Φέτος, ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά για τη Linkage και για το GILD. Στο διάστημα 9 - 14 Οκτωβρίου 2011, στο Palm Desert της California, πραγματοποιήθηκε το 15ο κατά σειρά συνέδριο του GILD με τη συμμετοχή περισσότερων από 600 συνέδρους από διάφορες χώρες του κόσμου!

Παρόντες και φέτος (για 4η συνεχόμενη χρονιά) οι Δημήτρης Παπανικητόπουλος και Αρτέμης Μυρόπουλος, που εκπροσώπησαν τη Linkage Ελλάδος, έχοντας παράλληλα και ρόλο Facilitator στις Ομάδες Εργασίας που σχηματίζουν οι συμμετέχοντες.

Και φέτος, πάνω από 15 ομιλητές, όλοι τους Thought Leaders της εποχής, μοιράστηκαν γνώσεις, εμπειρία, νέες ιδέες και αφουγκράστηκαν τις ανάγκες των συμμετεχόντων, σε ένα συνέδριο «εμπειρία ζωής»!

Η ταυτότητα του GILD
Έχει ψηφιστεί από Αμερικάνικα περιοδικά του χώρου ως το κορυφαίο συνέδριο Leadership, το οποίο παρέχει την ευκαιρία για ουσιαστική Ανάπτυξη Δεξιοτήτων. Συνδυάζει τη βαθιά εμπειρία μάθησης (Immersion Learning) με τον ακαδημαϊκό παλμό των πανεπιστημιακών προγραμμάτων ανάπτυξης στελεχών και την κλίμακα ενός παγκόσμιου συνεδρίου για να επιταχύνει τη μετάβαση σε μορφές ηγεσίας που αποδεδειγμένα βοηθούν τους ηγέτες να φέρνουν αποτελέσματα.

Ο Warren Bennis – κορυφαία προσωπικότητα στο χώρο του Leadership – αποτελεί μαζί με τον Phil Harkins (CEO & Ιδρυτή της Linkage), την «ψυχή» του Προγράμματος. Ανήκει και ο ίδιος στην Ομάδα των Facilitators, μαζί με προσωπικότητες της πολιτικής, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς και Thought Leaders που σε διάρκεια 5 ημερών συνεχόμενων παρουσιάσεων, ομάδων εργασίας και ανταλλαγής απόψεων δημιουργούν μία μοναδική εμπειρία ζωής για τους συμμετέχοντες και τις εταιρείες που εκπροσωπούν.

Στο 15ο GILD συμμετείχαν – μεταξύ άλλων – οι: Marshall Goldsmith, Patrick Lencioni, Ken Blanchard, Gary Hamel, Nando Parrado και Bill George.

Patrick Lencioni: Υπερνικώντας τις Δυσλειτουργίες της Ομάδας
Ο P. Lencioni, εστίασε στις δυσλειτουργίες που μπορεί να αντιμετωπίζει μια ομάδα και ανέπτυξε τρόπους αντιμετώπισής τους. Σύμφωνα με τον P. Lencioni, πέντε είναι οι βασικές δυσλειτουργίες που ενδέχεται να αντιμετωπίζει μία ομάδα: Έλλειψη Εμπιστοσύνης, Φόβος για Αντιπαράθεση, Έλλειψη Δέσμευσης, Αποφυγή Ανάληψης της Ευθύνης και Αδυναμία Εστίασης στα Αποτελέσματα.

Αυτό που πρέπει να κάνει κάθε Ηγέτης, είναι να αξιολογεί τακτά την Ομάδα του, προκειμένου να διαπιστώσει εάν υφίσταται κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα. Αρκεί να θέτει συχνά ερωτήματα όπως: Τα μέλη της ομάδας εκφράζουν ανοικτά τις απόψεις τους; Παίρνουν γρήγορα τις αποφάσεις που απαιτούνται; Συζητούν μεταξύ τους με ειλικρίνεια για τις αδυναμίες που μπορεί να τους διακατέχουν; Θυσιάζουν τα προσωπικά τους συμφέροντα για το καλό της ομάδας; Οι συναντήσεις της ομάδας είναι αποτελεσματικές και ουσιαστικές;

Εάν η απάντηση είναι αρνητική, τότε η Ομάδα δεν λειτουργεί αποτελεσματικά. Προκειμένου να υπερκεράσουμε τις όποιες δυσλειτουργίες είναι σίγουρο ότι απαιτείται κουράγιο και πειθαρχεία.

Marshall Goldsmith: Η Ταυτότητα της Ηγεσίας
Με αφορμή το τελευταίο του best-seller με τίτλο «The Positive Actions Leaders Must Take to Start Winning Again», ο M. Goldsmith αναφέρθηκε στην ταυτότητα του κάθε ηγέτη. Τόνισε πως η ταυτότητα του καθενός ως Ηγέτη, προσδιορίζεται κατά μεγάλο ποσοστό από το παρελθόν.

Πράξεις, επιλογές και κατευθύνσεις που έκανε ο καθένας. Συνεπώς, για να αναπτύξουμε τις ηγετικές μας δεξιότητες, οφείλουμε να εξετάσουμε όχι το τι πιστεύουμε ότι είμαστε ως άνθρωποι, αλλά το τι άνθρωποι θέλουμε να γίνουμε.

Προς σε αυτή την κατεύθυνση, ο M. Goldsmith έδωσε μερικές συμβουλές:

  • Μην προσπαθείτε να αποδείξετε πόσο έξυπνοι είστε!
  • Μετρήστε το «Mojo» σας (αυτή τη θετική ενέργεια που πηγάζει από μέσα μας και αντανακλάται προς τα έξω)!
  • Αποκαταστήστε την πληγωμένη φήμη σας!
  • Ξεπεράστε την τάση του να παραμένετε αδρανείς!

Nando Parrado: Κρατώντας την Ελπίδα Ζωντανή!
Ο N. Parrado, μοιράστηκε την εμπειρία επιβίωσης του 1972, όταν το αεροπλάνο στο οποίο επέβαινε με συμπαίκτες του στην ομάδα rugby της Ουρουγουάης και με συγγενικά του πρόσωπα, συνετρίβη στην οροσειρά των Άνδεων.

Για 72 ημέρες ξεπέρασαν τα όριά τους, και η ιστορία τους έγινε παράδειγμα ελπίδας και θέλησης για ζωή. Ακόμα κι όταν άκουσαν από ένα αυτοσχέδιο ραδιόφωνο ότι οι έρευνες διάσωσης είχαν σταματήσει, δεν έχασαν το κουράγιο και την αποφασιστικότητά τους.

Ο N. Parrado οδήγησε τους συμπαίκτες και φίλους του στη σωτηρία και από τότε ο τρόπος που καθένας από αυτούς αντιμετώπιζε τη ζωή άλλαξε ριζικά.
Έτσι, ο ίδιος δεν παύει να μεταφέρει μηνύματα και διδάγματα περί επιβίωσης, ομαδικότητας και ηγεσίας.

Όπως τονίζει, μέσω της ομαδικότητας, γεννήθηκαν οι ηγετικές μορφές. Ήταν οι ενέργειες, οι αποφάσεις και τα μηνύματα του καθενός που προσδιόρισαν τους ηγέτες, και όχι μια ανάθεση ενός ηγετικού ρόλου.

Ο N. Parrado, πιστεύει πως δεν υπάρχει η έννοια του «αδύνατου». Το μόνο που δεν μπορεί κανείς να αλλάξει ή να νικήσει είναι ο θάνατος. Σε ό,τι κι αν προκύπτει, πάντα υπάρχουν επιλογές, πάντα υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξουμε πορεία δράσης, πάντα μπορούμε να δούμε τα πράγματα διαφορετικά και να προσαρμοστούμε αποτελεσματικά. Σε κάθε κρίση (είτε είναι κρίση σχέσεων, δουλειάς, καριέρας, υγείας) μπορούμε όλοι να κοιτάξουμε βαθιά μέσα μας και να εντοπίσουμε το δικό μας θαύμα!

Colleen Barrett: Ακολουθώντας τον «Χρυσό Κανόνα»
Η C. Barrett από το 1978 εργάζεται στην Southwest Airlines, έχει περάσει από διάφορες θέσεις (Secretary of Corporation, Vice President of Administration & Executive Vice President) και γνωρίζει όσο λίγοι την κουλτούρα που καθιστά εδώ και χρόνια την εταιρεία μοναδική.

Στη Southwest Airlines ισχύει ένας «Χρυσός Κανόνας» ο οποίος υπάρχει σε κάθε γωνιά των γραφείων της εταιρείας, αλλά κυρίως αποτελεί κομμάτι της κουλτούρας και της ταυτότητας των ίδιων των εργαζομένων: «Treat People the Way They Want to be Treated and Everything Will Fall Into Place».

Η C. Barrett υπογράμμισε πως η Εξυπηρέτηση Πελατών ήταν ανέκαθεν το πάθος της. Συγκεκριμένα, περίπου το 85% του χρόνου της ημερησίως το αφιερώνει στο pro-active customer service προς τους συναδέλφους της. Όταν διαπιστώνει πως ένας συνάδελφός της – και κατ ’επέκταση ένας επιβάτης – αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα, πάντα προσπαθεί να κάνει κάτι θετικό για να λυθεί το ζήτημα.

Όπως και η ίδια, έτσι και όλοι οι εργαζόμενοι στην εταιρεία σκέπτονται και δρουν ως «Servant Leaders»! Σκεπτόμενοι ως Servant Leaders, οι άνθρωποι της Southwest Airlines παρέχουν στους πελάτες – επιβάτες την καλύτερη δυνατή ποιότητα εξυπηρέτησης. Οι πελάτες αποτελούν και αυτοί κομμάτι της μεγάλης οικογένειας της εταιρείας.

Το επόμενο GILD έχει προγραμματιστεί για τις 14-19 Οκτωβρίου 2012 και θα διεξαχθεί στο Palm Desert της California.