Πτώση σημειώνουν διεθνώς οι πωλήσεις φαρμάκου, με εξαίρεση τις αναδυόμενες αγορές, οι οποίες παρουσιάζουν έκρηξη πωλήσεων σύμφωνα με έκθεση της Cegedim Strategic Data, μίας από τις κορυφαίες εταιρείες Ερευνών Αγοράς που επικεντρώνεται αποκλειστικά στις υπηρεσίες Υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι δαπάνες σε ανθρώπινο δυναμικό, ειδικότερα στο χώρο των πωλήσεων, καθώς και οι επενδύσεις σε άλλα κανάλια μάρκετινγκ μειώθηκαν κατά 3,4% πέρυσι.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι φαρμακευτικές εταιρείες περικόπτουν τις δραστηριότητές τους στα παραδοσιακά προπύργια των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας και της Ευρώπης. Το σύνολο των επενδύσεων αυτών συρρικνώθηκε στα 92 δισ. δολάρια σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες σε τοπικό νόμισμα. Οι δαπάνες σε ανθρώπινο δυναμικό αποκλειστικά στον κλάδο πωλήσεων μειώθηκε το 2011 σχεδόν κατά 5%, φθάνοντας τα 55,80 δισ. δολάρια, κυρίως λόγω των περικοπών στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία.

Από την ανάλυση προκύπτει ότι το τμήμα των ιατρικών επισκεπτών αντιπροσωπεύει σήμερα το 60% των παγκόσμιων εμπορικών επενδύσεων, ενώ ο τομέας των συνεδρίων και εκδηλώσεων αντιπροσωπεύει ποσοστό μικρότερο από 4% παγκοσμίως και 11% στην Ιαπωνία.