Η Edenred εδώ και πολλά χρόνια παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες που συμβάλλουν στη βελτίωση της απόδοσης των εταιρειών μέσα από την ευημερία του Ανθρώπινου Δυναμικού. Για το ευρέως διαδεδομένο Ticket Restaurant, την αξία της διατροφής στο χώρο εργασίας, τις εφαρμογές νέας τεχνολογίας αλλά και τις δράσεις CSR της Edenred, μίλησε στο HR Professional ο Κωνσταντίνος Κουβόπουλος, Υπεύθυνος Επικοινωνίας & Marketing της εταιρείας.

HR Professional: Εδώ και χρόνια η διατακτική Ticket Restaurant έχει επιτυχημένη εφαρμογή στην ελληνική αγορά. Η οικονομική κρίση πόσο έχει επηρεάσει την υπηρεσία αυτή;

Κωνσταντίνος Κουβόπουλος: Η οικονομική κρίση είναι μια πραγματικότητα και τα Ticket Restaurant αποτελούν ένα σύστημα  με αξία τόσο κοινωνική όσο και διατροφική. Επομένως, ιδιαίτερα τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, αυτού του είδους οι διατακτικές είναι εξαιρετικά πολύτιμες. Πρόκειται για μια win win κατάσταση μεταξύ εταιρειών και εργαζομένων αφού προσφέρουν οφέλη και για τις δύο πλευρές. Από την πλευρά των εταιρειών τα οφέλη εντοπίζονται στο ότι οι εργαζόμενοι με δεδομένη τη δυνατότητα να γευματίσουν κατά τη διάρκεια της εργασίας έχουν την ενέργεια που απαιτείται ώστε να γίνουν πιο αποδοτικοί και παραγωγικοί.

Το κουπόνι φαγητού προσαρμόζεται στις εξελίξεις του τρόπου εργασίας και στις μεταβολές των αστικοποιημένων ευρωπαϊκών χωρών, στο βαθμό που παρέχεται στους εργαζομένους σωστή διατροφή με ελάχιστο κόστος και ακίνδυνα. Οι οικονομικές επιβαρύνσεις από προβλήματα υγείας που συνδέονται με την εργασία καθιστούν απαραίτητη την εφαρμογή μιας πολιτικής πρόληψης, στην οποία συμμετέχει το κουπόνι φαγητού και για αυτό παρέχοντας διατροφή στο ανθρώπινο δυναμικό μειώνεται το ποσοστό απουσιών λόγω ασθενειών.

Στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται και το ότι οι εργοδότες απαλλάσσονται από το κόστος λειτουργίας ενός κυλικείου ενώ ειδικά για τις μικρές εταιρείες, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να λειτουργούν κυλικείο, ένα πρόγραμμα κουπονιών γεύματος μπορεί να δράσει αντισταθμιστικά. Τα κουπόνια φαγητού είναι ιδανικά για εταιρείες που βρίσκονται σε αστικά κέντρα, όπου τα ενοίκια είναι υψηλά, καθώς και για εταιρείες με μετακινούμενους εργαζόμενους ή υπαλλήλους που εργάζονται εξ αποστάσεως.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το 83% των Γάλλων εργαζομένων, θεωρούν τα κουπόνια φαγητού σημαντική κοινωνική προσφορά. Το παραπάνω ποσοστό είναι απολύτως αιτιολογημένο αν αναλογιστεί κάποιος ότι τα κουπόνια φαγητού έχουν πολλαπλά οφέλη για τους εργαζόμενους. Τα Ticket Restaurant δίνουν τη δυνατότητα στους εργαζομένους να επωφεληθούν του φαγητού στην εργασία όσο το δυνατόν καλύτερα και με ελάχιστο κόστος. Συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας διαβίωσης, χάρη στη βελτίωση των συνθηκών διατροφής, και κατά συνέπεια στη βελτίωση της υγείας τους.

Αλλά, κυρίως, τους επιτρέπουν να διαχειρίζονται καλύτερα την κοινωνική τους ζωή εντός και εκτός εργασίας και να επωφελούνται μιας νέας και κατάλληλης ελευθέριας επιλογής. Επιπλέον, το ανθρώπινο δυναμικό βιώνει ένα αίσθημα ασφάλειας και ικανοποίησης αφού νιώθει ότι η εταιρεία τους προσέχει. Ωστόσο, αξίζει να αναφερθούν και οι ευρύτερες κοινωνικές διαστάσεις καθώς τα κουπόνια φαγητού βοηθούν τις κυβερνήσεις στην είσπραξη του ΦΠΑ και στην αύξηση των φορολογικών εσόδων που προκύπτουν απ’ την αυξημένη δραστηριότητα στον τομέα των τροφίμων.

Τέλος, τα κουπόνια φαγητού μέσα από την ευρεία διάδοσή τους δίνουν ζωή σε αστικά κέντρα με εστιατόρια και καταστήματα. Ανάλογη έρευνα στη Γαλλία απέδειξε ότι οι διατακτικές φαγητού έχουν δημιουργήσει πάνω από 300.000 θέσεις εργασίας στο χώρο εστίασης και των προμηθευτών της, κατά την πάροδο των ετών.

HR Professional: Πολλοί κάνουν λόγο για την αξία της σωστής διατροφής στο χώρο εργασίας. Ποια είναι τα οφέλη για τις εταιρείες; Ποια είναι η θέση της Edenred;

Κωνσταντίνος Κουβόπουλος: Το κόστος της κακής διατροφής δίνει τόσο στις κυβερνήσεις, όσο και στους εργοδότες και εργαζόμενους τους λόγους για τους οποίους πρέπει να υιοθετήσουν ένα σωστό πρόγραμμα παροχής γεύματος στο χώρο εργασίας. Όταν ο πληθυσμός τρέφεται καλά, οι κυβερνήσεις βγαίνουν κερδισμένες, χάρη στις μειώσεις δαπανών στον τομέα της υγείας και στα φορολογικά έσοδα από την αυξημένη παραγωγικότητα εργασίας.

Οι εργοδότες πρέπει να κατανοήσουν ότι η κακή διατροφή συνδέεται, πέρα απ’ αυτές τις δαπάνες, και με τη συχνή απουσία, την ασθένεια, το χαμηλό ηθικό και τα υψηλότερα ποσοστά ατυχημάτων. Επιπλέον, η παχυσαρκία, η ανεπάρκεια θερμίδων και η έλλειψη σιδήρου, τα οποία έχουν αποδεδειγμένα συνδυαστεί με την κακή ή ελλιπή διατροφή, οδηγούν σε κόπωση και έλλειψη επιδεξιότητας.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι πρέπει να καταλάβουν ότι η υγεία τους και, κατά συνέπεια, η ασφάλεια στην εργασία εξαρτάται σε μέγιστο βαθμό από τη σωστή διατροφή. Έτσι λοιπόν,ο χώρος εργασίας, όπου οι εργαζόμενοι περνούν πάνω από το 35% της ημέρας τους, είναι ένας εύλογος χώρος για παρέμβαση στον τομέα της υγείας και μπορεί να αποτελέσει ένα μέσο για σωστή διατροφή.

Στην πραγματικότητα, η καλή διατροφή συνιστά το θεμέλιο της παραγωγικότητας στο χώρο εργασίας, της ασφάλειας και της εξασφάλισης των θέσεων εργασίας. Οι ημέρες ασθενείας, οι μακροχρόνιες απουσίες και η γενικότερη βαθμιαία αποδυνάμωση της παραγωγικότητας, για παράδειγμα λόγω ασθενειών του κυκλοφορικού ή παχυσαρκίας, έχουν επίπτωση στα αποτελέσματα μιας εταιρείας.


HR Professional: Με ποιο τρόπο, μέσω της τεχνολογίας, βρίσκεστε κοντά στους πελάτες σας;

Κωνσταντίνος Κουβόπουλος: Αυτή τη στιγμή οι χρήστες των υπηρεσιών μας ξεπερνούν τους 80.000, οπότε εμείς στην Edenred θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι ο καθένας θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να βρει το κατάστημα της προτίμησής του. Μέχρι πρόσφατα οι χρήστες είχαν στη διάθεσή τους έντυπες και διαδικτυακές εφαρμογές για το συμβεβλημένο δίκτυο.

Ωστόσο, ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής παρέχουμε και μία νέα εφαρμογή που έχει ενθουσιάσει ιδιαίτερα τους λάτρεις των smart phones. Η αρχή έγινε με τα τηλέφωνα iPhone! Πρόκειται για το «Ticket on the go» την εφαρμογή που βοηθά τους πελάτες μας να βρούνε οποιαδήποτε στιγμή τα συμβεβλημένα καταστήματα της προτίμησής τους και να χρησιμοποιήσουν τα voucher τους.

Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να συνδεθούν στο App Store και να εγκαταστήσουν την εφαρμογή. Στη συνέχεια ενεργοποιούν την εφαρμογή «Κοντά μου» και μπορούν να δουν τα συμβεβλημένα καταστήματα που βρίσκονται στην ακτίνα που έχουν ορίσει και πάντα με βάση την κατηγορία που έχουν επιλέξει.

Τα αποτελέσματα θα εμφανιστούν σε μορφή λίστας ή σε χάρτη, ανάλογα με το τι επιθυμεί ο κάθε χρήστης, βλέποντας με αυτόν τον τρόπο την απόσταση του εκάστοτε σημείου σε σχέση με τη θέση του.

Από την άλλη, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει από τις διαθέσιμες παραμέτρους, επιλέγοντας διαδοχικά Πόλη και Περιοχή, και αν θέλει, Κατηγορία. Επειδή ενδιαφέρει τόσο εμάς όσο και τα συμβεβλημένα καταστήματα η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, προτρέπουμε τους πελάτες μας να βαθμολογούν τα καταστήματα που επισκέπτονται.

Οι χρήστες του «Ticket on the go» μπορούν να ενημερώσουν τους φίλους και τους γνωστούς τους, μέσα από το «Invite a friend» και να δώσουν και σε αυτούς τη δυνατότητα να απολαύσουν τα προνόμια της νέας αυτής εφαρμογής! Καθώς η υποδοχή από το κοινό της συγκεκριμένης εφαρμογής υπήρξε εντυπωσιακή αποφασίσαμε να αναπτύξουμε και μια εφαρμογή για τους κατόχους smart phone που «τρέχουν» λειτουργικό σύστημα Android. Η συγκεκριμένη εφαρμογή θα είναι σύντομα on air.

HR Professional: Η Edenred έχει εδώ και χρόνια επιδείξει έναν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Ποιες είναι οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που έχετε αναπτύξει σε επίπεδο Ομίλου;

Κωνσταντίνος Κουβόπουλος: Μία από τις σημαντικότερες δράσεις CSR για το 2011 αποτελεί η παγκόσμια κινητοποίηση για την υποστήριξη θυμάτων σεισμού στην Ιαπωνία. Η μεγάλη φυσική καταστροφή που έπληξε την Ιαπωνία, μας ευαισθητοποίησε όλους.

Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να υποστηρίξουμε το Διεθνή Ερυθρό Σταυρό και να βοηθήσουμε στη δράση του. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ξεκινήσαμε τη διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων με σκοπό τη συγκέντρωση κεφαλαίων.

Επιπλέον, προσφέραμε χρήματα απευθείας στον Ερυθρό Σταυρό Ιαπωνίας. Σε αυτή τη σημαντική προσπάθεια συμμετείχε και η χώρα μας, με την συλλογή δωρεών, σε ατομικό αλλά και εταιρικό επίπεδο, με την αποστολή e-mail campaign στους πελάτες μας, όπου τους προσκαλούσαμε να συνεισφέρουν απευθείας στον Ερυθρό Σταυρό, με ανάρτηση internet banner στο site μας όπου επικοινωνούσαμε την καμπάνια υποστήριξης (με link στην αντίστοιχη σελίδα στο site του Ερυθρού Σταυρού) και τέλος, οργανώνοντας fundraising στο προσωπικό της εταιρείας, όπου το τελικό ποσό που συγκεντρώθηκε από τις προσωπικές δωρεές των συναδέλφων, διπλασιάστηκε από την εταιρεία και κατατέθηκε στον ειδικό λογαριασμό του Ερυθρού Σταυρού.

Ωστόσο, οι δράσεις μας δεν σταματούν εκεί. Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί για την Edenred προτεραιότητα. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να εντάξει την οικολογία στην καθημερινότητά της. Για τις διατακτικές που τυπώνει, η Edenred καινοτομεί για άλλη μια φορά, ενθαρρύνοντας τη χρήση ανακυκλωμένου εγγράφου ή εγγράφου που φέρνει τη δασική ετικέτα του Συμβουλίου διαχείρισης (FSC), η οποία πιστοποιεί την αειφόρο διαχείριση των δασών με εύλογο τρόπο.

O FSC είναι ένας ανεξάρτητος, μη κυβερνητικός – κερδοσκοπικός οργανισμός που δημιουργήθηκε για να προωθεί την υπεύθυνη διαχείριση των δασών σε όλο τον κόσμο.

Οι ανησυχίες που δημιούργησε η αποψίλωση των δασών οδήγησε την ίδρυσή του το 1993. Το FSC είναι ένα πρωτοποριακό φόρουμ όπου συγκεντρώνει την παγκόσμια συναίνεση για τη διαχείριση των δασών, προσφέροντας υπεύθυνες και δημοκρατικές διαδικασίες.

Μέσα από το φόρουμ αυτό ενώνονται  φωνές από όλο τον κόσμο έτσι ώστε να συγκεντρώσουν τα κατάλληλα εργαλεία και πόρους και στη συνέχεια να επιτευχθεί μόνιμη και θετική αλλαγή στο περιβάλλον. Ως μία οργάνωση με πολλούς συμμετέχοντες, το FSC εφαρμόζει την οδηγία της ιδιότητας μέλους, για να αναπτύξει τη δασική διαχείριση και την αλυσίδα των προτύπων επιτήρησης, τη διασφάλιση των εμπορικών σημάτων και να παρέχει υπηρεσίες πιστοποίησης σε ένα παγκόσμιο δίκτυο με επιχειρήσεις, οργανώσεις και κοινότητες.

Η πιστοποίηση FSC παρέχει μία αξιόπιστη σύνδεση μεταξύ υπεύθυνης παραγωγής και κατανάλωσης δασικών προϊόντων, δίνοντας την ευκαιρία τόσο στους καταναλωτές, όσο και στις επιχειρήσεις να κάνουν τις αγορές εκείνες που θα βλάψουν λιγότερο τους ανθρώπους και το περιβάλλον. Ο FSC εκπροσωπείται σε εθνικό επίπεδο σε περισσότερες από 50 χώρες στον κόσμο.

Και φυσικά η Edenred, εδώ και χρόνια, στηρίζει τη σπουδαία προσπάθεια της ανεξάρτητης, ιατρικής οργάνωσης Γιατροί χωρίς Σύνορα, που σκοπό έχει την παροχή ιατρικής βοήθειας οπουδήποτε υπάρχει ανάγκη χωρίς φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές ή άλλες διακρίσεις.

Πιο συγκεκριμένα, στο site της Edenred έχει αναρτηθεί ένα banner για επείγουσα έκκληση στη Σομαλία, την Κένυα και την Αιθιοπία που έχουν πληγεί από τις συγκρούσεις και την ξηρασία. Επιπλέον, η Edenred έχει επικοινωνήσει τη συγκεκριμένη έκκληση σε όλους τους πελάτες της.