Στην Praktiker Hellas, στοχεύουμε, κατά προτεραιότητα, οι εργαζόμενοι μας να είναι ικανοποιημένοι και χαρούμενοι από την εργασία τους. Μόνο έτσι βιώνουν την καλύτερη αγοραστική εμπειρία και οι πελάτες μας.
- HRforward: Ποια είναι η στρατηγική της εταιρίας σας ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού;
Ιωάννης Μποζοβίτης: Στην Praktiker, όλα ξεκινούν από τη δημιουργία μοναδικής εμπειρίας, για κάθε καταναλωτή και για κάθε εργαζόμενό μας ξεχωριστά. Ο πυρήνας της εταιρείας μας είναι οι άνθρωποί της, για αυτό και σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού μας, λειτουργούμε στρατηγικά ήδη από την επιλογή του. Καλλιεργούμε σχέσεις σεβασμού, εκτίμησης και σταθερότητας, επιβραβεύουμε με αξιοκρατικά μέσα την προσπάθεια και το αποτέλεσμα και επενδύουμε σταθερά στη συνεχή ενημέρωση και ανάπτυξη των στελεχών μας. Θέλουμε όσοι εργάζονται στην Praktiker Hellas να αισθάνονται καθημερινά υπερήφανοι, ευχαριστημένοι & ικανοποιημένοι. Ο βασικός στόχος και η φιλοσοφία της εταιρείας για προσφορά μοναδικής αγοραστικής εμπειρίας μπορεί να επιτευχθεί με τη δική τους συμβολή, για αυτό και η προσπάθειά μας για τη δημιουργία και διατήρηση ευχάριστου και λειτουργικού εργασιακού περιβάλλοντος, έχει στρατηγική σημασία.
- HRf.: Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για το 2018;
Ι. Μ.: Προτεραιότητα της Praktiker είναι να συνεχίζει με δημιουργικότητα να ανανεώνεται σε όλους τους τομείς, δημιουργώντας καθημερινά συνθήκες για την ανάπτυξη των εργαζομένων της και φροντίζοντας ταυτόχρονα για την ολοένα και μεγαλύτερη αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πελάτες της, με στόχο τη μοναδική αγοραστική τους εμπειρία. Η δύναμη της εταιρείας βρίσκεται στους ανθρώπους της, έτσι φροντίζουμε την ανάπτυξή τους επενδύοντας στην καλύτερη εργασιακή τους καθημερινότητα, καθώς και στη διαρκή εκπαίδευση και εξέλιξή τους.
Στην Praktiker θα συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε, με αφοσίωση στους ανθρώπους μας και προσήλωση στον στόχο μας να προσφέρουμε κορυφαία εξυπηρέτηση, σε όλο και περισσότερους πελάτες πανελλαδικά. Η υπόσχεσή μας για μοναδική αγοραστική εμπειρία προϋποθέτει και την παροχή μοναδικών υπηρεσιών, που απευθύνονται στους B2C και στους B2B πελάτες μας. Υπηρεσίες που αφορούν το σπίτι και τον κήπο, με εξειδικευμένη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, που υποστηρίζονται από τους κατάλληλους ανθρώπους, με αντίστοιχη εξειδίκευση και άρα εκπαίδευση.
- HRf.: Μέσα από ποιες επενδύσεις/δράσεις σχεδιάζετε να τις επιτύχετε;
Ι. Μ.: Και το 2018, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει σταθερά και δυναμικά στην εξέλιξη του δυναμικού της:
• Ξεκινώντας από την επιλογή των εργαζομένων με τις κατάλληλες δεξιότητες, που θα υποστηρίξουν με επιτυχία τους στόχους και τις προκλήσεις της εταιρείας.
• Συνεχίζοντας με την εκπαίδευση και ανάπτυξή τους, μέσα από την Praktiker Academy.
Παράλληλα, όλα αυτά πλαισιώνονται από ανανέωση και ανάπτυξη του δικτύου μας, καθώς και ενίσχυση των υπηρεσιών μας.
Στόχος όλων των επενδύσεών μας είναι να παραμένουμε το Νο 1 Δίκτυο DIY και Home Improvement στην Ελλάδα και εργοδότης 1ης επιλογής στον κλάδο μας πανελλαδικά.
- HRf.: Ποιες τάσεις και εξελίξεις πιστεύετε ότι θα επηρεάσουν άμεσα το HR;
Ι. Μ.: Στην Praktiker Hellas, ενημερωνόμαστε καθημερινά και παρακολουθούμε τις διεθνείς εξελίξεις και τάσεις στον χώρο του Retail, του DIY και του Home Improvement. Στο πλαίσιο των σημαντικών αλλαγών που παρατηρούμε, χρειάζεται να υπογραμμισθεί ότι η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού ειδικά, αλλά και η αγορά του λιανεμπορίου γενικά, θα επηρεασθεί ουσιαστικά από 2 παράγοντες:
I. Το ηλεκτρονικό εμπόριο και την ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό: Παράλληλα με την πρόοδο των ψηφιακών αγορών και της ψηφιακής επικοινωνίας, η δια ζώσης αγορές και η ανθρώπινη επικοινωνία εξελίσσονται σημαντικά καθημερινά. Η εμπειρία μας 26 και πλέον χρόνων στην ελληνική αγορά, μας έχει αποδείξει ότι ακόμα και σήμερα, ανεξάρτητα από τις digital εξελίξεις, η καθημερινή, προσωπική επαφή με τον κάθε πελάτη ξεχωριστά, είναι αναντικατάστατη και, ως ένα βαθμό, επιβεβλημένη στον χώρο του λιανικού εμπορίου. Digital και physical αγοραστικά ταξίδια, αλληλεπιδρούν, αλληλοσυμπληρώνονται και συνυπάρχουν, με στόχο την ολοένα και πιο αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία.
II. Τη διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη για ομαλή εργασιακή συνύπαρξη ανθρώπων με διαφορετική «κουλτούρα» (ηλικιακή, θρησκευτική, κ.λπ.), σε μια κοινή «εργασιακή οικογένεια», στην οποία διατηρούνται ισορροπίες, παρέχονται ίσες ευκαιρίες και υπάρχουν λειτουργικές και ευχάριστες εργασιακές σχέσεις. Στη μεγάλη οικογένεια της Praktiker, αγκαλιάζουμε αυτή την ανάγκη και εξελισσόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι σημαντικό να δημιουργούνται συνθήκες που επιτρέπουν στους ανθρώπους μας να εκφράζουν μέσα από τη δουλειά τους, τη διαφορετικότητά τους. Είμαστε ένας ζωντανός οργανισμός που σέβεται, στηρίζει και στηρίζεται στους ανθρώπους του προσπαθώντας να καλωσορίζει τη διαφορετικότητα, έμπρακτα και ουσιαστικά.
Το κείμενο υπογράφει ο Ιωάννης Μποζοβίτης, Sales & HR Director, Praktiker Hellas, για τις ανάγκες της ειδικής έκδοσης HRforward 2018.