Νέες περικοπές στο κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων φέρνει η παρατεταμένη μείωση της κατανάλωσης και η δυσπραγία στην αγορά.

Όπως ανέφεραν υψηλόβαθμα στελέχη εγχώριων και ξένων επιχειρήσεων στη διάρκεια του συνεδρίου «Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Τεχνολογίας» που πραγματοποιήθηκε από τις 18 έως τις 20 Μαΐου στην Αθήνα, η δραματική υποχώρηση των πωλήσεων και η ανασφάλεια για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, αναγκάζει όλες τις εταιρείες να «ξανακοιτάξουν» τα κόστη λειτουργίας και να εξετάσουν νέους τρόπους για να περιορίσουν τις δαπάνες, προκειμένου να θωρακίσουν τη λειτουργία τους και να διασφαλίσουν τη βιώσιμότητά τους.

Ο οικονομικός διευθυντής της Diageo Hellas με αρμοδιότητα όλες τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, Βασίλης Ανδρικόπουλος στην ομιλία του ανέφερε ότι το ρευστό οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον και κυρίως οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά καθιστούν μονόδρομο τη μείωση του λειτουργικού κόστους.

Προτεραιότητα, ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Ανδρικόπουλος, είναι να μη θιγούν θέσεις εργασίας και να διατηρηθούν όλοι οι εργαζόμενοι στα πόστα τους. Σε ανάλογο μήκος κινήθηκε η διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού & Εταιρικής Επικοινωνίας της Ελαΐς – Unilever, Κωνσταντίνα Τρίμπου, η οποία τόνισε πως γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να μειωθούν τα έξοδα, με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.

«Εξοικονομούμε περίπου 1 εκατ. ευρώ το χρόνο, ποσό που αρκεί για να διασφαλίσει 30 θέσεις εργασίας» αποκάλυψε και πρόσθεσε πως συνεχίζουν να κοιτούν σε ποιους τομείς υπάρχουν περιθώρια για μεγαλύτερες μειώσεις. Ο διευθυντής της ομάδας πελατών της Procter & Gable Hellas, Νίκος Γραμματικός από την πλευρά του ανέφερε ότι είναι μονόδρομος η περιστολή των εξόδων λειτουργίας, ξεκαθάρισε ωστόσο ότι δεν πρέπει να γίνονται «τυφλές» περικοπές, αλλά στοχευμένες.

«Πρέπει να υπάρχει κίνητρο για τον εργαζόμενο ακόμη και τώρα, σε αυτές τις δύσκολες εποχές», σημείωσε και τόνισε ότι η εταιρεία του έδωσε αυξήσεις σε στελέχη που ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους. Την ίδια ώρα, έντονος είναι ο προβληματισμός για τις αλλαγές που φέρνει η οικονομική κρίση στις αγοραστικές συνήθειες καθώς η επόμενη ημέρα προβλέπεται να είναι εντελώς διαφορετική. Ειδικά, για τις βιομηχανίες παραγωγής επώνυμων προϊόντων οι προκλήσεις θα είναι τεράστιες.

Και αυτό γιατί πέρα από την πίεση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες γιγαντώνονται και αυξάνουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα διστακτικό και εξαιρετικά επιφυλακτικό καταναλωτή, ο οποίος επιλέγει ολοένα και περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.