Με το ελπιδοφόρο μήνυμα «Για μια καλύτερη ζωή», με νέες και συνεχώς βελτιούμενες υπηρεσίες, με έντονη κοινωνική δράση και υποδειγματική συνέπεια απέναντι στους συνεργάτες της, η Edenred (πρώην Accor Services) συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία τόσο επί διεθνούς όσο και επί ελληνικού εδάφους. Για όλα αυτά μίλησε στο HR PROFESSIONAL ο Στέργιος Βίτσιος, Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας.

HR Professional: Από Accor Services σε Edenred. Τι ακριβώς σημαίνει η νέα σας επωνυμία και ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την αλλαγή;

Στέργιος Βίτσιος: H περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερη και ξεχωριστή για την εταιρεία μας. Η Accor Services, όπως ήταν γνωστή μέχρι σήμερα, άλλαξε όνομα και έγινε Edenred. Το όνομα προέρχεται από τα αρχικά του γαλλικού σλόγκαν «Entreprendre Differemment Ensemble». Eden σημαίνει παράδεισος (Εδέμ) σε 8 γλώσσες, αναπαριστώντας την αίσθηση του ευ ζην, την οποία θέλει να καθιερώσει η εταιρεία, τόσο στα άτομα, όσο και στις επιχειρήσεις.
Το «Red» αναφέρεται στην κόκκινη μπάλα που ταυτοποιεί τα προϊόντα της εταιρείας εδώ και 50 χρόνια. Σημαίνει, επίσης, «δίκτυο» στα ισπανικά, σηματοδοτώντας τους δεσμούς που ενώνουν ιδιωτικούς και δημόσιους πελάτες, υπαλλήλους, πολίτες και κυβερνητικές αρχές.

Η νέα εταιρική μας ταυτότητα αποτελείται από διαφορετικά συστατικά. Την κόκκινη μπάλα που συμβολίζει τα διαφορετικά προϊόντα και τις υπηρεσίες δηλώνοντας την παγκόσμια παρουσία της εταιρείας, το αρχικό γράμμα του ονόματος και ένα τετράγωνο, του οποίου το στιλ και το σχήμα παραπέμπει στα social networks. Η υπόσχεση του σήματος δίνει έμφαση στο ευ ζην και στην καθημερινή απλότητα: «Για μία καλύτερη ζωή».

Ο λόγος που αλλάξαμε όνομα είναι απλός: Ο όμιλος Accor αποφάσισε να διαχωρίσει τις υπηρεσίες που προσφέρει σε ξενοδοχειακές και υπηρεσίες διατακτικών δημιουργώντας δύο διαφορετικές εταιρείες. Η εταιρεία που αναλαμβάνει τον ξενοδοχειακό τομέα διατηρεί το όνομα Accor. Ως φυσικό επακόλουθο λοιπόν το όνομά μας αλλάζει.

Οι υπηρεσίες μας, όμως, διατηρούνται έτσι ακριβώς όπως τις γνωρίζετε. Εμείς μένουμε οι ίδιοι. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως αυτή η ανεξαρτητοποίηση θα μας επιτρέψει να αφοσιωθούμε πλήρως τόσο στο κομμάτι των υπηρεσιών μας, όσο και στους πελάτες μας, επενδύοντας περισσότερο στην καινοτομία.

Παράλληλα, τόσο τα ονόματα, όσο και τα λογότυπα των υπηρεσιών που προσφέρουμε θα παραμείνουν τα ίδια. Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μία νέα εποχή για όλους μας, χωρίς να διαπραγματεύεται την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέραμε μέχρι σήμερα.

Όπως τονίζει και ο Eliane Rouyer-Chevalier, αντιπρόεδρος της εταιρείας παγκοσμίως, «Η μάρκα Edenred επικεντρώνεται στους ανθρώπους, είναι φιλική, αισιόδοξη και καινοτόμα. Θα προωθήσει την εικόνα μας και θα χτίσει το προφίλ της εταιρείας στις παρούσες και στις μελλοντικές χώρες που θα μας φιλοξενήσουν».

HR Professional: Πώς επικοινωνήσατε αυτήν την αλλαγή; Υπήρξαν κάποιες «επιπτώσεις»;

Στέργιος Βίτσιος: Η κινητοποίηση ήταν πρωτοφανής! Σε παγκόσμιο επίπεδο, και στις 40 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Edenred, ξεκίνησε μία «μυστική» καμπάνια: Σε κάθε χώρα, σε εμφανές σημείο, αναρτήθηκε μία εντυπωσιακή φουσκωτή κόκκινη μπάλα διαμέτρου 5 μέτρων, χωρίς καμία άλλη σήμανση, προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον αλλά και την περιέργεια του κόσμου. Ένα teaser website ξεκίνησε στις 4 Ιουνίου δείχνοντας τις γιγάντιες κόκκινες μπάλες. Σε εσωτερικό/ενδοεταιρικό επίπεδο, το νέο όνομα της εταιρείας πρωτοπαρουσιάστηκε τη Δευτέρα, 7 Ιουνίου, σε 6.000 υπαλλήλους.

Στις 8 Ιουνίου, το νέο όνομα είχε αναρτηθεί σε όλες τις γιγαντιαίες κόκκινες μπάλες, αποκαλύπτοντας έτσι την Edenred σε όλο τον κόσμο. Στις 9 Ιουνίου το teaser website άρχισε να δείχνει εικόνες και βίντεο από τα γεγονότα της Edenred ανά τον κόσμο. Την ίδια ώρα, Facebook, Flickr, YouTube, Orkut και άλλα social networks ξεκίνησαν να προβάλουν σταδιακά την απαιτούμενη επικοινωνιακή αποκάλυψη της νέας εταιρικής ταυτότητας.

Στην Αθήνα, η μπάλα είχε τοποθετηθεί στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, στον εξωτερικό χώρο του ξενοδοχείου Sofitel. Οι αντιδράσεις του κόσμου στην θέα της μπάλας ήταν πολύ ενδιαφέρουσες!

Στο Παρίσι, η νέα ταυτότητα παρουσιάστηκε στην Esplanade de la Defense, στην καλύτερη ευρωπαϊκή επιχειρηματική περιοχή, δείχνοντας έτσι τη δέσμευση της εταιρείας στο ευ ζην, στις επιχειρήσεις και τις κοινωνικές ομάδες.

Ταυτόχρονα, όμως, έτρεξε παγκοσμίως και μία online & offline διαφημιστική εκστρατεία, με οπτικά μέσα, που χρησιμοποίησε την κόκκινη μπάλα. Στοχεύοντας στους opinion leaders, οι συμμέτοχοι στην εκστρατεία ανακάλυψαν το νέο όνομα της εταιρείας και έδειξαν την καθημερινή επαφή μεταξύ της Edenred και των μετόχων της.

Στην Ελλάδα, η online καμπάνια έτρεξε σε δύο επίπεδα, εσωτερικά και εξωτερικά. Και στις 2 περιπτώσεις, οι παραλήπτες λάμβαναν καθημερινά ένα email, με έντονα κόκκινα χαρακτηριστικά και την αίσθηση της αντίστροφης μέτρησης, μέχρι την ημέρα της αποκάλυψης!


HR Professional: Εκτός από την αλλαγή αυτή έχετε προσθέσει και μία νέα υπηρεσία, τα Ticket Restaurant Meal Expenses. Ποια είναι η διαφορά της από αυτές που προσφέρετε μέχρι στιγμής στους πελάτες σας;

Στέργιος Βίτσιος: Μετά την επιτυχημένη εφαρμογή, τόσο εμπορικά όσο και φορολογικά, των Ticket Restaurant για την κάλυψη των εκτός έδρας εξόδων εστίασης, η Edenred προχώρησε στη δημιουργία της νέας διατακτικής με την ονομασία Ticket Restaurant Meal Expenses.

Τα Ticket Restaurant Meal Expenses είναι διατακτικές φαγητού που μπορεί να προσφέρει μία εταιρεία στους υπαλλήλους της για τα εκτός έδρας έξοδα εστίασης και αποτελούν μία έξυπνη και επίκαιρη επιλογή καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως παροχή και ως κίνητρο. Τα Ticket Restaurant Meal Expenses έρχονται να καλύψουν μία ανάγκη των εταιρειών, να δώσουν μία καλύτερη αναγνωρισιμότητα στη συγκεκριμένη υπηρεσία και να βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση των δύο εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιούν, ανεξάρτητα ή παράλληλα, οι εταιρείες για να καλύπτουν τις ανάγκες τους.

Τόσο τα Ticket Restaurant όσο και τα Ticket Restaurant Meal Expenses γίνονται αποδεκτά στο ίδιο ακριβώς δίκτυο, που σήμερα έχει ξεπεράσει τα 7.500 σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Τα Ticket Restaurant Meal Expenses αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά πλεονεκτήματα για κάθε εργοδότη γιατί προσφέρουν:
• Φορολογική Αναγνώριση (ΠΟΛ 1106)
• Ισορροπημένο διαιτολόγιο
• Πολλές επιλογές για πολλά γούστα, αφού υπάρχει ένα τεράστιο δίκτυο συμβεβλημένων καταστημάτων
• Ξεχωριστές προσφορές από τα συμβεβλημένα καταστήματα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα
• Αύξηση αποδοτικότητας εργαζομένων, μέσω της βελτίωσης της ποιότητας ζωής και του εισοδήματός τους
• Μεγάλη γεωγραφική κάλυψη: με τα Ticket Restaurant Meal Expenses μπορείτε να καλύψετε τις ανάγκες σας σε ένα δίκτυο με χιλιάδες επιχειρήσεις, σε όλη την Ελλάδα
• Ελάχιστες διαδικασίες: τα Ticket Restaurant Meal Expenses, έρχονται κατευθείαν στην πόρτα σας, χωρίς γραφειοκρατικές και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες
• Αποδοτικότερη διαχείριση των εξόδων.

Με την προσθήκη της νέας διατακτικής Ticket Restaurant Meal Expenses στις υπηρεσίες που σας προσφέρει η εταιρεία μας, πιστεύουμε ότι κάνουμε ένα ακόμα βήμα προς την καλύτερη εξασφάλιση και εξυπηρέτηση των συνεργατών μας.

HR Professional: Πόσο σημαντικές έχουν αναδειχθεί οι υπηρεσίες σας, ιδιαιτέρως στη δεδομένη συγκυρία (κρίση, διστακτικότητα στην αγορά, φόβος κ.ά.);

Στέργιος Βίτσιος: Η ανοδική μας πορεία το 9μηνο του 2010 δείχνει ότι οι υπηρεσίες μας είναι εδώ για να δώσουν λύσεις, τόσο στις εταιρείες όσο και στους εργαζόμενους. Ειδικότερα τα Ticket Restaurant, είναι αυτό που εμείς συνηθίζουμε να λέμε: «Η λύση για τους δύσκολους καιρούς και το κερασάκι στην τούρτα για τις καλές εποχές».

Επιπλέον, τον τελευταίο καιρό έχουμε δει μια σημαντική ανταπόκριση από την αγορά και στις Δωροεπιταγές Ticket Compliments που δίνουν την ευκαιρία στις εταιρείες να προωθήσουν καλύτερα τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες τους μέσα από προγράμματα επιβράβευσης, που γίνονται όλο και πιο δημοφιλή και στην ελληνική αγορά.


HR Professional: Συνεχίζετε την κοινωνική σας δράση και κάθε χρόνο αναλαμβάνετε ποικίλες πρωτοβουλίες. Μιλήστε μας λίγο για όσες πράξεις ΕΚΕ έχετε υλοποιήσει και για το πώς σκοπεύετε να κινηθείτε στο μέλλον. Επίσης, πώς η Edenred μπορεί να βοηθήσει του πελάτες-συνεργάτες της να αναπτύξουν την εταιρική κοινωνική ευθύνη;

Στέργιος Βίτσιος: Σε παγκόσμιο επίπεδο η αποστολή μας είναι: να είμαστε μία κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, ένας συνεργάτης για τους δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς, στην εφαρμογή της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής τους και στην ενίσχυση της ευημερίας και κινητροποίησης των ανθρώπων τους, βοηθώντας τους να βελτιώσουν ουσιαστικά την αποδοτικότητά τους.

Στην Edenred παίρνουμε συνεχώς πρωτοβουλίες που αφορούν την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών στις εσωτερικές μας διαδικασίες. Οι πρωτοβουλίες αυτές αφορούν το περιβάλλον, την υγεία και την ανάπτυξη της κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιούμαστε.

Η δέσμευσή μας είναι εμφανής και στις ενέργειες που ξεφεύγουν από τα στενά εταιρικά πλαίσια. Γι’ αυτές ο όμιλός μας έχει αναπτύξει συγκεκριμένα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Η κύρια δραστηριότητά μας αφορά την παροχή λύσεων στους πελάτες μας, οι οποίες θα ενισχύουν και θα υποστηρίζουν τις πολιτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που εκείνοι ακολουθούν.

Ο όμιλός μας δεσμεύεται να προσφέρει στους πελάτες του αξιόπιστες λύσεις, οι οποίες θα προάγουν την κοινωνική πρόοδο, θα προωθούν την υγεία, θα βοηθούν στον έλεγχο της περιβαλλοντικής τους επίδρασης και θα ενθαρρύνουν την υπεύθυνη κατανάλωση.

Στην Ελλάδα: Πιστεύουμε βαθιά ότι για την «καλλιέργεια» της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης χρειάζεται αρχικά να κατανοήσουμε όλοι μας τον αντίκτυπο που έχουμε στους συμμετόχους μας: τους υπαλλήλους, τους πελάτες, τους συνεργάτες, τις τοπικές κοινότητες και το περιβάλλον.

Δεσμευόμαστε στο να εξασφαλίζουμε πως οι υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές είναι κομμάτι της κουλτούρας μας, καθώς πιστεύουμε πως μόνο ενεργώντας υπεύθυνα και με ευαισθησία μπορείς να οδηγηθείς στην επιτυχία. Στην Edenred, αποφασίσαμε να υποστηρίξουμε τον σημαντικότερο θησαυρό μας, τα παιδιά. Για το λόγο αυτό στηρίζουμε έμπρακτα μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, προκειμένου να μπορέσουν να τα βοηθήσουν για ένα καλύτερο μέλλον.

Παράλληλα, είμαστε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι απέναντι στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Οργανώσαμε μία εκστρατεία πληροφόρησης σε συνεργασία με τους υπαλλήλους της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Praksis, για την πάλη ενάντια στο AIDS. Διανείμαμε δωρεάν έντυπο υλικό και προφυλακτικά σε όλους μας τους πελάτες. Επικοινωνήσαμε, επίσης, την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS μέσω των αποδείξεών μας.

Το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα είναι κάτι στο οποίο δίνουμε έμφαση. Στοχεύουμε στην ελαχιστοποίηση του αντίκτυπου των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων μας στο περιβάλλον. Οργανώνουμε το εργασιακό μας περιβάλλον με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώσουμε την περιττή ενέργεια, περιορίζουμε τις εκτυπώσεις και ανακυκλώνουμε το χαρτί και τα πλαστικά που χρησιμοποιούμε.

HR Professional: Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά είστε χορηγοί της ομάδας ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού. Για ποιο λόγο αποφασίσατε να αναλάβετε κάτι τέτοιο και πώς αυτό συνάδει με τη φιλοσοφία της εταιρείας;

Στέργιος Βίτσιος: Στην Edenred στόχος μας είναι να βοηθάμε τις εταιρείες στη βελτίωση της απόδοσής τους, ενθαρρύνοντας την ευημερία των υπαλλήλων τους. Και σε αυτό το στόχο συμβάλλουν όλοι οι εργαζόμενοι στην Edenred, δίνοντας έτσι ιδιαίτερη σημασία στην ομαδικότητα και τη συνεργασία.

Με γνώμονα ότι και ο αθλητισμός σαν φιλοσοφία και στάση ζωής προωθεί παρεμφερείς αξίες, είδαμε ότι μέσω της χορηγικής μας συμμετοχής σε κάποιο άθλημα θα μπορούσαμε να προβάλουμε τις αξίες και τη φιλοσοφία μας ακόμα καλύτερα. Δεδομένου ότι το ποδόσφαιρο είναι το πλέον δημοφιλές άθλημα στην Ελλάδα και είναι στις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων, μας δόθηκε η ευκαιρία να «μιλήσουμε» κι εμείς στις καρδιές όλων αυτών των ανθρώπων.

Οι συνεργάτες μας καλωσόρισαν αυτή μας την απόφαση και αγκάλιασαν την ενεργή μας υποστηρικτική συμμετοχή του Παναθηναϊκού, μίας ομάδας ιδιαίτερα δημοφιλούς. Αυτό φάνηκε και από τη μαζική ανταπόκριση του κόσμου στη σχετική προωθητική μας ενέργεια: Για κάθε εντός έδρας αγωνιστική του Παναθηναϊκού η Edenred χαρίζει διπλά εισιτήρια στους συνεργάτες της. Οι συμμετοχές σε κάθε κλήρωση ξεπερνούν την προηγούμενη – και όλες μας τις προσδοκίες! Τους ευχαριστούμε πολύ όλους!