Η ευθύνη μιας διάκρισης σε μια έρευνα-θεσμό, όπως τα Best Workplaces για μια εταιρεία, όπως η Manpower, είναι διπλή.
Από τη μια, είναι ευθύνη απέναντι στους ανθρώπους μας, για τους οποίους καθημερινά, εδώ και χρόνια φροντίζουμε να δημιουργούμε και να διατηρούμε τις συνθήκες εκείνες που χαρακτηρίζουν ένα άριστο εργασιακό περιβάλλον.
Από την άλλη, είναι ευθύνη απέναντι στους συνεργάτες μας, επιχειρήσεις και υποψηφίους, που μας εμπιστεύονται και συμπορεύονται μαζί μας, σε ένα τοπίο εργασιακό, οικονομικό και κοινωνικό, που διαρκώς μεταβάλλεται. Και οι μεν και οι δε, πιστεύω, ότι μοιράζονται τη χαρά και την υπερηφάνειά μας, που μέσα σε μια δύσκολη συγκυρία η ουσιαστική εστίασή μας στον ανθρώπινο παράγοντα επιβραβεύεται μέσω της διάκρισής μας στα Best Workplaces.
Για εμάς στη Manpower, το ότι ο άνθρωπος βρίσκεται στο επίκεντρο αποτελεί μέρος της φιλοσοφίας μας, του εταιρικού μας DNA, είναι μία από τις, εδώ και 60 χρόνια, αναλλοίωτες εταιρικές μας αξίες. Δεν θα μπορούσε και δεν θα έπρεπε να είναι διαφορετικά για έναν οργανισμό που ασχολείται με έναν τόσο ευαίσθητο τομέα, όπως ο άνθρωπος.
Παρόλα αυτά, δεν είναι μόνο η προσήλωσή μας στις εταιρικές αξίες που μας φέρνει σήμερα σε αυτή τη θέση. Αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτές οι αξίες εκφράζονται εμπράκτως, ώστε να γίνονται εύκολα αντιληπτές κάθε μέρα, από όλους εμάς που εργαζόμαστε στη Manpower και από όσους συνεργάζονται μαζί μας. Και για να γίνει πράξη η όποια αξία, δεν πρέπει να «πείσεις», αλλά να εμπνεύσεις, να κάνεις τον εργαζόμενό σου να νιώσει ότι αυτό που διαβάζει ή ακούει το εννοείς πραγματικά, δεσμεύεσαι να το τηρήσεις, και το τηρείς κάθε μέρα, προς όλους.
Ο τρόπος με τον οποίο η Manpower βάζει έμπρακτα τον άνθρωπο στο επίκεντρο αποτελείται από πολλές, μικρές και μεγάλες ψηφίδες, που έρχονται να συνθέσουν το παζλ της καθημερινότητάς μας. Αν θέλαμε να διακρίνουμε αυτές τις δράσεις σε μεγάλες κατηγορίες θα λέγαμε ότι είναι οι εξής:
Σεβασμός
Οι ανάγκες, η προσωπικότητα και η άποψη κάθε εργαζομένού μας γίνονται σεβαστά, μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ειλικρίνεια και εμπιστοσύνη. Ακούμε ο ένας τον άλλο: στα Open Coffees, που διοργανώνουμε κάθε 15 ημέρες, στις εσωτερικές μας αξιολογήσεις, στις άτυπες συναντήσεις μας. Ακούμε ενεργά και η γνώμη του καθενός λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, ώστε διαρκώς να βελτιωνόμαστε.
Φροντίδα
Στηρίζουμε τους ανθρώπους μας, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, είμαστε δίπλα τους σε κάθε στάδιο της πορείας τους. Αυτό εκφράζεται τόσο μέσα από προγράμματα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, όσο και μέσα από πρακτικές που στόχο έχουν να βοηθήσουν τους εργαζομένους μας να ανταποκριθούν με επιτυχία σε ειδικές συνθήκες που τους δυσκολεύουν. Τέτοιο παράδειγμα είναι η διαμόρφωση ελαστικού ωραρίου για τις εργαζόμενες μητέρες.
Αναγνώριση
Η εταιρεία μας είναι οι άνθρωποί της, η καθημερινή τους προσπάθεια, το ταλέντο τους, η αγάπη τους για αυτό που κάνουν. Κι εμείς φροντίζουμε να αναγνωρίζουμε τη συμβολή τους στην επιτυχία μας και να την επιβραβεύουμε δίκαια και αξιοκρατικά. Επειδή πιστεύουμε ότι οι επιτυχίες πρέπει να γιορτάζονται, κάθε βράβευση παίρνει χαρακτήρα εορταστικό, γεγονός που δίνει σε όλους μας χαρά και δύναμη να συνεχίσουμε.
Ωστόσο, αυτό που καμία έρευνα δεν μπορεί να αποτυπώσει είναι η θέρμη με την οποία οι άνθρωποί μας αγκαλιάζουν τις παραπάνω προσπάθειες. Και θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε σε αυτή, γιατί αυτή η θέρμη είναι ακριβώς ο λόγος που μας κάνει πέρα από μία εταιρεία με αναγνωρισμένα καλό εργασιακό περιβάλλον, μία εταιρεία με σημαντικές επιδόσεις στο αντικείμενο δραστηριοποίησής της.
Οι εργαζόμενοί μας μεταφέρουν τα μηνύματα και τις πρακτικές που βιώνουν εντός της εταιρείας, προσεγγίζουν τους συνεργάτες και τους υποψηφίους με ένα σύστημα αξιών που ευαγγελίζεται τη φροντίδα, το σεβασμό, την αναγνώριση. Και τελικά αυτό είναι που κάνει τη διαφορά, όχι μόνο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, αλλά και σε επίπεδο βελτίωσης ενός συστήματος που βρίσκεται σε κρίση.