HR PROFESSIONAL - Δέσμευση & Solution Focused Coaching: Mία Σχέση... Αγάπης

Τρίτη, 22 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Training & Development

από την Treasure Lab

Δέσμευση & Solution Focused Coaching: Mία Σχέση... Αγάπης

10 Οκτωβρίου 2014 | 14:12 Γράφει η Κρύστα  Τζελέπη Topics: Coaching

Κρύστα Τζελέπη

Όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, το επίπεδο της δέσμευσης του εργαζόμενου, δεν περνάει... λαμπρές στιγμές! Λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, αλλά και αλλού, θα υποθέταμε ότι όποιος εργάζεται, είναι και ευγνώμων και δεσμευμένος. Όμως, οι αριθμοί παγκοσμίως μας δείχνουν ότι λίγοι είναι οι δεσμευμένοι εργαζόμενοι, σε ποσοστά επί του συνόλου. Μόνο το 13% των εργαζομένων παγκοσμίως είναι δεσμευμένοι, δηλαδή 180 εκατομμύρια ή ένας στους 8 εργαζόμενους (State of the Global Workplace report, Gallup 2012).

Τι εννοούμε, όταν λέμε «δέσμευση»;
Εννοούμε όχι την υποχρεωτική, αλλά τη συναισθηματική σχέση, το «δέσιμο» με τη δουλειά μου, με την επιχείρηση. Αν για παράδειγμα ο Γιάννης είναι ένας δεσμευμένος εργαζόμενος, θα αισθάνεται ικανοποιημένος, θα δείχνει ενθουσιασμό για ό,τι κάνει στην εργασία του και χωρίς πρόβλημα θα προθυμοποιείται να κάνει και την επιπλέον προσπάθεια για να πάει καλά η επιχείρηση. Για να συμβεί κάτι τέτοιο όμως, υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις και οπωσδήποτε μιλάμε για αμφίδρομη σχέση μεταξύ του εργαζόμενου και της επιχείρησης. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε, αν είμαστε εργοδότες, επαγγελματίες του HR ή επικεφαλής ομάδων, είναι ότι η δέσμευση συνδέεται ξεκάθαρα με την υψηλή απόδοση. Μπορεί αυτό να είναι κάτι που το γνωρίζουμε ενστικτωδώς, όταν το βλέπουμε στα μέλη της ομάδας μας, αλλά το υποστηρίζουν και… οι αριθμοί.

Ποια εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν να γίνει η ομάδα πιο δεσμευμένη και τελικά πιο αποδοτική;
Το coaching και ειδικότερα το Solution Focused Coaching αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο. Το να μάθουν οι people managers ή επικεφαλής ομάδων, ανεξάρτητα από το ιεραρχικό επίπεδο, να εξασκούν το coaching με τα μέλη της ομάδας, όχι ως «πανάκεια», αλλά ως καθημερινή πρακτική, βοηθάει σημαντικά. Είναι κάτι που έχουμε εφαρμόσει από το 2004, έχοντας βοηθήσει να αναπτυχθούν εκατοντάδες στελέχη στο πώς να κάνουν το coaching καθημερινότητα, σε εταιρείες όπως είναι οι: Alpha Bank, BIC, Βritish American Tobacco, Lafarge Beton, Παπαστράτος Philip Morris, Χρυσή Ευκαιρία και άλλες. Ανάμεσα στα αποτελέσματα από τα προγράμματα coaching που σχεδιάσαμε, όπως τα ανέφεραν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες, πολλά σχετίζονται με την παραγωγικότητα των ίδιων και της ομάδας, αλλά και με την αύξηση της δέσμευσης, όπως φαίνεται παρακάτω:

Αποτελέσματα από Προγράμματα Coaching

  • Διευθυντής, λόγω του coaching που εφάρμοσε στην ομάδα, απελευθέρωσε 30% περισσότερο χρόνο, λόγω των διαδικασιών που ανέλαβαν οι υφιστάμενοι.
  • Σύμβουλος πωλήσεων που δεν έδειχνε ενδιαφέρον για τις πωλήσεις, κατάφερε να πετύχει το στόχο της χρονιάς κατά 100%, μέσα από το coaching που του εφαρμόστηκε από τον προϊστάμενο (αύξηση δέσμευσης).
  • Σύμβουλος πωλήσεων που επιτύγχανε ένα 5% cross selling πριν το πρόγραμμα, κατάφερε να το αυξήσει στο 95%, μέσα από το coaching που του εφαρμόστηκε (αύξηση δέσμευσης).
  • Χάρη στο coaching που του εφαρμόστηκε κατάφερε το 150% του στόχου του σε ότι αφορούσε προϊόντα με τα οποία πριν δεν ασχολείτο καθόλου (αύξηση δέσμευσης).
  • Οι coachees τώρα θέτουν στόχους μόνοι τους, και το σημαντικότερο, εκ των προτέρων. Το αποτέλεσμα είναι 10% επιπλέον πωλήσεις και ο χρόνος του coach ελευθερώθηκε κατά 3 ημέρες περισσότερο (αύξηση δέσμευσης).
  • Μέσω των ανοικτών ερωτήσεων μειώνεται ο χρόνος μίας συνάντησης κατά 2/3, επιτυγχάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα.
  • Αντί να λέω τι να γίνει, κάνω ερωτήσεις και περιμένω. Το αποτέλεσμα έρχεται, ενώ συγχρόνως η ομάδα είναι πιο ενθουσιώδης και ενεργητική (αύξηση δέσμευσης).

Τη διαφορά όμως στη δέσμευση την «κάνει» το πόσο καλός coach είναι ο επικεφαλής της ομάδας
Αν έχει κανείς εκπαιδευτεί και εξασκηθεί στο coaching και το εφαρμόζει με συστηματικότητα, ενδιαφέρον και με στόχους, τότε αυτό βοηθά την ομάδα του να είναι ακόμη πιο δεσμευμένη και επομένως πιο παραγωγική. Οι επικεφαλής ομάδων που είναι και αποτελεσματικοί coaches έχουν ομάδες που τα μέλη τους είναι 8 φορές πιο δεσμευμένα, συγκρινόμενοι με τους επικεφαλής που είναι στον αντίποδα και είναι οι... χειρότεροι coaches. Οι εξαιρετικοί coaches (top 10%) έχουν και άλλα ενδιαφέροντα αποτελέσματα με τις ομάδες τους. Μεταξύ άλλων:

  • Εντυπωσιακά υψηλότερα ποσοστά καλύτερης εξυπηρέτησης και ικανοποίησης πελάτη.
  • Τρεις (3) φορές περισσότερη επιθυμία να κάνουν την επιπλέον προσπάθεια.
  • Δύο (2) φορές μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα ως προϊστάμενοι.
  • 2,5 φορές μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους στις αποφάσεις που αφορούν στην εργασία τους.

Η μεγάλη διαφορά γεννιέται όταν ο επικεφαλής πιστεύει και εφαρμόζει σωστά το coaching.

Τι εννοούμε, όταν λέμε «δέσμευση»;
Εννοούμε όχι την υποχρεωτική, αλλά τη συναισθηματική σχέση, το «δέσιμο» με τη δουλειά μου, με την επιχείρηση. Αν για παράδειγμα ο Γιάννης είναι ένας δεσμευμένος εργαζόμενος, θα αισθάνεται ικανοποιημένος, θα δείχνει ενθουσιασμό για ό,τι κάνει στην εργασία του και χωρίς πρόβλημα θα προθυμοποιείται να κάνει και την επιπλέον προσπάθεια για να πάει καλά η επιχείρηση. Για να συμβεί κάτι τέτοιο όμως, υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις και οπωσδήποτε μιλάμε για αμφίδρομη σχέση μεταξύ του εργαζόμενου και της επιχείρησης. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε, αν είμαστε εργοδότες, επαγγελματίες του HR ή επικεφαλής ομάδων, είναι ότι η δέσμευση συνδέεται ξεκάθαρα με την υψηλή απόδοση. Μπορεί αυτό να είναι κάτι που το γνωρίζουμε ενστικτωδώς, όταν το βλέπουμε στα μέλη της ομάδας μας, αλλά το υποστηρίζουν και… οι αριθμοί.

Ποια εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν να γίνει η ομάδα πιο δεσμευμένη και τελικά πιο αποδοτική;
Το coaching και ειδικότερα το Solution Focused Coaching αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο. Το να μάθουν οι people managers ή επικεφαλής ομάδων, ανεξάρτητα από το ιεραρχικό επίπεδο, να εξασκούν το coaching με τα μέλη της ομάδας, όχι ως «πανάκεια», αλλά ως καθημερινή πρακτική, βοηθάει σημαντικά. Είναι κάτι που έχουμε εφαρμόσει από το 2004, έχοντας βοηθήσει να αναπτυχθούν εκατοντάδες στελέχη στο πώς να κάνουν το coaching καθημερινότητα, σε εταιρείες όπως είναι οι: Alpha Bank, BIC, Βritish American Tobacco, Lafarge Beton, Παπαστράτος Philip Morris, Χρυσή Ευκαιρία και άλλες. Ανάμεσα στα αποτελέσματα από τα προγράμματα coaching που σχεδιάσαμε, όπως τα ανέφεραν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες, πολλά σχετίζονται με την παραγωγικότητα των ίδιων και της ομάδας, αλλά και με την αύξηση της δέσμευσης, όπως φαίνεται παρακάτω:

Αποτελέσματα από Προγράμματα Coaching

  • Διευθυντής, λόγω του coaching που εφάρμοσε στην ομάδα, απελευθέρωσε 30% περισσότερο χρόνο, λόγω των διαδικασιών που ανέλαβαν οι υφιστάμενοι.
  • Σύμβουλος πωλήσεων που δεν έδειχνε ενδιαφέρον για τις πωλήσεις, κατάφερε να πετύχει το στόχο της χρονιάς κατά 100%, μέσα από το coaching που του εφαρμόστηκε από τον προϊστάμενο (αύξηση δέσμευσης).
  • Σύμβουλος πωλήσεων που επιτύγχανε ένα 5% cross selling πριν το πρόγραμμα, κατάφερε να το αυξήσει στο 95%, μέσα από το coaching που του εφαρμόστηκε (αύξηση δέσμευσης).
  • Χάρη στο coaching που του εφαρμόστηκε κατάφερε το 150% του στόχου του σε ότι αφορούσε προϊόντα με τα οποία πριν δεν ασχολείτο καθόλου (αύξηση δέσμευσης).
  • Οι coachees τώρα θέτουν στόχους μόνοι τους, και το σημαντικότερο, εκ των προτέρων. Το αποτέλεσμα είναι 10% επιπλέον πωλήσεις και ο χρόνος του coach ελευθερώθηκε κατά 3 ημέρες περισσότερο (αύξηση δέσμευσης).
  • Μέσω των ανοικτών ερωτήσεων μειώνεται ο χρόνος μίας συνάντησης κατά 2/3, επιτυγχάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα.
  • Αντί να λέω τι να γίνει, κάνω ερωτήσεις και περιμένω. Το αποτέλεσμα έρχεται, ενώ συγχρόνως η ομάδα είναι πιο ενθουσιώδης και ενεργητική (αύξηση δέσμευσης).

Τη διαφορά όμως στη δέσμευση την «κάνει» το πόσο καλός coach είναι ο επικεφαλής της ομάδας
Αν έχει κανείς εκπαιδευτεί και εξασκηθεί στο coaching και το εφαρμόζει με συστηματικότητα, ενδιαφέρον και με στόχους, τότε αυτό βοηθά την ομάδα του να είναι ακόμη πιο δεσμευμένη και επομένως πιο παραγωγική. Οι επικεφαλής ομάδων που είναι και αποτελεσματικοί coaches έχουν ομάδες που τα μέλη τους είναι 8 φορές πιο δεσμευμένα, συγκρινόμενοι με τους επικεφαλής που είναι στον αντίποδα και είναι οι... χειρότεροι coaches. Οι εξαιρετικοί coaches (top 10%) έχουν και άλλα ενδιαφέροντα αποτελέσματα με τις ομάδες τους. Μεταξύ άλλων:

  • Εντυπωσιακά υψηλότερα ποσοστά καλύτερης εξυπηρέτησης και ικανοποίησης πελάτη.
  • Τρεις (3) φορές περισσότερη επιθυμία να κάνουν την επιπλέον προσπάθεια.
  • Δύο (2) φορές μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα ως προϊστάμενοι.
  • 2,5 φορές μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους στις αποφάσεις που αφορούν στην εργασία τους.

Η μεγάλη διαφορά γεννιέται όταν ο επικεφαλής πιστεύει και εφαρμόζει σωστά το coaching.


Πώς εφαρμόζει το coaching;
Σε τακτά διαστήματα και όταν προσφέρεται το θέμα, χρησιμοποιεί το εργαλείο του coaching.

Συγκεκριμένα:









  • Κάνει ανοικτές διερευνητικές ερωτήσεις, με συγκεκριμένη δομή, που στόχο έχουν να κάνουν τον υφιστάμενο να σκεφτεί τις δικές του λύσεις.
  • Δίνει τακτικό και συγκεκριμένο feedback με αναλογία περισσότερων θετικών και λιγότερων αρνητικών μηνυμάτων (βλέπε σχετικές έρευνες, Heaphy & Losada).
  • Ενθαρρύνει τα μέλη της ομάδας στο να αναπτύσσονται και να προχωρούν.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι ο επικεφαλής ομάδας που εστιάζει στα δυνατά σημεία των ανθρώπων του και ασχολείται συστηματικά με την ανάπτυξή τους, εφαρμόζοντας το coaching, βοηθάει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικότητας της ομάδας, αλλά και της δικής του, ενώ επηρεάζει θετικά και τη δέσμευσή τους, κάτι που κάνει την εργασιακή καθημερινότητα πιο... φωτεινή και την ομάδα να αντέχει στο χρόνο!

Τι είναι η Δέσμευση (employee engagement);

  • H επιθυμία αλλά και η δυνατότητα του εργαζόμενου να βοηθήσει την επιχείρηση να πετύχει, σε μεγάλο βαθμό προσφέροντας την επιπλέον προσπάθειά του με συνέπεια. Perrin’s Global Workforce Study (2003)
  • Η συμμετοχή, η θετική συναισθηματική σχέση και ο ενθουσιασμός για την εργασία. Gallup organization
  • Η θετική στάση που διατηρεί ο εργαζόμενος απέναντι στην επιχείρηση και η αξία που έχει αυτό. Ο δεσμευμένος εργαζόμενος γνωρίζει την επιχείρηση και συνεργάζεται με τους συναδέλφους του, με στόχο το κοινό καλό (της επιχείρησης). Robinson et al. (2004)

Η εταιρεία Gallup διεξήγαγε το 2012, μια σχετική έρευνα μεγάλης κλίμακας συνδέοντας τη δέσμευση με την απόδοση
Συμμετείχαν περίπου 1,4 εκατομμύριο εργαζόμενοι, σε 49.928 τμήματα από 192 επιχειρήσεις σε 34 χώρες. Μέρος από τα συμπεράσματα αποτέλεσε το εύρημα ότι η υψηλή δέσμευση συνδέεται και με υψηλότερη παραγωγικότητα κατά 21% και με υψηλότερη κερδοφορία κατά 22%. (Engagement at work: its effect on performance continues in tough economic times. 2013. Gallup Organization). Αν λοιπόν, αυξάναμε τη δέσμευση στην ομάδα μας, ή στην επιχείρηση, φανταστείτε τη θετική επίδραση στην παραγωγικότητα και εν τέλει και στα αποτελέσματα!

Και τι μπορεί να επηρεάσει θετικά τη δέσμευση; Η εστίαση στα δυνατά σημεία! Το να μπορεί ο εργαζόμενος να αξιοποιεί τα δυνατά του σημεία. Είναι και αυτή μία σχέση... αγάπης. Από άλλη έρευνα της Gallup, στην οποία συμμετείχαν 20.000 άτομα, βρέθηκε ότι όταν ο ηγέτης γνωρίζει κι εστιάζει στα δυνατά σημεία των μελών της ομάδας, οι πιθανότητες να είναι κανείς δεσμευμένος ανεβαίνουν στο 73%. Αντίθετα, η μη εστίαση στα δυνατά σημεία κατεβάζει το δείκτη στο 9%. Πώς μπορεί, λοιπόν, μία εταιρεία να αποκτήσει πιο δεσμευμένους εργαζόμενους; Εστιάζοντας στα δυνατά σημεία των μελών της ομάδας, μεταξύ άλλων.

CV
Η Κρύστα Τζελέπη, Managing Partner Treasure Lab Ltd, PCC (International Coach Federation), εξειδικεύεται τα τελευταία 12 χρόνια στο χώρο της ανάπτυξης στελεχών. Από το 2004, με τους συνεργάτες της, έχουν σχεδιάσει και υλοποιήσει προγράμματα ανάπτυξης ικανοτήτων coaching για εκατοντάδες στελέχη. Επίσης, σχεδιάζουν και υλοποιούν σπονδυλωτά προγράμματα σε θέματα management skills, Resilience, Feedback, Train The Trainer κ.ά. Τα προγράμματα της Treasure Lab έχουν απτά αποτελέσματα και συνδυάζουν: μέτρηση πριν και μετά, βιωματικά εκπαιδευτικά workshops, solution focused coaching, focus groups και άλλα εργαλεία.

Ανάμεσα στους πελάτες των τελευταίων χρόνων είναι οι: BIC, British American Tobacco, Βoehringer, Citibank, Diageo, Eurobank, Eυρωπαϊκή Πίστη, ΗSBC, IKEA, Pernod Ricard, Roche, TITAN κλπ. Η Κρύστα Τζελέπη είναι ιδρυτικό μέλος του Hellenic Coaching Association, από τους πρωτοπόρους που έφεραν το coaching στην Ελλάδα το 2004, έχοντας τη διεθνή πιστοποίηση PCC και πάνω από 1.400 ώρες εμπειρίας coaching σε ανώτερα στελέχη & managers.

HR Professional (T. 113)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778