HR PROFESSIONAL - Best Workplaces 2016: Εργασιακό περιβάλλον με διάκριση!

Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

People Management

Best Workplaces 2016: Εργασιακό περιβάλλον με διάκριση!

13 Μαΐου 2016 | 09:45 Γράφει η Αντωνία  Κατσουλιέρη Topics: Best Practices,Special Reports

Δημήτρης Γκανούδης

Ο Δημήτρης Γκανούδης, Γενικός Διευθυντής του Great Place to Work® Hellas μίλησε στο HR Professional για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συμπεράσματα της φετινής έρευνας και τον επόμενο στόχο των διακεκριμένων εταιρειών. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στους λόγους που οδήγησαν στη δημιουργία του Great Practices FORUM, του συνδέσμου για διευθυντικά στελέχη HR επιχειρήσεων και οργανισμών και τη θερμή αποδοχή του από την αγορά.

HR Professional: Για 14η συνεχή χρονιά η έρευνα Best Workplaces ανέδειξε τις εταιρείες με το βέλτιστο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Που οφείλεται η ολοένα αυξανόμενη συμμετοχή σε αυτό τον θεσμό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια;

Δημήτρης Γκανούδης: Θεωρώ ότι ο θεσμός Best Workplaces έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των επιχειρήσεων ως μια πλήρης και αξιόπιστη διαδικασία αποτίμησης του εργασιακού περιβάλλοντος και κατά συνέπεια η διάκριση μιας εταιρείας σε αυτόν πιστοποιεί τη σημαντική δουλειά που γίνεται για τους εργαζόμενους της. Είναι σημαντικό για τις εταιρείες να φέρουν το logo του Best Workplaces στην υπογραφή τους αφού αυτό το αποτέλεσμα δεν είναι θεωρητικό, δεν προκύπτει απλά από μοντέλα και εκθέσεις πρακτικών, αλλά εμπεριέχει την αποδοχή και την έγκριση των εργαζομένων της. Πέραν τούτου οι εταιρείες αναζητούν τρόπους και ευκαιρίες να τονώσουν το ηθικό και την υπερηφάνεια των εργαζομένων τους και η συμμετοχή και διάκριση στα Best Workplaces είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία. Πάντως αρκετές εταιρείες που είχαν δηλώσει πέρυσι πρόθεση συμμετοχής (οι δηλώσεις συμμετοχής γίνονται κάθε χρόνο μέχρι αρχές Οκτωβρίου) αποσύρθηκαν τελευταία στιγμή λόγω της περυσινής ασταθούς πολιτικής κατάστασης με τα capital controls και τις επανειλημμένες εκλογές.

HR Professional: Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα συμπεράσματα που μπορούμε να αντλήσουμε από τη φετινή διεξαγωγή της έρευνας;

Δημήτρης Γκανούδης: Όπως μπορούμε να καταλάβουμε από τα αποτελέσματα και τα σχόλια των εργαζομένων, πέραν όλων των άλλων, οι εργαζόμενοι φαίνεται να εκτίμησαν την αντιμετώπιση και συμπεριφορά της εταιρείας τους κατά τη δύσκολη περίοδο των capital controls. Πολλές εταιρείες φρόντισαν να εξασφαλίσουν έγκαιρα την πληρωμή των μισθών και μάλιστα με μετρητά, άλλες έδωσαν την επιλογή στους εργαζόμενους για το πως θα ήθελαν να πληρωθούν, άλλες αύξησαν τον αριθμό των tickets restaurant που ουσιαστικά αποτελούν διατακτικές για τα super markets και πολλές άλλες ανάλογες συμπεριφορές. Ουσιαστικά, οι εταιρείες έδειξαν τη μέριμνα για τους ανθρώπους τους σε αυτή την περίοδο της κρίσης, με τρόπο που δεν φαινόταν ότι μετέφεραν το ρίσκο του ενδεχόμενου κουρέματος κεφαλαίων στους εργαζόμενους. Βέβαια αυτό, είναι μόνο μια έκφραση του ενδιαφέροντος της εταιρείας, αλλά επειδή αυτό το θέμα το ζήσαμε όλοι ως εργαζόμενοι, μας εντυπωσίασε το πώς το αντιμετώπισαν οι συγκεκριμένες εταιρείες. Απετέλεσε για αυτές μια ευκαιρία απόδειξης της μέριμνας τους προς τους εργαζόμενους.

HR Professional: Ποια είναι τα οφέλη που αποκομίζουν οι εταιρείες ακόμη και στην περίπτωση της μη διάκρισής τους;

Δημήτρης Γκανούδης: Νομίζω πολλαπλά. Αυτή την περίοδο δίνουμε αναλυτικό feedback των αποτελεσμάτων σε όλες τις εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα και ενδιαφέρονται να τα γνωρίσουν. Κάθε εταιρεία που συμμετείχε έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τα αποτελέσματά της, να τα συγκρίνει με τις υπόλοιπες και να κατανοήσει τις περιοχές που μπορεί να βελτιωθεί. Είναι σημαντικό να μπορείς να συγκριθείς με τις καλύτερες εταιρείες της αγοράς αναφορικά με το εργασιακό περιβάλλον και να αντλήσεις πρακτικές και συμπεράσματα. Έχουμε εταιρείες που συμμετέχουν για πρώτη φορά, κατά συνέπεια είναι αποκαλυπτικό για αυτές να «ζυγίσουν» τα δικά τους αποτελέσματα με τις υπόλοιπες και να συνειδητοποιήσουν όχι μόνο τις αδυναμίες τους, αλλά και τα δυνατά τους στοιχεία, αυτά δηλαδή που χαρακτηρίζουν την εταιρική τους κουλτούρα και χρειάζεται να τα κρατήσουν και να τα ενισχύσουν.

Εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν και στο παρελθόν και συμμετέχουν εκ νέου, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την εξέλιξή τους, να συγκριθούν με τον εαυτό τους, να αντιληφθούν το αποτέλεσμα κάποιων ενεργειών που έκαναν – ή δεν έκαναν- και να αποφασίσουν για τα επόμενα βήματα. Ακόμα και εταιρείες που διεξάγουν σε τακτά χρονικά διαστήματα δικό τους employee survey, χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα της δικής μας έρευνας για να διασταυρώσουν τα δικά τους στοιχεία ή για να αξιολογήσουν και να διαγνώσουν από άλλη οπτική γωνία, αυτήν του Great Place to Work®, το εργασιακό τους περιβάλλον. Πέραν τούτου πρέπει να πούμε ότι οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην έρευνα Best Workplaces στέλνουν ένα μήνυμα στους εργαζόμενούς τους ότι η εταιρεία τους ενδιαφέρεται για την ποιότητα των εργασιακών σχέσεων και για αυτό τις αποτιμά και τις αξιολογεί. Ακόμα και εάν η εταιρεία δεν έχει διακριθεί, τα αποτελέσματα της έρευνας αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για δημιουργία διαλόγου με τους εργαζόμενους και αναζήτηση προτάσεων και λύσεων που μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά για το εργασιακό περιβάλλον.

HR Professional: Για τις εταιρείες που διακρίθηκαν ποιος είναι ο επόμενος στόχος;

Δημήτρης Γκανούδης: Αν εννοείτε από άποψης διάκρισης, ο επόμενος στόχος είναι η διάκριση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Κάθε χρόνο όλες οι εταιρείες που διακρίνονται στις εθνικές λίστες της Ευρώπης «συναγωνίζονται» και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ευρωπαϊκή λίστα περιλαμβάνει 100 εταιρείες αλλά με μια ιδιομορφία. Οι 25 είναι πολυεθνικές, οι 25 μεγάλες εθνικές άνω των 500 εργαζομένων και οι υπόλοιπες 50 ανήκουν στην κατηγορία 50-500 εργαζόμενοι. Για να συμπεριληφθεί μια πολυεθνική εταιρεία στη λίστα πρέπει να έχει διακριθεί τουλάχιστον σε 3 ευρωπαϊκές χώρες.

Αυτό έχει την ιδιομορφία ότι ενδεχόμενα μια πολυεθνική που ταξινομήθηκε πρώτη στην Ελληνική λίστα να μην εμφανισθεί στην ευρωπαϊκή, εφόσον δεν διακρίθηκε σε άλλες χώρες. Αντίθετα, εάν έχει διακριθεί σε καλή θέση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενδέχεται να μπει πρώτη στη λίστα έστω και εάν δεν είναι πρώτη στη χώρα μας. Επίσης, επειδή η μεσαία ευρωπαϊκή λίστα με τις 50 εταιρείες είναι μεταξύ 50 -500 εργαζόμενοι ενώ στη χώρα μας είναι 50 - 250 εργαζόμενοι, μπορεί να συμβεί να μην έχουμε στην ευρωπαϊκή λίστα εταιρεία που διακρίθηκε στη χώρα μας σε καλή θέση στην κατηγορία πάνω από 250 εργαζόμενοι και να έχουμε μια εταιρεία που διακρίθηκε σε χαμηλότερη θέση στη κατηγορία 50 -250 εργαζόμενοι. Αναμένουμε και εμείς τα ευρωπαϊκά αποτελέσματα με αγωνία. Κάθε χρόνο έχουμε 5-6 ελληνικές εταιρείες που κατατάσσονται σε κάποια από τις ευρωπαϊκές λίστες. Φέτος, η βράβευση και η αναγγελία θα γίνει από το Δουβλίνο στις 16 Ιουνίου.

HR Professional: Πέρυσι προχωρήσατε στη δημιουργία του Great Practices Forum. Ποιος είναι ο στόχος των συναντήσεων και τι προσφέρουν στους συμμετέχοντες;

Δημήτρης Γκανούδης: Μέσα από την επαφή μας με τις εταιρείες που συμμετέχουν στην έρευνα συνειδητοποιήσαμε τρία σημαντικά πράγματα.

Πρώτον, ότι ως σύμβουλοι είμαστε στην πλεονεκτική θέση κάθε χρόνο να συνδιαλεγόμαστε με τις καλύτερες εταιρείες της αγοράς, να μελετάμε και να γνωρίζουμε σε βάθος τις εξαιρετικές τους πρακτικές και όλη τη διαδικασία εφαρμογής τους. Στο πλαίσιο των επαφών μας επισκεπτόμαστε εγκαταστάσεις και εργασιακούς χώρους που εντυπωσιάζουν με την οργάνωση, τη δομή τους και την γενικότερη λειτουργία τους. Είναι μια ευκαιρία που δεν την έχουν όλοι. Δεύτερον, διακρίνουμε στα στελέχη του Ανθρώπινου Δυναμικού αυτών των εταιρειών, μαζί με την ικανοποίηση και την υπερηφάνεια που νοιώθουν για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους, μια επιθυμία να προβάλουν τις καλές πρακτικές της εταιρείας τους, να μιλήσουν για αυτές, για τη δουλειά τους, για την εμπειρία τους.

Τρίτον, μας είναι σαφές ότι όλοι οι επαγγελματίες του HR αναζητούν μέσα από εμάς και «διψούν» να μάθουν για τις καλύτερες πρακτικές των άλλων εταιρειών, να κατανοήσουν το πώς αυτές λειτουργούν, ποια είναι τα οφέλη αλλά και οι παγίδες από την εφαρμογή τους, να αντλήσουν παραδείγματα και να τις οραματιστούν στο δικό τους εργασιακό χώρο. Ακόμα καλύτερα βέβαια αν μπορούν να τις δουν και στο «γήπεδο» εφαρμογής τους. Οπότε, μας φάνηκε πολύ φυσική η λήψη μιας πρωτοβουλίας η οποία να μπορεί να συνθέσει και να αναπτύξει τα παραπάνω δεδομένα. Έτσι, λοιπόν, δημιουργήθηκε το Great Practices FORUM, ένας σύνδεσμος για διευθυντικά στελέχη HR επιχειρήσεων και οργανισμών που ενδιαφέρονται ενεργά να συνδιαλέγονται, να ανταλλάσουν απόψεις, να μαθαίνουν από τους άλλους, να προβληματίζονται και να γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα καλύτερα παραδείγματα και τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές πρακτικών αναφορικά με τη Διοίκηση των Ανθρώπων τους.

Μία φορά το μήνα, λοιπόν, απογευματινές ώρες συνήθως μετά τις 16:00 και για τρείς ώρες επισκεπτόμαστε μια διαφορετική εταιρεία την οποία το Great Place to Work® έχει επιλέξει, και αφού επισκεφθούμε τις εγκαταστάσεις της μαθαίνουμε σε βάθος από τον διευθυντή HR και την ομάδα του για κάποια από τις εξαιρετικές πρακτικές που εφαρμόζει. Βέβαια όπως αντιλαμβάνεσθε ο διάλογος είναι πλούσιος και η μετάδοση της εμπειρίας μοναδική. Να μη παραλείψουμε ότι πάντα ολοκληρώνουμε τις συναντήσεις με ένα ποτήρι κρασί, οπότε βοηθείται και το απαραίτητο networking!

HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για τις συναντήσεις που έχετε πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα.

Δημήτρης Γκανούδης: Μέχρι σήμερα από πέρυσι τον Μάιο, έχουμε πραγματοποιήσει 10 εξαιρετικές συναντήσεις στις παρακάτω εταιρείες: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Microsoft, Unilever, AbbVie, Diageo, Teleperformance, Παπαστράτος, MSD, PepsiCo και Nestl. Κάθε φορά η θεματολογία ήταν διαφορετική και κάθε εταιρεία παρουσίασε κάτι για το οποίο είναι υπερήφανη και κάνει καλά! Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία μιλήσαμε για την επιτυχημένη διάχυση και μεγιστοποίηση της εσωτερικής επικοινωνίας και της κυκλοφορίας της πληροφόρησης, στη Microsoft για το μοντέλο εργασίας «The New World of Work» κατά το οποίο η φυσική παρουσία στο γραφείο παύει πλέον να είναι προαπαιτούμενο της παραγωγικότητας, στην Unilever για την προσωπική και επαγγελματική ισορροπία των ανθρώπων της και πιο συγκεκριμένα για την προσπάθεια να διευκολύνει και να ενισχύσει την παραμονή των γυναικών στον εργασιακό χώρο, στην AbbVie για τη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας, νέων αξιών και συμπεριφορών (leadership attributes) που επέβαλε ο μετασχηματισμός της σε βιοφαρμακευτική εταιρεία, στη Diageo για τη διαφάνεια στις αμοιβές και το πώς η εταιρεία κάνει ξεκάθαρη στους εργαζόμενους τη βαρύτητα του ρόλου τους στον οργανισμό και το εύρος στο οποίο τους τοποθετεί μισθολογικά, στη Teleperformance με εργαζόμενους από 78 χώρες, για τη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας, στην Παπαστράτος για το πώς η εταιρεία προετοιμάζει τους μελλοντικούς ηγέτες της με τη δημιουργία ενός νεανικού virtual management team, στην MSD για το πώς η εταιρεία αναδιαρθρώθηκε εν μέσω κρίσης προχωρώντας προς την επιτυχία, στην PepsiCo για το New HR Operating Model που εφαρμόζει η εταιρεία διεθνώς, και στη Nestl για το βραβευμένο «Employee Health Strategy: Νοιάζομαι για την Υγεία μου» που έχει αναπτύξει η εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια.

Η επόμενη συνάντηση δεν αφορά συγκεκριμένη εταιρεία. Θα πραγματοποιηθεί στους χώρους του ALBA Graduate Business School at The American College of Greece στις 10 Μαΐου και μαζί με την Ολγα Επιτροπάκη και τη Ζωή Κουρουνάκου από το ALBA θα επιλέξουμε και θα εμβαθύνουμε στις καλύτερες πρακτικές που υποβλήθηκαν από τις εταιρείες στη διάρκεια της φετινής αξιολόγησης των Best Workplaces. Τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν επισκέψεις στην DHL και στην AXA Ασφαλιστική, εταιρείες οι οποίες διακρίθηκαν φέτος στη μεγάλη μας κατηγορία.

HR Professional: Για 14η συνεχή χρονιά η έρευνα Best Workplaces ανέδειξε τις εταιρείες με το βέλτιστο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Που οφείλεται η ολοένα αυξανόμενη συμμετοχή σε αυτό τον θεσμό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια;

Δημήτρης Γκανούδης: Θεωρώ ότι ο θεσμός Best Workplaces έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των επιχειρήσεων ως μια πλήρης και αξιόπιστη διαδικασία αποτίμησης του εργασιακού περιβάλλοντος και κατά συνέπεια η διάκριση μιας εταιρείας σε αυτόν πιστοποιεί τη σημαντική δουλειά που γίνεται για τους εργαζόμενους της. Είναι σημαντικό για τις εταιρείες να φέρουν το logo του Best Workplaces στην υπογραφή τους αφού αυτό το αποτέλεσμα δεν είναι θεωρητικό, δεν προκύπτει απλά από μοντέλα και εκθέσεις πρακτικών, αλλά εμπεριέχει την αποδοχή και την έγκριση των εργαζομένων της. Πέραν τούτου οι εταιρείες αναζητούν τρόπους και ευκαιρίες να τονώσουν το ηθικό και την υπερηφάνεια των εργαζομένων τους και η συμμετοχή και διάκριση στα Best Workplaces είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία. Πάντως αρκετές εταιρείες που είχαν δηλώσει πέρυσι πρόθεση συμμετοχής (οι δηλώσεις συμμετοχής γίνονται κάθε χρόνο μέχρι αρχές Οκτωβρίου) αποσύρθηκαν τελευταία στιγμή λόγω της περυσινής ασταθούς πολιτικής κατάστασης με τα capital controls και τις επανειλημμένες εκλογές.

HR Professional: Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα συμπεράσματα που μπορούμε να αντλήσουμε από τη φετινή διεξαγωγή της έρευνας;

Δημήτρης Γκανούδης: Όπως μπορούμε να καταλάβουμε από τα αποτελέσματα και τα σχόλια των εργαζομένων, πέραν όλων των άλλων, οι εργαζόμενοι φαίνεται να εκτίμησαν την αντιμετώπιση και συμπεριφορά της εταιρείας τους κατά τη δύσκολη περίοδο των capital controls. Πολλές εταιρείες φρόντισαν να εξασφαλίσουν έγκαιρα την πληρωμή των μισθών και μάλιστα με μετρητά, άλλες έδωσαν την επιλογή στους εργαζόμενους για το πως θα ήθελαν να πληρωθούν, άλλες αύξησαν τον αριθμό των tickets restaurant που ουσιαστικά αποτελούν διατακτικές για τα super markets και πολλές άλλες ανάλογες συμπεριφορές. Ουσιαστικά, οι εταιρείες έδειξαν τη μέριμνα για τους ανθρώπους τους σε αυτή την περίοδο της κρίσης, με τρόπο που δεν φαινόταν ότι μετέφεραν το ρίσκο του ενδεχόμενου κουρέματος κεφαλαίων στους εργαζόμενους. Βέβαια αυτό, είναι μόνο μια έκφραση του ενδιαφέροντος της εταιρείας, αλλά επειδή αυτό το θέμα το ζήσαμε όλοι ως εργαζόμενοι, μας εντυπωσίασε το πώς το αντιμετώπισαν οι συγκεκριμένες εταιρείες. Απετέλεσε για αυτές μια ευκαιρία απόδειξης της μέριμνας τους προς τους εργαζόμενους.

HR Professional: Ποια είναι τα οφέλη που αποκομίζουν οι εταιρείες ακόμη και στην περίπτωση της μη διάκρισής τους;

Δημήτρης Γκανούδης: Νομίζω πολλαπλά. Αυτή την περίοδο δίνουμε αναλυτικό feedback των αποτελεσμάτων σε όλες τις εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα και ενδιαφέρονται να τα γνωρίσουν. Κάθε εταιρεία που συμμετείχε έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τα αποτελέσματά της, να τα συγκρίνει με τις υπόλοιπες και να κατανοήσει τις περιοχές που μπορεί να βελτιωθεί. Είναι σημαντικό να μπορείς να συγκριθείς με τις καλύτερες εταιρείες της αγοράς αναφορικά με το εργασιακό περιβάλλον και να αντλήσεις πρακτικές και συμπεράσματα. Έχουμε εταιρείες που συμμετέχουν για πρώτη φορά, κατά συνέπεια είναι αποκαλυπτικό για αυτές να «ζυγίσουν» τα δικά τους αποτελέσματα με τις υπόλοιπες και να συνειδητοποιήσουν όχι μόνο τις αδυναμίες τους, αλλά και τα δυνατά τους στοιχεία, αυτά δηλαδή που χαρακτηρίζουν την εταιρική τους κουλτούρα και χρειάζεται να τα κρατήσουν και να τα ενισχύσουν.

Εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν και στο παρελθόν και συμμετέχουν εκ νέου, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την εξέλιξή τους, να συγκριθούν με τον εαυτό τους, να αντιληφθούν το αποτέλεσμα κάποιων ενεργειών που έκαναν – ή δεν έκαναν- και να αποφασίσουν για τα επόμενα βήματα. Ακόμα και εταιρείες που διεξάγουν σε τακτά χρονικά διαστήματα δικό τους employee survey, χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα της δικής μας έρευνας για να διασταυρώσουν τα δικά τους στοιχεία ή για να αξιολογήσουν και να διαγνώσουν από άλλη οπτική γωνία, αυτήν του Great Place to Work®, το εργασιακό τους περιβάλλον. Πέραν τούτου πρέπει να πούμε ότι οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην έρευνα Best Workplaces στέλνουν ένα μήνυμα στους εργαζόμενούς τους ότι η εταιρεία τους ενδιαφέρεται για την ποιότητα των εργασιακών σχέσεων και για αυτό τις αποτιμά και τις αξιολογεί. Ακόμα και εάν η εταιρεία δεν έχει διακριθεί, τα αποτελέσματα της έρευνας αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για δημιουργία διαλόγου με τους εργαζόμενους και αναζήτηση προτάσεων και λύσεων που μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά για το εργασιακό περιβάλλον.

HR Professional: Για τις εταιρείες που διακρίθηκαν ποιος είναι ο επόμενος στόχος;

Δημήτρης Γκανούδης: Αν εννοείτε από άποψης διάκρισης, ο επόμενος στόχος είναι η διάκριση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Κάθε χρόνο όλες οι εταιρείες που διακρίνονται στις εθνικές λίστες της Ευρώπης «συναγωνίζονται» και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ευρωπαϊκή λίστα περιλαμβάνει 100 εταιρείες αλλά με μια ιδιομορφία. Οι 25 είναι πολυεθνικές, οι 25 μεγάλες εθνικές άνω των 500 εργαζομένων και οι υπόλοιπες 50 ανήκουν στην κατηγορία 50-500 εργαζόμενοι. Για να συμπεριληφθεί μια πολυεθνική εταιρεία στη λίστα πρέπει να έχει διακριθεί τουλάχιστον σε 3 ευρωπαϊκές χώρες.

Αυτό έχει την ιδιομορφία ότι ενδεχόμενα μια πολυεθνική που ταξινομήθηκε πρώτη στην Ελληνική λίστα να μην εμφανισθεί στην ευρωπαϊκή, εφόσον δεν διακρίθηκε σε άλλες χώρες. Αντίθετα, εάν έχει διακριθεί σε καλή θέση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενδέχεται να μπει πρώτη στη λίστα έστω και εάν δεν είναι πρώτη στη χώρα μας. Επίσης, επειδή η μεσαία ευρωπαϊκή λίστα με τις 50 εταιρείες είναι μεταξύ 50 -500 εργαζόμενοι ενώ στη χώρα μας είναι 50 - 250 εργαζόμενοι, μπορεί να συμβεί να μην έχουμε στην ευρωπαϊκή λίστα εταιρεία που διακρίθηκε στη χώρα μας σε καλή θέση στην κατηγορία πάνω από 250 εργαζόμενοι και να έχουμε μια εταιρεία που διακρίθηκε σε χαμηλότερη θέση στη κατηγορία 50 -250 εργαζόμενοι. Αναμένουμε και εμείς τα ευρωπαϊκά αποτελέσματα με αγωνία. Κάθε χρόνο έχουμε 5-6 ελληνικές εταιρείες που κατατάσσονται σε κάποια από τις ευρωπαϊκές λίστες. Φέτος, η βράβευση και η αναγγελία θα γίνει από το Δουβλίνο στις 16 Ιουνίου.

HR Professional: Πέρυσι προχωρήσατε στη δημιουργία του Great Practices Forum. Ποιος είναι ο στόχος των συναντήσεων και τι προσφέρουν στους συμμετέχοντες;

Δημήτρης Γκανούδης: Μέσα από την επαφή μας με τις εταιρείες που συμμετέχουν στην έρευνα συνειδητοποιήσαμε τρία σημαντικά πράγματα.

Πρώτον, ότι ως σύμβουλοι είμαστε στην πλεονεκτική θέση κάθε χρόνο να συνδιαλεγόμαστε με τις καλύτερες εταιρείες της αγοράς, να μελετάμε και να γνωρίζουμε σε βάθος τις εξαιρετικές τους πρακτικές και όλη τη διαδικασία εφαρμογής τους. Στο πλαίσιο των επαφών μας επισκεπτόμαστε εγκαταστάσεις και εργασιακούς χώρους που εντυπωσιάζουν με την οργάνωση, τη δομή τους και την γενικότερη λειτουργία τους. Είναι μια ευκαιρία που δεν την έχουν όλοι. Δεύτερον, διακρίνουμε στα στελέχη του Ανθρώπινου Δυναμικού αυτών των εταιρειών, μαζί με την ικανοποίηση και την υπερηφάνεια που νοιώθουν για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους, μια επιθυμία να προβάλουν τις καλές πρακτικές της εταιρείας τους, να μιλήσουν για αυτές, για τη δουλειά τους, για την εμπειρία τους.

Τρίτον, μας είναι σαφές ότι όλοι οι επαγγελματίες του HR αναζητούν μέσα από εμάς και «διψούν» να μάθουν για τις καλύτερες πρακτικές των άλλων εταιρειών, να κατανοήσουν το πώς αυτές λειτουργούν, ποια είναι τα οφέλη αλλά και οι παγίδες από την εφαρμογή τους, να αντλήσουν παραδείγματα και να τις οραματιστούν στο δικό τους εργασιακό χώρο. Ακόμα καλύτερα βέβαια αν μπορούν να τις δουν και στο «γήπεδο» εφαρμογής τους. Οπότε, μας φάνηκε πολύ φυσική η λήψη μιας πρωτοβουλίας η οποία να μπορεί να συνθέσει και να αναπτύξει τα παραπάνω δεδομένα. Έτσι, λοιπόν, δημιουργήθηκε το Great Practices FORUM, ένας σύνδεσμος για διευθυντικά στελέχη HR επιχειρήσεων και οργανισμών που ενδιαφέρονται ενεργά να συνδιαλέγονται, να ανταλλάσουν απόψεις, να μαθαίνουν από τους άλλους, να προβληματίζονται και να γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα καλύτερα παραδείγματα και τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές πρακτικών αναφορικά με τη Διοίκηση των Ανθρώπων τους.

Μία φορά το μήνα, λοιπόν, απογευματινές ώρες συνήθως μετά τις 16:00 και για τρείς ώρες επισκεπτόμαστε μια διαφορετική εταιρεία την οποία το Great Place to Work® έχει επιλέξει, και αφού επισκεφθούμε τις εγκαταστάσεις της μαθαίνουμε σε βάθος από τον διευθυντή HR και την ομάδα του για κάποια από τις εξαιρετικές πρακτικές που εφαρμόζει. Βέβαια όπως αντιλαμβάνεσθε ο διάλογος είναι πλούσιος και η μετάδοση της εμπειρίας μοναδική. Να μη παραλείψουμε ότι πάντα ολοκληρώνουμε τις συναντήσεις με ένα ποτήρι κρασί, οπότε βοηθείται και το απαραίτητο networking!

HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για τις συναντήσεις που έχετε πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα.

Δημήτρης Γκανούδης: Μέχρι σήμερα από πέρυσι τον Μάιο, έχουμε πραγματοποιήσει 10 εξαιρετικές συναντήσεις στις παρακάτω εταιρείες: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Microsoft, Unilever, AbbVie, Diageo, Teleperformance, Παπαστράτος, MSD, PepsiCo και Nestl. Κάθε φορά η θεματολογία ήταν διαφορετική και κάθε εταιρεία παρουσίασε κάτι για το οποίο είναι υπερήφανη και κάνει καλά! Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία μιλήσαμε για την επιτυχημένη διάχυση και μεγιστοποίηση της εσωτερικής επικοινωνίας και της κυκλοφορίας της πληροφόρησης, στη Microsoft για το μοντέλο εργασίας «The New World of Work» κατά το οποίο η φυσική παρουσία στο γραφείο παύει πλέον να είναι προαπαιτούμενο της παραγωγικότητας, στην Unilever για την προσωπική και επαγγελματική ισορροπία των ανθρώπων της και πιο συγκεκριμένα για την προσπάθεια να διευκολύνει και να ενισχύσει την παραμονή των γυναικών στον εργασιακό χώρο, στην AbbVie για τη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας, νέων αξιών και συμπεριφορών (leadership attributes) που επέβαλε ο μετασχηματισμός της σε βιοφαρμακευτική εταιρεία, στη Diageo για τη διαφάνεια στις αμοιβές και το πώς η εταιρεία κάνει ξεκάθαρη στους εργαζόμενους τη βαρύτητα του ρόλου τους στον οργανισμό και το εύρος στο οποίο τους τοποθετεί μισθολογικά, στη Teleperformance με εργαζόμενους από 78 χώρες, για τη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας, στην Παπαστράτος για το πώς η εταιρεία προετοιμάζει τους μελλοντικούς ηγέτες της με τη δημιουργία ενός νεανικού virtual management team, στην MSD για το πώς η εταιρεία αναδιαρθρώθηκε εν μέσω κρίσης προχωρώντας προς την επιτυχία, στην PepsiCo για το New HR Operating Model που εφαρμόζει η εταιρεία διεθνώς, και στη Nestl για το βραβευμένο «Employee Health Strategy: Νοιάζομαι για την Υγεία μου» που έχει αναπτύξει η εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια.

Η επόμενη συνάντηση δεν αφορά συγκεκριμένη εταιρεία. Θα πραγματοποιηθεί στους χώρους του ALBA Graduate Business School at The American College of Greece στις 10 Μαΐου και μαζί με την Ολγα Επιτροπάκη και τη Ζωή Κουρουνάκου από το ALBA θα επιλέξουμε και θα εμβαθύνουμε στις καλύτερες πρακτικές που υποβλήθηκαν από τις εταιρείες στη διάρκεια της φετινής αξιολόγησης των Best Workplaces. Τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν επισκέψεις στην DHL και στην AXA Ασφαλιστική, εταιρείες οι οποίες διακρίθηκαν φέτος στη μεγάλη μας κατηγορία.


Τελετή απονομής των βραβείων

Σε εξαιρετικά εορταστική ατμόσφαιρα απονεμήθηκαν και φέτος τα βραβεία Best Workplaces. Την Τρίτη 19 Απριλίου, στον πολυχώρο τέχνης και φιλοξενίας «Ελαιών Loft» βρέθηκαν οι επιχειρήσεις με το Καλύτερο Εργασιακό Περιβάλλον στην Ελλάδα για το 2016, σε μία βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους τους.

Την εκδήλωση, την οποία διοργάνωσε το Great Place to Work® Hellas, με την συμμετοχή περισσότερων των 400 προσκεκλημένων, τίμησαν με την παρουσία τους διακεκριμένοι εκπρόσωποι Πολιτικών, Οικονομικών και Επιχειρηματικών Φορέων. Στην έναρξη της τελετής, ο Πρόεδρος του Great Place to Work® Hellas,

«Σήμερα το Great Place to Work® Hellas απονέμει για δεκάτη τέταρτη συνεχή χρονιά τα βραβεία στις εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον. Οι ιδιοκτήτες και οι διοικήσεις των βραβευόμενων επιχειρήσεων αξίζουν τον σεβασμό και τον θαυμασμό όλων μας γιατί κρατούν ζωντανή την ελπίδα και παρ’ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω της παρατεταμένης κρίσης και των κακών πολιτικών επιλογών, και ακόμη χειρότερων νομοθετικών μέτρων, επιμένουν και επιτυγχάνουν να κρατήσουν το έμψυχο δυναμικό τους αφοσιωμένο και εμπνευσμένο. Οι επιχειρήσεις αυτές είναι για μένα μια ηλιαχτίδα αισιοδοξίας μέσα στο σκοτάδι που μας περιβάλλει.Τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους τους βραβευόμενους, τα αξίζουν!».

Στη φετινή εορταστική εκδήλωση, βραβεύθηκαν 24 επιχειρήσεις, οι οποίες διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους: 10 «μεγάλες» επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 251 εργαζόμενους, 10 «μεσαίες» επιχειρήσεις που απασχολούν από 50 έως 250 εργαζόμενους και 4 «μικρές» επιχειρήσεις που απασχολούν από 20 έως 49 εργαζόμενους. Η αξιολόγηση και βράβευση των εταιρειών έγινε για 14η συνεχή χρονιά, βασισμένη στα αποτελέσματα της έρευνας Best Workplaces, της μεγαλύτερης έρευνας αξιολόγησης του εργασιακού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, η οποία διεξάγεται σε ετήσια βάση από το Great Place to Work® Hellas με την ακαδημαϊκή υποστήριξη του ALBA Graduate Business School at The American College of Greece. Σημειώνεται ότι στην έρευνα συμμετείχαν εταιρείες από διάφορους κλάδους της αγοράς, οι οποίες στο σύνολό τους απασχολούν 27.600 εργαζόμενους. Τέλος, οι εταιρείες που βραβεύθηκαν στην εκδήλωση, είναι υποψήφιες για να μπουν στη λίστα των καλύτερων εταιρειών στην Ευρώπη οι οποίες θα βραβευθούν τον προσεχή Ιούνιο στο Δουβλίνο.

Best Workplaces 2016
Κατηγορία πάνω από 251 εργαζόμενοι Κατηγορία 50 - 250 εργαζόμενοι Κατηγορία 20 - 49 εργαζόμενοι
1 AXA Ασφαλιστική 1 MARS Group (Hellas) 1 PCS
2 DHL Express Ελλάς 2 AbbVie Φαρμακευτική 2 Enartia
3 Epsilon Net 3 Microsoft Hellas 3 Edenred
4 Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. 4 Beiersdorf Hellas 4 SAS Institute
5 MSD 5 Enel Green Power Hellas
6 Κωτσόβολος 6 Data Communication
7 Accenture 7 British American Tobacco Ελλάς
8 Novartis Hellas 8 GlaxoSmithKline ΑΕΒΕ
9 Pharmathen 9 3M Hellas
10 Β. Καυκάς Α.Ε. 10 Μέλισσα Κίκιζας ABEE Τροφίμων

Χορηγοί: Χορηγοί της φετινής εκδήλωσης ήταν οι εταιρείες JTI Hellas, Teleperformance Hellas και Genesis Pharma. Χορηγός Επικοινωνίας ήταν η εφημερίδα Το ΒΗΜΑ, Χορηγός Δημοσιότητας η Advocate/Burson- Marsteller, Χορηγοί Κλαδικής Επικοινωνίας τα περιοδικά MarketingWeek και HR Professional, Υποστηρικτής Digital Services η Converge ICT Solutions & Services, Υποστηρικτής On-line Επικοινωνίας η Global Sustain και Υποστηρικτής της Εκδήλωσης η ICAP.

HR Professional (T. 131)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778