Ένα φημισμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, μια κορυφαία, παγκοσμίως, εταιρεία ξενοδοχείων και αναψυχής, η Starwood Hotels & Resorts, μια διοίκηση που σπουδαιολογεί τον ανθρώπινο παράγοντα και μία Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού που συμβάλλει στην εξασφάλιση ενός άριστου εργασιακού περιβάλλοντος που μπορεί να οδηγήσουν; Την απάντηση δίνει η Μαρία Βεσλεμέ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Συγκροτήματος.

HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για το φημισμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Μαρία Βεσλεμέ:
Ο Αστέρας Βουλιαγμένης είναι ένα έξοχο ξενοδοχειακό συγκρότημα με εξαιρετικές εγκαταστάσεις, που φέρει ένα όνομα θρυλικό, με μακρά, σχεδόν μυθική κληρονομιά, σε μία τοποθεσία μοναδική, χαρακτηρισμένη ως «Αθηναϊκή Ριβιέρα».

Παρέχει αυθεντικές εμπειρίες υψηλών προδιαγραφών τόσο σε στιγμές διακοπών και χαλάρωσης όσο και σε επαγγελματικές εκδηλώσεις.

HR Professional: Ποια είναι η Starwood Hotels & Resorts και ποια η σχέση της με τον Αστέρα Βουλιαγμένης;
Μαρία Βεσλεμέ:
Η Starwood είναι μία από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες ξενοδοχείων και αναψυχής με 1.025 ξενοδοχεία σε περισσότερες από 100 χώρες και 145.000 εργαζόμενους στα ξενοδοχεία ιδιοκτησίας και διαχειρισής της.

Τον Ιούλιο του 2006 ανέλαβε το management του συγκροτήματος, όπου τρεις από τις πολυτελείς αλυσίδες της ενίσχυσαν την εικόνα του Astir Palace.

Το Arion Resort & Spa αποτελεί μέρος της Luxury Collection, μιας απίθανης συλλογής από μοναδικά ξενοδοχεία-κοσμήματα που προάγουν εξαιρετικές εμπειρίες.

Το πρώην Ναυσικά εντάχθηκε στην αλυσίδα Westin και βαδίζει στο δρόμο της ανανέωσης και της χαλάρωσης παρουσιάζοντας ανέσεις που αποτελούν σήμα κατατεθέν της αλυσίδας, προσφέροντας αποτελεσματικές υπηρεσίες σε ένα εμπνευσμένο περιβάλλον διακριτικής γαλήνης.

Το πρώην Αφροδίτη θα επαναλειτουργήσει ως μέρος της αλυσίδας W και ο σχεδιασμός του θα προβάλει την προσωπικότητα και την ατομικότητα ενός μοναδικού στο είδος του ξενοδοχείου, εν μέσω μιας σύγχρονης αστικής αισθητικής.

HR Professional: Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτή τη στρατηγική συμμαχία;
Μαρία Βεσλεμέ:
Η περίφημη εμπειρία και ιστορία του Astir Palace σε συνδυασμό με την προηγμένη τεχνολογία, τη γνώση της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, τα εξελιγμένα διαδυκτιακά εργαλεία, τις επαγγελματικές τεχνικές εκπαίδευσης και τις κορυφαίες πρότυπες λειτουργικές διαδικασίες της Starwood αποτέλεσαν την καλύτερη στρατηγική συμμαχία που θα μπορούσε να συναφθεί.

Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες μας απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες φιλοξενίας και εξυπηρέτησης, αυξάνοντας το δείκτη πίστης και προτίμησης τους προς τα ξενοδοχεία του Αστέρα Βουλιαγμένης.

HR Professional: Πόσο ομαλή ήταν η μεταβατική περίοδος και πώς το επιτύχατε αυτό;
Μαρία Βεσλεμέ: Η αλήθεια είναι ότι κάθε αλλαγή και ιδιαίτερα στα θέματα διοίκησης, πολιτικών και διαδικασιών, δεν γίνεται στην αρχή εύκολα αποδεκτή από το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού.

Όμως, έχοντας σχεδιάσει ένα συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης και εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο βασίζεται κατά πλειοψηφία στη συνεχή εκπαίδευση, στην καθημερινή καθοδήγηση, στην ομαδική συνεργασία, στη διάχυτη πληροφορία σε όλα τα επίπεδα, στους ξεκάθαρους ρόλους και στόχους, τότε αυτή η αλλαγή έρχεται ομαλά, χωρίς να ταράξει και να δημιουργήσει την παραμικρή ανασφάλεια στο ανθρώπινο δυναμικό.

HR Professional: Με ποιο τρόπο ο Αστέρας Βουλιαγμένης επενδύει στην εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού;
Μαρία Βεσλεμέ: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εφαρμόζουμε στον Αστέρα Βουλιαγμένης είναι σχεδιασμένα για την κάθε ξενοδοχειακή επωνυμία / hotel brand. Το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι άρτια εκπαιδευμένο στα standards του κάθε ξενοδοχείου καθώς και στη φιλοσοφία εξυπηρέτησης των πελατών.

Η εκπαίδευση που παρέχουμε είναι συνεχής, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, προετοιμάζοντας έτσι το προσωπικό μας ώστε να ανταποκρίνεται επάξια στις ανάγκες και υψηλές απαιτήσεις των πελατών μας.

Η Starwood, η οποία φημίζεται για την έμφαση που δίνει στην εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, παρέχει πληθώρα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία συνεχώς ανανεώνονται και εξελίσσονται βάσει των νέων τάσεων της παγκόσμιας ξενοδοχειακής αγοράς.

Αξιοσημείωτο δε είναι ότι εκτός από την κλασική μέθοδο εκπαίδευσης με σεμινάρια στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, μεγάλο μέρος αυτών γίνεται διαδυκτιακά με άμεσα αποτελέσματα. 


HR Professional: Ποιο είναι το σύστημα αξιολόγησης που εφαρμόζεται στον Αστέρα Βουλιαγμένης;
Μαρία Βεσλεμέ:
Το σύστημα αξιολόγησης που παρέχεται από τη διαχειρίστρια εταιρεία έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες και στα επίπεδα του ανθρώπινου δυναμικού μας.

Στην εταιρεία μας η αξιολόγηση απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού πραγματοποιείται μια φορά το χρόνο, το Νοέμβριο για το προσωπικό αορίστου χρόνου και τον Αύγουστο για το προσωπικό ορισμένου χρόνου.

Για τα διευθυντικά στελέχη, εφαρμόζεται on line σύστημα αξιολόγησης ετησίως. Και στις δύο περιπτώσεις η φιλοσοφία του συστήματος αξιολόγησης είναι κοινή.

Οι στόχοι να είναι σαφείς και τα κριτήρια πάνω στα οποία αξιολογείται το ανθρώπινο δυναμικό να είναι κατανοητά. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων των διευθυντών/προϊσταμένων με το προσωπικό γίνεται ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων βελτίωσης της εργασίας τους καθώς τίθεται πλάνο ανάπτυξης για την επόμενη χρονιά.

HR Professional: Εκτός από το κλασικό σύστημα αξιολόγησης από πάνω προς τα κάτω εφαρμόζετε κάποιο άλλο;
Μαρία Βεσλεμέ: Βεβαίως, έχουμε την ευκαιρία να αξιολογηθούμε από τους υφισταμένους μας και τους συνεργάτες μας, με το σύστημα 360°, το οποίο εφαρμόζεται κάθε χρόνο. Είναι προνόμιο να μπορούμε να αποδεχόμαστε και να αναλύουμε την άποψη των συνεργατών μας με σκοπό να βελτιωνόμαστε ως προς την επαγγελματική μας συμπεριφορά.

HR Professional: Τι άλλα συστήματα ανθρώπινου δυναμικού έχετε;
Μαρία Βεσλεμέ:
Θα αναφερθώ σε δύο ακόμη συστήματα ανθρώπινου δυναμικού που παίζουν σπουδαίο ρόλο στην ανάπτυξη του. Το ένα είναι η Αξιολόγηση Ταλέντων, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στα στελέχη να προβάλλουν τη γνώση και την εργασιακή τους εμπειρία και να εκφράσουν την επιθυμία τους για περαιτέρω εξέλιξη εντός ή εκτός Ελλάδος.

Σε συζήτηση με το Διευθυντή τους συμφωνούν το πλάνο ανάπτυξης, το οποίο αξιολογείται από τα head offices της διαχειρίστριας εταιρείας. Το δεύτερο είναι η διαδυκτιακή πύλη κενών θέσεων εργασίας μέσω του οποίου το ανθρώπινο δυναμικό μας ενημερώνεται για τις κενές θέσεις εργασίας ανά τον κόσμο και έχει τη δυνατότητα για περαιτέρω εξέλιξη.

HR Professional: Με ποιο τρόπο λαμβάνετε feedback από τους εργαζόμενους;
Μαρία Βεσλεμέ:
Κάθε χρόνο, διενεργούμε μία έρευνα ικανοποίησης εργαζομένων μέσω της οποίας «Ακούμε τη φωνή τους». Καλούμε όλο το προσωπικό μας να συμμετάσχει στην έρευνα και να συμπληρώσει εντελώς ανώνυμα ένα ερωτηματολόγιο που εστιάζει κυρίως στη σχέση του με τον προϊστάμενό του, στις αμοιβές και παροχές, στο εργασιακό περιβάλλον και σε άλλους τομείς άμεσου ενδιαφέροντός του προσωπικού.

Τα αποτελέσματα της έρευνας κατηγοριοποιούνται, αναλύονται και παρουσιάζονται στα τμήματα από τους Διευθυντές. Στις συναντήσεις συζητούνται τα σημεία που θεωρούμε ότι πρέπει να βελτιωθούν και τα σημεία που πρέπει να διατηρηθούν υψηλά.

Με βάσει αυτά, καταρτίζεται ένα πλάνο ενεργειών, που παρακολουθείται στενά, με σκοπό να επιτύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει.

HR Professional: Πώς θα χαρακτηρίζατε το εργασιακό περιβάλλον του Αστέρα Βουλιαγμένης;
Μαρία Βεσλεμέ:
Ο Αστέρας Βουλιαγμένης έχει δημιουργήσει τις υποδομές και τις συνθήκες για ένα άριστο εργασιακό περιβάλλον. Κύριο χαρακτηριστικό της εταιρείας μας είναι το πολύ χαμηλό turnover δείχνοντας την πίστη του προσωπικού προς την εταιρεία και τη διάθεσή του να παρέχει τις υπηρεσίες του σε αυτήν, δηλώνοντας υπερήφανο που εργάζεται στον Αστέρα Βουλιαγμένης!.