Συχνά, μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό μου στο Instagram, «παρακολουθώ» ανθρώπους να ανεβάζουν μία συγκεκριμένη φωτογραφία για κάθε μία μέρα. Στο τέλος της χρονιάς, είναι σαν να έχουν δημιουργήσει το δικό τους ημερολόγιο που -μέσα από την εκάστοτε λήψη- αποτυπώνει κάτι από την αντίστοιχη μέρα. Σκεφτείτε, λοιπόν, να μπορούσε κάθε οργανισμός να μετατρέψει αυτή την τάση -εάν μπορεί να χαρακτηριστεί κατά αυτό τον τρόπο- σε μία ευκαιρία για να προβάλλει διαφορετικά στιγμιότυπα για κάθε ημέρα που να συνδέονται -φυσικά- με τους ανθρώπους του. Ακόμα και για τις περιόδους αργίας, καλοκαιρινών διακοπών, εορταστικών περιόδων κ.ά. Θα μου πείτε, μα αυτό συμβαίνει πλέον.

Σε μία εποχή που οι οργανισμοί μεριμνούν για το employer brand τους και η διείσδυση των social media είναι αδιαμφισβήτητη, οι εταιρείες αξιοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλλουν… καθημερινές ιστορίες τους. Αναρωτιέμαι, όμως, γίνεται πράγματι συστηματικά ή περιλαμβάνει περισσότερο ad-hoc ενέργειες; Μήπως γίνεται με αφορμή συγκεκριμένες περιόδους; Και, τελικά, είναι ολιστική η προσέγγιση; Το 2024 φέρνει μία εποχή που απαιτεί ολιστικότητα: από την Τεχνητή Νοημοσύνη και την εκπαίδευση, τη στρατηγική για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη έως το Recruitment και τις πρωτοβουλίες για το wellbeing.

Ο ρόλος της ΔΑΔ είναι πιο σύνθετος και πολύπλοκος από κάθε άλλη εποχή. Εκτός από την ισορροπία και την ευημερία, ακόμα μία λέξη – κλειδί φαίνεται να προστίθεται στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού: FIT (ταίριασμα), δηλαδή να ταιριάζουν όλα όσα γίνονται με την κουλτούρα του οργανισμού αλλά κυρίως, με τους ίδιους τους ανθρώπους του. Όμως, όπως δεν υπάρχει μία προσέγγιση που να ταιριάζει σε κάθε εταιρεία, κατά τον ίδιο τρόπο, δεν μπορεί μία προσέγγιση να είναι το ίδιο κατάλληλη για κάθε εργαζόμενο ή ομάδα.

Τα στελέχη HR καλούνται να είναι σε επαγρύπνηση και να αποτυπώνουν κάθε μέρα στον οργανισμό τους σαν να είναι… φωτογραφικό στιγμιότυπο για να δημιουργήσουν ένα πλούσιο και αφηγηματικό χώρο εργασίας. Είναι η ευκαιρία να εξερευνήσουν καινοτόμες πρακτικές και να συνδυάσουν την καθημερινή ζωή με την επαγγελματική πραγματικότητα, συνθέτοντας ένα ημερολόγιο που να αντικατοπτρίζει το κάθε άτομο αλλά και τον ίδιο τον οργανισμό.

Άραγε, ποιο θα είναι το δικό σας «366 days challenge»;

Καλή ανάγνωση!