Ομιλητής στο συνέδριο «Great Place To Work», ήταν ο Αμερικανικής καταγωγής David Kelly, Διευθύνων Σύμβουλος της Worthington Cylinders Αυστρίας, που απασχολεί 360 εργαζόμενους και παράγει μεταλλικούς κυλίνδρους υψηλής πίεσης. Πολλοί εντυπωσιάστηκαν από την ομιλία του και καθώς είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με την Worthington, θα ήθελα να καταθέσω κάποια μαθήματα από την συνεργασία μου με τον David και την ομάδα του.

Η Worthington, έχοντας τιμηθεί με το Αυστριακό Βραβείο Ποιότητας στη Διοίκηση και έχοντας αρκετές φορές διακριθεί στη διαδικασία του Great Place To Work πανευρωπαϊκά, προφανώς εφαρμόζει εξαιρετικές διαδικασίες ανθρωπίνου δυναμικού: πολύπλευρη εσωτερική επικοινωνία, διαφανή αξιοκρατία, ουσιαστική ενδυνάμωση προσωπικού, συστηματικές έρευνες ικανοποίησης κτλ. Παρόμοιες διαδικασίες όμως έχουμε δει σε πολλές εταιρείες.

Ίσως «διαφορετικό» είναι ότι διαθέτουν και ένα δωμάτιο με καρέκλες-μασάζ για όσους εργαζόμενους επιθυμούν ένα χαλαρωτικό διάλειμμα… Σίγουρα «διαφορετικό» είναι ότι διαθέτουν ένα Γενικό Διευθυντή που εφαρμόζει σε τόσο υπερθετικό βαθμό αυτά που θεωρητικά δηλώνει. Δύο μικρά αλλά σημαντικά παραδείγματα ακολουθούν:

Σε επίσκεψή μου στην Worthington μου είχαν ζητήσει να παρουσιάσω στη Διοικητική Ομάδα τις τάσεις στα θέματα Διαχείρισης Ανθρώπων, Καινοτομίας και Ηγεσίας. Κατά τη διάρκεια των δύο ημερών, κόσμος έμπαινε και κόσμος έβγαινε, ανάλογα με το θέμα. Η εξαίρεση ήταν ο David που άκουγε υπομονετικά και συμμετείχε ενεργά και τις 2 ημέρες. Όταν ρώτησα «δεν κουράστηκες; εγώ ο ίδιος βαρέθηκα να ακούω τον εαυτό μου…» απλά απάντησε «μα αυτή είναι η δουλειά μου, εάν δεν ξέρω τις τάσεις, πώς μπορώ να κατευθύνω την ομάδα μου;».

Κάποιο βράδυ ενώ δειπνούσαμε με το Δ/ντη Ανθρωπίνου Δυναμικού χτύπησε το τηλέφωνό του και υπέθεσα ότι ήταν ο David Kelly, που δεν ήταν μαζί μας. Η απάντηση του Δ/ντή Ανθρωπίνου Δυναμικού με άφησε άφωνο: «Ο David μας έχει απαγορέψει να επικοινωνούμε μεταξύ μας για θέματα δουλειάς μετά τις 17:00, βέβαια δύο φορές τα τελευταία χρόνια παραβήκαμε τον κανόνα…».

Καμιά φορά εκτός από διαδικασίες και μεθοδολογίες (τις οποίες θεωρώ απαραίτητες σε μία εταιρεία και στις οποίες πιστεύω απόλυτα) το εταιρικό φαγητό χρειάζεται και λίγο αλάτι. Το αλάτι αυτό είναι το να κάνεις αυτό που λες στην πράξη. Πολλές εταιρείες έχουν εξαιρετικά Οράματα, Αξίες, Συστήματα, λιγότερες όμως έχουν επικεφαλής ανθρώπους που εφαρμόζουν πρακτικά και σε λεπτομέρειες αυτά που θεωρητικά πιστεύουν. Ίσως γι’αυτό η Worthington ενώ αναγκάστηκε να αποδεσμεύσει πάνω από το 20% του προσωπικού της πέρυσι, συνεχίζει να βελτιώνει την ικανοποίηση εργαζομένων σε επίπεδα άνω του 90% και να κατακτά διακρίσεις. Γιατί όπως λένε και οι Άγγλοι «Talk talks and walk talks. But walk talks better than the talk talks».

Για τις ερωτήσεις σας: [email protected]