Οι εταιρείες αγωνίζονται ολοένα και περισσότερο να εντοπίσουν τα κατάλληλα ταλέντα για να καλύψουν θέσεις που απαιτούν συγκεκριμένες δεξιότητες. Μιλώντας στους δημοσιογράφους στο κέντρο ανάπτυξης των λύσεων Human Capital Management (HCM) της Oracle στην Κρακοβία, ο Cesare Capobianco, Vice President Applications Sales της Oracle για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, δήλωσε ότι η τεχνολογία σήμερα παίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία αναζήτησης, πρόσληψης και διαχείρισης των κατάλληλων ταλέντων στους οργανισμούς.

Σύμφωνα με έρευνα του Economist, το 50% των ανώτερων στελεχών δήλωσε ότι το ταλέντο γενικότερα και τα ηγετικά ταλέντα ειδικότερα, είναι σε ανεπάρκεια στον επιχειρηματικό χώρο, κάτι που, αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο που καλείται να διαδραματίσει το HR στην επιτυχία ενός οργανισμού σήμερα. Η διαχείριση του ανθρώπινου κεφαλαίου αντιμετωπίζει μια διπλή ανατροπή, εξήγησε ο C. Capobianco. «Από τη μία πλευρά έχουμε την τεχνολογία της πληροφορικής (IT) που αλλάζει τις επιχειρηματικές διαδικασίες και τον τρόπο συνεργασίας των ανθρώπων μέσα στους οργανισμούς, ενώ από την άλλη, συναντάμε τους δυνητικούς εργαζόμενους που είναι συνηθισμένοι σε έναν κόσμο όπου κυριαρχούν οι φορητές συσκευές, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η συνεργασία».

«Τα υποψήφια στελέχη θα έχουν διαμορφώσει άποψη προτού καν εσείς να έχετε την ευκαιρία να την επηρεάσετε άμεσα, ζητώντας τη γνώμη των φίλων αλλά και των επαφών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τον οργανισμό σας, και αφού ενταχθούν σε αυτόν, θα προσδοκούν το ίδιο επίπεδο προσβασιμότητας και ευκολίας χρήσης που απολαμβάνουν στον κοινωνικό και “φορητό” κόσμο τους. Επομένως, τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό επίπεδο, οι οργανισμοί αισθάνονται την ανάγκη να αλλάξουν τον τρόπο επικοινωνίας, πρόσληψης και διατήρησης των κορυφαίων ταλέντων».

Στο πλαίσιο αυτό, ο C. Capobianco εξήγησε ότι «Η αξία μιας ολοκληρωμένης, ενοποιημένης λύσης έγκειται σε δύο τομείς. Πρώτα, στην ευκολία διαχείρισης καθώς και στη δυνατότητα να ακολουθούμε έναν νεοπροσληφθέντα εργαζόμενο, από την πρώτη επαφή μαζί του και σε όλη την εξέλιξη της σταδιοδρομίας του. Δεύτερον, στη δυνατότητα να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα της σταδιοδρομίας του στελέχους, της εκπαίδευσής του και των δυνατοτήτων του, μέσα από έναν ενιαίο πίνακα (dashboard). Για να είναι σε θέση οι Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού να αναπτύσσουν με επιτυχία τις δυνατότητες των ανθρώπων τους, οφείλουν να διαθέτουν πρόσβαση σε όλα εκείνα τα στοιχεία που αφορούν ένα στέλεχος, με τρόπο που θα υποστηρίζει την εκτέλεση βασικών ενεργειών».

Στη συνέχεια ο Fred Radier, Vice President, Development της Oracle, παρουσίασε στοιχεία για τις λύσεις Oracle Cloud HCM, που παρέχουν στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να αναπτύσσουν προγράμματα HCM ειδικά προσαρμοσμένα στις δραστηριότητές τους, στα βασικά τους συστήματα HR, με τον τρόπο και στο χρόνο που αυτές επιθυμούν. Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο, ενώ μεγάλο μέρος ενός συστήματος HCM μπορεί να είναι αυτοματοποιημένο και προ- τυποποιημένο, πολλές εταιρείες θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους εκείνα τα κοινωνικά και φορητά εργαλεία που χρειάζονται, ενισχύοντας έτσι την παραγωγικότητά τους και διευκολύνοντας ταυτόχρονα την αλληλεπίδραση με τα εταιρικά συστήματα και τη μεταξύ τους συνεργασία. «Η Oracle προσφέρει τη δική της πλατφόρμα cloud για να τους βοηθήσει να εμπλουτίσουν τις εφαρμογές HCM που χρησιμοποιούν.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργήσουν δικές τους εφαρμογές και υπηρεσίες -συμπεριλαμβανομένων λύσεων για φορητές συσκευές- που θα λειτουργούν στο cloud, εμπλουτίζοντας τις διαδικασίες διαχείρισης HR με τρόπο ειδικό για τον οργανισμό τους». Συνεχίζοντας, ο F. Radier εξήγησε ότι: «Προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα cloud για τη διαχείριση του ανθρώπινου κεφαλαίου, καταργούμε την ανάγκη για πολύπλοκη ενοποίηση και μεγάλες επενδύσεις. Αυτό που χρειάζονται οι εταιρείες είναι μια προσέγγιση που καταργεί την πολυπλοκότητα, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μετακινηθούν στο cloud με το δικό τους ρυθμό και να δημιουργήσουν δικές τους εφαρμογές χρησιμοποιώντας μια ενιαία και ενοποιημένη πλατφόρμα».

Τα παλαιότερου τύπου συστήματα IT που δεν επιδέχονται περαιτέρω εξέλιξης αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για τις εταιρείες που επιδιώκουν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν κορυφαία ταλέντα. «Βρισκόμαστε πια σε έναν κόσμο ψηφιακών στρατηγικών, όπου μια επιστημονική και κοινωνική προσέγγιση για την ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου είναι ζωτικής σημασίας» σχολίασε ο ίδιος. Οι εξελίξεις στους τομείς του cloud, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των φορητών συσκευών διαμορφώνουν ιδανικές συνθήκες για τους υπεύθυνους εφαρμογής πρακτικών HCM, καθώς παρέχουν τη δυνατότητα να εισάγουν τον οργανισμό τους στο νέο κόσμο της διαχείρισης ταλέντου χωρίς επενδύσεις κεφαλαίου, με σταδιακό τρόπο και με βάση μια εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα. Σημειώνεται ότι η Oracle έχει αναπτύξει μια λύση HCM που υποστηρίζει ολόκληρο τον κύκλο ζωής των διαδικασιών διαχείρισης του ανθρώπινου κεφαλαίου, συμπεριλαμβανομένης μιας λειτουργικής μονάδας για θέματα ευεξίας, η οποία θα διατεθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Case study
Αποτελεσματική διαχείριση και αξιολόγηση των υποψηφίων H Marta Ambroziac, Accenture Operations Recruitment Lead, ανέλυσε τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν κατά τη διαδικασία προσλήψεων και τον τρόπο που η ενσωμάτωση του προγράμματος Oracle Taleo Recruiting, συνέβαλε όχι μόνο στην αποτελεσματική διαχείριση και αξιολόγηση των υποψηφίων, αλλά ταυτόχρονα και στην εξοικονόμηση πόρων και μείωση του κόστους της διαδικασίας συνολικά. «Κάθε χρόνο δεχόμαστε περίπου 18.000 βιογραφικά σε 28 διαφορετικές γλώσσες, ενώ οι προσλήψεις που πιθανόν να πραγματοποιηθούν ανέρχονται σε μόλις 60» εξήγησε η ίδια. Η επικοινωνία με τα στελέχη και με τα τμήματα, η ορθή αξιολόγηση των υποψηφίων και η απώλεια ταλέντων λόγω λαθών ή παραλείψεων ήταν αυτά που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν.

«Η αναζήτηση και εύρεση των κατάλληλων υποψηφίων παρουσίαζε ιδιαίτερα υψηλό κόστος λόγω της μεγάλης και χρονοβόρας διαδικασίας που υπήρχε και η επικοινωνία με όλους τους υποψηφίους καθ’ όλη τη διάρκεια απαιτούσε αρκετές ώρες και αμέτρητα emails, ενώ πολλές φορές διαπιστώναμε ελλείψεις στην ποιότητα της επικοινωνίας μας με τα στελέχη αυτά» ανέφερε η ίδια. Μέσω του προγράμματος που επιλέχθηκε, η Accenture κατάφερε να επιτύχει καλύτερη διαχείριση και αξιολόγηση των βιογραφικών, άμεση αναζήτηση και εύρεση των ανοικτών θέσεων εργασίας στην εταιρεία καθώς και των υποψηφίων, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και άμεση πρόσβαση σε δεδομένα και σχετικά στατιστικά στοιχεία απαραίτητα για τη διαδικασία των προσλήψεων που διευκόλυναν σημαντικά το έργο τους.