Ζούμε σε μια εποχή με υψηλή επικοινωνιακή ταχύτητα, οι αποστάσεις μικραίνουν και οι συγκρίσεις γίνονται πιο ορατές, πιο εφικτές.

Χιλιάδες επιχειρήσεις, μικρές, μεσαίες, μεγάλες, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη δραστηριοποιούνται καθημερινά, παράγουν αγαθά, προσφέρουν υπηρεσίες, προσθέτουν αξία στις ανθρώπινες κοινωνίες.

Είναι όλες οι επιχειρήσεις ίδιες;
Η απάντηση έρχεται αβίαστα, «σίγουρα όχι…».Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει κάποιες επιχειρήσεις και τις διακρίνει σε εξαιρετικές σε σχέση με τις υπόλοιπες;
Μπορούμε να απαντήσουμε στην ερώτηση αυτή δίνοντας ποικίλες απαντήσεις. Όλες οι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν κοινά χαρακτηριστικά στο γενετικό τους κώδικα, προσελκύουν στους κόλπους τους, διατηρούν και αναπτύσσουν τους καλύτερους εργαζόμενους, που με την σειρά τους διαχειρίζονται εξαιρετικά προϊόντα – υλικά και άυλα – στο πλαίσιο μιας αποτελεσματικής εταιρικής κουλτούρας.

Η διατηρήσιμη, σε βάθος χρόνου, αποτελεσματικότητα είναι σημαντική για την επιβίωση και την ανάπτυξη μιας εταιρείας. Οι επιτυχημένες εταιρείες διακρίνονται για την ικανότητά τους να παράγουν έργο γρήγορα, αποδοτικά και αδιάλειπτα, για τις επιδόσεις τους τόσο στα «μικρά» όσο και στα «μεγάλα», όσες φορές χρειαστεί και όπου χρειαστεί.

Αυτή η άριστη εκτελεστική δεινότητα είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για να επιτευχθούν υψηλής ποιότητας αποτελέσματα. Στις επιχειρήσεις τα μετρήσιμα αποτελέσματα αποτελούν θεμελιώδη προαπαιτούμενα κάθε σχεδιασμένης δράσης τους. Καταρχάς εστιάζουν σε στόχους, καταμετρούν και αξιολογούν σωστά, ανταμείβουν και επιβραβεύουν την αποτελεσματικότητα.

Οι εταιρείες που θέλουν να πετυχαίνουν, δεσμεύονται συνειδητά να επιλέγουν, να αναπτύσσουν και να διατηρούν ως εργαζόμενους τα καλύτερα, τα πιο εξαιρετικά ταλέντα, διευρύνοντας σημαντικά τη δεξαμενή επιλογής των εργαζομένων τους με γνώμονα το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Οι εταιρείες που πετυχαίνουν, έχουν καλλιεργήσει την ικανότητα, λειτουργώντας αξιοκρατικά, να αναπτύσσουν και να διατηρούν, να παράγουν ηγέτες σε όλα τα επίπεδα της δομής τους, χτίζοντας δεξιότητες και συμπεριφορές, προσανατολισμένες σε μία συνεχή βελτίωση και ανανέωση της παραγωγικής δυναμικότητας του οργανισμού.

Με τον τρόπο αυτό και σε συνδυασμό με δοκιμασμένα συστήματα και διαδικασίες διασφαλίζουν ότι μπορούν να υποστηριχθούν τόσο οι παρούσες όσο και οι μελλοντικές επιχειρηματικές ανάγκες, οι στρατηγικές και τακτικές προτεραιότητες, το όραμα και η αποστολή τους. Το μίγμα των εργαζομένων που επιλέγει η κάθε επιχείρηση – και επιλέγει την κάθε επιχείρηση – μπορούμε να ισχυριστούμε ότι αποτελεί μια βέλτιστη επιλογή, όταν αντικατοπτρίζει την ποικιλία που υπάρχει στις διαφορετικές κουλτούρες, αντιλήψεις και απόψεις των πελατών και των καταναλωτών στους οποίους απευθύνεται με τα προϊόντα της.


Κινητ(ρ)οποίηση του ανθρώπινου δυναμικού
Μια εταιρεία για να πετύχει στους στόχους της επιδιώκει να καλλιεργεί στους εργαζομένους κίνητρα, το αίσθημα της ιδιοκτησίας, του προσωπικού οφέλους. Οι εργαζόμενοι υποκινούνται, αποκτούν πραγματική δύναμη και μέσα από την ενδυνάμωσή τους καλλιεργούνται χαρακτηριστικά και συμπεριφορές νικητή, καλλιεργείται η αφοσίωση και η δέσμευση με τον οργανισμό.

Η κουλτούρα αποτελεί ένα επιπρόσθετο ισχυρό πλεονέκτημα, μία κοινή ταυτότητα που ενώνει τα άτομα, παροτρύνει σε δοκιμασμένα αποτελεσματικές συμπεριφορές, δίνει έμφαση και τονίζει τη δέσμευση σε αξίες, τη στήριξη σε αρχές που υποστηρίζουν τις πράξεις των εργαζομένων κάθε στιγμή, κάθε μέρα, στο παρόν και στο μέλλον. Οι εταιρείες που κάνουν τη διαφορά, αποδεδειγμένα, καλλιεργούν μία κουλτούρα που να τους προσφέρει το πλεονέκτημα της διαχρονικά υψηλής αποτελεσματικότητας.

Από την άλλη πλευρά, η επιτυχία δεν έχει να κάνει μόνο με τη μορφή, το αντικείμενο και το μέγεθος της επιχείρησης. Αν υπάρχει κάποιο «κρυμμένο μυστικό», αυτό δεν είναι άλλο από τη διαρκή αναζήτηση για επιχειρηματικές επιλογές που θα προσφέρουν ικανοποίηση, πέρα από κάθε προσδοκία, στους πελάτες και τους καταναλωτές. Η επένδυση δεν περιορίζεται αποκλειστικά στους ανθρώπους. Oι εταιρείες που διακρίνονται έχουν τη δυνατότητα να καινοτομούν, να προσφέρουν καλά προϊόντα που βελτιώνουν τη ζωή των πελατών/καταναλωτών τους, προϊόντα που διατίθενται σε μία σωστά δικαιολογημένη τιμή.

Κάθε φορά που αυτό συμβαίνει επιβραβεύονται με κέρδη και ανάπτυξη. Τα κέρδη με τη σειρά τους στηρίζουν τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες, τους επενδυτές και τις κοινότητες που φιλοξενούν τις δραστηριότητές τους. Η κερδοφορία επιτρέπει σε κάθε οργανισμό να σχεδιάζει και να υλοποιεί νέες επενδύσεις, να εξελίσσεται. Δημιουργείται με αυτό τον τρόπο ένας αέναος κύκλος ανάπτυξης και ευημερίας.

Ο ρόλος των εργαζομένων είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αφού με την επιχειρηματική οξυδέρκεια και την υπευθυνότητά τους, διασφαλίζουν ότι αυτός ο συνεχής κύκλος παραγωγικότητας διατηρεί αμείωτη την ανοδική δυναμική του. Αν αυτό δεν συμβεί, ο κύκλος μπορεί να αντιστραφεί με συνέπεια λιγότερους καταναλωτές, πελάτες, λιγότερη αλληλεπίδραση με την αγορά, την κοινωνία, λιγότερα κέρδη και συνεπώς λιγότερη ανταγωνιστικότητα, ελευθερία και επιλογές για τους οργανισμούς.

Πελατοκεντρική προσέγγιση

Οι επιτυχημένες εταιρείες έχουν τα αισθητήριά τους στραμμένα στους καταναλωτές και τους πελάτες τους, σε όλους τους πιθανούς καταναλωτές και σε όλους τους πιθανούς πελάτες τους, με μία παγκόσμια οπτική. Περισσότερο από ποτέ οι σημερινοί καταναλωτές ξοδεύουν τα χρήματά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνουν τη δική τους διαφορά, να προβάλουν με τον τρόπο τους αυτό που πιστεύουν. Επιθυμούν να εντοπίζουν τις δικές τους αξίες και ευαισθησίες να αντανακλώνται στις επιχειρήσεις και τα προϊόντα που επιλέγουν, προσπαθούν να κάνουν τη δική τους δήλωση για τους προβληματισμούς και τα πιστεύω τους. Θέλουν να βλέπουν τις κοινωνικές ομάδες να βελτιώνονται και τον κόσμο να ενδυναμώνεται από τις αγοραστικές επιλογές τους.

Οι εταιρείες αντιλαμβάνονται ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να υποστηρίζουν συνειδητά τις επιχειρήσεις που προβληματίζονται, νοιάζονται και επιλέγουν να λειτουργούν υπεύθυνα, όχι μόνο για την κοινωνία που υπηρετούν, αλλά και για τον πλανήτη που μοιραζόμαστε και πρέπει να διαφυλάξουμε για τις επερχόμενες γενεές. Η κοινωνική και περιβαλλοντική συνείδηση και υπευθυνότητα δεν μπορεί να είναι ευσεβείς πόθοι για τις επιχειρήσεις αλλά αποτελούν ανάγκες που γίνονται ολοένα και περισσότερο επιτακτικές παράμετροι της ταυτότητάς τους ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν και να επιβιώσουν στο σημερινό μεταβαλλόμενο περιβάλλον και τρόπο ζωής.

Επιπρόσθετα, σε αυτή την τάση οι καλύτεροι εργαζόμενοι – όχι μόνο γιατί είναι και αυτοί καταναλωτές – θέλουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε εταιρείες που αντιπροσωπεύουν τις ανησυχίες τους, σε εταιρείες που μπορούν να πιστεύουν. Σήμερα, το 80% των πτυχιούχων σε MBA αναζητούν – χωρίς να συμβιβάζονται – έναν εργοδότη με αποδεδειγμένες επιδόσεις σε κοινωνική υπευθυνότητα.

Οι κοινωνικές ομάδες έχουν αποδείξει έμπρακτα ότι μπορούν να επιβάλουν περιορισμούς σε εταιρείες που δεν λειτουργούν σαν υπεύθυνοι πολίτες, ενώ και οι επενδυτές – μέτοχοι όλο και περισσότερο ενημερώνονται για τις εταιρείες που λειτουργούν υπεύθυνα, επιλέγοντάς τις – με ένα συνδυασμό κοινωνικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών κριτηρίων – έναντι αυτών που δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Η δύναμη της επικοινωνίας μπορεί να μεταβάλει τις ισορροπίες και να προσφέρει συγκριτικό πλεονέκτημα ή το αντίθετο σε οποιοδήποτε οργανισμό.


Νέα πραγματικότητα
Αυτή η νέα πραγματικότητα μπορεί να προσφέρει ασύγκριτα οφέλη στις επιχειρήσεις που δεν βλέπουν πίσω από την αλλαγή που συντελείται το «κόστος», αλλά, αντίθετα, επενδύουν για να ανταποκριθούν στο νέο περιβάλλον, για να ανταποκριθούν στις τάσεις και να δείξουν έμπρακτα στους καταναλωτές, τους πελάτες και τους επενδυτές ότι έχουν κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς.

Οι εξαιρετικές εταιρείες θέλουν να γίνονται συνεχώς καλύτερες, και αυτό επιτυγχάνεται επενδύοντας στους καλύτερους και ικανότερους εργαζομένους, προσφέροντάς τους ένα ιδανικό περιβάλλον που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες των ανθρώπων, προβάλλει τις αξίες τους και τους επιτρέπει να αναπτύσσονται και να ευημερούν με σεβασμό στη μοναδικότητά τους.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, με σεβασμό στη διαφορετικότητα κάθε εργαζομένου, ο καθένας μπορεί να είναι ο εαυτός του, να ξεδιπλώσει όλες τις πτυχές του ταλέντου του, να συνεισφέρει στην επιτυχία, διανύοντας το «επιπλέον μίλι» που κάνει τη διαφορά!

Επαγγελματική εμπειρία
09/2008 – Σήμερα, HR Director στην Μύθος Ζυθοποιία, Μέλος του Carlsberg Group. Υπεύθυνος για την ηγεσία και υλοποίηση των λειτουργιών Ανθρωπίνου Δυναμικού, την παροχή υπηρεσιών HR σε όλα τα επιμέρους τμήματα του οργανισμού.

04/2004 – 08/2008 HR Sales Manager στην Tasty Foods, Μέλος του PepsiCo Intl. Group. HR Manager, υπεύθυνος HR Generalist για το τμήμα Πωλήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο. Mε ενεργή συμμετοχή -on a project basis- σαν HR Manager στην επέκταση της εταιρείας μέσω εξαγορών στα Βαλκάνια, σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Οργάνωση, Εκπαίδευση και Λειτουργία του τμήματος πωλήσεων στην Star Foods Romania και την Αποτίμηση, Οργάνωση και Λειτουργία της Star Foods Bulgaria.

06/1999 – 03/2004 Regional/Field Sales Manager στην Τροφεκλέκτ – Masterfoods (Mars Inc.). Sales Manager, υπεύθυνος για την ανάπτυξη των πωλήσεων στα κανάλια Non Grocery και Impulse, πανελλαδικά, καθώς και για όλα τα κανάλια πωλήσεων στην γεωγραφική ενότητα Νότιο-Δυτικής Ελλάδας και Νήσων.

06/1996 – 05/1999 Sales Operations & Customer Service Manager στην Τροφεκλέκτ – Masterfoods (Mars Inc.).Sales Operations & Customer Service Manager, υπεύθυνος για Sales Operations, Customer Service, Trade Marketing.

Σπουδές: Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ), Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης.

Συνεχής εκπαίδευση σε θέματα Management, Ηγεσίας, Sales Capability και Ανθρώπινου Δυναμικού.

Συμμετοχή σε επαγγελματικούς φορείς: Οικονομικό Επιμελητήριο, ΕΕΔΕ, ΙΜΑΔ, ΣΣΔΠ.