Η ομάδα φοιτητών «heROIcs», από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Bocconi University και το HEC Paris, κατέκτησε την 1η θέση στον 9ο Τελικό Ελλάδας του διεθνούς διαγωνισμού επιχειρηματικής στρατηγικής και θα διεκδικήσει τη νίκη ανάμεσα σε άλλες 35 χώρες στο Διεθνή Τελικό, τον Σεπτέμβριο του 2014, στο Σότσι της Ρωσίας.

Οι νικητές Χρήστος Ζαχαρόπουλος, Γεώργιος Σεκλιζιώτης και Ανδρέας Δημητρίου του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθώς και οι Παναγιώτης Μπαφέρος και Μάριος Θερμός, απόφοιτοι του ίδιου τμήματος και μεταπτυχιακοί φοιτητές στο HEC Paris και Bocconi University αντίστοιχα, κατόρθωσαν να διακριθούν ανάμεσα σε 1.165 Έλληνες φοιτητές από 50 εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας και του εξωτερικού μέσα από μία τρίμηνη προκλητική και απαιτητική διαγωνιστική εμπειρία.

Οι φοιτητές ανέλαβαν να διοικήσουν μια επιχείρηση σε εικονικά σενάρια με τη χρήση του πιο εξελιγμένου λογισμικού προσομοίωσης του πραγματικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Σε μία διαδικτυακή ανταγωνιστική αγορά, στο www.worldgmc.com/greece, κλήθηκαν να χαράξουν στρατηγικές, να λάβουν αποφάσεις για όλους τους λειτουργικούς τομείς της επιχείρησής τους και να αντιμετωπίσουν ουσιώδεις προκλήσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος. «Το GMC είναι μακράν το πιο πλήρες, απαιτητικό και διασκεδαστικό business competition που έχουμε συμμετάσχει. Η όλη εμπειρία ήταν εξαιρετική, από άποψη οργανωτική, σχεδιαστική και ανταγωνιστική. Η υψηλότατη ποιότητα των ατόμων έκανε το διαγωνισμό μια ευχάριστη και διασκεδαστική εμπειρία. Η συνέχεια στη Ρωσία» δήλωσαν οι ίδιοι.

Τα στάδια του διαγωνισμού και η πρόκριση
Η ομάδα πέρασε μέσα από 3 ξεχωριστά απαιτητικά στάδια σε διάστημα 3 μηνών, για να αναδειχθεί νικήτρια, σε καθένα από τα οποία κλήθηκε να διοικήσει αποτελεσματικά την εικονική της επιχείρηση. Στο φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν στο προκριματικό στάδιο 275 ομάδες φοιτητών από όλη τη χώρα και το εξωτερικό, που διαγωνίστηκαν δυναμικά για να κερδίσουν την πρόκριση και μία θέση πιο κοντά στο μεγάλο Τελικό. Στον ημιτελικό, διαγωνίσθηκαν οι 64 καλύτερες ομάδες, ενώ οι 8 που κατάφεραν να οδηγήσουν τις επιχειρήσεις τους στον Τελικό, διεκδίκησαν τη νίκη.

Ο Τελικός Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε φέτος στις 28 Απριλίου στην OTEAcademy, η οποία προσφέρει τους χώρους της για τον Τελικό του GMC τα τελευταία 6 χρόνια, αποτελεί την πιο απαιτητική αναμέτρηση για τις ομάδες, που καλούνται να λάβουν πολύπλοκες διοικητικές αποφάσεις σε σύνθετα προβλήματα και σε περιορισμένο χρονικό διάστημα. Ο αγώνας αυξάνει αισθητά τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις για τις ομάδες, που καλούνται μέσα σε μία μέρα να αναλάβουν τη διοίκηση μιας νέας εικονικής επιχείρησης, λαμβάνοντας όσες αποφάσεις είχαν κληθεί να λάβουν στα πρώτα στάδια του διαγωνισμού σε διάστημα ενός μήνα.

Και η συνεργασία… διαδικτυακή
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις των heroics ήταν η επικοινωνία και συνεργασία τους από απόσταση και μέσω διαδικτύου για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Με τα μέλη της ομάδας να βρίσκονται σε τρεις χώρες, Ελλάδα, Γαλλία και Ιταλία, λόγω των μεταπτυχιακών τους σπουδών, κατάφεραν με θέληση, συντονισμό, και μεθοδικότητα να συνεργαστούν επιτυχημένα και αποτελεσματικά ως τη νίκη. Όπως μας αναφέρουν: «“Γράψαμε” πολλές ώρες στο Skype, ειδικά αργά τα βράδια. Φυσικά, ο καλός καταμερισμός των αρμοδιοτήτων και το γεγονός ότι είμαστε μια δεμένη παρέα εδώ και πολλά χρόνια βοήθησε πολύ, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολο να συμβιβάσεις τα προγράμματα πέντε ανθρώπων που σπουδάζουν ή δουλεύουν full- time».


Η επι… βράβευση των νικητών
Σε μια βραδιά αφιερωμένη στους νικητές, στο πολιτιστικό κέντρο του Πανεπιστημίου Αθηνών «Κωστής Παλαμάς», πραγματοποιήθηκε η ανακοίνωση και βράβευση των heroics. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Στέφανος Κομνηνός. Ο Υφυπουργός, που πραγματοποίησε τη βράβευση, συγχαίροντας τη νικήτρια ομάδα τόνισε: «Πιστεύουμε ότι έχουμε τα καλύτερα μυαλά, πιστεύουμε σε εσάς, φτάνει και εσείς να πιστέψετε στον εαυτό σας. Και σύντομα θα έχουμε μία πατρίδα που αξίζει σε όλους». Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, τόνισε το ενδιαφέρον της πολιτείας για την ανάδειξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας που προωθεί ο διαγωνισμός, εκφράζοντας την ισχυρή τοποθέτηση ότι η απουσία αυτών των στοιχείων συνέτεινε στη σημερινή κρίση και οι δυνάμεις της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας «θα βοηθήσουν τη χώρα μας να βγει από την κρίση».

Η Νεκταρία Μητράκου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Εταιρικών Υποθέσεων της Coca-Cola Hellas για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα, εκπροσωπώντας την Coca-Cola Hellas και Coca-Cola Τρία Έψιλον, χορηγούς του 9ου Διαγωνισμού Ελλάδας και της Ελληνικής Αποστολής στο Διεθνή Τελικό, συνεχάρη τους διακριθέντες και τους μετέφερε την πεποίθηση ότι η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας στο Διεθνή Τελικό, ενώ μεταξύ άλλων, τόνισε: «Στην Coca-Cola πιστεύουμε ότι οι νέοι της Ελλάδας μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της χώρας μας. Γι’ αυτό στηρίζουμε πρωτοβουλίες νεανικής επιχειρηματικότητας που απελευθερώνουν τα πολύτιμα ταλέντα, τη δημιουργικότητα και το δυναμισμό των νέων, όπως το Global Management Challenge».

Το επόμενο στάδιο για τους νικητές
Οι heroics προετοιμάζονται δυναμικά για τη συμμετοχή τους στο Διεθνή Τελικό, και την εξαιρετικά απαιτητική αναμέτρησή τους με τις κορυφαίες ομάδες διεθνώς. Ενθουσιασμένοι με τη διάκρισή τους, δηλώνουν πανέτοιμοι για το μεγάλο Τελικό, εξηγώντας: «Είμαστε πανέτοιμοι και περιμένουμε με ενθουσιασμό την ευκαιρία να διαγωνισθούμε. Σκοπεύουμε μέχρι τον τελικό να αυτοματοποιήσουμε τη διαδικασία λήψης κάποιων αποφάσεων σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, ώστε να μπορούμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού να επικεντρωνόμαστε περισσότερο στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων».

Η καταξίωση του διαγωνισμού διεθνώς και στην Ελλάδα
To Global Management Challenge, είναι ο μεγαλύτερος διεθνής διαγωνισμός επιχειρηματικής στρατηγικής με τη συμμετοχή 35 χωρών και παρουσία 35 ετών. Στόχος του προγράμματος είναι να προετοιμάσει τους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες του αύριο, αναδεικνύοντας και καλλιεργώντας το επιχειρηματικό ταλέντο των φοιτητών, με τη χρήση του πιο εξελιγμένου προσομοιωτή επιχειρηματικής στρατηγικής στον κόσμο. Είναι ο μοναδικός επιχειρηματικός διαγωνισμός που φέρει τη διαπίστευση του Ευρωπαϊκού Φορέα European Foundation for Management Development (EFMD) CEL for Technology Enhanced Learning. Στην Ελλάδα, τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας & Θρησκευμάτων και Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας.

Το GMC προσφέρει στους φοιτητές το καινοτόμο πρόγραμμα Μεντόρων των ομάδων, με στόχο την προώθηση της επιχειρηματικότητας και τη σύνδεση των νέων φοιτητών και εν δυνάμει επαγγελματιών με τον επιχειρηματικό κόσμο. Φέτος το πρόγραμμα υποστήριξαν οι εταιρείες PwC, Ελληνικά Πετρέλαια, Johnson & Johnson, Coca-Cola Hellas, Coca-Cola Τρία Έψιλον, CIVITAS και SONY Hellas καθώς και το νεανικό δίκτυο της πρωτοβουλίας World Economic Forum, Global Shapers Athens Hub. Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους δυναμικούς φοιτητές του διαγωνισμού μέσα από την εκδήλωση σύνδεσης με τον επιχειρηματικό κόσμο, «Emerging Business Leaders» και μέσω επισκέψεων των ομάδων φοιτητών στις συμμετέχουσες εταιρείες.

Η δυναμική του GMC Ελλάδας από τη Mindset
Η Βικτώρια Μαχαιριανάκη, Γενική Διευθύντρια της διοργανώτριας εταιρείας Mindset, μας μεταφέρει την εικόνα του διαγωνισμού σήμερα: «Βλέπουμε το Global Management Challenge να ανταποκρίνεται δυναμικά στην ολοένα αυξανόμενη επιθυμία των νέων να στραφούν προς την επιχειρηματικότητα και σε μια σύγχρονη, μορφή εκπαίδευσης που τους δίνει νέα ώθηση στον επαγγελματικό χώρο. Είναι χαρά μας να γνωρίζουμε από κοντά αληθινά ταλέντα νέων που αναδεικνύονται μέσα από το πρόγραμμα, και να τους προσφέρουμε μέσα από το GMC ευκαιρίες γνώσης, εξωστρέφειας και προσωπικής εξέλιξης». Περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό Ελλάδας θα βρείτε στο site: www.worldgmc.com/greece και στη σελίδα του διαγωνισμού στο facebook: www.facebook.com/gmcgreece.