HR PROFESSIONAL - Εκπαίδευση 4.0: Διαδραστικότητα και ουσιαστική γνώση

Σάββατο, 20 Απριλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Training & Development

StudySmart

Εκπαίδευση 4.0: Διαδραστικότητα και ουσιαστική γνώση

25 Ιανουαρίου 2019 | 09:29 Γράφει η Αντωνία  Κατσουλιέρη Topics: e-Learning,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Κωνσταντίνος Κυρίτσης

Ο Δρ. Κωνσταντίνος Κυρίτσης, Ιδρυτής και CEO της StudySmart, μιλάει για τις σύγχρονες ανάγκες των στελεχών στον χώρο του training, τις τελευταίες εξελίξεις που αλλάζουν το τοπίο καθώς και τα σταθερά βήματα της εταιρείας προς τη δημιουργία της πλέον αξιόπιστης επιλογής στον τομέα των επαγγελματικών τίτλων σπουδών στη χώρα μας.

    HR Professional: Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι το e-learning τα τελευταία χρόνια αποτελεί ενδεδειγμένη επιλογή στον χώρο του training;

Κωνσταντίνος Κυρίτσης: Δεν θεωρώ ότι το e-learning είναι όσο αποτελεσματικό μπορεί και πρέπει να είναι. Ίσως αυτή η τοποθέτηση να μην είναι αρεστή, αλλά η αλήθεια είναι πως οι έρευνες δείχνουν ότι δεν έχει τα αποτελέσματα που ανέμεναν οι εταιρείες οι οποίες επένδυσαν σε κάποιο LMS ή σε κάποια πλατφόρμα εκπαίδευσης για το ανθρώπινο δυναμικό τους. Η πληθώρα μαθημάτων, η μη οργανωμένη μάθηση και το γεγονός ότι τα περισσότερα e-learning platforms δεν είναι ελκυστικά και σε συνδυασμό με την έλλειψη χρόνου των στελεχών έχουν δημιουργήσει μία κατάσταση επιφανειακή στον τομέα της εκμάθησης αλλά και της ουσιαστικής γνώσης. Με αυτή την τοποθέτηση δεν θέλω να πω ότι δεν πιστεύω προσωπικά στο e-learning. Το αντίθετο, θα έλεγα. Απλά, δεν με έχουν «πείσει» τα περισσότερα συστήματα μέχρι σήμερα, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αν το εξετάσει κανείς σε προσωπικό επίπεδο και όχι εταιρικό, η κατάσταση είναι μάλλον καλύτερη καθώς αν το άτομο είναι self-motivated και self-directed μπορεί να παρακολουθήσει αξιόλογα και αξιόπιστα προγράμματα από σημαντικούς εκπαιδευτικούς και μη φορείς online.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το professional training καλείται να σε εμπνέει, να σε παρακινεί και να συνθέτει με αποτελεσματικό τρόπο έννοιες ή ενότητες. Πάνω από όλα όμως χρειάζεται να είναι ευχάριστο, ουσιαστικό και χρήσιμο. Ωστόσο, τα περισσότερα στελέχη που ρωτώ, συμφωνούν ότι περίμεναν καλύτερα αποτελέσματα. Για να γίνει πλήρως κατανοητό, σύμφωνα με έρευνα του Training & Development Association το 2017 στην Αμερική, το 49% των εκπαιδεύσεων πραγματοποιήθηκε face-to-face. Αυτό σίγουρα δείχνει ότι μεταφερόμαστε σε μία online εποχή στον τομέα της εκπαίδευσης αλλά πολύ πιο αργά από ότι νομίζαμε αρχικά. Ίσως το Virtual reality αλλάξει τα δεδομένα. Το e-learning φυσικά και δεν έχει φτάσει στο «peak» των δυνατοτήτων του αφού καθημερινά εξελίσσεται και δεν είναι εύκολο να διδαχθεί κάποιος αποτελεσματικά για παράδειγμα soft skills. Προσωπικά είμαι «οπαδός» του blended learning το οποίο είναι και πιο «λογικό» στη μεταβατική φάση που βρισκόμαστε, άσχετα αν έχουμε ήδη διανύσει 20 περίπου χρόνια στον τομέα του e-learning. Και για τα βιβλία έλεγαν ότι θα αντικατασταθούν, όμως ακόμη αγοράζουμε. Στην ίδια βάση λοιπόν, και το e-learning θέλει τον χρόνο του.

    HR P.: Πείτε μας λίγα λόγια για τις καινοτόμες online πλατφόρμες που έχετε δημιουργήσει. Ποια ήταν η ανάγκη πίσω από την εν λόγω απόφαση;

Κ. Κ.: Η ανάγκη ήταν περισσότερο εκπαιδευτική έτσι ώστε να μπορώ να κάνω πιο αποτελεσματικά τα μαθήματά μου. Η καινοτομία -και αναφέρω τη λέξη αυτή αφού έχει αξιοποιηθεί κατά κάποιο τρόπο εμπορικά επιτυχώς- βασίζεται στο γεγονός ότι κατάφερα να παρουσιάζω ολόκληρα μαθήματα σε εικόνα, σε μορφή διαγράμματος πάνω σε μία σελίδα και να συνδέω τα κεφάλαια καθώς και τις ενότητες με λογικό τρόπο μέσα από αυτά τα διαγράμματα που ονομάζω χάρτες. Αυτό ξεκίνησε να γίνεται ευρέως γνωστό μέσα από webinars που πραγματοποιούσα για λογαριασμό μεγάλων ομίλων και σωμάτων και για τα οποία δεχόμουν θετικά σχόλια. Οι αξιολογήσεις ήταν πράγματι εξαιρετικές και όλοι ήθελαν να κάνω περισσότερα μαθήματα μέσα από τους χάρτες μου που ονόμασα τελικά flowcharts -αν και η επίσημη ονομασία τους είναι «Holistic process diagrams».

Το επόμενο στάδιο ήταν να ενσωματώσω τους χάρτες μου στην οθόνη ενός υπολογιστή με δια-δραστικό τρόπο. Έτσι, εισήγαγα τους χάρτες σε μία πλατφόρμα με τη βοήθεια ειδικών -θα πρέπει να αναφέρω τη συμβολή του φίλου και συμβούλου Βασίλη Οικονόμου- και τους μετέτρεψα σε δια-δραστικούς με μικρά ολιγόλεπτα βίντεο. Πρακτικά, αν περάσει κάποιος τον κέρσορα πάνω από τους όρους και κάνει «κλικ», θα ανοίξει ένα βίντεο όπου παρουσιάζω και εξηγώ τον όρο ή τη θεωρία, χωρίς όμως να φεύγει από το πλαίσιο ο χάρτης ώστε να μην χάνεται ο ακροατής και να ξέρει ποιοι άλλοι όροι ή θεωρίες επηρεάζουν το συγκεκριμένο σημείο. Όταν το παρουσίασα στο μεγαλύτερο σώμα ορκωτών λογιστών στον κόσμο, στο ACCA, αμέσως κατάλαβαν τη χρησιμότητά του ιδίως μέσα από τη δυνατότητα που μπορούσαν να έχουν όλοι οι μαθητές του ACCA παγκοσμίως- και αναφέρομαι σε δεκάδες χιλιάδες άτομα από όλο τον κόσμο που τώρα παρακολουθούν τα webinars με βάση αυτή τη λογική, ενώ παράλληλα μπορούν να χρησιμοποιούν και το δια-δραστικό εργαλείο.

    HR P.: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στους συμμετέχοντες;

Κ. Κ.: Ουσιαστικά προσεγγίζουν το μάθημα ολιστικά, βλέπουν πάνω στον χάρτη τη σύνδεση με άλλα κεφάλαια του μαθήματος, καταλαβαίνουν ποιες άλλες ενότητες μπορεί να έχουν σχέση ή να επηρεάζουν το συγκεκριμένο σημείο και φυσικά η όλη εικόνα βοηθά στο να γνωρίζουν που να «κοιτάξουν» ανάλογα με το ερώτημα της εξέτασης αφού και τα χρώματα στις ενότητες είναι χρήσιμα. Για να παρακολουθήσει κάποιος όλα τα βίντεο χρειάζεται περίπου 2 ώρες. Παράλληλα, δεν απαιτείται ειδική υποστήριξη ή ειδικό λογισμικό για το σύστημα, απλά μία καλή σύνδεση στο internet και μία κατεύθυνση -όπου στον τομέα αυτό βοηθούν τα webinars που καλύπτουν περίπου άλλες 8-10 ώρες. Συνολικά, έχω δημιουργήσει περισσότερα από 10 ανάλογα μαθήματα και ένα πρόγραμμα για την PwC διεθνώς, το Mini MBA, που προσφέρεται σε 12 χώρες και βασίστηκε στη μεθοδολογία του flowchart και τώρα θα γίνει και αυτό δια-δραστικό.

    HR Professional: Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι το e-learning τα τελευταία χρόνια αποτελεί ενδεδειγμένη επιλογή στον χώρο του training;

Κωνσταντίνος Κυρίτσης: Δεν θεωρώ ότι το e-learning είναι όσο αποτελεσματικό μπορεί και πρέπει να είναι. Ίσως αυτή η τοποθέτηση να μην είναι αρεστή, αλλά η αλήθεια είναι πως οι έρευνες δείχνουν ότι δεν έχει τα αποτελέσματα που ανέμεναν οι εταιρείες οι οποίες επένδυσαν σε κάποιο LMS ή σε κάποια πλατφόρμα εκπαίδευσης για το ανθρώπινο δυναμικό τους. Η πληθώρα μαθημάτων, η μη οργανωμένη μάθηση και το γεγονός ότι τα περισσότερα e-learning platforms δεν είναι ελκυστικά και σε συνδυασμό με την έλλειψη χρόνου των στελεχών έχουν δημιουργήσει μία κατάσταση επιφανειακή στον τομέα της εκμάθησης αλλά και της ουσιαστικής γνώσης. Με αυτή την τοποθέτηση δεν θέλω να πω ότι δεν πιστεύω προσωπικά στο e-learning. Το αντίθετο, θα έλεγα. Απλά, δεν με έχουν «πείσει» τα περισσότερα συστήματα μέχρι σήμερα, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αν το εξετάσει κανείς σε προσωπικό επίπεδο και όχι εταιρικό, η κατάσταση είναι μάλλον καλύτερη καθώς αν το άτομο είναι self-motivated και self-directed μπορεί να παρακολουθήσει αξιόλογα και αξιόπιστα προγράμματα από σημαντικούς εκπαιδευτικούς και μη φορείς online.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το professional training καλείται να σε εμπνέει, να σε παρακινεί και να συνθέτει με αποτελεσματικό τρόπο έννοιες ή ενότητες. Πάνω από όλα όμως χρειάζεται να είναι ευχάριστο, ουσιαστικό και χρήσιμο. Ωστόσο, τα περισσότερα στελέχη που ρωτώ, συμφωνούν ότι περίμεναν καλύτερα αποτελέσματα. Για να γίνει πλήρως κατανοητό, σύμφωνα με έρευνα του Training & Development Association το 2017 στην Αμερική, το 49% των εκπαιδεύσεων πραγματοποιήθηκε face-to-face. Αυτό σίγουρα δείχνει ότι μεταφερόμαστε σε μία online εποχή στον τομέα της εκπαίδευσης αλλά πολύ πιο αργά από ότι νομίζαμε αρχικά. Ίσως το Virtual reality αλλάξει τα δεδομένα. Το e-learning φυσικά και δεν έχει φτάσει στο «peak» των δυνατοτήτων του αφού καθημερινά εξελίσσεται και δεν είναι εύκολο να διδαχθεί κάποιος αποτελεσματικά για παράδειγμα soft skills. Προσωπικά είμαι «οπαδός» του blended learning το οποίο είναι και πιο «λογικό» στη μεταβατική φάση που βρισκόμαστε, άσχετα αν έχουμε ήδη διανύσει 20 περίπου χρόνια στον τομέα του e-learning. Και για τα βιβλία έλεγαν ότι θα αντικατασταθούν, όμως ακόμη αγοράζουμε. Στην ίδια βάση λοιπόν, και το e-learning θέλει τον χρόνο του.

    HR P.: Πείτε μας λίγα λόγια για τις καινοτόμες online πλατφόρμες που έχετε δημιουργήσει. Ποια ήταν η ανάγκη πίσω από την εν λόγω απόφαση;

Κ. Κ.: Η ανάγκη ήταν περισσότερο εκπαιδευτική έτσι ώστε να μπορώ να κάνω πιο αποτελεσματικά τα μαθήματά μου. Η καινοτομία -και αναφέρω τη λέξη αυτή αφού έχει αξιοποιηθεί κατά κάποιο τρόπο εμπορικά επιτυχώς- βασίζεται στο γεγονός ότι κατάφερα να παρουσιάζω ολόκληρα μαθήματα σε εικόνα, σε μορφή διαγράμματος πάνω σε μία σελίδα και να συνδέω τα κεφάλαια καθώς και τις ενότητες με λογικό τρόπο μέσα από αυτά τα διαγράμματα που ονομάζω χάρτες. Αυτό ξεκίνησε να γίνεται ευρέως γνωστό μέσα από webinars που πραγματοποιούσα για λογαριασμό μεγάλων ομίλων και σωμάτων και για τα οποία δεχόμουν θετικά σχόλια. Οι αξιολογήσεις ήταν πράγματι εξαιρετικές και όλοι ήθελαν να κάνω περισσότερα μαθήματα μέσα από τους χάρτες μου που ονόμασα τελικά flowcharts -αν και η επίσημη ονομασία τους είναι «Holistic process diagrams».

Το επόμενο στάδιο ήταν να ενσωματώσω τους χάρτες μου στην οθόνη ενός υπολογιστή με δια-δραστικό τρόπο. Έτσι, εισήγαγα τους χάρτες σε μία πλατφόρμα με τη βοήθεια ειδικών -θα πρέπει να αναφέρω τη συμβολή του φίλου και συμβούλου Βασίλη Οικονόμου- και τους μετέτρεψα σε δια-δραστικούς με μικρά ολιγόλεπτα βίντεο. Πρακτικά, αν περάσει κάποιος τον κέρσορα πάνω από τους όρους και κάνει «κλικ», θα ανοίξει ένα βίντεο όπου παρουσιάζω και εξηγώ τον όρο ή τη θεωρία, χωρίς όμως να φεύγει από το πλαίσιο ο χάρτης ώστε να μην χάνεται ο ακροατής και να ξέρει ποιοι άλλοι όροι ή θεωρίες επηρεάζουν το συγκεκριμένο σημείο. Όταν το παρουσίασα στο μεγαλύτερο σώμα ορκωτών λογιστών στον κόσμο, στο ACCA, αμέσως κατάλαβαν τη χρησιμότητά του ιδίως μέσα από τη δυνατότητα που μπορούσαν να έχουν όλοι οι μαθητές του ACCA παγκοσμίως- και αναφέρομαι σε δεκάδες χιλιάδες άτομα από όλο τον κόσμο που τώρα παρακολουθούν τα webinars με βάση αυτή τη λογική, ενώ παράλληλα μπορούν να χρησιμοποιούν και το δια-δραστικό εργαλείο.

    HR P.: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στους συμμετέχοντες;

Κ. Κ.: Ουσιαστικά προσεγγίζουν το μάθημα ολιστικά, βλέπουν πάνω στον χάρτη τη σύνδεση με άλλα κεφάλαια του μαθήματος, καταλαβαίνουν ποιες άλλες ενότητες μπορεί να έχουν σχέση ή να επηρεάζουν το συγκεκριμένο σημείο και φυσικά η όλη εικόνα βοηθά στο να γνωρίζουν που να «κοιτάξουν» ανάλογα με το ερώτημα της εξέτασης αφού και τα χρώματα στις ενότητες είναι χρήσιμα. Για να παρακολουθήσει κάποιος όλα τα βίντεο χρειάζεται περίπου 2 ώρες. Παράλληλα, δεν απαιτείται ειδική υποστήριξη ή ειδικό λογισμικό για το σύστημα, απλά μία καλή σύνδεση στο internet και μία κατεύθυνση -όπου στον τομέα αυτό βοηθούν τα webinars που καλύπτουν περίπου άλλες 8-10 ώρες. Συνολικά, έχω δημιουργήσει περισσότερα από 10 ανάλογα μαθήματα και ένα πρόγραμμα για την PwC διεθνώς, το Mini MBA, που προσφέρεται σε 12 χώρες και βασίστηκε στη μεθοδολογία του flowchart και τώρα θα γίνει και αυτό δια-δραστικό.


    HR P.: Σχετικά με τα webinars που πραγματοποιείτε, ποιο είναι το περιεχόμενό τους;

Κ. Κ.: Το συγκεκριμένο μάθημα του ACCA ονομάζεται Strategic Business Leader (SBL) και είναι ένα από τα τελευταία στη σειρά του προγράμματος ορκωτών ελεγκτών λογιστών του ομώνυμου προγράμματος. Βασίστηκε σε δύο χάρτες που είχα δημιουργήσει σε άλλα μαθήματα, το Business Analysis και το Governance Risk & Ethics. Η εξέταση που πραγματοποιείται είναι τεσσάρων ωρών, άρα είναι αρκετά απαιτητικό και η ύλη πραγματικά μεγάλη σε όγκο. Το ACCA με επέλεξε στην ομάδα των «επίλεκτων εισηγητών» διεθνώς με την ονομασία «Tutor Gurus» με στόχο να βοηθήσω άλλους εισηγητές παγκοσμίως ως προς τον τρόπο που διδάσκεται ένα τέτοιο μάθημα, και φυσικά μαθητές χρησιμοποιώντας το δικό μου concept. Τα τελευταία 2 χρόνια έχω βοηθήσει καθηγητές από την Πολωνία, την Κύπρο, την Τσεχία, τη Σλοβακία, τη Ρουμανία και άλλες χώρες με face-to-face delivery αλλά και με τη διεξαγωγή webinars με κοινό από την Ινδία, την Κίνα, το Πακιστάν, τις ΗΠΑ, και άλλες χώρες. Το 2019 μάλιστα θα μεταβώ στην Κίνα σε τρεις πόλεις για τον ίδιο λόγο.

    HR P.: Εκτός από όλα τα παραπάνω σχετικά με το e-learning, η StudySmart πραγματοποιεί και Professional Qualifications & Masterclasses. Σε ποιους τομείς εστιάζουν;

Κ. Κ.: Είμαστε πολύ περήφανοι για τη διαδρομή της StudySmart. Έχουμε καταφέρει σιγά σιγά και με σταθερά βήματα να δημιουργήσουμε την πιο αξιόπιστη επιλογή στον τομέα των επαγγελματικών τίτλων σπουδών στην Ελλάδα. Ήμουν όπως ίσως θα γνωρίζετε από τους πρώτους -αν όχι ο πρώτος- που ξεκίνησα να προωθώ τους επαγγελματικούς τίτλους σπουδών και αφιέρωσα την καριέρα μου στον συγκεκριμένο τομέα -με τη βοήθεια του αδελφού μου Δημήτρη- καθώς έβλεπα την τάση διεθνώς, την πρακτικότητα των προγραμμάτων αυτών αλλά και τη στήριξη που έδιναν οι πολυεθνικές και οι σύμβουλοι επιχειρήσεων. Οι ακαδημαϊκοί τίτλοι δυστυχώς φθίνουν σε αξία αφού δεν σε διαφοροποιούν στην αγορά εργασίας. Σίγουρα χρειάζονται, όμως η διαχείριση καριέρας γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οι αριθμοί συνεχώς μεγαλώνουν στους επαγγελματικούς τίτλους και θεωρώ ότι φτάνουμε σιγά σιγά στην εποχή της υπέρ-ειδίκευσης. Αυτός είναι και ο τομέας της έρευνάς μου τα τελευταία χρόνια καθώς και στον τρόπο που μπορεί ένα στέλεχος να διαχειριστεί την καριέρα του/της πιστοποιώντας τις γνώσεις μέσα από τα επαγγελματικά προγράμματα σωμάτων.

Το σημαντικό μιας και αναφερόμαστε σε συγκεκριμένο τομέα e-learning είναι ότι όλα τα σώματα που προσφέρουν επαγγελματικό τίτλο διαθέτουν δικές τους πλατφόρμες ή συνεργάζονται αποκλειστικά με εταιρείες που προσφέρουν και online component. Για παράδειγμα, το SHRM (Society for Human Resources Management) που «τρέχουμε» σε συνεργασία με την ICAP διαθέτει ένα σύστημα εκμάθησης και διδάσκεται με blended μορφή, αφού πλαισιώνει την εισήγηση face-to-face, όπως και το ICA International Compliance Association που διεξάγουμε σε συνεργασία με την EY αλλά και το ACCA Association of Chartered Certified Accountants με ειδικά webinars που προσφέρει, το IAPP - International Association for Privacy Professionals, ο πιο σημαντικός φορέας για Data Privacy Officers διεθνώς καθώς και άλλα προγράμματα. Το 2018 ξεκινήσαμε και τα προγράμματα πιστοποίησης του AHLEI (American Hotel & Lodging Educational Institute) στον τομέα του τουρισμού με μεγάλη επιτυχία σε συνεργασία με την Hotel Brain, ενώ το 2019 θα ανακοινωθούν και δύο νέες αποκλειστικότητες. Όλοι οι οργανισμοί πια διαθέτουν learning component και αυτό λέει πολλά.

    HR P.: Το 2019 θα φιλοξενηθείτε για άλλη μία φορά ως ένας από τους keynote speakers στο ετήσιο συνέδριο του SHRM. Πού θα εστιάσει η ομιλία σας σε αυτή τη διοργάνωση;

Κ. Κ.: Όπως ανέφερα πριν, η έρευνά μου εστιάζεται στον τρόπο που μπορεί ένα στέλεχος αλλά και η εταιρεία να διαχειριστεί την καριέρα του/της μέσα από προγράμματα πιστοποίησης των επαγγελματικών σωμάτων και πολυεθνικών. Αναφέρομαι στην κατάσταση που υπάρχει αυτή τη στιγμή με το πρόβλημα των ακαδημαϊκών τίτλων στους τομείς διοίκησης να μην είναι πρακτικοί, που υπάρχει μεγάλη απόσταση των πανεπιστημίων από την αγορά εργασίας και την ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης. Το 2017 στην Ατλάντα των ΗΠΑ στο συνέδριο του Talent & Development η ομιλία μου είχε τίτλο «From Degreefication to Certification», ενώ φέτος στο συνέδριο του SHRM Las Vegas ο τίτλος μου θα είναι «Building Competencies Through Designations: A Global Trend or the Answer to Real-Time Career Management?».

Στη σημερινή εποχή των πολλών αλλαγών, η απάντηση στη δια βίου μάθηση δεν είναι να αποκτά κανείς πτυχία, ιδίως όταν δεν έχουν τη δύναμη που διέθεταν κάποτε. Απαιτείται πλάνο, σωστές επιλογές κάθε 2 χρόνια, πιστοποίηση και «επαναπιστοποίηση». Τα πτυχία μας ανοίγουν την πόρτα αλλά η δύναμη ενός στελέχους βρίσκεται στην εμπειρία, στο Continuing Professional Development και στην ανάπτυξη των soft δεξιοτήτων όπως επικοινωνία, επανατροφοδότηση, διαπραγμάτευση, agility, ομαδικότητα και άλλα. Οι πολυεθνικές τα τελευταία 10-15 χρόνια δημιουργούν τις δικές τους Ακαδημίες για να υποστηρίζουν αυτές τις ανάγκες. Στο μέλλον μπορεί να δούμε περισσότερα πανεπιστήμια να συνεργάζονται με πολυεθνικές στη διεξαγωγή και διοργάνωση προγραμμάτων σπουδών με co-branded μορφή, αλλά και άτομα χωρίς ακαδημαϊκό τίτλο να κατέχουν υψηλές θέσεις σε μία εταιρεία.

HR Professional (T. 160)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778