Τα Χριστούγεννα βρίσκονται προ των πυλών και οι εταιρείες ετοιμάζονται να γιορτάσουν τις επιτυχίες της χρονιάς, καθώς και να ενισχύσουν το ομαδικό πνεύμα και τη συναισθηματική σύνδεση με τους εργαζόμενούς τους.
Στο πλαίσιο αυτό, η οργάνωση χριστουγεννιάτικων εταιρικών εκδηλώσεων και η ανταλλαγή δώρων κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος και, μάλιστα, με ανανεωμένο και επικαιροποιημένο χαρακτήρα, ισόρροπο προς τις ευρύτερες κοινωνικές συνθήκες. Παράλληλα, τα εταιρικά χριστουγεννιάτικα πάρτι δεν φαίνεται να μένουν πλέον μόνο σε δείπνο και ποτό, αντίθετα έχουν εξελιχθεί σε καθηλωτικές εμπειρίες, οι οποίες αποτυπώνονται στη συνείδηση των καλεσμένων, δημιουργούν αναμνήσεις και, ταυτόχρονα, ευθυγραμμίζονται και αντανακλούν την κουλτούρα και τις αξίες των εταιρειών.
Σε αυτές εντάσσονται, ενδεικτικά, διαδραστικές δραστηριότητες και θεματικές παραστάσεις, ενώ η χρήση της τεχνολογίας διαδραματίζει επίσης έναν σημαντικό ρόλο, καθώς έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει το τοπίο, με διαδραστικά photo booths, VR experiences και custom digital installations.
Επιπλέον, οι event planners δίνουν μεγαλύτερη έμφαση και στη βιωσιμότητα, με πρακτικές οικολογικής συνείδησης ή με δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού, ελαχιστοποιώντας τα απορρίμματα ή προσφέροντας σε ευάλωτες ομάδες, αντίστοιχα.
Μαρίνα Νικολοπούλου Group HR & Benefits Manager, όμιλος Goody’s / Everest
«Η φροντίδα για τους ανθρώπους μας είναι το βασικό συστατικό της κουλτούρας μας και διασφαλίζει ότι όλοι μοιράζονται τη χαρά της περιόδου, ενισχύοντας παράλληλα τη δέσμευσή τους στον όμιλο».
Δροσιά Καρδάση Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού, όμιλος Interamerican
«Η ανάδειξη του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της Interamerican δημιουργεί μια κουλτούρα υπερηφάνειας, εμπιστοσύνης και συνεργασίας, η οποία εμπλουτίζει την εργασιακή εμπειρία και ενισχύει την εργασιακή αφοσίωση».
Κωνσταντίνα Χατζίνα Senior Director HR, Avis
«Οι εργαζόμενοι νιώθουν αναγνώριση, με τη δέσμευσή τους προς την εταιρεία να αγγίζει το 80%, ενώ ενισχύεται η θετική εταιρική κουλτούρα».
- 77% των βρετανικών επιχειρήσεων θεωρούν την ετήσια εταιρική εκδήλωση ως το σημαντικότερο work event της χρονιάς.
- Το 72% των επιχειρήσεων στη Βρετανία διοργανώνει κάθε χρόνο χριστουγεννιάτικη εκδήλωση, ενώ μόνο το 9% αρνείται συνολικά να γιορτάσει την περίοδο αυτή.
- Οι ηγεσίες επενδύουν όλο και περισσότερο στα ετήσια χριστουγεννιάτικα πάρτι, με τη μέση δαπάνη να αυξάνεται από 160 λίρες ανά άτομο το 2022 σε 172 λίρες το 2024. Η τάση αυτή ευθυγραμμίζεται με ένα ευρύτερο μοτίβο αύξησης των δαπανών στα εταιρικά χριστουγεννιάτικα πάρτι, τα οποία έχουν σημειώσει ετήσια αύξηση 7,7%.
- 61% των επιχειρήσεων έχουν διαθέσει το 2024 πάνω από 150 λίρες κατ’ άτομο, ενώ μόλις το 5% επιλέγει να δαπανήσει λιγότερες από 75 λίρες κατ’ άτομο.
- Καθώς η περίοδος μέχρι τα Χριστούγεννα είναι ιδιαίτερα πιεσμένη από πλευράς φόρτου εργασίας, 40% των ανώτερων στελεχών ανέθεσαν τον προγραμματισμό των εορταστικών τους πάρτι σε event planners, ενώ το 29% αποκάλυψε ότι μερικές φορές αξιοποιούν έξωθεν υποστήριξη και το 28% ότι διαχειρίστηκαν οι ίδιοι ολόκληρη τη διαδικασία.
- 60% πιστεύουν ότι η «καλοπέραση των εργαζομένων» είναι το πιο σημαντικό πράγμα κατά τον προγραμματισμό ενός χριστουγεννιάτικου πάρτι, ακολουθούμενο από το κόστος (21%) και το venue (11%).
- Τα κύρια στοιχεία τα οποία απόλαυσαν οι ερωτηθέντες στο περσινό χριστουγεννιάτικο πάρτι ήταν η συναναστροφή με συναδέλφους (28%) το φαγητό και το ποτό (26%), το θέμα και η ατμόσφαιρα (24%).
Focus σε εμπειρίες, sustainability και charity work
Καθώς Χριστούγεννα χωρίς χρώμα και εύθυμη ατμόσφαιρα δεν υφίστανται, διεθνείς πάροχοι υπηρεσιών, venues και δώρων δίνουν τον τόνο, συνδιαμορφώνοντας τις τάσεις. Μεταξύ αυτών, το ξενοδοχείο Cugó Gran Macina, σε άρθρο του, σχολιάζει ότι, το 2024, οι εταιρείες έδωσαν έμφαση στο engagement, απομακρυνόμενες από το σύνηθες εορταστικό δείπνο και επιλέγοντας διαδραστικές εμπειρίες, οι οποίες εμπλέκουν τους εργαζόμενους. Σε αυτές εντάσσει DIY masterclasses με θέματα είτε τη μαγειρική, την τέχνη, το cocktail making κ.ά., τα οποία φέρνουν κοντά τους εργαζομένους και ενισχύουν το team building.
Επιπλέον, προτείνει την υιοθέτηση της βιωσιμότητας και στα χριστουγεννιάτικα events, όπως τη φιλική προς το περιβάλλον διακόσμηση, τη μείωση των αποβλήτων μέσα από προσεκτικά επιμελημένα μενού με τοπικά και εποχιακά υλικά και, κατ’ επέκταση, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των εταιρειών. Δεδομένου ότι η βιωσιμότητα αποτελεί προτεραιότητα για τον επιχειρηματικό κόσμο, το Cugó Gran Macina προτείνει ακόμη και τα θεματικά πάρτι να ξεφεύγουν από το κλασικό χριστουγεννιάτικο theme και να ενσωματώνουν δημιουργικά και sustainable twists, με concepts.
Δεδομένου ότι η τεχνολογία δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά αναπόσπαστο μέρος της δημιουργίας ελκυστικών και αξέχαστων εμπειριών, η αξιοποίησή της στα χριστουγεννιάτικα πάρτι μπορεί να μεταμορφώσει τον βαθμό ψυχαγωγίας, σημειώνει σε άρθρο του καλιφορνέζικο restaurant. Προτείνει, μεταξύ άλλων, διαδραστικά photo booths τα οποία επιτρέπουν στους συμμετέχοντες στο πάρτι να αποτυπώσουν τις αναμνήσεις τους με personalized backdrops, props και φίλτρα. Διαθέτουν δε τη δυνατότητα ενίσχυσής τους με τη δυνατότητα instant sharing, ώστε να μοιραστούν τα στιγμιότυπα και στα κοινωνικά τους δίκτυα, δημιουργώντας και το σχετικό buzz.
Παράλληλα, η VR τεχνολογία έχει επίσης τη δυνατότητα να ενισχύσει τόσο το Christmas spirit των εργαζομένων, όσο και τον «θόρυβο» γύρω από το brand, απεικονίζοντάς τους σε χειμωνιάτικα τοπία, εντυπωσιακά σκηνικά διακοπών ή φανταστικούς χώρους. Όσο για τα custom ψηφιακά installations, από διαδραστικές φωτεινές οθόνες οι οποίες κινούνται με τις κινήσεις των επισκεπτών έως immersive projection mapping, οι ψηφιακές εμπειρίες προσφέρουν έναν ξεχωριστό τρόπο engagement των εργαζομένων.
Η δε Evolve Events εξηγεί ότι, υπό το πρίσμα του σύγχρονου οικονομικού κλίματος, οι εταιρείες λαμβάνουν όλο και περισσότερο υπόψη το είδος του corporate image τους το οποίο θα προβάλει ένα εξεζητημένο χριστουγεννιάτικο πάρτι προς την κοινωνία. Λόγω αυτού, παρατηρεί μία αυξανόμενη τάση για την ενσωμάτωση φιλανθρωπικών πρωτοβουλιών στις χριστουγεννιάτικες γιορτές, προσδίδοντάς τους και ένα πιο ουσιαστικό νόημα. Σε αυτές ενδέχεται να περιλαμβάνονται δραστηριότητες από τη συγκέντρωση χρημάτων και τις συνεργασίες με τοπικές φιλανθρωπικές οργανώσεις έως και ευκαιρίες εθελοντισμού για τους εργαζόμενους.
Το εταιρικό δώρο, διαχρονική αξία with a twist
Ως εκ τούτου, η ενσωμάτωση φιλανθρωπικών στοιχείων όχι μόνο ενισχύει την εικόνα της εταιρείας, αλλά προσθέτει ταυτόχρονα και μια ξεχωριστή νοηματοδότηση και purpose σε αυτήν. Αποτελεί δε έναν αποτελεσματικό τρόπο για τους οργανισμούς να προσφέρουν πίσω στην κοινότητα. Αν και η εξέλιξη των εμπειριών, της τεχνολογίας, της βιωσιμότητας και της θεματολογικής πρωτοτυπίας έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν εξαιρετικά για τη δημιουργία ενός αξιομνημόνευτου Christmas event, σημαντική παράμετρος παραμένει διαχρονικά το εταιρικό δώρο.
Σύμφωνα με τη Naazme, με έδρα το Ντουμπάι, τάσεις οι οποίες εκτείνονται από βιώσιμα αντικείμενα έως και engaging δώρα και τεχνολογία αιχμής, μεταμορφώνουν τον κλάδο και αναβαθμίζουν την εμπειρία του εργαζομένου. Περιγράφει ότι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, οι οποίες ευχαριστούν τον παραλήπτη και αντικατοπτρίζουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση. Μια άλλη τάση η οποία κέρδισε έδαφος το 2024 και αναμένεται ότι θα συνεχίσει είναι η αύξηση των experiential δώρων. Έτσι, αντί ενός αντικειμένου, η προσφορά ενός experience gift πιθανότατα θα αποτελέσει για τον παραλήπτη μια αξέχαστη team-bonding εμπειρία, είτε πρόκειται για μία γκουρμέ γαστρονομική εμπειρία, μία ημέρα σε spa ή μία περιπετειώδη εκδρομή. Παράδειγμα αυτού και το νέο project, The Way Up, του κινηματογραφιστή και φωτογράφου της Boussias, Κορνήλιου Σαραντίογλου. H The Way Up ειδικεύεται σε team bonding εμπειρίες και, συγκεκριμένα, σε εταιρικές εκδρομές ανά την Ελλάδα με τη δυνατότητα παράλληλης φωτογράφισης και κινηματογράφησης. Στις προτιμήσεις των εταιρειών για τα corporate δώρα τους, ιδίως κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, αναδεικνύονται τα δώρα τεχνολογίας και τα gadgets, αλλά και πιο προσωποποιημένα δώρα, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τις προτιμήσεις και την ιδιοσυγκρασία του παραλήπτη.
Όσον αφορά στο παγκόσμιο trend το οποίο θέλει τις εορταστικές εταιρικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων ως τις πλέον σημαντικές για τις επιχειρήσεις και τη σχέση με τους ανθρώπους τους φαίνεται ότι βρίσκει σύμφωνα όλο και περισσότερα ανώτατα στελέχη του κλάδου του HR και στην Ελλάδα.
«Με τις φετινές γιορτές των Χριστουγέννων να βρίσκονται προ των πυλών, στην Avis, διοργανώνουμε, για δεύτερη χρονιά, την Xmas week, μια ξεχωριστή γιορτή με την ενεργή συμμετοχή των ανθρώπων μας», σημειώνει η Κωνσταντίνα Χατζίνα, Senior Director HR, Avis.
Περιγράφει δε ότι η εβδομάδα ξεκινά με τον στολισμό του Avis Xmas tree, με ζωντανή μουσική και κεράσματα, ενώ ακολουθούν workshop για χριστουγεννιάτικα στολίδια με εθελοντικό χαρακτήρα, το Avis Secret Santa, διαγωνισμός ζωγραφικής για παιδιά, ενώ η εκδήλωση κλείνει με δώρα για τους ανθρώπους της εταιρείας. «Η Xmas week ενισχύει το employee experience με το ποσοστό συμμετοχής να είναι εξαιρετικά υψηλό, ενδυναμώνοντας τις σχέσεις και το αίσθημα συνεργασίας», εξηγεί η Κ. Χατζίνα.
Παναγιώτης Ιωαννίδης Employer Branding & Employee Experience Supervisor, Πλαίσιο Computers
«Μοιραζόμαστε χαμόγελα τα οποία μας θυμίζουν ότι πίσω από την καθημερινή προσπάθεια, υπάρχει η χαρά του να είμαστε μαζί και να κλείνουμε τη χρονιά με τον πιο ζεστό τρόπο»
Κωνσταντίνα Μπάρκα People and Culture Director, Coca-Cola Τρία Έψιλον
«Οι δράσεις μας αντικατοπτρίζουν την αφοσίωση στην ευημερία των ανθρώπων μας και προάγουν την αλληλεγγύη, βελτιώνοντας την εργασιακή μας κουλτούρα».
Εκ της Daikin Hellas HR team
«Οι πρωτοβουλίες μας προάγουν αναμφίβολα το employee experience, ενισχύουν την αίσθηση του “ανήκειν” και καλλιεργούν ένα ιδανικό εργασιακό περιβάλλον».
Ενίσχυση σχέσεων μεταξύ συνάδελφων και συμμετοχικότητα
Αντίστοιχα, κάθε χρόνο η Coca-Cola Τρία Έψιλον εστιάζει στους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους με μια σειρά από δράσεις προκειμένου να προσφέρει «αξέχαστες εμπειρίες», όπως υπογραμμίζει η Κωνσταντίνα Μπάρκα, People and Culture Director, Coca-Cola Τρία Έψιλον.
«Τόσο στα εργοστάσιά μας, όσο και στα γραφεία δημιουργούμε μια συμμετοχική, εορταστική ατμόσφαιρα με χριστουγεννιάτικες διακοσμήσεις, δώρα και γιορτές για τα παιδιά των εργαζομένων, bazaar προσφοράς σε συνεργασία με ΜΚΟ και αποκορύφωμα το ετήσιο χριστουγεννιάτικο townhall, όπου μοιραζόμαστε ευχές και αναμνήσεις».
Παράλληλα, «κάθε διευθυντής έχει τη δυνατότητα να οργανώσει γιορτή με την ομάδα του, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις σχέσεις μεταξύ συναδέλφων», συνεχίζει σχετικά η ίδια.
Από την πλευρά της, η Citi Ελλάδος συνεχίζει να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας κουλτούρας όπου η αναγνώριση και η εμπιστοσύνη κυριαρχούν, με γνώμονα την ευημερία των εργαζομένων και την ολιστική ευελιξία την οποία προσφέρει το υβριδικό μοντέλο εργασίας «How We Work», το οποίο πρώτη η ίδια εφάρμοσε σε παγκόσμιο επίπεδο. «Έτσι και αυτήν τη χρονιά, η Citi προσφέρει σε όλους τους εργαζόμενους μια επιπλέον ημέρα άδειας “Shopping Day”, καθώς και τη δυνατότητα τηλεργασίας κατά την εορταστική περίοδο», περιγράφει η Αγγελική Πολίτη, HR Labor Relations Manager, Citi Ελλάδος.
Όσο για την Daikin Hellas, οι Αγγελική Ζορμπά, HR Coordinator, Ελένη Γαλανού, Talent Acquisition Coordinator και Όλγα Παπαγεωργίου, HR Manager, Daikin Hellas, εκ μέρους συνολικά του HR team της εταιρείας, εκφράζουν την πεποίθησή της ότι τα Χριστούγεννα φέρνουν την Daikin Hellas πιο κοντά με τους ανθρώπους της.
«Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα στολίσουμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δέντρο και θα ανταλλάξουμε δώρα και χαμόγελα. Ανυπομονούμε για το ξεχωριστό δώρο της εταιρείας και το εορταστικό δείπνο με όλους τους συναδέλφους και τους συντρόφους τους. Για τα παιδιά, η Daikin Hellas έχει προετοιμάσει, εκτός από το παραδοσιακό δώρο, ένα χριστουγεννιάτικο θεατρικό έργο», περιγράφουν. Παράλληλα, αναφέρονται και στη μία επιπλέον ημέρα άδειας στις 27 Δεκεμβρίου, την οποία θα προσφέρει η εταιρεία στους ανθρώπους της.
Αίσθημα «ανήκειν», αλληλεγγύη και συνεργασία
Τις πρωτοβουλίες του ομίλου Goody’s / Everest προς τους ανθρώπους του, για τα φετινά Χριστούγεννα, περιγράφει η Μαρίνα Νικολοπούλου, Group HR & Benefits Manager, όμιλος Goody’s / Everest. «Με τα φετινά Χριστούγεννα να πλησιάζουν, ο όμιλος δίνει έμφαση στη δημιουργία μίας ζεστής και εορταστικής ατμόσφαιρας για τους ανθρώπους του. Οι πρωτοβουλίες μας περιλαμβάνουν δράσεις οι οποίες ενισχύουν το αίσθημα της ομαδικότητας, όπως εορταστικές εκδηλώσεις και εταιρικά δώρα», σχολιάζει. Και τονίζει ότι «τέτοιες ενέργειες δεν είναι απλώς συμβολικές, αλλά ενδυναμώνουν το employee experience, καλλιεργούν το αίσθημα του “ανήκειν” και ενισχύουν την εορταστική διάθεση».
Αγγελική Πολίτη HR Labor Relations Manager, Citi Ελλάδος
«Η καλλιέργεια περιβάλλοντος εργασίας το οποίο προάγει την ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής αποτελεί βασικό πυλώνα της εργασιακής εμπειρίας που η Citi, ως human bank, προσφέρει στους ανθρώπους της».
Δρ. Παναγιώτης Κόντος Director, People Experience & Culture, Grant Thornton Greece
«Οι εορταστικές δράσεις μας έχουν στόχο να ενδυναμώσουν τις σχέσεις και να δημιουργήσουν στιγμές χαράς στους και με τους ανθρώπους μας».
Μια σειρά από γιορτινές δράσεις έχει ετοιμάσει και φέτος η Grant Thornton, προκειμένου να «ζωντανέψει» το πνεύμα των Χριστουγέννων και να φέρει κοντά τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, δηλώνει ο Δρ. Παναγιώτης Κόντος, Director, People Experience & Culture, Grant Thornton Greece. Παράλληλα, για τα παιδιά, η εταιρεία «προσφέρει εισιτήρια για δύο θεατρικές παραστάσεις, ενώ θα ακολουθήσει το ετήσιο Christmas gathering, μια εκδήλωση η οποία θα γεμίσει τον χώρο με γιορτινά εδέσματα, στολισμούς και μια ατμόσφαιρα γιορτής, όπου εκεί θα πραγματοποιηθεί και το Secret Santa». Χαρακτηρίζει δε την όλη εμπειρία ως «μια ευκαιρία για ανταλλαγή δώρων και ευχών, ενισχύοντας το πνεύμα αλληλεγγύης και συνεργασίας».
Η Interamerican προσφέρει και φέτος στους ανθρώπους της χριστουγεννιάτικες εμπειρίες, διοργανώνοντας εκδηλώσεις για τα παιδιά τους με θεατρικές παραστάσεις, διαδραστικές δραστηριότητες και χριστουγεννιάτικα δώρα, αναδεικνύοντας τη σημασία της οικογένειας ως αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας μας. «Για τους εργαζόμενούς μας, διοργανώνουμε την καθιερωμένη ετήσια χριστουγεννιάτικη εκδήλωση και φιλοξενούμε χριστουγεννιάτικα bazaar, υποστηρίζοντας το κοινωνικό έργο ΜΚΟ. Παράλληλα, βρισκόμαστε στο πλευρό της κοινότητας Μεταμόρφωση Καρδίτσας, η οποία επλήγη από την κακοκαιρία Daniel, διοργανώνοντας μια γιορτή ελπίδας και αναδεικνύοντας την αξία της αλληλεγγύης», σημειώνει η Δροσιά Καρδάση, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού, όμιλος Interamerican.
Όσο για την Πλαίσιο Computers, o Παναγιώτης Ιωαννίδης, Employer Branding & Employee Experience Supervisor, Πλαίσιο Computers, περιγράφει τα Χριστούγεννα «ως τη στιγμή που παίρνουμε μια μεγάλη ανάσα για να γιορτάσουμε όσα καταφέραμε μέσα στη χρονιά που πέρασε».
Προσθέτει δε ότι η εταιρεία «στήνει χριστουγεννιάτικες γιορτές για τους PlaisioPeople, γεμίζει τους χώρους της με φώτα, μουσική και γεύσεις και απολαμβάνει στιγμές χαράς, χορού και κεφιού. Παράλληλα, τα PlaisioKids ζουν μαζί της τη μαγεία των Χριστουγέννων στο χριστουγεννιάτικο Πλαισιο-χωριό μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες».