Η Lidl Ελλάς έχει αναδειχθεί σε έναν εργοδότη που ξεχωρίζει, κατακτώντας τη διάκριση Top Employer για την Ελλάδα και την Ευρώπη!

    HRforward: Ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας σας ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού;

Νικολέττα Κολομπούρδα: Η επιτυχία της Lidl στηρίζεται σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που χαρακτηρίζεται από απλότητα, ευελιξία και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων. Με αυτόν τον τρόπο εργαζόμαστε και στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού. Στόχος μας είναι να είμαστε εργοδότης επιλογής: Να προσελκύουμε τους κατάλληλους ανθρώπους για την ανάπτυξη που σχεδιάζουμε στην Ελλάδα και ταυτόχρονα να κρατάμε κοντά μας και να αναπτύσσουμε τους ταλαντούχους εργαζόμενούς μας.
Έτσι, συνεχίζουμε να επικοινωνούμε με την αγορά εργασίας με ενέργειες Employer Branding και επενδύουμε στην προαγωγή της υγείας και ευεξίας των εργαζομένων μας, μέσα και έξω από τον χώρο της εργασίας. Βελτιστοποιούμε τις συνθήκες εργασίας στα καταστήματα, με επίκεντρο την ασφάλεια, εκπαιδεύουμε τους εργαζόμενούς μας στην αντιμετώπιση θεμάτων υγείας και κρίσιμων καταστάσεων, υλοποιούμε δράσεις που προάγουν την κίνηση και τη σωστή διατροφή.

    HRf.: Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για το 2018;

Ν. Κ.: Αναγνωρίζουμε ότι η επιτυχία της επιχείρησής μας είναι επιτυχία καθενός εργαζομένου μας ξεχωριστά και ανταμείβουμε την προσπάθεια, προσφέροντας εργασιακή ασφάλεια, βέλτιστες συνθήκες εργασίας, δίκαιη εξέλιξη και προσωπική ανάπτυξη, φροντίδα για την υγεία και ευεξία του. Σε μια εποχή κρίσης, η δική μας προτεραιότητα είναι η δέσμευση των εργαζομένων μας. Αυτή είναι, πιστεύουμε, η προϋπόθεση για να εργαζόμαστε όλοι με πάθος για τον κοινό μας στόχο. Με αυτόν τον στόχο σχεδιάζουμε δράσεις και βελτιστοποιούμε τις πρακτικές μας για το 2018, με επίκεντρο την ενίσχυση της ικανοποίησης και της ευημερίας των εργαζομένων μας, καθώς και την από κοινού μας Ανάπτυξη.

    HRf.: Μέσα από ποιες επενδύσεις/δράσεις σχεδιάζετε να τις επιτύχετε;

Ν. Κ.: Βελτιστοποιούμε τις συνθήκες εργασίας στις υπάρχουσες και νέες εγκαταστάσεις μας, με επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό.
Συνεχίζουμε ό,τι είναι επιτυχημένο: τις δράσεις ευαισθητοποίησης για τη διατροφή και την κίνηση, για τους εργαζομένους και τις οικογένειές τους, αθλητικά πρωταθλήματα με συμμετοχές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που φέρνουν σε επαφή τους εργαζόμενους και τους κάνουν να αισθάνονται μέλη της ευρύτερης οικογένειας Lidl. Παράλληλα, στοχεύουμε σε συγκεκριμένες αλλαγές μέσα από καινοτόμες δράσεις, προτρέποντας τους εργαζομένους μας να βελτιώσουν ουσιαστικά την καθημερινότητά τους.

Κοιτώντας προς το μέλλον, το 2018 θα πραγματοποιήσουμε νέα έρευνα, για να μετρήσουμε την απήχηση που έχουν αυτές οι δράσεις και να καταγράψουμε εκ νέου τις ανάγκες των εργαζομένων μας. Σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, θα σχεδιάσουμε τις πρωτοβουλίες για τα επόμενα χρόνια. Έχουμε προϋπολογίσει μέσα στο 2018 να επενδύσουμε σχεδόν 1 εκ. ευρώ για την ανάπτυξη και την εκπαίδευση των ανθρώπων μας, επεκτείνοντας και βελτιστοποιώντας τη διαδικασία Διαχείρισης του Ταλέντου (Talent Management).

    HRf.: Ποιες τάσεις και εξελίξεις πιστεύετε ότι θα επηρεάσουν άμεσα το HR;

Ν. Κ.: Κατ’ αρχήν η ψηφιοποίηση (Digitali-zation), που επηρεάζει κάθε μορφή της κοινωνικής και επιχειρηματικής ζωής. Στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, την αντιμετωπίζουμε ως μια ευκαιρία να βελτιώσουμε την εμπειρία του καταναλωτή και το περιβάλλον εργασίας και αποτελεί βασικό συστατικό στις περισσότερες πρωτοβουλίες μας. Το 2018 ολοκληρώνουμε τη λειτουργία του συστήματος LEON (Learning Online), για την εκπαίδευση των εργαζομένων μας στα καταστήματα. Η εκπαίδευση γίνεται πιο διασκεδαστική, αποτελεί εμπειρία ψυχαγωγίας και πραγματοποιείται μέσω tablets, video κ.ά. (blended learning). Εξασφαλίζουμε ταυτόχρονα σταθερή ποιότητα, ενιαίο επίπεδο γνώσεων και άμεση επικαιροποίηση των πληροφοριών.

Σημαντικά έχει αλλάξει και το επιχειρηματικό περιβάλλον σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Σε όλο τον κόσμο επικρατεί το Talent War, ο πόλεμος για την απόκτηση των ταλαντούχων εργαζομένων, που έχει εξελιχθεί σε brain drain για την Ελλάδα (μαζική φυγή ταλαντούχων επαγγελματιών στο εξωτερικό). Εμείς απευθυνθήκαμε στους νέους μέσα από τα Κοινωνικά Δίκτυα, με τη βραβευμένη καμπάνια «It’s better at home», η οποία επικεντρωνόταν στις ευκαιρίες καριέρας που προσφέρουμε στην Ελλάδα.
Το 2018 σχεδιάζουμε νέες δράσεις προς την κατεύθυνση αυτή, προσελκύοντας κοντά μας ταλαντούχους υποψήφιους.

Το κείμενο υπογράφει η Νικολέττα Κολομπούρδα, Director of Human Resources and Member of the Board, Lidl Ελλάς, για τις ανάγκες της ειδικής έκδοσης HRforward 2018.