«Ανάσα» για, τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τα πληρώματα των πλοίων, αλλά και τον ελληνικό τουρισμό αποτέλεσε η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για ένα έτος μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομσπονδίας (ΠΝΟ).

Ειδικότερα, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφηκε περιλαμβάνει μηδενικές αυξήσεις και οριστικοποίηση του επιδόματος άγονων γραμμών σε 7% επί των μισθών, ικανοποιώντας από τη μία μεριά τον ΣΕΕΝ καθώς απομακρύνεται ο κίνδυνος κατάρρευσης κάποιων εταιρειών και από την άλλη η πλειοψηφία ΠΝΟ εμφανίζεται ικανοποιημένη από το γεγονός ότι υπεγράφη τελικά Συλλογική Σύμβαση Εργασίας χωρίς μειώσεις μισθών. Η νέα Συλλογική Σύμβαση με ισχύ έως το τέλος του 2013 αφορά στα Τουριστικά Μεσογειακά Πλοία (Αδριατική), αλλά και στην Ακτοπλοΐα Αιγαίου-Κρήτης, δηλαδή τα εσωτερικά δρομολόγια.

Με τις θέσεις της ΠΝΟ πάντως διαφώνησαν οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων (ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και αποχώρησαν, ενώ υποστήριξαν ότι το επίδομα άγονων γραμμών θα μειωθεί κατά 75%. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σχετικά με το θέμα της επίτευξης υπογραφής Συλλογικής σύμβασης μεταξύ άλλων ανέφερε: «Χαιρετίζω θερμά την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Θέλω να συγχαρώ και τα δύο μέρη για την ωριμότητα και τη σύνεση την οποία επέδειξαν».