Σημαντικές τοποθετήσεις της Chief Human Resources Officer του Ομίλου στο 24ο HR Symposium της KPMG

Στις προκλήσεις της πανδημίας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου ΟΤΕ και τις μελλοντικές προκλήσεις του HR, αναφέρθηκε η Chief Human Resources Officer Ομίλου ΟΤΕ, Έλενα Παπαδοπούλου, κατά τη διάρκεια του 24ου HR Symposium της KPMG, μέσα από τη συμμετοχή της στο πάνελ με τίτλο «Ο τρόπος που θα εργαζόμαστε: Πώς το HR προετοιμάζει την “επόμενη μέρα” ή το αύριο είναι ήδη εδώ;». Όπως ανέφερε η επικεφαλής Ανθρωπίνου Δυναμικού του Ομίλου ΟΤΕ, τον Μάρτιο του 2020, μέσα σε μια νύχτα, ο Όμιλος εφάρμοσε επιτυχώς το μοντέλο της τηλεργασίας για 13.000 εργαζόμενους, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 80% του συνόλου των εργαζομένων του, ενώ την ίδια στιγμή έδωσε άμεσα λύσεις και για τους περίπου 3.000 ανθρώπους της που εργάζονταν στην πρώτη γραμμή. «Βάλαμε προτεραιότητά μας την ασφάλειά των ανθρώπων μας. Πήραμε αυστηρά μέτρα προστασίας και προφύλαξης, προμηθευτήκαμε υγειονομικό εξοπλισμό και δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση και την εκπαίδευσή τους. Για εμάς, οι άνθρωποί μας αποτέλεσαν τους καθημερινούς ήρωες της πανδημίας. Ως εταιρεία, αναγνωρίσαμε έμπρακτα την συνεισφορά τους στη δύσκολη αυτή περίοδο, τόσο για την ίδια την εταιρεία, όσο και για την κοινωνία».

«Η τηλεργασία δεν είναι φαινόμενο της πανδημίας»

Σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου ΟΤΕ, η Ελ. Παπαδοπούλου τόνισε: «Στον Όμιλο ΟΤΕ είχαμε ξεκινήσει εδώ και χρόνια τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό και η πανδημία μας βρήκε έτοιμους. Χάρη στην προετοιμασία μας, μπορέσαμε να προσαρμόσουμε άμεσα τον τρόπο λειτουργίας μας και τελικά, ενώ είχαμε μεγάλη φυσική απόσταση, νιώσαμε πιο κοντά από ποτέ». Σε ερώτηση σχετικά με την τηλεργασία, η Ελ. Παπαδοπούλου ανέφερε πως δεν αποτελεί φαινόμενο της πανδημίας, αλλά ένα μοντέλο εργασίας που ήρθε για να μείνει. Θα λειτουργεί ως κομμάτι ενός υβριδικού σχήματος που θα συνδυάζει απομακρυσμένη και δια ζώσης εργασία. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι υπάρχει άμεση ανάγκη ρύθμισης της τηλεργασίας, η οποία θα προβλέπει την ευελιξία, τόσο στον εργαζόμενο, όσο και στον εργοδότη, σε αυτό το νέο περιβάλλον εργασίας.

«Μονόδρομος η διαρκής εκπαίδευση και η διατήρηση της εμπιστοσύνης»

Μιλώντας για την «επόμενη μέρα», η επικεφαλής Ανθρωπίνου Δυναμικού του Ομίλου ΟΤΕ επεσήμανε ότι: «το disruption της πανδημίας, μας έφερε γρήγορα μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση από όλες: την αιφνίδια ριζική αλλαγή, που ενισχύεται από την νέα ψηφιακή εποχή και επηρεάζει όλες τις επιχειρήσεις και όλους τους κλάδους. Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο οι εταιρείες θα πρέπει να αλλάζουν και να αξιοποιούν τις νέες ευκαιρίες που εμφανίζονται. Η αλλαγή γίνεται πλέον ανάγκη για επιβίωση και αποτελεί τη νέα πραγματικότητα». Και συμπλήρωσε: «Ως άνθρωποι του HR, θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη βαρύτητα στη συνεχή εκπαίδευση των εργαζομένων και στη διατήρηση του υψηλού επιπέδου εμπιστοσύνης που αναπτύξαμε μαζί τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας. Θα πρέπει να είμαστε δίπλα τους, υποστηρίζοντάς τους, στο disruption που φέρνει η τεχνολογία. Εμείς θα είμαστε οδηγοί στις αλλαγές που έρχονται».