Η Ζέτα Κανέλλου, General Manager της Fresh Gourmet, αναλύει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ποιότητας και τιμής που προσφέρει η First Class (χώροι εστίασης) και εξηγεί γιατί η εστίαση εντός κλειστών αγορών αποτελεί ένα σημαντικό benefit προς τους εργαζόμενους.

HR Professional: Ποιο είναι το προφίλ της εταιρείας First Class και πώς δραστηριοποιείται;

Ζέτα Κανέλλου: Η First Class ΑΒΕΤΕ είναι μέλος του Ομίλου Δασκαλαντωνάκη και έχει ως τομέα δράσης της την οργάνωση και λειτουργία καταστημάτων εστίασης, εντός κλειστών αγορών, κατά κύριο λόγο εντός διοικητικών, εκπαιδευτικών, στρατιωτικών και νοσοκομειακών εγκαταστάσεων.

HR Professional: Πόσα καταστήματα εστίασης υπάρχουν σήμερα;

Ζέτα Κανέλλου: Συνολικά σήμερα τα καταστήματα εστίασης αριθμούν τα 28, ενώ έως το τέλος Ιουνίου θα έχουν ανοίξει τρία νέα καταστήματα. Ο μεγαλύτερος αριθμός καταστημάτων βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης. Από τα συνολικά 28 σημεία σήμερα, τα 11 είναι αποκλειστικά εστιατόρια, τα 12 μικτά εστιατόρια – snack/coffee bars, ενώ τα 5 είναι snack/coffee bars. Ανάλογα προσδιορίζεται και η ποικιλία των προσφερόμενων ειδών. Η First Class, καθημερινά, προσφέρει φαγητό σε 14.200 άτομα, ενώ τα γεύματα προς κατανάλωση ανέρχονται στις 20.600 μερίδες.

HR Professional: Που βρίσκονται καταστήματα εστίασης της First Class και ποιοι είναι οι πελάτες σας;

Ζέτα Κανέλλου: Θα αναφέρω κάποιους ενδεικτικά. Στην Αθήνα: Vodafone, Toyota, Mega Channel, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Star Channel, Χρυσός Οδηγός, Εθνική Τράπεζα, Πήγασος Εκδοτική, ΚΟΝΚΑΤ. Στην Κρήτη: Πανεπιστήμιο Ηρακλείου, Πολυτεχνείο Χανίων, Πεδίο Βολής Χανιά, Γαλλική Σχολή Χανίων. Στη Θεσσαλονίκη: Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

HR Professional: Ποια είναι τα προϊόντα που διατίθενται στα καταστήματα εστίασης;

Ζέτα Κανέλλου: Σε αρμονία με τις ανάγκες των πελατών (υπαλλήλων εταιρειών), πραγματοποιείται ο σχεδιασμός του καταστήματος και η ανάπτυξη της προϊοντικής γκάμας. Η ανάπτυξη των προϊόντων βασίζεται στην κάλυψη των αναγκών του πελάτη κατά τη διάρκεια μιας εργάσιμης ημέρας. Αυτό ξεκινά το πρωί με τον καφέ, τη σφολιάτα και τα σάντουιτς, ενώ το μεσημέρι προστίθενται τα μαγειρευτά φαγητά και οι σαλάτες. Από το μεσημέρι και μετά αυξάνεται η ποικιλία των γλυκών και αλμυρών snacks.

Υπάρχουν πελάτες εστιατορίων, οι οποίοι απασχολούνται σε εργοστάσιο, άλλοι πάλι είναι υπάλληλοι γραφείου. Σε όλες τις περιπτώσεις η ανάπτυξη και σύνθεση του μενού βασίζεται στις διατροφικές ανάγκες των πελατών. Το μηνιαίο μενού των εστιατορίων αναπτύσσεται από τον f&b manager καθώς και τον executive chef των classical hotels. Η ποιότητα, η γεύση και η εμφάνιση των προϊόντων είναι πρωταρχικοί άξονες ανάπτυξης και υλοποίησης του μενού.


HR Professional: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές των προϊόντων;

Ζέτα Κανέλλου: Οι τιμές πώλησης όλων των προϊόντων σε καταστήματα εστίασης εντός κλειστών αγορών, δηλαδή διοικητικών εγκαταστάσεων εταιρειών είναι κατά 40% χαμηλότερες από αυτές της ελεύθερης αγοράς. Συγκεκριμένα, ένας γαλλικός καφές κοστίζει σε ένα κατάστημα γρήγορης εστίασης περίπου 1,50€ ενώ στα εστιατόρια προσωπικού που λειτουργεί η First Class πωλείται περίπου 0,80 – 0,90€.

Tο ίδιο παράδειγμα σε σάντουιτς σημαίνει ότι ενώ στην ελεύθερη αγορά η τιμή πώλησης ξεκίνα από 2,80€, στην κλειστή αγορά το ίδιο προϊόν πωλείται 1 € λιγότερο, δηλαδή 1,80€. Τα μαγειρευτά φαγητά ξεκινούν από 2,80€. Με αυτές τις χαμηλές τιμές πώλησης, αξίζει στο τέλος της ημέρας, ο εργαζόμενος να πάρει φαγητό για το σπίτι.

HR Professional: Για ποιο λόγο είναι οι τιμές τόσο χαμηλές και τι σημαίνει για τους εργαζόμενους;

Ζέτα Κανέλλου: Οι εταιρείες διαθέτουν το χώρο του εστιατορίου δωρεάν, χωρίς ενοίκιο και λοιπές κοινόχρηστες δαπάνες. Η δυνατότητα οργάνωσης και λειτουργίας χώρων εστίασης προσωπικού, παρέχεται από τον εργοδότη ως ένα benefit προς τον εργαζόμενο.

Αυτό για τον εργαζόμενο σημαίνει φαγητό σε ανταγωνιστικές τιμές καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας, ισορροπημένη διατροφή βάσει μενού και συνθηκών εργασίας, όχι γρήγορο φαγητό, αλλά γρήγορη εξυπηρέτηση στο εργασιακό περιβάλλον. Έτσι αυξάνεται η ικανοποίηση των εργαζομένων με άμεσα αποτελέσματα στη δέσμευσή του προς την εταιρεία.

HR Professional: Πώς διαμορφώνεται η υγιεινή, η ασφάλεια και η ποιότητα των φαγητών και των ροφημάτων;

Ζέτα Κανέλλου: Η First Class έχει πιστοποιηθεί από την TV Hellas για ISO 9001: 2000 και ISO 22000: 2005. Όλα τα φαγητά προετοιμάζονται εντός του καταστήματος από εξειδικευμένο προσωπικό. Οι προμηθευτές των πρώτων υλών διαθέτουν αντίστοιχα πιστοποιητικά ποιότητας ενώ σε τακτικά χρονικά διαστήματα πραγματοποιούνται συμπληρωματικοί έλεγχοι σε ανεξάρτητα εργαστήρια.

HR Professional: Πώς η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις τάσεις στην αγορά εστίασης;

Ζέτα Κανέλλου: Η οικονομική κρίση των τελευταίων δυο ετών έχει επηρεάσει αρνητικά την κατανάλωση, ιδιαίτερα την εστίαση ως μορφή διασκέδασης. Ο καταναλωτής αναζήτα επισταμένως προσιτές και ποιοτικές λύσεις. Ο τρόπος ζωής του Έλληνα έχει αλλάξει καθώς τώρα πια δαπανά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σε χώρους της εργασίας, ενώ η βραδινή διασκέδαση σε χώρους έξω από το σπίτι έχει μειωθεί.

Όλα αυτά οδηγούν στην αύξηση κατανάλωσης αφενός μεν στο χώρο εργασίας αφετέρου δε στο σπίτι, ως μορφή διασκέδασης, μέσω delivery. Όσον αφορά τις τάσεις στην προϊοντική κατεύθυνση, είναι σε όλους μας οικεία η εικόνα του Έλληνα να πίνει καφέ περπατώντας, ενώ η σαλάτα αποτελεί πλέον ένα πλήρες γεύμα. Οι οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις των τελευταίων ετών ευνοούν την εστίαση σε διοικητικές εγκαταστάσεις εταιρειών.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι και ανταγωνισμοί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ανταγωνισμός είναι η καντίνα έξω από τα γραφεία, το delivery αλλά και το γνωστό σε όλους τάπερ από το σπίτι. Μέλημά μας είναι η διαπίστωση της ανάγκης των πελατών μας και η προσφορά ενός αξιόπιστα γευστικού και ποιοτικού γεύματος.