνθήκες, μπορούμε να βγαίνουμε νικητές, να πετυχαίνουμε μεγάλους στόχους και να οδηγούμε την εταιρεία μπροστά.

Αν δεν ακούς τα μηνύματα της αγοράς έγκαιρα, εάν δεν βγεις από τη σφαίρα του γνωστού και του πεπατημένου, παίρνοντας ρίσκο, σύντομα το σύστημα θα σε απορρίψει. Δεν είναι τυχαίο πώς τα τελευταία χρόνια έχουμε δει εταιρείες κολοσσούς να μην υπάρχουν πλέον στο προσκήνιο των εξελίξεων γιατί απλά δεν αφουγκράστηκαν τον καταναλωτή. Στην PMI είδαμε από νωρίς την ανάγκη των καπνιστών για βελτιωμένες εναλλακτικές απόλαυσης του καπνού σε σχέση με τα συμβατικά τσιγάρα και στρέψαμε όλη μας την ενέργεια, με όχημα την τεχνολογία, για να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά. Τα τελευταία 10 χρόνια, έχουμε επενδύσει περισσότερα από 4,5 δισ. δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου που βασίζονται στη θέρμανση και όχι στην καύση του καπνού.

Αναθεωρήσαμε την ταυτότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου, δημιουργήσαμε ένα νέο όραμα απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου, μπαίνουμε σε νέα και άγνωστα μονοπάτια, τα οποία προσεγγίζουμε με σοβαρότητα και ευθύνη. Το να επιθυμείς να κάνεις τόσο βαθιές τομές, ενώ βρίσκεσαι στην κορυφή, φαντάζει σε κάποιους αδιανόητο. Γιατί να αλλάξεις τα πάντα όταν όλα πάνε καλά, γιατί να ρισκάρεις; Εμείς τολμάμε, γιατί αυτό είναι το σωστό για την εταιρεία και τους ανθρώπους της, για να αφήσουμε πίσω μας μέλλον. Αξιοποιούμε και επενδύουμε στο υπάρχον δυναμικό μας και ενισχύουμε την οργάνωση με τα κατάλληλα προφίλ, ώστε να είμαστε ακόμη καλύτερα προετοιμασμένοι, με «ακονισμένα» αντανακλαστικά για να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις επόμενες προκλήσεις.

HR Professional (T. 151)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778