Πώς ο ανθρώπινος παράγοντας μπορεί να μας οδηγήσει στη διάκριση...

Ακούμε όλοι, αλλά και μιλάμε διαρκώς, για την περιβόητη κρίση. Ένα καθεστώς «μιντιακής» τρομοκρατίας που μετά από κάθε δελτίο ειδήσεων σε κάνει να θεωρείς ότι το τέλος του κόσμου δεν πρέπει να απέχει και πολύ… Κάνοντας μια αναδρομή στην ιστορία του τόπου μας, αλλά και στρέφοντας το βλέμμα μας σε άλλα μέρη του πλανήτη (Μέση Ανατολή κ.λπ.) μάλλον πρέπει να είμαστε λίγο εγκρατέστεροι όταν αναφερόμαστε σε κρίσεις και συμφορές …Ακόμα και οικονομικές!

Ας μιλήσουμε, λοιπόν, καλύτερα για εποχή «δημιουργικά δύσκολη». Εποχή που σίγουρα έχει δυσκολίες, αλλά που με τις κατάλληλες κινήσεις αυτές μετατρέπονται σε ευκαιρίες. Απλώς, οι μέθοδοι και οι τεχνικές που μας έφεραν ως εδώ δε συνεπάγεται ότι θα μας πάνε παραπέρα. Χρειάζεται εσωτερική δύναμη, έμπνευση, αυτοπαρακίνηση και δημιουργικότητα για να δομήσουμε αναχώματα απέναντι στη σκόνη του πανικού και να απογειώσουμε τους εαυτούς μας και τις επιχειρήσεις μας.

Πίσω από τις όποιες επιχειρηματικές αποφάσεις βρίσκονται άνθρωποι. Τη διοίκηση την ασκούν άνθρωποι. Πωλήσεις πραγματοποιούν οι άνθρωποι. Οι εταιρείες είναι ουσιαστικά οι άνθρωποι που τις απαρτίζουν από την κορυφή μέχρι τη βάση της πυραμίδας. Και όπου υπάρχουν άνθρωποι υπάρχουν υποχρεωτικά και ανθρώπινες σχέσεις. Οι πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, η επιχειρηματική ανάπτυξη, δηλαδή, πάντα επιβεβαίωνε τη δύναμη των ανθρωπίνων σχέσεων, ως κυρίαρχο κριτήριο διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. (Αυτή είναι και η αληθινή δύναμη του branding!) Οι αποφάσεις των πελατών μας λαμβάνονται με το συναίσθημα και επιβεβαιώνονται με τη λογική. Η αγορά μας, δηλαδή, πρώτα αποφασίζει συναισθηματικά και κατόπιν επιβεβαιώνει λογικά. Ένα βήμα, όμως, πριν το συναίσθημα βρίσκονται οι ανθρώπινες σχέσεις. Είναι εκείνες που το γεννούν και το καθορίζουν.

Ο ανθρώπινος παράγοντας σημαντικός στις «δημιουργικά δύσκολες» εποχές
Είναι δε σχεδόν προφανές το πόσο καθοριστικός είναι αυτός ο ανθρώπινος παράγοντας στις «δημιουργικά δύσκολες» εποχές που όντως διανύουμε, αλλά και που φαίνεται να επέρχονται. Δεν αρκεί να διαθέτουμε καλά προϊόντα και υπηρεσίες, δεν αρκεί η σωστή οργάνωση και η εμπνευσμένη διοίκηση. Όλα αυτά, είναι φυσικά απαραίτητα, αλλά γίνονται πραγματικά αποδοτικά όταν τα αισθάνεται (και ανταποδίδει) η αγορά. Και η αγορά γνωρίζει ότι είσαι καλός μόνο όταν χτίζεις ζεστές, ειλικρινείς και διαχρονικές ανθρώπινες σχέσεις. (Δεν κλίνεις μια πώληση, «ανοίγεις» μία σχέση). Άλλωστε, μόνο σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να λειτουργήσει και η διαδικασία των συστάσεων από πελάτη σε πελάτη, που αποτελεί το πιο παλιό αλλά και το πιο δυνατό marketing.

Η δε διοίκηση, εξ’ ορισμού πρέπει «να φροντίζει» τους εργαζόμενους, που με τη σειρά τους θα «φροντίσουν» αντίστοιχα τους πελάτες/συνεργάτες της όποιας επιχείρησης μας, με φυσική συνέπεια την επιχειρηματική δικαίωση!

Ακριβώς σε τέτοιους δρόμους μας οδηγεί η ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, δίνοντάς μας χρήσιμα εργαλεία για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις τη διάκρισης. Άλλωστε ο καλύτερος καιρός για εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού είναι οι περίοδοι «ανασφάλειας». Οι άνθρωποί μας σήμερα χρειάζονται άμυνες, ενέσεις αισιοδοξίας, ενδυνάμωση και εμψύχωση περισσότερο από ποτέ.

Διαμορφώνονται, έτσι,σσσ οι πρόσφορες συνθήκες για να αποδώσουν όχι μόνο σε ποσότητα, αλλά και σε ποιότητα το μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

Ενδυναμώνονται και εμπνέονται, ώστε εκεί που οι άλλοι βλέπουν μόνο προβλήματα, εκείνοι να βλέπουν την ευκαιρία. Και βέβαια, διδάσκονται τον τρόπο, ώστε να μετατρέπουν την ευκαιρία σε συνεχή διάκριση.

Καλή και δημιουργική χρονιά, μα πάνω από όλα ζεστή και ανθρώπινη.