HR PROFESSIONAL - Owiwi: Επανάσταση στα Ψυχομετρικά Εργαλεία

Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

HR Technology

Owiwi: Επανάσταση στα Ψυχομετρικά Εργαλεία

23 Δεκεμβρίου 2016 | 09:33 Γράφει η Αντωνία  Κατσουλιέρη Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Ηλίας Βαρθολομαίος (CEO),
Αθηνά Πολίνα Ντόβα (COO),
Χριστόφορος Λουτζάκης (CTO)

Με βάση την τελευταία έρευνα της Gartner για τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων, τα ψυχομετρικά εργαλεία μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα μιας πρόσληψης κατά τουλάχιστον 24%. Το 70% των Fortune 500 εταιρειών ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν ακόμα το MBTI personality test, ένα τεστ που πρωτοδημοσιεύτηκε το 1921 και το τελευταίο του update έγινε το 1998!

Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ψηφιακή Εποχή

Το τοπίο έρχεται να συμπληρώσει η είσοδος των millennials στο χώρο εργασίας!

Το 65% των υποψηφιων που ανήκουν στη γενιά των Μillennials, αφότου πάνε σε μια εταιρεία για συνέντευξη θα επισκεφτούν τα social media τόσο της εταιρείας όσο και τα δικά τους και θα γράψουν κάτι για αυτήν σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα της Gartner. Με βάση την ακριβώς ίδια έρευνα το 68% των υποψηφίων που θα έχουν κάποια δυσάρεστη εμπειρία κατά τη διάρκεια του recruitment, όχι μόνο θα γράψουν αρνητικά σχόλια για την εταιρεία αυτή στα social media αλλά περαιτέρω θα φτάσουν στο σημείο να κάνουν μποϋκοτάζ στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Είναι γεγονός πως η είσοδος των Millennials στην αγορά εργασίας αλλάζει το τοπίο μια για πάντα. Έννοιες όπως το e-recruitment, το employer branding και η έννοια του employer of choice αποκτούν όλο και μεγαλύτερο νόημα. Όλα τα παραπάνω δείχνουν πως υπάρχει πολύς χώρος τόσο για καινοτομία όσο και για disruption σε πολλά τμήματα της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και όχι μόνο σε αυτό της διαχείρισης βιογραφικών, ελέγχου της μισθοδοσία ή της διακράτησης των αδειών κτλ. Λαμβάνοντας υπ’όψιν όλη την παραπάνω κατάσταση η Owiwi είναι μια start-up εταιρεία που μπαίνει πολύ δυναμικά στο χώρο του HR και αναμένεται να αλλάξει τη μορφή του recruitment αλλά και της αξιολόγησης στο σύνολο της μια για πάντα!

Τι είναι η Owiwi
H Owiwi είναι μια Ελληνική Start-up εταιρεία η οποία προσφέρει ένα ψυχομετρικό εργαλείο που μιλά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και έχει τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού και εν προκειμένω έχει βάλει τον φιλόδοξο στόχο να «εκδημοκρατίσει» το σύστημα επιλογής και αξιολόγησης προσωπικού, βοηθώντας τα στελέχη των τμημάτων HR να κάνουν καλύτερα, αποδοτικότερα και πιο σύγχρονα τη δουλειά τους. Ιδρύθηκε το 2014 απο τους Αθηνά Πολίνα Ντόβα(COO), Ηλία Βαρθολομαίο(CEO) και Χριστόφορο Λουτζάκη(CTO) ενώ ενισχύθηκε σημαντικά το 2016 με την είσοδο του Δρ.Ιωάννη Νικολάου στη θέση του CSO και του Δρ.Θωμά Παπανικολάου στη θέση του Advisor to the Executive Team. Στο σύνολο της η ομάδα αποτελείται από 12 άτομα σε διαφορετικά σημεία σε Ευρώπη και Αμερική.

Το παιχνίδι το οποίο έχει αναπτύξει η Owiwi εντάσσεται στην ευρύτερη κατηγορία των «σοβαρών παιχνιδιών» (serious games), που είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αξιοποιούν τη χρήση των τεχνολογιών ηλεκτρονικών παιχνιδιών και μεθοδολογιών για την αντιμετώπιση προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο. Εν προκειμένω, η μεθοδολογία είναι τo Situational Judgement Tests ενώ ο στόχος του παιχνιδιού είναι να «αξιολογήσει» τον υποψήφιο, βάσει των επιλογών και του τρόπου παιχνιδιού, όσον αφορά στα αποκαλούμενα «soft skills» του και συγκεκριμένα τα Flexibility, Adaptability, Resilience & Decision Making προς το παρόν.

Πως χρησιμοποιείται
Ο τρόπος χρήσης του εργαλείου είναι εξαιρετικά απλός καθώς η όλη φιλοσοφία και δομή της πλατφόρμας είναι τέτοια ώστε να είναι «Self Service». Αυτό σημαίνει πως ο εκάστοτε recruiter -πελάτης αγοράζει πακέτα αξιολογήσεων online και δημιουργεί το σχετικό εταιρικό προφίλ στην πλατφόρμα της Owiwi. Μετά από αυτό, έχει τον πλήρη έλεγχο για τη ροή των αξιολογήσεων, το πόσοι υποψήφιοι έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία, λεπτομέρειες και παρατηρήσεις, στατιστικά, πόσοι απομένουν, τα αποτελέσματα του καθενός, αλλά υπάρχουν και άλλες δυνατότητες όπως για παράδειγμα να μπορεί να κάνει προσωπική αξιολόγηση για τους επικρατέστερους, κατά την άποψη του, υποψήφιους, να κάνει λίστες και να προσθέτει σημειώσεις επάνω στα αποτελέσματα των υποψηφίων. Τέλος, προσφέρεται και ενσωμάτωση με το LinkedIn. Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τόσο ο πελάτης όσο και ο υποψήφιος λαμβάνουν ένα αναλυτικό report με πληροφορίες σχετικά με τις δεξιότητες του χρήστη. Βασικός πυλώνας της πλατφόρμας είναι το γεγονός ότι πάντα δίδεται στον υποψήφιο feedback, συγκεκριμένα του δίδεται το report του με επεξηγήσεις για το τι σημαίνουν τα αναφερόμενα χαρακτηριστικά του, πως επηρεάζουν την εργασιακή του συμπεριφορά και τι μπορεί να κάνει προκειμένου να τα βελτιώσει.

Πορεία και Σχέδια για το Μέλλον
Οι υπηρεσίες της Owiwi πέρυσι τέθηκαν στη διάθεση του Graduate Trainee Program της L’oreal για το 2015 με επιτυχία, καθώς και του accelerator Metavallon προκειμένου να αξιολογήσει τις υποψήφιες ομάδες στις οποίες θα επένδυε. Η MediaMarkt το έχει ενσωματώσει στο Recruitment της με πολύ ενθαρρυντικά σχόλια, το Mediterranean College εξασφάλισε πρόσβαση για το σύνολο των σπουδαστών του για την ανάδειξη των δεξιοτήτων τους ενώ το πελατολόγιο της εταιρείας φαίνεται να αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς!

Την πετυχημένη πορεία της εταιρείας, ήρθε να επισφραγίσει η χρηματοδότηση ύψους 220.000 ευρώ που κατάφερε να εξασφαλίσει απο Έλληνες και ξένους επενδυτές φέτος το καλοκαίρι!

Τα σχέδια της Owiwi για το 2017 περιλαμβάνουν τη μετάφραση του παιχνιδιού στα Ελληνικά μιας και προς το παρόν είναι μόνο στα Αγγλικά καθώς και σε ακόμα μια γλώσσα (πιθανότερο είναι τα Ισπανικά), ενώ ετοιμάζεται και η επόμενη έκδοση του παιχνιδιού που θα αξιολογεί επιπλέον δυο με τρεις δεξιότητες, δηλαδή 6-7 στο σύνολο. Πέραν αυτού η Owiwi επιζητεί να αναπτύξει συνέργειες στους τομείς εκπαίδευσης και ανάπτυξης προσωπικού σαν προέκταση της χρήσης του εργαλείου προκειμένου να καλύψει όλο το φάσμα αναγκών των πελατών της.

HR Professional (T. 137)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778