Με αφορμή το European Sales Conference, που διοργάνωσε η AchieveGlobal στην Αθήνα στις 3-4 Απριλίου 2008, το HR Professional συνάντησε την Πρόεδρο Sharon Daniels και τον Αντιπρόεδρο Mark Barrett και συνομίλησε μαζί τους για τους στρατηγικούς στόχους του οργανισμού.

HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για τη θέση της AchieveGlobal στην παγκόσμια αγορά;

Sharon Daniels: Στην Achieve Global βοηθάμε τους εργαζόμενους να αποκτήσουν τις ικανότητες που θα τους βοηθήσουν να κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους, μετατρέποντας τη στρατηγική σε αποτελέσματα. Αυτή είναι, λοιπόν, η αποστολή μας απέναντι στους πελάτες μας.

Mark Barrett: Από άποψη κερδοφορίας, το 60% των εσόδων της εταιρείας προέρχονται από τον υπόλοιπο κόσμο και το 40% από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Bλέπουμε, ωστόσο, ότι η ραγδαία ανάπτυξη προέρχεται, ως επί το πλείστον, από περιοχές όπως η Ανατολική Ευρώπη και η Κίνα. Έτσι, εστιάζουμε στις αναπτυσσόμενες αγορές γιατί εκεί εντοπίζονται οι ανάγκες αλλά και οι περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης.

HR Professional: Ποια είναι τα νέα της AchieveGlobal; Υπάρχουν κάποιες νέες τεχνικές και προγράμματα που έχετε θέσει σε εφαρμογή τελευταία;

Sharon Daniels: Εμείς πάντα καλούμαστε να επιλύσουμε τα επιχειρησιακά προβλήματα του πελάτη μας. Για το λόγο αυτό, μέσα από συνεχείς έρευνες ανανεωνόμαστε, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε οτιδήποτε χρειαστεί ανά πάσα στιγμή. Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε ένα πρόγραμμα ενεργοποίησης της αλλαγής σε οργανισμούς, καθώς, σήμερα, αρκετοί προβαίνουν σε πληθώρα μεταβολών.

Έτσι, είναι απαραίτητο για όλους, από την ανώτερη διοίκηση μέχρι τους εργαζόμενους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, να μπορούν να διαχειρίζονται την αλλαγή θετικά και εποικοδομητικά. Ένα δεύτερο θέμα πάνω στο οποίο εργαζόμαστε είναι η ενδυνάμωση του τομέα παροχής υπηρεσιών τεχνολογίας. Οι πελάτες μας ζητούν κάτι περισσότερο από απλή εκπαίδευση μέσα σε μια αίθουσα και σε αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει η τεχνολογία.

Mark Barrett: Πράγματι, υπάρχουν μεγάλες διαφορές στον τρόπο που λειτουργούσαμε 15 χρόνια πριν και τον τρόπο που λειτουργούμε σήμερα. Παλαιότερα, οι πελάτες περίμεναν ότι με την ανάπτυξη των ικανοτήτων των εργαζομένων, αυτομάτως, θα έβλεπαν βελτίωση και στα έσοδά τους.

Σήμερα, όμως, αυτό που αποζητούν, είναι η ανάπτυξη των ικανοτήτων των υπαλλήλων που προσφέρουμε να ταιριάζει με το ευρύτερο πλαίσιο της κουλτούρας τους. Για αυτό το λόγο, δουλεύουμε πολύ στενά με τους πελάτες μας παρέχοντας λύσεις προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες.

HR Professional: Η AchieveGlobal εκτός από μια εταιρεία εκπαίδευσης είναι ταυτόχρονα και συμβουλευτική; Αν ναι, ποιες υπηρεσίες προσφέρει;

Mark Barrett: Με την ευρεία έννοια η αποστολή των εταιρειών παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών είναι να υποστηρίζουν τους οργανισμούς τους στη διαμόρφωση της στρατηγικής τους. Αυτή την υπηρεσία, λοιπόν, εμείς δεν την παρέχουμε. Συνεργαζόμαστε, όμως, με εταιρείες για την υλοποίηση της ήδη χαραγμένης στρατηγικής τους. Επομένως, προσφέρουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες που σχετίζονται με την υλοποίηση της στρατηγικής της εταιρείας και την εφαρμογή με τρόπο που εγγυάται ότι οι εργαζόμενοι ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική κατεύθυνση του οργανισμού.

Sharon Daniels: Υπάρχει ένα βιβλίο του Larry Bossidy με τίτλο “Excecution”, το οποίο παραδέχεται ότι είναι όντως εξαιρετικά ενδιαφέρων ο καθορισμός της στρατηγικής του οργανισμού. Ο συγγραφέας υποστηρίζει, όμως, ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να καταφέρει να κανείς να κινητοποιήσει τις μάζες των υπαλλήλων. Εμείς, λοιπόν, συνδέουμε τους εργαζόμενους με το αποτέλεσμα δημιουργώντας μια εξαιρετικά σημαντική γέφυρα. Χρησιμοποιούμε αυτό που ονομάζουμε «Stellar Implementation Process», μια διαδικασία, η οποία βοηθά τις επιχειρήσεις να κατασκευάσουν τη γέφυρα μεταξύ στρατηγικής και επιδιωκόμενου αποτελέσματος.


HR Professional: Πώς καταφέρνετε να εγγυηθείτε την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρετε σε διεθνές επίπεδο;

Sharon Daniels: Επειδή είμαστε πολυεθνική επιχείρηση και παρέχουμε λύσεις σε διαφορετικούς πελάτες προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι εκπαιδευτές μας, η προσέγγιση των συμβούλων μας, καθώς και το πώς διασφαλίζουμε ότι όλοι οι άνθρωποι μας παρέχουν ομοιόμορφες υπηρεσίες ελέγχονται από ειδικές μετρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, σπεύδουμε ανά πάσα στιγμή να καλύψουμε τυχόν κενά που είτε προκύπτουν σε επιμέρους συνεργασίες με συγκεκριμένο πελάτη είτε συναντούμε γενικότερα στη δουλειά μας.

Mark Barrett: Υπάρχουν ορισμένοι πελάτες που λειτουργούν σε παγκόσμια κλίμακα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρέχουμε μια κοινή λύση διαθέσιμη σε διαφορετικές γλώσσες και υποστηρίζουμε την κεντρική διοίκηση στην προσπάθεια της να την προωθήσει σε όλο τον κόσμο. Υπάρχει, όμως, και η περίπτωση να θέλει ένας οργανισμός να δουλέψει μαζί μας σε πολλές χώρες. Σε αυτή την περίπτωση, προβλήματα που προκύπτουν σε ορισμένες περιοχές είναι πολύ διαφορετικά ανά περίσταση. Έτσι, μια ασφαλιστική δικλείδα για εμάς είναι να εντοπίσουμε κατά πόσο ο πελάτης μας ενεργεί από τα κεντρικά του γραφεία προς τα τοπικά του ή το αντίθετο.

HR Professional: Έχει η AchieveGlobal πολιτική δημιουργίας διεθνών στρατηγικών συμμαχιών;

Mark Barrett: Εξαρτάται από τους παράγοντες του κλάδου δραστηριοποίησης που μας ενδιαφέρει κάθε φορά. Για παράδειγμα, όταν ασχολούμαστε με την εκπαιδευτική τεχνολογία αναζητούμε συνεργάτες που μπορούν να μας υποστηρίξουν σε όλον τον κόσμο. Σε άλλους τομείς, όπως η αξιολόγηση και η πρόσληψη, χρειάζεται να ψάξουμε πολυάριθμες εταιρείες για να συνεργαστούμε στην κάθε χώρα, γιατί υπάρχει διαφορετική εργατική νομοθεσία.

Sharon Daniels: Επειδή οι στρατηγικές συμμαχίες και οι συνεργασίες έχουν καταστεί κομβικό σημείο της δουλειάς μας, έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα που έχει την αρμοδιότητα να καθορίζει τους τρόπους αξιολόγησης και επιλογής συνεργατών για παροχή υπηρεσιών. Στη συνέχεια, μοιραζόμαστε τις αρχές συνεργασίας που έχουν προκύψει από την ομάδα με όλους τους συνεργάτες μας, προκειμένου να γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει μια στρατηγική συνεργασία με την AchieveGlobal.

HR Professional: Η Ελλάδα είναι η ισχυρότερη δύναμη στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ οι μεγαλύτεροι επενδυτές στα Βαλκάνια είναι Έλληνες; Πώς επηρεάζει αυτό τα επιχειρηματικά σας σχέδια;

Mark Barrett: Πάντα αποζητούμε να εξαπλωθούμε σε περιοχές που αναπτύσσονται. Ένα παράδειγμα είναι η Ασία. Μια ασιατική αγορά που αναπτύσσεται ταχύτατα τελευταία είναι το Βιετνάμ. Η συγκεκριμένη χώρα έχει ομοιότητες με την Ινδονησία και την Ινδία. Επομένως, τις υπάρχουσες εφαρμογές μας από την Ινδία και την Ινδονησία τις προσαρμόζουμε στο Βιετνάμ, σε συνεργασία με τους τοπικούς μάνατζερ. Την ίδια πρακτική θα εφαρμόσουμε και στα Βαλκάνια.

Γνωρίζουμε ότι η Τουρκία είναι μια μεγάλη αναπτυσσόμενη αγορά στην οποία θα πρέπει να εισέλθουμε Αναζητούμε, λοιπόν, τρόπους ώστε να δραστηριοποιηθούμε στη συγκεκριμένη χώρα με βάση την Ελλάδα.

Sharon Daniels: Πολλές ανταγωνιστικές μας εταιρείες ξεκινούν τοπικά παραρτήματα σε χώρες χρησιμοποιώντας έναν ή δύο ανθρώπους χωρίς καμία υποδομή. Η πρακτική αυτή, όμως, με δυσκολία αποφέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα και συχνά αποτυγχάνει στην πλήρη υποστήριξη του εκάστοτε πελάτη.