Σύγχρονα εργαλεία και τεχνικές, που θα επιτρέψουν στους ανθρώπους να μάθουν και να αναπτυχθούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο, συμβάλλοντας σε θετικά επιχειρηματικά αποτελέσματα παραγωγικότητας και κερδοφορίας είναι τα key takeaways του Learning & Development Conference 2020.

Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020, περισσότερα από 200 στελέχη από τον χώρο του HR, και όχι μόνο, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σημαντικές ομιλίες γύρω από τον κρίσιμο τομέα της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και να ενημερωθούν για case studies, best practices και τεχνολογικές λύσεις.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2020 ΤΑ LEARNING ANALYTICS
Ο Donald H. Taylor, Chairman του The Learning and Performance Institute, ξεκίνησε αφήνοντας το κοινό να αναρωτηθεί πάνω στο πώς θα είναι η εταιρική εκπαίδευση το 2025 και επισήμανε ότι οι έρευνες δείχνουν πως σήμερα η οικονομία δομείται γύρω από υπηρεσίες βασιζόμενες στην γνώση, με την «αξία» των εταιρειών να μετράται όλο και περισσότερο με βάση, όχι τόσο τις εγκαταστάσεις και άλλα υλικά στοιχεία, αλλά βάσει του ανθρώπινου δυναμικού και των δεξιοτήτων του. Αναφερόμενος στις 5 διαφορετικές γενιές που συνυπάρχουν στον εργασιακό χώρο τόνισε ότι: «Τα όρια ανάμεσα στις 5 γενιές δεν είναι στενά. Είναι επικίνδυνο να τοποθετούμε τα άτομα σε κουτιά. Είμαστε περισσότερο ίδιοι παρά διαφορετικοί. Σημασία έχουν οι εμπειρίες και το περιβάλλον του καθενός». Στη συνέχεια, ο D. Taylor αναφέρθηκε στην σημασία του Reskilling, υπογραμμίζοντας ότι η επικείμενη αυτοματοποίηση ορισμένων θέσεων εργασίας, όπως οι γραμματειακές θέσεις, απειλεί, κυρίως, τα λιγότερο καταρτισμένα και εκπαιδευμένα άτομα. Κλείνοντας, παρουσίασε, για πρώτη φορά παγκοσμίως, τα αποτελέσματα της έρευνάς του, αναφορικά με το τι θα αποτελεί προτεραιότητα στο χώρο του Learning & Development για το 2020, συγκρίνοντας τα φετινά αποτελέσματα με αυτά των προηγούμενων ετών. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι πρακτικές βίντεο και mobile είναι πλέον καθιερωμένες, ενώ σημασία δίνεται περισσότερο στα Learning και Data Analytics, στα οποία η πλειοψηφία των συμμετεχόντων συμφωνεί ότι υπάρχει έλλειμμα.

ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΗΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ
Ο Jos Blykers, Human Resources Acquisition & Outsourcing Leadership and Change -Europe Lead της IBM, αφού χαιρέτησε το κοινό στα ελληνικά, τόνισε ότι το σημερινό εργασιακό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από νέες γενιές, νέες προσδοκίες και νέες τεχνολογίες, οι οποίες έχουν σαν αποτέλεσμα τις αυξημένες ταχύτητες. Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε αλλαγές στον τρόπο εργασίας, στον τρόπο ηγεσίας, αλλά και στην ηθική. Στη συνέχεια, αφού επισήμανε ότι η ευκαιρία για την συνεργασία των διαφορετικών γενιών είναι ο συνδυασμός τεχνικών δεξιοτήτων και των «soft skills», εξήγησε ότι, λόγω της ψηφιακής εποχής, αφενός ο τρόπος εργασίας έχει γίνει πιο ευέλικτος, έχοντας ξεφύγει από τα διάφορα, ιεραρχικά και μη, στεγανά, αλλά αφετέρου έχει αλλάξει και ο τρόπος μάθησης, κατά τον οποίο «μαθαίνουμε την τεχνολογία, προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία για να μάθουμε» και το reskilling να είναι αναγκαίο. Εν τέλει, η σημαντικότερη δεξιότητα για έναν εργαζόμενο σήμερα είναι η περιέργεια. Επιπροσθέτως, ο J.Blykers αναφέρθηκε στο πρόγραμμα New Collar Jobs της ΙΒΜ, καθώς και στο ότι η εταιρεία προσφέρει ετησίως περισσότερες από 77 ώρες ανά εργαζόμενο. «Το σημαντικότερο στοιχείο, πέραν των πτυχίων και της κατάρτισης, είναι η θέληση για μάθηση» υπογράμμισε και κατέληξε λέγοντας ότι τα 5 βασικά συστατικά για σημαντικά αποτελέσματα είναι το θετικό feedback, η ανθεκτικότητα, η δέσμευση και το inclusion, η ευελιξία και η εμπιστοσύνη.

Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ E-LEARNING
Ο Γιάννης Αράπογλου, Founder & CEO της Wide Services, αναφέρθηκε, αρχικά στην παραδοσιακή μέθοδο training και την περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί και εξήγησε ότι το e-Learning αποτελεί φυσικό και αναγκαίο επακόλουθο του ψηφιακού μετασχηματισμού που στοχεύουν οι εταιρείες. «Ψηφιακός μετασχηματισμός σημαίνει η χρήση νέων, γρήγορων και συχνά μεταβαλλόμενων τεχνολογιών, προκειμένου να επιλυθούν κάποια προβλήματα» υπογράμμισε και παρέθεσε κάποια συνηθισμένα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν σήμερα οι επιχειρήσεις, όπως το να εκπαιδεύσουν σε σύντομο χρόνο έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων ή να μειώσουν το κόστος της εκπαίδευσης. Η λύση για όλα αυτά μπορεί να έρθει μέσα από τα LMS, το gamification, το mobile e-learning και άλλες παρόμοιες παροχές. Ο Γ. Αράπογλου συνέχισε παρουσιάζοντας την πλατφόρμα Moodle Workplace και τις δυνατότητές της, τα Webinars, διάφορα παραδείγματα δημιουργίας περιεχομένου, αλλά και gamification, καθώς και τo Moodle Branded App. Επίσης, παρέθεσε τις 10 συνηθέστερες μορφές εκπαίδευσης που παρέχουν σήμερα οι επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων είναι το induction training, το microlearning και η εκπαίδευση για soft και digital skills. Τέλος, αναφέρθηκε στην βράβευση της Wide Services ως Educator Partner of the year από την Moodle, ευχαρίστησε τις εταιρείες που τους έχουν εμπιστευτεί και τόνισε ότι «υπάρχει μια λύση για τα πάντα».

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΜΠΑΘΕΙΑ
Η Samantha Moody, Co-Founder της FEATUR Labs – Former Global Head of Agile Communities της Deutsche Bank, ξεκίνησε αναφερόμενη σε τρείς παραδοχές για το σημερινό εργασιακό περιβάλλον, αναφορικά με το ρόλο του HR και την γενικότερη αβεβαιότητα. Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα τριών «φανταστικών» εργαζομένων και τις προκλήσεις τις οποίες αυτοί αντιμετωπίζουν, εξήγησε ότι «δεν είναι οι μόνοι», αφού, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, υπάρχει ένα γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας, αυξημένο skills gap και ανάγκη για συνεχές reskilling. «Η απάντηση στις προκλήσεις αυτές έρχεται μέσα από εκπαίδευση που εστιάζει στους εργαζομένους». τόνισε η S. Moody και συνέχισε υπογραμμίζοντας ότι το σημαντικότερο ζήτημα είναι η ανισορροπία καθώς οι λύσεις που προσφέρονται από τις εταιρείες, ουσιαστικά, δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων. «Το μυστικό είναι στην δημιουργία “δραστικής διαφάνειας”, η οποία απαρτίζεται από την εμπιστοσύνη, την ευθυγράμμιση και την ισότητα». Με απλά λόγια, απαιτείται αυθεντική επικοινωνία, εργασία για έναν ευρύτερο σκοπό, αναγνώριση της αξίας του εργαζομένου και διαφάνεια ως προς τις επιβραβεύσεις ή, διαφορετικά, εμπάθεια. «Εμπάθεια είναι η ικανότητα να καταλαβαίνει κάποιος τι βιώνει ο άλλος, μέσα από το πλαίσιο αναφοράς του άλλου». Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να επιτευχθεί πρόοδος για την επιχείρηση και εκπαίδευση με αποτελεσματικό αντίκτυπο για τους εργαζομένους, συμπεραίνει.


Η ΚΟΥΡΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Η Κατερίνα Τριβιζά, Corporate Head της Thrive Global Greece, ξεκίνησε αναλύοντας τον όρο ευημερία επισημαίνοντας ότι «είναι η κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε και είμαστε γαλήνιοι, είμαστε καλά». Αφού εξήγησε και τον όρο ευεξία, επισήμανε ότι στην σημερινή πραγματικότητα και την επικρατούσα κουλτούρα, οι λίγες ώρες ύπνου, το multitasking, η τελειομανία και οι πιεστικές προθεσμίες αποτελούν τον κανόνα. Ωστόσο, «τα κουρασμένα μυαλά μπορούν να αφομοιώσουν; Οι αγχωμένες ψυχές μπορούν πραγματικά να ακούσουν; Να ελπίσουν;». Απαντώντας στα παραπάνω ερωτήματα, η Κ. Τριβιζά παρέθεσε στοιχεία από μια πληθώρα ερευνών που αποδεικνύουν ότι υπάρχει έντονο το φαινόμενο του burn out και της χρόνιας κόπωσης. Συνεχίζοντας, εστίασε στην χρησιμότητα του ύπνου και της άσκησης, αλλά και στην μείωση της αποδοτικότητας, λόγω του multitasking, της κακής διατροφής και του κοινωνικού αποκλεισμού. Συμπερασματικά, οι εταιρείες που αξιοποιούν κάποιο πρόγραμμα ευεξίας εμφανίζουν υψηλότερες επιδόσεις, ενώ, τελικά αυτό που απλώς απαιτείται είναι: «Να ρωτάτε. Είστε ξεκούραστοι; Θέλετε να μάθετε; Και όταν είμαι στην εκπαίδευση, δεν ασχολούμαι με την τρέχουσα δουλειά. Οι άνθρωποι πρέπει να πηγαίνουν για να μάθουν ξεκούραστοι. Γιατί, όταν οι άνθρωποί σας ευημερούν, ευημερεί και η επιχείρηση».

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑ
Η Κατερίνα Παπανικολάου, Training & Employee Development Manager της Καυκάς, αναφέρθηκε στην περίπτωση της εταιρείας της, με το πρόγραμμα Εσωτερικής Ακαδημίας Ανάπτυξης, το οποίο βραβεύτηκε και στα HR Awards του 2019. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είμαστε και πρέπει να παραμένουμε άνθρωποι» τόνισε και εξήγησε ότι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των εργαζομένων. Στη συνέχεια, εστίασε στις τάσεις του 2020 σε σχέση με το Learning & Development, οι οποίες επιτάσσουν μια θετική κουλτούρα μάθησης, το μοντέλο 70:20:10, συχνό Upskilling και Reskilling και την μετατροπή των analytics σε ένα ισχυρό εργαλείο. Ύστερα από την προβολή ενός βίντεο για την ιστορία του προγράμματος της Καυκάς, η Κ. Παπανικολάου εξήγησε ότι παρέχουν ειδικά σχεδιασμένη εκπαίδευση στους νέους εργαζόμενους, προγράμματα mentoring και εσωτερικές ακαδημίες ανάπτυξης. «Στοχεύουμε στην συνέχεια και στην συνέπεια. Στόχος μας είναι να είμαστε πολύτιμοι συνεργάτες των άλλων τμημάτων και να προσφέρουμε tailor-made λύσεις εκπαίδευσης». Εν κατακλείδι, επισήμανε ότι, μπορεί να απαιτείται χρόνος και πόροι, αλλά παράγεται αποτέλεσμα και αυτό διότι παρέχεται μια λύση στις εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαζομένων.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ, ΣΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
O Danny Seals, Experience Design Architect της GP Strategies, ξεκίνησε σημειώνοντας ότι «κάθε φορά που βοηθάμε τους ανθρώπους μας, παρέχουμε μια υπηρεσία. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αποτελούμε απλώς ένα κομμάτι, οπότε πρέπει να εστιάσουμε στην γενικότερη εμπειρία του εργαζομένου. Με απλά λόγια, απαιτείται μια αλλαγή σκέψης». Στη συνέχεια, αφού ανέλυσε τους διάφορους τύπους των ανθρώπων, ως προς τις γνώσεις και την διάθεσή τους για μάθηση, υπογράμμισε στο ότι ο στόχος είναι ο κάθε εργαζόμενος να μετατραπεί σε πολυμαθής. Χρησιμοποιώντας παραδείγματα, ο D. Seals ανέλυσε τους τρείς τύπους ομάδων.

Ο πρώτος τύπος είναι η ομάδα «αβγό», που δεν αντέχει στην πίεση, ο δεύτερος η ομάδα «φοίνικας» που, ναι μεν επιβιώνει από τις εκάστοτε κρίσεις αλλά δεν εξελίσσεται και ο τρίτος είναι η ομάδα «Λερναία Ύδρα», η οποία αξιοποιεί την πίεση και τις κρίσεις, προκειμένου να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο. «Χρειαζόμαστε μια προσέγγιση σαν της Λερναίας Ύδρας για τη δημιουργία των ομάδων μας» σημείωσε και συνέχισε τονίζοντας πως για να επιτευχθεί η επιθυμητή πρόοδος πρέπει τα στελέχη L&D να περάσουν από το προσκήνιο, στο παρασκήνιο. «Αυτό σημαίνει να καταλάβουμε τους ανθρώπους μας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, την δική τους οπτική γωνία και τα μέσα που δημιουργούν την εμπειρία τους». Κλείνοντας, αφού παρέθεσε τους τρόπους με τους οποίους έχει βοηθήσει μια πληθώρα εταιρειών, συμπέρανε ότι, για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα χρειάζεται να βρεθεί το αληθινό ζήτημα, να δημιουργηθεί η κατάλληλη εμπειρία και τα L&D στελέχη να λειτουργούν παρασκηνιακά, διευκολύνοντας την εν λόγω εμπειρία.

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ
Η Σταυρούλα Παπαδοπούλου, Head of Learning της Eurobank, παρουσίασε το βραβευμένο στα HR Awards 2019, πρόγραμμα Digital & Technology Academy, κάνοντας λόγο για δημιουργία κέντρων αριστείας, την αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών των εργαζομένων, αλλά και τη δημιουργία κοινής γλώσσας και κοινής κουλτούρας μάθησης. «Θεωρούμε ότι είναι μια βέλτιστη πρακτική ως προς το όραμα, το σχεδιασμό, τις μαθησιακές λύσεις και το περιβάλλον υλοποίησής του» σημείωσε χαρακτηριστικά και επισήμανε ότι οι τρεις στρατηγικές προτεραιότητες του εν λόγω προγράμματος ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, η αλλαγή κουλτούρας, καθώς και το Upskilling και το Reskilling των εργαζομένων. «Στοχεύουμε τις ενέργειές μας σε δύο επίπεδα. Αυτό του awareness και αυτό των εξειδικευμένων προγραμμάτων» είπε η Σ. Παπαδοπούλου και συνέχισε παραθέτοντας στοιχεία για την έρευνα «My Digital Skills». Τέλος, έγινε αναφορά στα τέσσερα σημεία κλειδιά της ακαδημίας, τα οποία είναι το Self-Directed Learning, που έχει σαν βάση την περιέργεια και χωρίς ιδιαίτερη πίεση, το Content Curation, με την αναζήτηση νέων αποτελεσματικών εργαλείων, το Microlearning μέσω βίντεο, που προσφέρει μεγαλύτερη δέσμευση και μεγαλύτερη ανάπτυξη και το Accessibility για ευκολία πρόσβασης, αλλά και στις βλέψεις για το μέλλον.


ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΝΟΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Dina Alvarez, Head of Culture & Talent της Everis UK, αναφέρθηκε αρχικά στην προσέγγιση της εταιρείας, η οποία βασίζεται στο τρίπτυχο κατανόηση, μετασχηματισμός και Disruption. «Αποφασίσαμε να δουλέψουμε με δύο στρατηγικούς πυλώνες. Ο πρώτος είναι “κάνε με να νιώσω ξεχωριστός”, που σχετίζεται με το employee experience και ο δεύτερος “βοήθησε με να θριαμβεύσω», που σχετίζεται με την ηγεσία και την παροχή κατάλληλων εργαλείων» σημείωσε και συνέχισε αναλύοντας το «προσαρμοσμένο ταξίδι» που εφαρμόζουν ως στρατηγική. Το πρώτο στάδιο αφορά το αποτελεσματικό Employer branding, τα impactful interviews και την εξατομικευμένη προσφορά εργασίας. Στη συνέχεια, ακολουθείται μια διαδικασία γνωριμίας με την εταιρεία, μέσω Virtually Reality, gamification και mentoring. «Σημασία έχει η μετάδοση του σκοπού, η αλληλεπίδραση των ατόμων και το Diversity» τόνισε η D. Alvarez και έκανε λόγο για τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης, την ευελιξία που παρέχεται, αλλά και τις διάφορες γιορτές, ενώ αναφορικά με την εξέλιξη των εργαζομένων, υπογράμμισε την χρήση του mentoring, του feedback και τις ανταμοιβές, παρουσιάζοντας και τις διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις. «Αν πρέπει οι εργαζόμενοι να σταματήσουν την δουλειά τους για την εκπαίδευση, τότε αυτή πρέπει να είναι εντυπωσιακή και να έχει νόημα» εξήγησε και κατέληξε, αναφερόμενη στην πολιτική της εταιρείας για τις απομακρύνσεις.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ, ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ
Ο Γιάννης Βιθυνός, Founder & Managing Director της Critical Path, αναφέρθηκε αρχικά στους ορισμούς της μάθησης και της ανάπτυξης. «Ανάπτυξη είναι το ξεδίπλωμα των ικανοτήτων μας. Και το Learning, δηλαδή η μάθηση, και το Development, δηλαδή η ανάπτυξη, εμπεριέχουν την αλλαγή. Θέλουμε, δηλαδή, στο μέλλον να γίνεται κάτι διαφορετικά απ’ ότι στο παρόν» εξήγησε και στη συνέχεια, αξιοποιώντας μια σειρά από καλλιτεχνικούς πίνακες, τόνισε ότι το μέλλον είναι ένα επίτευγμα, το οποίο θα πρέπει να προγραμματιστεί. Το μυστικό έγκειται στην δημιουργία του μέλλοντος, μέσα από μια agile προσέγγιση και το «σπάσιμο» σε μικρότερα κομμάτια, προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερος προγραμματισμός. Στη συνέχεια υπογράμμισε την σημασία του decision management επισημαίνοντας πως «Ό,τι και να πεις, αν υπάρχουν διάφορα κωλύματα, ακόμα και το τέλειο σχέδιο να υπάρχει, δεν μπορείς να το υλοποιήσεις αν δεν είσαι σε θέση να πάρεις τις σωστές αποφάσεις». Παράλληλα, αναφέρθηκε στο change management, καθώς και στο project management, παρουσιάζοντας τις υπηρεσίες που προσφέρονται.

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ MANAGERS ΣΕ COACH LEADERS
Η Ιωάννα Τζουγκανοπούλου, People Performance & Learning Business Leader, Leroy Merlin, Greece & Cyprus, παρουσίασε το επιτυχημένο ετήσιο πρόγραμμα ανάπτυξης «Developing coaching practices & a Coaching Mindset», το οποίο διακρίθηκε και στα HR Awards 2019. Αρχικά, η Ι. Τζουγκανοπούλου επισήμανε ότι «στο πλαίσιο του transformation που λαμβάνει χώρα στην εταιρεία, αυτή πέρασε από την παραδοσιακή μορφή διοίκησης σε self-organized teams, με βασικό μοχλό το coaching. Το coaching, δηλαδή, υιοθετήθηκε ως επίσημο στυλ διοίκησης και ηγεσίας». Στη συνέχεια αναλύθηκε το πώς ακριβώς υλοποιήθηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα, χάρη σε μια μεθοδολογία που αφορούσε τόσο την ομάδα όσο και τα εκάστοτε άτομα μεμονωμένα και με δυνατό σημείο, μεταξύ άλλων, τον χρόνο που παρεχόταν για self-reflection. Τέλος, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα που είχε το πρόγραμμα στους coachees αλλά και στους ίδιους τους leaders coaches, με τους συμμετέχοντες να αναφέρουν ότι βοηθήθηκαν στο να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να κατανοήσουν τα δυνατά τους σημεία.

ΣΤΟΧΟΣ ΟΙ ΠΑΡΑΚΙΝΗΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Η Αγγελική Σταματίου, Training & Development Manager της DHL Express (Hellas), έκανε λόγο για την, βραβευμένη στα HR Awards 2019, CIM Supervisory Excellence Academy, αλλά και την πετυχημένη εφαρμογή του πλάνου ανάπτυξης των εργαζομένων. Αφού ανέφερε κάποια στοιχεία για την εταιρεία, εξήγησε ότι η αφετηρία είναι οι παρακινημένοι εργαζόμενοι. «Οι παρακινημένοι εργαζόμενοι είναι αυτοί που θα παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, θα διατηρήσουν την πιστότητα των πελατών και θα εξασφαλίσουν την κερδοφορία. Και όταν υπάρχει κερδοφορία, μπορεί να γυρίσεις πίσω και να επενδύσεις στους ανθρώπους σου μέσα από πρόγραμμα εκπαίδευσης» τόνισε και παρουσίασε το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο έδωσε έμφαση στους supervisors και στους team leaders, και στοιχεία για την διάρκειά του, αλλά και το πρόγραμμα σπουδών. Επίσης, όπως υπογράμμισε, στο πρόγραμμα δεν υπάρχουν εγχειρίδια, αλλά tablets με όλο το υλικό, ενώ περιλαμβάνεται διαχείριση καταστάσεων μέσω gamification, βιωματικές δραστηριότητες ΕΚΕ και, εν τέλει, μια τελετή αποφοίτησης. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι facilitators και οι coaches, που είναι εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι εμπλέκονται ενεργά στην διαδικασία της μάθησης. Τέλος, η Α. Σταματίου παρέθεσε μια σειρά από στοιχεία από έρευνες που έδειξαν τόσο την ικανοποίηση των εργαζομένων όσο και των πελατών, καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας.

MENTORING ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Ο Γιώργος Νικολετάκης, CEO της 100Mentors και Board of Directors στην Tipping Point in education, εξήγησε ότι σε ένα περιβάλλον που κυριαρχούν η πληροφορία και η γνώση, οι εργαζόμενοι αναζητούν έναν σκοπό και μια προσωπική ανάπτυξη. «Αισθανόμαστε ανασφαλής και παίρνουμε αλόγιστα αποφάσεις ζωής» ανέφερε, τονίζοντας ότι στις μεγάλες εταιρείες το Job Retention είναι μόλις στα 2 χρόνια. Αφού υπογράμμισε ότι αποστολή τους είναι να εκπαιδεύουν τους εργαζομένους να εργάζονται συνειδητά και δημιουργικά, ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο το πραγματοποιούν χάρη στην τεχνολογία και την σχετική εφαρμογή τους. Με απλά λόγια, ο εκπαιδευτής είναι αυτός που ορίζει ένα θέμα, ένας mentee κάνει μια σχετική ερώτηση και, μέσω αλγορίθμου, εμφανίζεται μια λίστα με σχετικούς μέντορες που απαντούν στο ερώτημα αυτό. Μέσα από αυτήν την εφαρμογή γίνεται ευκολότερη η κατανόηση της επιρροής που έχουν οι απαντήσεις, αλλά και η πρόσβαση σε πάνω από 5000 μέντορες. «Τα τμήματα L&D και HR την αξιοποιούν για μεγαλύτερη αφοσίωση των εργαζομένων, την διατήρηση των ταλέντων, αλλά και για την μείωση του κόστους, ενώ τα R&D τμήματα για να καλύψουν τα “τυφλά σημεία” που υπάρχουν, δηλαδή αυτά που δεν ξέρουμε ότι δεν ξέρουμε». Εν κατακλείδι, ο Γ. Νικολετάκης παρουσίασε το προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευόμενου, ο οποίος είναι ανυπόμονος, overwhelmed και αφηρημένος.

    Χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες Critical Path, η Thrive Global, η WIDE Services. Χορηγοί επικοινωνίας ο Insider.gr, η Skywalker, ο ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ, η Startup.gr. Χορηγός Αισθητηριακής Προσβασιμότητας TheHappyArt. Conference Experience Sponsor ήταν το Conferience.