HR PROFESSIONAL - «Best Workplace»: Τι είναι και πώς γίνεται

Τρίτη, 21 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

People Management

«Best Workplace»: Τι είναι και πώς γίνεται

13 Ιουνίου 2018 | 11:25 Γράφει ο Αριστοτέλης   Αλεξόπουλος Topics: Best workplaces,Employer Branding,Events,Έρευνες,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα,Φεστιβάλ/Βραβεία

Αριστοτέλης Αλεξόπουλος

Το «Best Workplace» δεν είναι μόνο ένας τίτλος τιμής. Είναι, κυρίως, μία φιλοσοφία επιχειρηματικής λειτουργίας με επίκεντρο τον άνθρωπο και άκρως επιτυχή αποτελέσματα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ BEST WORKPLACE;
Σύμφωνα με το μοντέλο Great Place to Work™, το βασικό χαρακτηριστικό ενός Best Workplace είναι η εμπιστοσύνη που υπάρχει στη σχέση του εργαζόμενου με τη διοίκηση, με συστατικά στοιχεία τη δικαιοσύνη (αμοιβές, αναγνώριση και επιβράβευση, ισότητα στη μεταχείριση), την αξιοπιστία (τιμιότητα και ήθος, ενημέρωση και επικοινωνία, αντιστοιχία λόγων-πράξεων, ικανότητα διοίκησης) και τον σεβασμό (εκπαίδευση και ανάπτυξη, αναγνώριση λαθών, ισορροπία προσωπικής-επαγγελματικής ζωής, ασφάλεια και ποιότητα εγκαταστάσεων). ’λλα στοιχεία που ο εργαζόμενος αναζητά για να νοιώσει ότι βρίσκεται σε ένα Best Workplace είναι η υπερηφάνεια για την εργασία του και η συντροφικότητα στη σχέση του με τους συναδέλφους. Από την πλευρά της διοίκησης, η εταιρεία είναι ένα Best Workplace όταν όλοι οι εργαζόμενοι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και εργάζονται ομαδικά για να επιτύχουν τα καλύτερα εταιρικά αποτελέσματα.

ΟΚ, ΑΛΛΑ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ «BEST WORKPLACE»;
Ας αφήσουμε τους ίδιους τους εργαζόμενους να μας αποτυπώσουν τι είναι πραγματικά ένα Best Workplace μέσα από τις περιγραφές τους:

  • «Ο περισσότερος κόσμος είναι εδώ και πολλά χρόνια στην εταιρεία και νιώθει την εταιρεία σαν δικιά του»
  • «Νιώθω μια αίσθηση ασφάλειας όταν στις πιο δύσκολες στιγμές μου, είτε προσωπικές σε θέματα υγείας, είτε οικονομικές την περίοδο των capital controls, η εταιρεία ήταν δίπλα μας και μας υποστήριζε όλους»
  • «Σε αυτή την εταιρεία δεν εργάζεσαι απλώς, είσαι ενεργό μέλος μιας κοινότητας»
  • «Στην εταιρεία μας, ανεξαρτήτως βαθμίδας, αντιμετωπίζεσαι επί ίσοις όροις»
  • «Πραγματικά εδώ είμαι ο εαυτός μου και κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ γιατί περνάω πολύ καλά. Θα ήθελα να δουλεύω για πάντα εδώ!»
  • «Υψηλές αξίες και εργασιακή ασφάλεια είναι ένας πολύτιμος συνδυασμός που κάνει την εταιρεία μας ένα εξαιρετικό μέρος για να εργάζεσαι»
  • «Πριν από τον ορισμό κάθε κοινής εργασιακής δραστηριότητας με τον προϊστάμενό μου με ρωτά αν έχω κάποια άλλη προσωπική υποχρέωση που θα μπορούσε να επηρεαστεί, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικού και προσωπικού χρόνου»
  • «Καμιά μέρα δεν είναι ίδια. Ασχολούμαστε συνεχώς με νέα πράγματα και αυτό κάνει την καθημερινότητα ξεχωριστή»

Όπως φαίνεται, τα παραπάνω είναι λόγια δυνατά, λόγια «από καρδιάς», λόγια που δεν λέγονται εύκολα.

ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ» ΕΝΑ BEST WORKPLACE;
Και ναι και όχι. Ναι, είναι δύσκολο, ίσως ακόμη και ακατόρθωτο, αν η όλη προσπάθεια γίνεται «επιδερμικά» και είναι αυτοαναφορική, αν με άλλα λόγια γίνεται απλώς για να γίνει. Αν γίνεται ως απλή αντιγραφή από άλλες εταιρείες, χωρίς αξιολόγηση των πραγματικών αναγκών του οργανισμού. Αν γίνεται αποσπασματικά και βεβιασμένα υπό την πίεση εξωτερικών παραγόντων. Αν κανένας, ούτε η διοίκηση, ούτε οι εργαζόμενοι, δεν πιστεύουν πραγματικά σε αυτό που κάνουν, αν γίνεται μόνο για το αποτέλεσμα. Αν γίνεται χωρίς μέθοδο, συνέπεια, ενδιαφέρον, φρεσκάδα, «μεράκι».

Όχι, λοιπόν, ένα πραγματικό Best Workplace δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί. Δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί από εταιρείες οι οποίες προσεγγίζουν τον εργαζόμενο «εργαλειακά», ως ακόμη ένα γρανάζι στην παραγωγική διαδικασία. Δεν μπορεί να δημιουργηθεί από εταιρείες οι οποίες δεν είναι διατεθειμένες να πάρουν το ρίσκο της επένδυσης σε δράσεις οι οποίες, αυστηρά τεχνοκρατικά, ίσως δεν φαίνεται να έχουν άμεση σχέση με το business. Δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί από εταιρείες που δεν έχουν την τόλμη να αντιπαρατεθούν με «σκουριασμένες» αντιλήψεις για τη σχέση προϊσταμένων – υφισταμένων. Είναι αδύνατον να δημιουργηθεί από εταιρείες οι οποίες είναι ανίκανες να δουν τον άνθρωπο μέσα στον εργαζόμενο.

Χρειάζεται στρατηγικό σχέδιο, τόλμη, αποδοχή της αποτυχίας και δημιουργικότητα. Το αποτέλεσμα όμως δικαιώνει όλους τους εμπλεκόμενους, και τη διοίκηση και τους εργαζόμενους. Είναι μία κοινή συνεργατική προσπάθεια με απτά θετικά αποτελέσματα πολύ πέρα από τα οικονομικά. Και για αυτό, αξίζει τον κόπο!

HR Professional (T. 153)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο HR Professional Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

Banking / Finance

International

Τουρισμός

Αυτοκινητοβιομηχανία

Δημόσιος Τομέας

Υγεία & Ομορφιά

Ευρωπαική Ένωση

Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί

Συμβουλευτικές Εταιρείες

Καύσιμα

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778