Στο ερώτημα «γιατί να επενδύσω στο προσωπικό brand των εργαζομένων;» η απάντηση είναι πολύ απλή: «Επειδή ωφελεί και την επιχείρηση. Μεταμορφώνει το σπουδαιότερο asset της σε branded asset!».
Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κάποιος για την αξία του branding. Χρειάζεται, ωστόσο, να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής. Μετά το προϊόντικό, το corporate και το employer branding, έχει σειρά το προσωπικό, δηλαδή η διαμόρφωση brand για κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά. Και είναι προς όφελος των επιχειρήσεων να επενδύσουν σε αυτό για πολλούς λόγους. Ας δούμε έξι από αυτούς:
1. Ενίσχυση του employer brand: Oι εργαζόμενοι είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές μίας επιχείρησης στον χώρο εργασίας. Πολλοί αποδέχονται προτάσεις συνεργασίας από επιχειρήσεις ή θέλουν να εργαστούν σε αυτές επειδή γνωρίζουν κάποιον που ήδη εργάζεται εκεί και έχουν θετική εικόνα γι’ αυτόν. Όσο θετικότερη η εικόνα για τον «εργαζόμενο-influencer», τόσο θετικότερη η εικόνα και για την επιχείρηση.
2. Ενίσχυση του corporate brand: Σε άρθρο του Forbes με τίτλο «Why Now Is The Time To Invest In Your Employees’ Personal Brands», αναφέρεται ότι τα προωθητικά μηνύματα έχουν 561% περισσότερες πιθανότητες να φτάσουν στους πελάτες όταν προέρχοvται από κάποιον εργαζόμενο παρά από την επιχείρηση. Φανταστείτε, λοιπόν, τι θα συμβεί εάν είναι ισχυρό και το προσωπικό brand.
3. Κατανόηση σε βάθος: Ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να μάθεις πραγματικά κάτι, είναι να έχεις υψηλή ανάμειξη με αυτό, δηλαδή να σε ενδιαφέρει προσωπικά. Όταν η εκπαίδευση αφορά στο προσωπικό brand, η θεωρητική γνώση εμπλουτίζεται με εμπειρικές προσλαμβάνουσες και η κατανόηση είναι βαθύτερη. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι θα μπορούν να καταλάβουν και να υπηρετήσουν αποτελεσματικότερα το brand της εταιρείας στον τομέα δραστηριότητάς τους.
4. Καλλιέργεια συνεργειών: Οι εργαζόμενοι -αργά ή γρήγορα- θα ασχοληθούν με το προσωπικό τους brand, είναι αίτημα της εποχής. Αν η επιχείρηση αναλάβει τον συντονισμό αυτής της διαδικασίας, τότε έχει τη δυνατότητα να τοποθετήσει την καλλιέργεια του προσωπικού brand στο πλαίσιο του εταιρικού ώστε να δημιουργηθούν με αυτό συνέργειες και όχι αντιφάσεις.
5. Βελτίωση της αποδοτικότητας: Ένα εταιρικό brand έχει από μόνο του ξεχωριστή, λογιστική αξία, συνιστά διακριτό περιουσιακό στοιχείο που καθιστά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πιο ανταγωνιστικά και δικαιολογεί υψηλότερη προτίμηση και τιμή. Το ίδιο συμβαίνει και με το προσωπικό brand. Είναι περιουσιακό στοιχείο για τον εργαζόμενο που θα τον βοηθήσει να κάνει αποτελεσματικότερα τη δουλειά του, όποια κι αν είναι αυτή.
6. Βελτίωση της εργασιακής ικανοποίησης: Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη του personal branding είναι η αύξηση της ικανοποίησης των εργαζομένων. Έχει ως βάση -όπως και στα εταιρικό/εργοδοτικό- τις αξίες, το όραμα, την προσωπικότητα και τις θεμελιώδεις ικανότητες, προάγει την αυθεντικότητα και τοποθετεί κάθε εργαζόμενο στη θέση στην οποία μπορεί να δώσει μεγαλύτερη αξία στους άλλους. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι υψηλότερες αμοιβές, περισσότερες ευκαιρίες και μεγαλύτερη ικανοποίηση. Και φυσικά, αφοσιωμένους εργαζόμενους αφού η ικανοποίηση σχετίζεται θετικά με την πρόθεση παραμονής σε έναν εργοδότη.
Branding δεν ειναι η παρουσία στα social media
Ένα τελευταίο σημείο προσοχής. Brand-ing δεν είναι να αποκτήσουν όλοι οι εργαζόμενοι λογαριασμούς στα social media και να «υποχρεωθούν» να τα χρησιμοποιήσουν για επαγγελματικούς λόγους. Μεμονωμένα και επιφανειακά, έχει περισσότερες πιθανότητες να κάνει κακό και στους ίδιους και στις επιχειρήσεις.
SHORT BIO
Η Μαρίνα Ψιλούτσικου σπούδασε μάρκετινγκ και επικοινωνία, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις επιστήμες των αποφάσεων και έχει διδακτορικό στη στρατηγική των επιχειρήσεων από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου διδάσκει στρατηγική, μάρκετινγκ και ερευνητική μεθοδολογία. Είναι επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος Personal Branding στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μεμονωμένους επαγγελματίες αλλά υπάρχει η δυνατότητα εξατομίκευσης για επιχειρήσεις και οργανισμούς. Το 2022 δημιούργησε ένα κανάλι microlearning για θέματα προσωπικού μάρκετινγκ και διαχείρισης καριέρας.