Η Γιάννα Καραμήτσα, μετά από πολυετή εμπειρία στο απαιτητικό περιβάλλον πολυεθνικών εταιρειών, αναλαμβάνει δυναμικά τον ρόλο της Sales Director στην Edenred, και μιλάει αποκλειστικά στο HR Professional για το πώς έχει εξελίξει η Edenred τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει στα 20 και πλέον χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά, τις τάσεις αλλά και το πώς οραματίζεται το μέλλον.

    HR Professional: Ας ξεκινήσουμε με μία αναδρομή της εταιρείας. Ποια είναι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρετε; Πώς έχετε εξελιχθεί όλα αυτά τα χρόνια;

Γιάννα Καραμήτσα: Η Edenred δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1997, όπου και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά οι καινοτόμες διατακτικές σίτισης Ticket Restaurant®, δίνοντας μια νέα διάσταση στις παροχές προς τους εργαζομένους. Με την πάροδο των χρόνων και μέσα από ένα ευρύ φάσμα λύσεων που εμπλουτίζεται σταθερά, καλύπτοντας από τον τομέα των παροχών και της επιβράβευσης έως τον τομέα διαχείρισης εταιρικών εξόδων και τα κοινωνικά προγράμματα, στόχος της Edenred είναι όχι μόνο να εκσυγχρονίζει και να εξελίσσει τις λύσεις που προσφέρει, αλλά και να αναπτύσσει νέες, ακόμη πιο καινοτόμες.

Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους βασικούς λόγους που καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας της μέχρι και σήμερα, η Edenred αποτελεί έναν αξιόπιστο συνεργάτη για χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις που την εμπιστεύονται καθημερινά. Τα προϊόντα μας συνοψίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες:

  • Παροχές εργαζομένων (Ticket Restaurant®)
  • Κίνητρα & Επιβράβευση (Ticket Compliments®)
  • Διαχείριση εταιρικών εξόδων (Spendeo®), την πιο σύγχρονη και ταυτόχρονα καινοτόμο λύση που προσφέρουμε στις επιχειρήσεις, με σκοπό τη διευκόλυνση των καθημερινών τους συναλλαγών για την κάλυψη των εταιρικών τους εξόδων.

Όντας πρωτοπόροι στον χώρο μας και έχοντας σαν γνώμονα την ψηφιακή εποχή, προσπαθούμε να προσαρμόζουμε πρώτοι τις λύσεις μας ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στην εκάστοτε πραγματικότητα. Ευθύνη μας ήταν και είναι πάντα να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και να είμαστε σε θέση να τις καλύπτουμε έγκαιρα, κάνοντας τη ζωή των πελάτων μας ακόμα πιο εύκολη.

    HR P.: Πώς θα χαρακτηρίζατε την αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε; Πώς έχετε ανταποκριθεί στις αλλαγές που έχουν προκύψει μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια της πορείας σας;

Γ. Κ.: Νομίζω ότι ο όρος «ψηφιακή εποχή» είναι αυτός που χαρακτηρίζει απόλυτα αυτή τη στιγμή την αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Δε μιλάμε απλά για μία ακόμα τάση, αλλά για μία πραγματικότητα στην οποία οφείλουμε να προσαρμοστούμε και να θέσουμε ως βασικό γνώμονα όλων μας των δραστηριοτήτων. Η ψηφιακή εποχή είναι εδώ για να μείνει και αυτό είναι κάτι που το ξέρουμε πολύ καλά όλοι εμείς στην Edenred. Στο πλαίσιο αυτής της πραγματικότητας, δεν μπορούμε φυσικά να παραλείψουμε και το μεταβαλλόμενο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή οι πελάτες μας. Σε αυτές τις συνεχόμενες αλλαγές και την καθημερινή αβεβαιότητα που επικρατεί, η Edenred εξακολουθεί να πορεύεται με υψηλούς στόχους και έρχεται να προσφέρει ασφάλεια και σταθερότητα, έχοντας στην κορυφή των προτεραιοτήτων της την ενίσχυση των καθημερινών παροχών και των συνθηκών εργασίας των πελατών της.

Έχοντας πάντα σαν στόχο μας την εξέλιξη των λύσεών μας και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους συνεργάτες μας, ήμαστε οι πρώτοι που παρουσιάσαμε στην ελληνική αγορά το 2016 την κάρτα Ticket Restaurant®, δίνοντας μία άλλη προοπτική στις γνωστές μέχρι τότε διατακτικές σίτισης. Επιπλέον, επενδύσαμε σημαντικά στην τεχνολογία, δημιουργώντας την web πλατφόρμα MyEdenred και το αντίστοιχο mobile app, για Android και iOS συσκευές. Σημαντικό τεχνολογικό μας επίτευγμα αποτελεί και η πρώτη web πλατφόρμα διαχείρισης εταιρικών εξόδων Spendeo® και το αντίστοιχο mobile app που λανσάραμε στην ελληνική αγορά το 2017 και προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης εταιρικών εξόδων για όλους.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, στόχος μας κάθε χρόνο είναι να εμπλουτίζουμε, να βελτιώνουμε και κυρίως να εξελίσσουμε τις λύσεις μας.

    HR P.: Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια συνεχούς ανάπτυξής σας, έχετε καταφέρει να είστε ο παγκόσμιος ηγέτης στις υπηρεσίες προς εταιρείες, εργαζόμενους αλλά και συνεργαζόμενους εμπόρους. Ποιο είναι το «μυστικό» της επιτυχίας σας;

Γ. Κ.: Ο τίτλος του «παγκόσμιου ηγέτη» είναι ιδιαίτερα κολακευτικός και δεν σας κρύβω ότι μας τιμά ιδιαίτερα και μας κάνει να δουλεύουμε ακόμα πιο σκληρά και με ακόμα μεγαλύτερο πείσμα και διάθεση. Παρόλα αυτά, δεν θα έλεγα πως υπάρχει «μυστικό επιτυχίας».

Όλοι εμείς, οι άνθρωποι της Edenred, παραμένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας και στηριζόμαστε πάντα στην εμπιστοσύνη που μας δείχνουν περισσότερα από 20 χρόνια τώρα οι πελάτες και οι συνεργάτες μας. Έχοντας πάντα στραμμένο το βλέμμα μας στους ανθρώπους, αντλούμε δύναμη από αυτούς και βρίσκουμε κίνητρο στο να εξελίσσουμε τις υπηρεσίες μας και να δημιουργούμε λύσεις που κάνουν την καθημερινότητά τους καλύτερη. Οι άνθρωποι αποτελούν την κινητήρια δύναμή μας.

Επιπλέον, η ομαδικότητα μας κάνει να αγαπάμε περισσότερο αυτό που κάνουμε, να έχουμε δίπλα μας ανθρώπους εμπιστοσύνης και με αυτό το κλίμα συνεργασίας να οδηγούμαστε τελικά στην επίτευξη των στόχων μας. Οι αξίες μας, Επιχειρηματικό Πνεύμα, Σεβασμός, Απλότητα, Φαντασία και Πάθος για τους πελάτες μας, αποτελούν την αφετηρία κάθε δραστηριότητάς μας, αλλά και πηγή έμπνευσης για όλους εμάς στην Edenred. Και φυσικά, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι για 4η χρονιά βραβευτήκαμε ως «Best workplace», έχοντας σαν αρχή μας τον διάλογο και την κοινή ευθύνη απέναντι στους συνεργάτες και στην κοινωνία. Συνοψίζοντας, έχοντας πάντα στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας τον άνθρωπο και ακολουθώντας τις αξίες μας, σας εγγυώμαι ότι θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τις λύσεις μας, προσβλέποντας στην εδραίωση της ηγετικής μας θέσης σε όλους τους επιχειρηματικούς άξονες που δραστηριοποιούμαστε.


    HR P.: Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που σας δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;

Γ. Κ.: Καταρχήν είναι η ίδια η Edenred και οι άνθρωποί της, καθώς οι άνθρωποι που δουλεύουν για μια εταιρεία είναι αυτοί που τελικά χτίζουν το brand και αποτελούν ταυτόχρονα την επιτυχία της και μάλιστα, την πιο sustainable επιτυχία. Όντας στην ομάδα των Πωλήσεων της Edenred, θεωρώ σκόπιμο να αναφέρω ότι αυτή τη στιγμή η ομάδα αποτελείται από 21 άτομα, με πολυετή εμπειρία και απόλυτη εξοικείωση με τις υπηρεσίες και τις ανάγκες που αυτές καλύπτουν, με μακρόχρονη θητεία στην Edenred, γνήσιοι υποστηρικτές των αξιών αλλά και της εταιρικής κουλτούρας. Επιπλέον, από την περσινή χρονιά έχουμε επενδύσει σταθερά στο να αυξήσουμε τη γεωγραφική μας κάλυψη, με την παρουσία μελών της ομάδας στην Κεντρική και Δυτική Ελλάδα (Θεσσαλία και Πάτρα), και ενίσχυση της παρουσίας μας στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ έχουμε επενδύσει και στην τηλεπώληση με περισσότερους πόρους. Διαθέτω λοιπόν μια «φρέσκια» αλλά ταυτόχρονα ώριμη ομάδα με σεβασμό και δυναμισμό τόσο για το «κυνήγι» της πώλησης όσο και με πάθος για την εξυπηρέτηση του πελάτη. Άλλο εξίσου σημαντικό στοιχείο που θεωρώ ότι μας δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι η εμπειρία, η γνώση, η δύναμη και η αξιοπιστία της Edenred και του brand της. Όπως ανέφερα και παραπάνω, ήμαστε οι πρώτοι που λανσάραμε τις διατακτικές σίτισης, 20 και πλέον χρόνια πριν. Κρατώντας την πρωτιά στις υπηρεσίες προς επιχειρήσεις, προσπαθούμε συνεχώς να εμπλουτίζουμε το portfolio μας με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, έχοντας σαν γνώμονα, όπως είναι αναμενόμενο, την καινοτομία και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων για τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους τους.

Σε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει και το γεγονός ότι έχουμε γνώση όχι μόνο των κανόνων της αγοράς αλλά και των αναγκών της και επενδύουμε σταθερά στο χτίσιμο δικών μας πόρων/ανθρώπινου δυναμικού πίσω από την τεχνολογία και την καινοτομία, την υποστήριξη και την εξάπλωση του δικτύου των συμβεβλημένων καταστημάτων/συνεργατών, την υποστήριξη των πελατών μας αλλά και των χρηστών μας και φυσικά την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών μας. Επίσης, αντλούμε καθημερινά έμπνευση και από πρακτικές-προϊόντα που υπάρχουν στις υπόλοιπες 44 χώρες όπου δραστηριοποιείται η Edenred. Πρακτικές και προϊόντα που μας βοηθούν να εμπλουτίζουμε και να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας, τη γνώση μας αλλά και να εκμεταλλευόμαστε άμεσα τις όποιες ευκαιρίες πώλησης και ανάπτυξης παρουσιάζονται. Κλείνοντας το κομμάτι αυτό, θέλω να υπογραμμίσω για μία ακόμη φορά ότι οι υπηρεσίες μας προσφέρουν καθημερινά λύσεις και εξυπηρετούν τους επιχειρηματίες/πελάτες μας, απλά, αυτοματοποιημένα και ολοκληρωμένα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν ικανοποίηση σε πάνω από 200.000 χρήστες στην Ελλάδα. Χαίρομαι πολύ που έχω τη δυνατότητα τόσο σαν χρήστης όσο και σαν πωλητής να μοιράζομαι την ευκολία και την ικανοποίηση που προσφέρουν οι υπηρεσίες μας καθώς απολαμβάνω τα προνόμια τους.

    HR P.: Ποιο είναι το μέλλον για την Edenred; Θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας την ιδανική σας εικόνα για το μέλλον;

Γ. Κ.: Έχοντας διανύσει ήδη 4 μήνες στην εταιρεία, αυτό που πιστεύω ακράδαντα και διέγνωσα και ως πρόκληση στον ρόλο μου είναι οι τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης της Edenred. Και αυτό γιατί υπάρχουν τόσο οι βάσεις, οι άνθρωποι, οι υπηρεσίες όσο και η εταιρική κουλτούρα και το brand.

Με στραμμένο πάντα το βλέμμα μου στην ομάδα των Πωλήσεων, θεωρώ ότι έχουμε από τη μία, την ενέργεια και τη δυναμική για να συνεχίσουμε με επιτυχία να προσφέρουμε λύσεις στην ελληνική αγορά αλλά και να πετυχαίνουμε τους στόχους μας και από την άλλη, τις υποδομές και τη γνώση για καινοτομία και νέες πηγές κερδοφορίας και εσόδων. Επιπλέον της ανάπτυξης τόσο στην πάνω όσο και στην κάτω γραμμή του P&L, το όραμά μου για την ομάδα Πωλήσεων αλλά και την Edenred γενικότερα είναι:

    1. Να διατηρήσουμε τα υψηλά επίπεδα συνεργασίας με τους πελάτες μας ώστε να αναπτύσσουμε και να χτίζουμε μαζί νέες υπηρεσίες και προϊόντα. Αυτό προϋποθέτει εις βάθος γνώση των αναγκών τους αλλά και δυνατές και εποικοδομητικές σχέσεις σε διάφορα επίπεδα ιεραρχίας και ρόλους μέσα στις εταιρείες αυτών. Το εύρος των λύσεων που προσφέρουμε αγγίζει διάφορες πτυχές και λειτουργίες των οργανισμών και το να καταφέρουμε να ικανοποιήσουμε όλα τα τμήματα μιας επιχείρησης είναι δύσκολο και συνάμα πολλά υποσχόμενο και «προκλητικό». Θέλουμε λοιπόν να είμαστε οι πρώτοι και οι μοναδικοί στους οποίους θα απευθύνονται οι πελάτες μας προκειμένου να μοιραστούν μια νέα ανάγκη τους αλλά και μια νέα επιχειρηματική τους ιδέα με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση της λειτουργικότητάς τους. Ταυτόχρονα, αυτό είναι που θα προσφέρει και στην Edenred νέες ευκαιρίες εξέλιξης
    2. Να είμαστε πρωτοπόροι στις αλλαγές, να προβλέπουμε ανάγκες που θα προκύψουν από τυχόν αλλαγές στην αγορά και το οικονομικό περιβάλλον είτε λύσεις που θα βελτιώσουν την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων και την ικανοποίηση των τελικών μας χρηστών. Όπως ανέφερα και νωρίτερα, λόγω της πολυεθνικότητας και της εξίσου πετυχημένης πορείας της Edenred σε άλλες χώρες, στην Ευρωπαϊκή ή μη κοινότητα, έχουμε επιπρόσθετα τη γνώση να προτείνουμε πλαίσια και προγράμματα, και να συμβουλεύσουμε φορείς και οργανισμούς προς αυτή την κατεύθυνση.

Η επιτυχία και η ανάπτυξη είναι βέβαιη και συνδυαζόμενη με το πάθος και τον δυναμισμό των ανθρώπων μας, κάνουν τη συνταγή και το όραμά μας μοναδικό.