Η Celebrity International Movers αναδεικνύεται ως πρωτοπόρος στον χώρο των μετακομίσεων και των μετεγκαταστάσεων. Μέσα από τη συνέντευξή μας, ο Παναγιώτης Ράπτης, Διευθύνων Σύμβουλος, αποκαλύπτει τη δύναμη που κρύβεται πίσω από την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας. Επιπλέον, εξηγεί τον λόγο για τον οποίο διακρίνεται στον κλάδο της και αναδεικνύει την αξία της πολυμορφίας στο επιχειρηματικό περιβάλλον της.
Πριν από λίγο καιρό, συναντηθήκαμε με την Celebrity International Movers, μια εταιρεία που έχει κατακτήσει τον κόσμο των μεταφορών και του Relocation. Πριν προχωρήσουμε στη συνέντευξη με τον Διευθύνων Σύμβουλο, Παναγιώτη Ράπτη, ας δούμε ποια είναι η ιστορία της εταιρείας. Η Celebrity ιδρύθηκε το 1986 από την Κατερίνα και τον Γιώργο Χρυσοβέργη. Από τότε μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει επιδείξει σημαντικό έργο στον κλάδο της και οι συνεργάτες της βρίσκονται ανά τον υφήλιο. Από τα πιο σημαντικά Milestones για τη Celebrity είναι το 2003 η ένταξη της στο FIDI (Παγκόσμιος Οργανισμός Εταιριών Διεθνών Μεταφορών), το 2005 η δημιουργία του τμήματος Μετεγκατάστασης (Relocation Department), το 2007 η ένταξη στο One Group (Πανευρωπαϊκός Οργανισμός Μεταφορών και Μετεγκατάστασης), η απόκτηση πιστοποιητικού ποιότητας FAIMPLUS για τις υπηρεσίες μετακόμισης και μεταφορών από την Ernst & Young Βελγίου και το 2020 η απόκτηση του πιστοποιητικού ποιότητας FAIMPLUS για τις υπηρεσίες μετεγκατάστασης από την Ernst & Young Βελγίου.
HR Professional: Η πορεία της Celebrity υποδεικνύει μια εταιρεία που ενστερνίζεται πρωτοποριακές πρακτικές, παρέχοντας υπηρεσίες μεταφορών και μετεγκατάστασης τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Θα θέλατε να μας πείτε ποια είναι η σημασία ενός relocation package για τις εταιρείες και τα τμήματα HR, ιδίως όταν προσλαμβάνουν ταλαντούχους ανθρώπους είτε από το εξωτερικό είτε από την Ελλάδα;
Παναγιώτης Ράπτης: Ένα πακέτο μετεγκατάστασης είναι ένα σημαντικό εργαλείο που έχουν ή μπορεί να δημιουργήσουν οι επιχειρήσεις για την πρόσληψη ταλέντων, ειδικά όταν εξετάζονται υποψήφιοι από διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, επειδή διευκολύνουν την ομαλή μετάβαση για τον νέο εργαζόμενο και την οικογένειά του. Από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με τις επιχειρήσεις αλλά και με τους μεταφερόμενους εργαζόμενους, οι πιο σημαντικοί λόγοι που κάνουν ένα relocation package απαραίτητο εργαλείο πρόσληψης είναι:
Προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων: Πολλοί υποψήφιοι με υψηλή εξειδίκευση μπορεί να διστάζουν να εξετάσουν τις ευκαιρίες εργασίας σε διαφορετική πόλη ή χώρα λόγω των προκλήσεων και του κόστους που συνδέονται με τη μετεγκατάσταση. Η προσφορά ενός ολοκληρωμένου πακέτου μετεγκατάστασης μπορεί να κάνει την ευκαιρία πιο ελκυστική για κορυφαία ταλέντα, αυξάνοντας την πιθανότητα προσέλκυσης των καλύτερων υποψηφίων για τη θέση.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Στη σημερινή ανταγωνιστική αγορά εργασίας, οι εταιρείες προσπαθούν να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές. Η προσφορά ενός ισχυρού πακέτου μετεγκατάστασης μπορεί να ξεχωρίσει την εταιρεία και να αποδείξει ότι εκτιμάει την ευημερία των εργαζομένων της και ότι είναι πρόθυμη να επενδύσει στην επιτυχημένη μετάβασή τους.
Μετριασμός της οικονομικής επιβάρυνσης: Η μετεγκατάσταση συνεπάγεται διάφορα έξοδα, όπως έξοδα μετακίνησης, προσωρινή στέγαση, εύρεση κατοικίας, αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος των παιδιών, μεταφορά οικοσκευής και αυτοκινήτου. Ένα πακέτο μετεγκατάστασης που καλύπτει αυτά τα έξοδα μπορεί να μειώσει την οικονομική επιβάρυνση του νέου εργαζόμενου, καθιστώντας την απόφαση για μετεγκατάσταση πιο εφικτή.
Μείωση του άγχους: Η μετεγκατάσταση σε μια νέα περιοχή είναι αγχωτική, ειδικά για όσους μετακινούν και τις οικογένειές τους. Ένα ολοκληρωμένο πακέτο μετεγκατάστασης μπορεί να προσφέρει βοήθεια και πόρους για να μετριάσει σημαντικά το άγχος που σχετίζεται με τη μετακόμιση, επιτρέποντας στον εργαζόμενο να επικεντρωθεί στον νέο του ρόλο.
Ταχύτερο onboarding και παραγωγικότητα: Όταν προσφέρεται υποστήριξη στους εργαζόμενους και στα μέλη των οικογενειών τους με τη μετεγκατάστασή τους, μπορούν να εγκατασταθούν στο νέο τους περιβάλλον πιο γρήγορα. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να μεταβούν στον νέο τους ρόλο και να αρχίσουν να συνεισφέρουν στους στόχους της εταιρείας νωρίτερα, αφήνοντας όλα τα ζητήματα της μετεγκατάστασής τους να τα φέρει εις πέρας η Celebrity, ωφελώντας τελικά την παραγωγικότητα και το τελικό αποτέλεσμα της εταιρείας.
Ομαλή μετάβαση: Η μετάβαση σε μια νέα τοποθεσία περιλαμβάνει πολλές υλικοτεχνικές προκλήσεις, όπως η εύρεση στέγης και σχολείων η εξοικείωση με την περιοχή και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Ένα πακέτο μετεγκατάστασης που περιλαμβάνει πόρους και υποστήριξη για αυτές τις εργασίες κάνει τη μετάβαση πιο ομαλή για τον εργαζόμενο και την οικογένειά του.
Συνοπτικά, ένα καλά σχεδιασμένο πακέτο μετεγκατάστασης βοηθάει τις εταιρείες να προσελκύσουν, να διατηρήσουν και να υποστηρίξουν κορυφαία ταλέντα αντιμετωπίζοντας τις οικονομικές, τεχνικές και συναισθηματικές προκλήσεις που σχετίζονται με τη μετεγκατάσταση για μια νέα δουλειά. Είναι μια επένδυση που μπορεί να αποφέρει θετικές αποδόσεις όσον αφορά στην ικανοποίηση των εργαζομένων, την παραγωγικότητα και τη συνολική επιτυχία της εταιρείας.
HR P.: Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, η Celebrity έχει καταγράψει σημαντικά επιτεύγματα που αναδεικνύουν τη δέσμευσή της για την προστασία του περιβάλλοντος και την κοινωνική ευθύνη. Θα θέλατε να μας πείτε περισσότερα σχετικά με αυτά τα επιτεύγματα και τις πρωτοβουλίες που έχετε αναλάβει;
Π. Ρ.: Ανέκαθεν ήταν στο DNA της εταιρείας οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες, καθώς και οι υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές και αυτό είναι κάτι που οφείλεται εν πολλοίς στους ιδιοκτήτες της εταιρείας που εδώ και 37 χρόνια, έχουν εντάξει αυτές τις πρωτοβουλίες στην καθημερινότητά της. Κατά συνέπεια, το προσωπικό και η διοίκηση δεν αισθάνεται ότι κάνουμε κάτι διαφορετικό. Αυτό που έχουμε αλλάξει τα τελευταία χρόνια είναι ο τρόπος που πραγματοποιούμε όλες αυτές τις πρακτικές.
Καταρχάς, το κάνουμε με πιο δομημένο τρόπο, θέτοντας στόχους, καταγράφοντας τις δραστηριότητές μας και μετρώντας τα αποτελέσματά μας. Αυτό μας έχει δώσει ένα επιπλέον κίνητρο ώστε να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυναμικά, ειδικά όταν βλέπουμε τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας. Ενδεικτικά, να αναφέρω κάποιες από τις κινήσεις που κάναμε τα τελευταία χρόνια:
- Ανανέωση του στόλου των οχημάτων ώστε να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
- Προσπάθεια μείωσης των απορριμμάτων μας και ανακύκλωση όπου είναι δυνατόν.
- Συνεχής αξιολόγηση των εργασιακών πρακτικών μας και της ασφάλειας των εργαζομένων.
- Αξιολόγηση και ευθυγράμμιση των αμοιβών των στελεχών με την απόδοση της εταιρείας.
- Συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού για τακτικές σχετικές με την εξοικονόμηση ενέργειας, νερού, ανακύκλωση κ.ά.
- Προσπάθεια και εκπαίδευση για να χρησιμοποιούμε όσο γίνεται λιγότερο χαρτί.
- Οικονομική ενίσχυση σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς.
- Ενθάρρυνση και εταιρική συμμετοχή για τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας, όπως δεντροφύτευση, εθελοντισμός σε περιόδους κρίσεων κ.ά.
HR P.: Ενδιαφέρον προκαλεί το relocation project που ολοκληρώσατε το 2022 για μια μεγάλη εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κατά την υλοποιήσή του; Και ποια είναι τα διδάγματα για εσάς ως Celebrity;
Π. Ρ.: Είμαστε τυχεροί διότι τα τελευταία χρόνια αρκετές πολυεθνικές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει την Ελλάδα για να επενδύσουν δημιουργώντας γραφεία τα οποία χρειάζονται πέρα από μεταφορές και άμεση στελέχωση και εμπιστεύονται τη Celebrity για να τους βοηθήσει με τη μετεγκατάσταση των εργζομένων τους συνήθως από το εξωτερικό. Αυτές οι μετακινήσεις αφορούσαν ένα μικρό αριθμό υπαλλήλων ο οποίος έρχεται μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Μπορείτε να καταλάβετε την έκπληξή μας όταν, στα μέσα του 2022, μας ζητήθηκε να βοηθήσουμε στη μετεγκατάσταση περισσότερων από 300 περίπου εργαζομένων και των οικογενειών τους όσο γίνεται πιο άμεσα. Ήταν μια τεράστια πρόκληση για εμάς, καθώς δεν είχαμε ξανά αναλάβει τόσο μεγάλο έργο το οποίο απαιτούσε και μια τόσο άμεση υλοποίηση. Έχοντας εμπειρία από το 1986 και επειδή μας αρέσουν οι προκλήσεις, το αναλάβαμε έχοντας πίστη στις ικανότητες της εταιρείας, καθώς και στον σωστό σχεδιασμό που κάναμε.
Η πρώτη και μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η οργάνωση του προσωπικού μας και οι τρόποι επικοινωνίας προκειμένου να εκτελεστούν όλες οι εργασίες ομαλά και αδιάκοπα. Επίσης, τεράστια ήταν η πρόκληση να καταφέρουμε σε τόσο μικρό διάστημα να βρούμε τα κατάλληλα και επιθυμητά σπίτια για όλους, βάζοντας σειρά με προτεραιότητα στις οικογένειες. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει τόση μεγάλη προσφορά από σπίτια και χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια από το έμπειρο προσωπικό μας για την επιτυχία αυτή. Μην ξεχνάμε ότι ο κεντρικός μας στόχος ήτα να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι. Η εταιρεία-πελάτης, οι υπάλληλοι, τα στελέχη μας και όσοι συνεργάτες μας εργάστηκαν σε αυτό το πρότζεκτ. Ένα ακόμη τεράστιο challenge ήταν η ανεύρεση ξενόγλωσσων σχολείων στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν λίγα και οι θέσεις ήταν ήδη συμπληρωμένες.
Τα διδάγματα που αποκομίσαμε είναι ότι με σωστή οργάνωση, προγραμματισμό και αυτοπεποίθηση τίποτα δεν είναι αδύνατο. Είδαμε εκ των πραγμάτων ότι λόγω της πολυετούς μας πορείας και την επιλογή μας να επενδύουμε συνέχεια στο προσωπικό και τις πολύτιμες συνεργασίες μας καθώς και της κουλτούρας της Celebrity με την ευρηματικότητα και διαλλακτικότητά μας, είχαμε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε αυτό το περίπλοκο έργο.
HR P.: Πώς έχετε καταφέρει να διατηρήσετε ισορροπία 50%-50% μεταξύ γυναικών και ανδρών στους εργαζόμενους και στο διοικητικό συμβούλιο σας, παρά το γεγονός ότι ο χώρος των μετακομίσεων είναι συχνά ανδροκρατούμενος; Επίσης, μπορείτε να περιγράψετε την πολιτική σας για την πολυμορφία και την ενσωμάτωση και να μας δώσετε μια εικόνα του κλίματος στην εταιρεία σας;
Π. Ρ.: Η Celebrity έχει ιδρυθεί από γυναίκα, την κυρία Κατερίνα Χρυσοβέργη, οπότε η παρουσία και ο ρόλος των γυναικών από την αρχή ήταν πολύ σημαντικός. Το βασικό στη δικιά μας περίπτωση είναι να διατηρήσουμε την ίδια ισορροπία, θεσπίζοντας πολιτικές και πρακτικές που εξασφαλίζουν ότι η κουλτούρα της επιχείρησης δεν θα αλλάξει και θα παραμείνει το ίδιο υποστηρικτική στους ανθρώπους της.
Για αρχή, οι προσλήψεις μας γίνονται όσο πιο αμερόληπτα γίνεται με αποκλειστικό γνώμονα τις ικανότητες και τον χαρακτήρα των υποψηφίων. Επίσης, η πρόσληψη δεν είναι απόφαση ενός μόνο ανθρώπου, αλλά γίνεται ύστερα από διαδοχικές συνεντεύξεις και συσκέψεις αρκετών στελεχών ώστε να ελαχιστοποιηθούν τυχόν ασυνείδητες προκαταλήψεις. Προωθούμε μια εταιρική κουλτούρα χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι εκτιμούνται και σέβονται ανεξάρτητα από το φύλο και το χρώμα. Άλλωστε, είναι σημαντικό οι νεοπροσληφθέντες να διατηρούν έναν ανοιχτό προς τον κόσμο χαρακτήρα διότι οι περισσότεροι πελάτες μας είναι expats.
Τα παραπάνω βοηθάνε πάρα πολύ το κλίμα της επιχείρησης δημιουργώντας ένα θετικό και υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον που προάγει την ευημερία των εργαζομένων, τη συνεργασία και τη συνολική ικανοποίηση.
HR P.: Κλείνοντας, θα θέλαμε να μάθουμε πώς βλέπετε την αγορά σας να κινείται αυτήν τη στιγμή και ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον. Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σας ως Celebrity και πώς προτίθεστε να διατηρήσετε τον πρωτοποριακό ρόλο σας στον κλάδο του Relocation μελλοντικά;
Π. Ρ.: Ζούμε σε μια εποχή που λόγω και της παγκοσμιοποίησης και των ψηφιακών νομάδων, ο κόσμος θέλει να μετακινείται, και φαίνεται ότι θα συνεχίζει να μετακινείται. Μπορεί να αλλάζει ο όγκος των πραγμάτων που φέρνει μαζί του και εκεί θα πρέπει να προσαρμοστούμε και εμείς. Θέλουμε να είμαστε ευέλικτοι ώστε να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες των πελατών μας και να το κάνουμε με τον καλύτερο τρόπο. Για εμάς, το να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία είναι μονόδρομος και είναι κάτι το οποίο θα μας βοηθήσει στην προσαρμοστικότητα και την ευελιξία. Θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε η πιο εξειδικευμένη επιχείρηση στον κλάδο της μεταφοράς οικοσκευής και μετεγκατάστασης και να το αποδεικνύουμε με τις πιστοποιήσεις που έχουμε και θα συνεχίσουμε να παίρνουμε, καθώς και με τις αξιολογήσεις που έχουμε από τους πελάτες μας.
H αγορά απαιτεί όλο και περισσότερο το «one stop shop», δηλαδή όλα να παρέχονται από μια εταιρεία: Aπό τον σχεδιασμό του πακέτου μετέγκαταστασης μέχρι και την υλοποίησή του. Το πακέτο περιλαμβάνει το αρχικό στάδιο της γνωριμίας του υποψήφιου και της οικογένειάς του με τον νέο τόπο εργασίας του. Αυτό είναι σημαντικό να γίνει από έναν έμπειρο σύμβουλο γιατί καθορίζει την απόφαση του υποψήφιου. Στην συνέχεια είναι εξίσου σημαντικό να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για τη μετανάστευση ή την εγγραφή ευρωπαίου πολίτη του στελέχους και της οικογένειας του καθώς και εγγραφές στις απαραίτητες υπηρεσίες (εφορία, εφκα, κλπ). Η ανεύρεση κατοικίας και σχολείων ακολουθεί όπου συνεργάζονται στενά με την έμπειρη σύμβουλο μετεγκατάστασης. Διοργανώνεται η πλήρης μεταφορά της οικοσκευής και όπου χρειάζεται και η αποθήκευσή της και ολοκληρώνεται με τη διαρκή στήριξη όλων των μελών της οικογένειας για την ταχεία ενσωμάτωση στη νέα τους κατοικία. Φυσικά παρέχονται και υπηρεσίες στήριξης όταν αποχωρούν από την Ελλάδα καθώς και οργάνωση για τη νέα μετέγκαταστασή τους.
Έχουμε το know-how και την εμπειρία να προσφέρουμε το one stop shop, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν συνεχίζουμε διαρκώς να μαθαίνουμε και να βελτιωνόμαστε. Η επιθυμία μας πάντα είναι η ικανοποίηση των πελατών μας και πάντα να τους κάνουμε να νιώθουν σαν…Celebrities!