Οι νέες προκλήσεις επιτάσσουν την επένδυση στον άνθρωπο. Καθώς, λοιπόν, οι άνθρωποι αποτελούν το κλειδί για την επιτυχία μίας επιχείρησης, είναι λογικό οι εταιρείες να αναζητούν προσεκτικά τους επόμενους εργαζομένους τους.

Αν και κλισέ, η παραπάνω φράση αποδεικνύεται συνεχώς πέρα για πέρα αληθινή. Και αυτό είναι κάτι που οι εταιρείες το κατανοούν όλο και περισσότερο.

Ίσως η φράση να έχει καταντήσει, πλέον, κλισέ, αλλά πράγματι το πολυτιμότερο κεφάλαιο που κάθε επιχείρηση διαθέτει είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. Και αυτό, διότι χωρίς τους εργαζομένους της δεν μπορεί να επιβιώσει, πολλώ μάλλον να επιτύχει και να ακμάσει. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που ο πόλεμος των ταλέντων συνεχίζει ακάθεκτος και οι εταιρείες στη μετά covid-19 εποχή σχεδιάζουν τα πάντα με γνώμονα τους ανθρώπους τους και τις ανάγκες που αυτοί έχουν.

Κοντολογίς, οι νέες προκλήσεις επιτάσσουν την επένδυση στον άνθρωπο. Καθώς, λοιπόν, οι άνθρωποι αποτελούν το κλειδί για την επιτυχία μίας επιχείρησης, είναι λογικό οι εταιρείες να αναζητούν προσεκτικά τους επόμενους εργαζομένους τους. Ιδιαίτερα τώρα, όπου η πλάστιγγα φαίνεται να γέρνει υπέρ των υποψηφίων, οι οργανισμοί ναι μεν οφείλουν να κατανοήσουν τις ανάγκες των ανθρώπων και να προσπαθήσουν να τις ικανοποιήσουν, αλλά από την άλλη, είναι σκόπιμο και να κοιτάξουν το πώς θα κάνουν την κατάλληλη επιλογή ενός εργαζομένου.

Το HR γνωρίζει από πρώτο χέρι τις συνέπειες μίας λανθασμένης επιλογής. Επίσης, γνωρίζει τη σημασία που έχει ο υποψήφιος να ταιριάζει και να συμβαδίζει με την εταιρική κουλτούρα. Επομένως, όπως θα διαβάσετε στο παρόν τεύχος, στο σημερινό ευμετάβλητο εργασιακό περιβάλλον, τα ψυχομετρικά εργαλεία αποτελούν μία απαραίτητη προσθήκη, ούτως ώστε η επιλογή εργαζομένων να πραγματοποιηθεί με βάση ορισμένα αξιόπιστα κριτήρια.

Ωστόσο, μία εταιρεία και ένα τμήμα HR δεν μπορεί να αρκείται μόνο στο recruitment, αλλά οφείλει να μεριμνήσει και για τους ήδη υπάρχοντες εργαζομένους. Εξάλλου, το ότι οι ευχαριστημένοι εργαζόμενοι φέρουν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα έχει αποδειχτεί πολλάκις από διαφορετικές έρευνες και δεν είναι κάτι καινούργιο. Όπως θα δείτε στο σχετικό αφιέρωμα, ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί αξιοποιούν τα rewards και τα incentives για να παρακινήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους και να αυξήσουν τα επίπεδα αφοσίωσης, οικοδομώντας ένα ευέλικτο πρόγραμμα επιβράβευσης.

Παράλληλα, παρότι βιώνουμε την εφαρμογή της υβριδικής εργασίας, τα τμήματα HR είναι σκόπιμο να διατηρήσουν τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων και να δημιουργήσουν ή να διατηρήσουν τις ομάδες υψηλής απόδοσης. Περισσότερα για αυτό, στο αντίστοιχο αφιέρωμα του τεύχους που κρατάτε στα χέρια σας. Κλείνοντας, συνειδητοποιώ ότι βρισκόμαστε λιγότερο από έναν μήνα πριν από το φετινό HR in Action, όπου οι Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού παρουσιάζουν και συζητούν τις καλές πρακτικές τους. Το ετήσιο ραντεβού του HR φέτος επιστρέφει και πάλι σε φυσικό χώρο και θα διεξαχθεί την Πέμπτη 7 Ιουλίου, στο Αμφιθέατρο του ΟΤΕ!

Καλή ανάγνωση!
*To guest editorial έγραψε o Χριστόφορος Παυλάκης, συντάκτης του Workforce και του HR Professional.