Για τη νέα εποχή των ομαδικών παροχών μίλησε στο HR Professional o Γιώργος Κώτσαλος, Corporate Sales Manager της Metlife αναλύοντας τις πρόσφατες τάσεις και εξελίξεις στον τομέα αυτό, ενώ παρουσίασε τις πλέον σύγχρονες και ευέλικτες υπηρεσίες που έχουν σχεδιάσει, με γνώμονα τις ανάγκες των εταιρειών και των ασφαλισμένων.

_HR Professional: Η MetLife αποτελεί την πρώτη επιλογή στον τομέα των ομαδικών ασφαλίσεων; Για ποιους λόγους οι κορυφαίες ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στη χώρα μας, εμπιστεύονται τα προγράμματα Ομαδικής Ασφάλισης που παρέχετε;

Γιώργος Κώτσαλος: Η MetLife, η κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία Ζωής στην Ελλάδα και η No1 επιλογή στον τομέα ομαδικών ασφαλίσεων, αποτελεί ένα διαχρονικά αξιόπιστο και στρατηγικό συνεργάτη των κορυφαίων ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Η MetLife ξεχωρίζει για την αξιοπιστία της, την οικονομική της ισχύ και την φερεγγυότητά της. Το σημαντικότερο είναι, ότι στη Metlife μέσα από 50 χρόνια εμπειρίας στο χώρο έχουμε δημιουργήσει μία ομάδα αποδεδειγμένα ικανή να διαχειριστεί οποιαδήποτε πρόκληση και να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις ανάγκες των εταιρικών πελατών σε ένα δυναμικό περιβάλλον.

Αντλώντας τεχνογνωσία και από το παγκόσμιο μέγεθος της MetLife βρισκόμαστε σε πλεονεκτική θέση, παραμένουμε συγχρονισμένοι με τις εξελίξεις και δημιουργούμε τις προτάσεις που χρειάζονται οι εργοδότες για να ανταποκριθούν επιτυχώς στα νέα δεδομένα που προκύπτουν από τον ανασχεδιασμό του συστήματος της Κοινωνικής Ασφάλισης, τόσο στον τομέα της σύνταξης όσο και της υγείας. Με γνώμονα μια από τις βασικές αξίες της MetLife, που είναι η Πελατοκεντρικότητα σχεδιάζουμε προϊόντα και λύσεις που δίνουν τη δυνατότητα στον εργοδότη να προσφέρει παροχές υψηλής αξίας στον εργαζόμενο ενώ απλουστεύουν τη διαχείριση. Αυτό μπορούμε και το καταφέρνουμε χάρη στους Ανθρώπους μας και τη συνεχή εφαρμογή νέων τεχνολογιών σε όλο το εύρος των λειτουργιών μας.

_HR Professional: Δεδομένων των ελλείψεων που παρουσιάζει σήμερα η κοινωνική ασφάλιση στην Ελλάδα, πώς διαμορφώνεται ο ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης;

Γιώργος Κώτσαλος: Πράγματι παρουσιάζονται σημαντικές αλλαγές και ελλείψεις στην κοινωνική ασφάλιση. Πιο συγκεκριμένα, οι τρεις βασικές περιοχές με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις για τον εργαζόμενο είναι οι εξής: Στην Υγεία, όπου με βάση την εμπειρία μας η συμμετοχή του ΕΟΠΥΥ στις νοσοκομειακές δαπάνες έχει μειωθεί από 20% σε 15%, στη Σύνταξη, όπου η βασική σύνταξη συρρικνώνεται διαρκώς, αλλά και στη Σύνταξη Χηρείας όπου οι προϋποθέσεις αλλά και το ποσό της παροχής καλύπτουν ένα πολύ μικρό ποσοστό των περιπτώσεων.

Στο πλαίσιο αυτό η Ομαδική Ασφάλιση καλείται να πάρει ακόμα πιο ενεργό ρόλο με σκοπό να συμπληρώσει το κενό που δημιουργείται αυξάνοντας τις παροχές και την αξία των προγραμμάτων. Όσο η κοινωνική ευθύνη δείχνει να συρρικνώνεται τόσο αναγκαίο γίνεται να αυξηθεί η εργοδοτική ευθύνη απέναντι στον εργαζόμενο και την οικογένειά του. Ακριβώς αυτή την ευθύνη θέλουμε να μοιραστούμε και να υποστηρίξουμε μέσω των Ομαδικών Προγραμμάτων Ζωής, Υγείας και Σύνταξης της MetLife που σχεδιάζονται και προσαρμόζονται με βάση τις παραπάνω ανάγκες.

_HR Professional: Ποια πλεονεκτήματα είναι σε θέση να προσφέρουν τα ομαδικά προγράμματα στους εργαζομένους;

Γιώργος Κώτσαλος: Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η MetLife σε επίπεδο ΕΜΕΑ για τις τάσεις των εργοδοτικών παροχών (Employee Benefits Trend Study), το πρόγραμμα Ομαδικής Ασφάλισης βρέθηκε στην 1η θέση των μη χρηματικών παροχών. Μέσω των προγραμμάτων ο εργαζόμενος αποκτάει πρόσβαση σε πολύτιμες και αναγκαίες υπηρεσίες Υγείας που του παρέχονται από τον εργοδότη με αποτέλεσμα να ενδυναμώνεται η αίσθηση της εξασφάλισης και να επικεντρώνεται απερίσπαστα στην εργασία του. Ταυτόχρονα, μέσω των Ομαδικών Συνταξιοδοτικών Προγραμμάτων αποκτά πρόσβαση σε αποταμιευτικά εργαλεία που θα του δώσουν τη δυνατότητα να διασφαλίσει ένα ικανοποιητικό βιωτικό επίπεδο κατά τη συνταξιοδότηση αλλά και το σημαντικότερο όλων την οικονομική εξασφάλιση της οικογένειας μέσω των παροχών Ζωής.

_HR Professional: Ποια είναι τα αντίστοιχα οφέλη που αποκομίζει η επιχείρηση από την παροχή αυτή;

Γιώργος Κώτσαλος: Η εμπιστοσύνη των εργοδοτών στο θεσμό των ομαδικών ασφαλίσεων τα τελευταία χρόνια αυξάνεται συνεχώς. Οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα ομαδικά προγράμματα ως εργαλεία υψηλής ανταποδοτικότητας προσφέροντας ηρεμία και δημιουργώντας αίσθημα ασφάλειας στον εργαζόμενο. Η παροχή προγραμμάτων Ζωής, Υγείας και Σύνταξης αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον της επιχείρησης για το ανθρώπινο δυναμικό. Αποτελεί τη βάση δημιουργίας ισχυρών διαπροσωπικών σχέσεων, ενισχύει την εταιρική κουλτούρα, ενώ συμβάλει θετικά στο παραγωγικό εργασιακό κλίμα.

Στις σημερινές απαιτητικές συνθήκες της αγοράς, η παροχή της ομαδικής ασφάλισης αποτελεί σημαντικό σύμμαχο στην προσέλκυση, ικανοποίηση και διακράτηση των ικανών στελεχών. Παράλληλα, ενδυναμώνει την αφοσίωση και την αποδοτικότητα των ανθρώπων, συστατικά που είναι απαραίτητα για την επίτευξη των στόχων κάθε εταιρείας. Συνολικά, λοιπόν, μέσα από την παροχή ομαδικών προγραμμάτων οι εταιρείες ενισχύουν το κοινωνικό τους προφίλ αποδεικνύοντας την ανθρωποκεντρική τους κουλτούρα και διαμορφώνουν ενεργά εικόνα κύρους και υψηλού επαγγελματισμού.

_HR Professional: Ποιες είναι οι πρόσφατες τάσεις και εξελίξεις στον τομέα της ομαδικής ασφάλισης; Τι αναμένεται για το 2016;

Γιώργος Κώτσαλος: Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις συνεχείς αλλαγές και το ευμετάβλητο ασφαλιστικό πλαίσιο παρατηρούμε ολοένα και περισσότερους οργανισμούς να προχωρούν στην παροχή ή ενίσχυση των Ομαδικών Προγραμμάτων. Με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών Υγείας οι εργοδότες προσανατολίζουν πλέον τα προγράμματά τους στη χρήση των συμβεβλημένων κέντρων (νοσοκομεία, γιατροί και διαγνωστικά) της MetLife, το Advanced Benefit Club (ABC). Με τη χρήση του ABC να έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία 3 χρόνια το αποτέλεσμα της οποίας είναι η απτή προστασία του εταιρικού προϋπολογισμού, παρά τους εξωγενείς παράγοντες (αύξηση ΦΠΑ).

Την ίδια στιγμή βλέπουμε να προκύπτει η ανάγκη των εργαζομένων να ενισχύσουν τις ασφαλιστικές τους καλύψεις συμπληρώνοντας την παροχή του εργοδότη. Οι ευέλικτες παροχές της MetLife προβλέπεται να αποτελέσουν τη μεγάλη εξέλιξη των ομαδικών προγραμμάτων. Η τάση όμως που διαφαίνεται ως κυρίαρχη για το 2016 είναι η αύξηση των εθελοντικών εισφορών των εργαζομένων στα Ομαδικά Συνταξιοδοτικά Προγράμματα. Αυτό έρχεται ως αποτέλεσμα της αστάθειας του Κοινωνικού Φορέα και των εξελίξεων στο Ασφαλιστικό αλλά και των ευέλικτων επιλογών που τους προσφέρονται για την αποταμίευση και επένδυση των εισφορών τους.

_HR Professional: Με στόχο τη συνεχή βελτίωση και αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών σας μέσα από ποιες σύγχρονες υπηρεσίες σας και με τη χρήση της τεχνολογίας το επιτυγχάνετε αυτό;

Γιώργος Κώτσαλος: Όπως ο τραπεζικός κλάδος αναμορφώθηκε μέσω του web banking πριν από κάποια χρόνια, έτσι και η Metlife επενδύει συνεχώς στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της με τη χρήση νέων τεχνολογιών ώστε να αναμορφώσει τον τρόπο που επικοινωνούμε με τους ασφαλισμένους, διαχειριζόμαστε τα προγράμματα και αποζημιώνουμε. Με τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (e-Services / e-Claims) που λειτουργεί ως κεντρικό σημείο αναφοράς για τον εργοδότη και τον εργαζόμενο δημιουργούμε τη νέα εποχή των ομαδικών παροχών.


«Flexible Benefits – Ευέλικτες Παροχές»

Μπορεί ο εργοδότης να προσφέρει περισσότερες καλύψεις στους εργαζόμενους του, χωρίς να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του; Με τα Flexible Benefits της MetLife, πλέον μπορεί! Αξιοποιώντας την παροχή τους Ομαδικού Προγράμματος Ζωής & Υγείας που προσφέρει στο προσωπικό του, ο εργοδότης μπορεί πλέον να δώσει τη δυνατότητα σε κάθε εργαζόμενο να επιλέξει από μια σειρά συμπληρωματικών ασφαλιστικών παροχών που θα καλύψουν τις προσωπικές ανάγκες ανάλογα και με το προφίλ του (ηλικία, οικογενειακή κατάσταση κλπ). Έτσι, ο εργαζόμενος μπορεί να επιλέξει, μεταξύ άλλων, μια παροχή κάλυψης σοβαρών ασθενειών αλλά και οδοντιατρική κάλυψη που παραδοσιακά δεν καλύπτεται ούτε από τον κοινωνικό φορέα ούτε από ένα τυπικό ομαδικό πρόγραμμα. Η καινοτομία των Flexible Benefits της MetLife δεν περιορίζεται στις δυνατότητες κάλυψης μόνο: Η προώθηση τους στο προσωπικό γίνεται μέσα από μια ειδικά σχεδιασμένη για κάθε εργοδότη καμπάνια επικοινωνίας.

Η ενημέρωση και εγγραφή υποστηρίζεται ολιστικά, μέσω φυσικής παρουσίας στον χώρο εργασίας με co-branded υλικό που ενισχύει τη συμμετοχή του εργοδότη, τηλεφωνική εξυπηρέτηση και φυσικά την ηλεκτρονική πλατφόρμα (e-Services/FlexibleBenefits) που εξελίσσει τον παλιό τρόπο εγγραφής (χωρίς περίπλοκες κάρτες και χρονοβόρες διαδικασίες) και εκμηδενίζει τη διαχείριση από το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού. Τα Flexible Benefits φαίνεται πως είναι η επόμενη μέρα στον τομέα της Ομαδικής Ασφάλισης και ο καλύτερος τρόπος για τον εργοδότη να αυξήσει την αξία του προγράμματός του και παράλληλα την ικανοποίηση των εργαζομένων του.

Γιώργος Κώτσαλος, Corporate Sales Manager

«e-Services»

Λαμβάνοντας υπόψη τις προτεραιότητες και ανάγκες των πελατών μας στη σημερινή εποχή σχεδιάσαμε την πρωτοποριακή διαδικτυακή πλατφόρμα, e-Services με άμεσο στόχο να μεγιστοποιήσουμε την προστιθέμενη αξία των προγραμμάτων και να μειώσουμε παράλληλα τους χρόνους ανταπόκρισης. Προσφέρουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες χωρίς κανένα επιπλέον κόστος ή επιβάρυνση, τόσο για τον εργοδότη όσο και τον εργαζόμενο, σε ένα φιλικό διαδικτυακό περιβάλλον.

Σε εταιρικό επίπεδο, οι εργοδότες έχουν άμεση πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες των συμβολαίων τους, όπως οι παροχές, οι πληρωμές τους, το ιστορικό καταβολής των ασφαλίστρων. Από την άλλη πλευρά και σε επίπεδο ασφαλισμένου, παρέχεται η άμεση και εύκολη πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες για τα ασφαλιστικά προγράμματα με τη MetLife. Επιπρόσθετα, μέσα στην πλατφόρμα e-Services έχουμε ενσωματώσει την εφαρμογή e-claims που προσφέρει αποκλειστικά η MetLife, η οποία εκτελεί ηλεκτρονικά την εκκαθάριση της αποζημίωσης.

Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή αυτή παρέχει τη δυνατότητα υποβολής και άμεσης ηλεκτρονικής εκκαθάρισης εξωνοσοκομειακών εξόδων για τα μέλη των ομαδικών προγραμμάτων Ζωής & Υγείας, 24 ώρες το 24ωρο με πίστωση στο τραπεζικό λογαριασμό εντός 3 ημερών. Η άμεση και εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες βελτιώνει σε σημαντικό βαθμό την εμπειρία των εταιρειών και ασφαλισμένων, παρέχοντας μια συνολική εικόνα της σχέσης τους με τη MetLife, έτσι επιτυγχάνεται σημαντική οικονομία χρόνου και ενέργειας στη διαχείριση των ομαδικών συμβολαίων από τα αντίστοιχα τμήματα όπως της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και της Οικονομικής Διεύθυνσης.

Γιώργος Κατσούδας, Employee Benefits & Credit Life Manager

«Maturity investment»

Η Metlife με ένα χαρτοφυλάκιο που ξεπερνάει τα 350 ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα και με περισσότερους από 35.000 ασφαλισμένους, έχει σχεδιάσει υπηρεσίες που απευθύνονται αποκλειστικά σε πρώην μέλη ομαδικών συνταξιοδοτικών προγραμμάτων παρέχοντάς μοναδικά προνόμια. Διαμορφώνοντας ενεργά την επόμενη ημέρα, φροντίζουμε να παρέχουμε στους ασφαλισμένους σύγχρονες λύσεις τοποθέτησης και επένδυσης της παροχής τους όταν εκείνοι αποχωρήσουν από την εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το πρόγραμμα Maturity Investment Plan οι ασφαλισμένοι:

  • Διατηρούν το συνταξιοδοτικό τους λογαριασμό με την οικονομική φερεγγυότητα της MetLife και άμεση πρόσβαση στο κεφάλαιό τους.
  • Διαθέτουν πρόσβαση σε διεθνείς αγορές ώστε να αξιοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο τις αποταμιεύσεις.
  • Επιλέγουν μέσα από μία μεγάλη γκάμα προϊόντων και επενδυτικών εργαλείων ανάλογα με το προφίλ τους.
  • Εξασφαλίζουν πρόσβαση στις προσυμφωνημένες τιμές του συστήματος υγείας της Metlife – Advanced Benefit Club – με πανελλαδική κάλυψη (μέσω του δικτύου των νοσοκομείων, των διαγνωστικών κέντρων και του ιατρικού προσωπικού).
  • Επιτυγχάνουν οικονομική ενίσχυση της οικογένειας με μηνιαία εγγυημένη σύνταξη 1.500€ για 3 έτη, σε περίπτωση απώλειας ζωής του ασφαλισμένου από ατύχημα.
  • Διαθέτουν online ενημέρωση για την πορεία των επενδύσεων του λογαριασμού τους καθώς και ιστορικότητα των αποδόσεων.

Συνοψίζοντας λοιπόν, ο ασφαλιζόμενος είναι σε θέση να εξασφαλίσει χρόνο, μπορεί να σκεφτεί την επόμενη ημέρα με ησυχία, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει πρόσβαση σε σύγχρονες επενδυτικές λύσεις έχοντας εξασφαλίσει παράλληλα ασφαλιστικές καλύψεις για τον ίδιο και την οικογένειά του.

Αντώνης Δένδης, Senior Account Executive, Corporate Sales