Με μότο «τα πάντα είναι δυνατά» η Happy Creations, υποστηρίζει επιχειρήσεις στην εξεύρεση ομιλητών για ενδοεπιχειρησιακά αναπτυξιακά προγράμματα, συνέδρια, αλλά και συνεδρίες coaching με γκουρού του χώρου. Το HR Professional συνάντησε τη Μαρία Ν. Παπακώστα, Director της εταιρείας και μίλησε μαζί της για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της αγοράς.

<‘Σελίδα 1: Η φιλοσοφία της Happy Creations και το πλεονέκτημα της εταιρείας από τη διεθνή συνεργασία με την Speakers Associates και την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας σε 20 χώρες’>
HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για τη Happy Creations και τη φιλοσοφία της.

Μαρία Παπακώστα: Οι υπηρεσίες της Happy Creations χωρίζονται σε 4 άξονες. Ο βασικός άξονας και η κύρια δραστηριότητα της εταιρείας είναι οι υπηρεσίες speakers bureau. Από την ίδρυση της εταιρείας το 2006 μέχρι σήμερα τα μεγαλύτερα συνέδρια της χώρας μας έχουν υλοποιηθεί σε συνεργασία με τη Happy Creations ως προς την επιλογή των ομιλητών. Η συνεργασία μας με το διεθνές speakers bureau Speakers Associates, μας δίνει τη δυνατότητα παροχής διακεκριμένων ομιλητών και διασημοτήτων σε περισσότερες από 20 χώρες. Στο πλαίσιο του speakers bureau, ο δεύτερος άξονας των υπηρεσιών της Happy Creations περιλαμβάνει την εξεύρεση διακεκριμένων εισηγητών-guru για ενδοεπιχειρησιακά αναπτυξιακά προγράμματα.

Ο τρίτος άξονας είναι οι υπηρεσίες διοργάνωσης συνεδρίων και εκδηλώσεων και ο τέταρτος οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες μάρκετινγκ και επικοινωνίας. Η φιλοσοφία της Happy Creations είναι να λειτουργούμε ως πολύτιμος συνεργάτης των πελατών μας, προσφέροντας ένα σύνολο ολοκληρωμένων υπηρεσιών.

Αντιμετωπίζουμε την οποιαδήποτε ανάγκη των πελατών μας προσφέροντας ακόμη και το ακατόρθωτο. Για αυτό το μότο μας είναι “everything is possible”-«τα πάντα είναι δυνατά».

HR Professional: Αναφερθήκατε στη σχέση σας με τη διεθνή εταιρεία Speakers Associates και την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας σε 20 χώρες. Ποιο πλεονέκτημα σας δίνει αυτή η συνεργασία στην Ελληνική αγορά;

Μαρία Παπακώστα: Ειδικά σε σχέση με την Ελληνική αγορά στο κομμάτι των ομιλητών, η εμπειρία μας από το εξωτερικό παρέχει στις επιχειρήσεις αντίληψη των διεθνών τάσεων σε συνδυασμό με τη γνώση της Ελληνικής πραγματικότητας. Σε αυτή τη δουλειά, είναι σημαντικό για ένα διοργανωτή συνεδρίων να γνωρίζει ποιοι είναι οι ομιλητές εκείνοι με τη μεγαλύτερη απήχηση στο εξωτερικό, ποιοι ξεχωρίζουν και ποιοι έχουν τη δυνατότητα ακόμη και να προσαρμόσουν την παρουσίασή τους στην εγχώρια πραγματικότητα.

Παράλληλα, για πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό είναι σημαντικό να έχουν ένα συνεργάτη που να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους πέρα από το τοπικό επίπεδο.

Επιπλέον, η δραστηριοποίησή μας σε 20 χώρες και η διαρκής συνεργασία με τους ομιλητές σε παγκόσμιο επίπεδο, μας παρέχει τη δυνατότητα να εξασφαλίζουμε σε αρκετές περιπτώσεις καλύτερους όρους για τους πελάτες μας.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Η ζήτηση της ελληνικής αγοράς για ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα και η λειτουργία του coaching σε συνεργασία με έναν ξένο σύμβουλο-guru’>
HR Professional: Αναφερθήκατε στο κομμάτι των ενδοεπιχειρησιακών προγραμμάτων. Ποια είναι η ζήτηση της ελληνικής αγοράς, ιδιαίτερα τώρα, σε περίοδο οικονομικής αστάθειας, και ποιες είναι οι προτιμήσεις όσον αφορά στους ξένους εισηγητές σε σχέση με τους Έλληνες;

Μαρία Παπακώστα: Πρόσφατα, διεξάγαμε μία έρευνα σε συνεργασία με το People Matters και το Συνδέσμο Στελεχών Διοίκησης Προσωπικού που αφορούσε στο παραπάνω αντικείμενο. Η μελέτη έδειξε ότι το 62,5% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχει ήδη μειώσει το budget εκπαίδευσης ενώ το 31% το έχει αυξήσει έστω και κατά ένα μικρό ποσοστό. Η εμπειρία μας στη Happy Creations μας έδειξε ότι οι περισσότερες εταιρείες άλλαξαν τη θεματολογία/ προτεραιότητες στην εκπαίδευση λόγω της οικονομικής κατάστασης. Έτσι, ενώ τις προηγούμενες χρονιές υπήρχε μεγάλη ζήτηση για εισηγητές πάνω σε θέματα motivation και teamwork, τον τελευταίο καιρό τα θέματα αυτά έχουν αντικατασταθεί από πιο πρακτικές θεματολογίες όπως “effective cost cutting”, επίτευξη στόχων, customer service και τακτικές πωλήσεων.

Επίσης, ιδιαίτερη ζήτηση προκύπτει σε επίπεδο executive coaching. Σε σχέση με το αν οι επιχειρήσεις προτιμούν ξένους ή Έλληνες εισηγητές η έρευνα έδειξε ότι το 47,6% των επιχειρήσεων προτιμά τους Έλληνες έναντι του 52,4% που επιλέγει τους ξένους. Εξαρτάται, όμως, από την επιχείρηση, το μέγεθος, το αν είναι ελληνική ή πολυεθνική και σίγουρα από το επίπεδο των εκπαιδευόμενων και τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα. Συνήθως, οι πολυεθνικές εταιρείες προτιμούν τους ξένους εισηγητές για προγράμματα που αφορούν στην ηγετική τους ομάδα και Έλληνες εισηγητές για τα προγράμματα με μαζικότερη συμμετοχή.

Στο κομμάτι του coaching ολοένα και περισσότεροι Έλληνες και ξένοι Διευθύνοντες Σύμβουλοι επιλέγουν έναν ξένο coach, ιδιαίτερα κάποιον που να έχει συνεργαστεί με κορυφαίους CEO και εταιρείες, έτσι ώστε να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους όχι μόνο με διεθνείς πρακτικές αλλά με τις πρακτικές των κορυφαίων CEO του κόσμου. Στη Happy Creations δεν κάνουμε διάκριση μεταξύ ξένου και Έλληνα ομιλητή. Μας ενδιαφέρει αρχικά να είναι κατάλληλος για τον πελάτη και να έχει ένα εξαιρετικό track record. Στην Ελλάδα, διαθέτουμε αρκετούς αξιόλογους εισηγητές με τους οποίους συνεργαζόμαστε τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

HR Professional: Πως λειτουργεί το coaching σε συνεργασία με έναν ξένο σύμβουλο-guru;

Μαρία Παπακώστα: Ο προσδιορισμός μίας τέτοιας συνεργασίας γίνεται απευθείας μεταξύ του πελάτη και του συμβούλου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας και η πλήρης κάλυψη των απαιτήσεων του πελάτη.  Συνήθως, αυτή η υπηρεσία περιλαμβάνει συστηματική τηλεφωνική επικοινωνία του πελάτη με το σύμβουλο, επικοινωνία μέσω email και προγραμματισμένες συναντήσεις, ανάλογα με τη συχνότητα που κρίνεται απαραίτητη. Σε κάποιες περιπτώσεις, μας έχει τύχει ο πελάτης να έρθει σε επαφή μέσω του συμβούλου με γνωστούς CEO του εξωτερικού για ανταλλαγή απόψεων.

HR Professional: Διανύοντας μία περίοδο οικονομικής ύφεσης, πιστεύετε ότι μία εταιρεία χρειάζεται να επενδύσει στην εκπαίδευση και σε προγράμματα coaching ή είναι μία πολυτέλεια;

Μαρία Παπακώστα: Πολυτέλεια θα έλεγα σίγουρα όχι. Είναι σημαντικό, όμως, η επιλογή των προγραμμάτων και των εισηγητών να γίνεται με τα σωστά κριτήρια. Είναι σημαντικό η διεξαγωγή ενός συγκεκριμένου προγράμματος να πραγματοποιείται γιατί υπάρχει συγκεκριμένη ανάγκη, προετοιμασία για το μέλλον και όχι απλά για να καλυφθεί το training budget. Για παράδειγμα, είναι αξιοσημείωτο ότι τα τελευταία 2 χρόνια όλο και περισσότερες εταιρείες επενδύουν σε προγράμματα που ενισχύουν την καινοτομία.

Η τάση αυτή δείχνει προετοιμασία των εταιρειών για το μέλλον και μία πιο δυναμική προσέγγιση ξεφεύγοντας από τα κλασικά εκπαιδευτικά αναπτυξιακά προγράμματα. Το executive coaching μπορεί να θεωρείται σχετικά νέο και πρωτοποριακό για τις εταιρείες της χώρας μας, όμως στο εξωτερικό όλοι οι CEO, ιδιαίτερα οι πιο διακεκριμένοι επωφελούνται εδώ και πολλά χρόνια από τέτοιες υπηρεσίες. Ιδιαίτερα σε περιόδους ύφεσης κρίνονται απαραίτητες.
<‘here’>


<‘Σελίδα 3: Πόσο έχει επηρεαστεί αγορά διοργάνωσης συνεδρίων και εκδηλώσεων από την οικονομική ύφεση, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Happy Creations σχετικά με τις υπηρεσίες μάρκετινγκ και επικονωνίας και οι υπηρεσίες speakers bureau’>
HR Professional: Στο κομμάτι της διοργάνωσης συνεδρίων και εκδηλώσεων θεωρείτε ότι έχει επηρεαστεί η αγορά λόγω της ύφεσης;

Μαρία Παπακώστα: Σίγουρα είναι ένα τμήμα της αγοράς που έχει επηρεαστεί αρκετά. Από την άλλη πλευρά, όμως, γίνεται και ένα «ξεκαθάρισμα» των παικτών της αγοράς που δεν είναι απαραίτητα κακό. Για εμάς η διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων αποτελεί αυτό που αποκαλούμε “boutique business”. Μέσα στη χρονιά αναλαμβάνουμε ένα σχετικά μικρό αριθμό συνεδρίων και εκδηλώσεων και με τα υψηλά ποσοστά repeat business μας είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αναλάβουμε περισσότερα.

Ο λόγος που επιλέξαμε να κρατήσουμε αυτό το κομμάτι της δουλειάς μας σε στενά πλαίσια είναι γιατί θεωρούμε ότι είναι ένα κομμάτι που απαιτεί καινοτομία, ιδιαιτερότητα, πολύ χρόνο προετοιμασίας και στενή επαφή με τον πελάτη. Μεγαλώνοντας την πελατειακή βάση σε αυτού του είδους την υπηρεσία, είναι λογικό το επίπεδο εξυπηρέτησης να μην είναι τόσο άμεσο-κάτι που δεν ταιριάζει στη φιλοσοφία μας.

HR Professional: Σχετικά με τις υπηρεσίες μάρκετινγκ και επικοινωνίας, ποιο θα λεγάτε ότι είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Μαρία Παπακώστα: Η απεριόριστη προσοχή που δίνουμε στον πελάτη. Οι υπηρεσίες επικοινωνίας αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό. Σκεφτείτε το παράδειγμα δημιουργίας ενός απλού εντύπου. Οι επιλογές για τον πελάτη, πλέον, είναι άπειρες. Η διαφορά είναι ότι η Happy Creations θα αντιμετωπίσει ένα απλό έντυπο σαν να είναι το πιο σημαντικό project του πελάτη δίνοντας, όμως, ανταγωνιστικές τιμές.

Επιπλέον, οι υπηρεσίες επικοινωνίας απαιτούν εξειδίκευση και εκεί είναι που δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Στη Happy Creations συνεργαζόμαστε με διακεκριμένους επαγγελματίες για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος, εξασφαλίζοντας πάντα στον πελάτη μας το μέγιστο επίπεδο εξειδίκευσης και τεχνογνωσίας.

HR Professional: Θα ήθελα να σταθώ λίγο περισσότερο στις υπηρεσίες speakers bureau. Ποια συνεργασία σας έχει μείνει αξέχαστη και ποιες είναι οι κοινές παγίδες που θα πρέπει να προσέξει κανείς;

Μαρία Παπακώστα: Από συνεργασίες, αξέχαστη θα μου μείνει αυτή με τον Muhammed Yunus (EFQM, EEΔE, 2007). Ήταν η πρώτη φορά που ένας ομιλητής χωρίς πολυμέσα & τακτικές showman κατάφερε όχι απλά να ενθουσιάσει όλο το ακροατήριο, αλλά να τους κάνει να δακρύσουν. Μέχρι τότε δεν είχα ξαναδεί μία ολόκληρη αίθουσα γεμάτη από κόσμο να στέκονται όλοι όρθιοι και να χειροκροτούν ασταμάτητα. Είναι, επίσης, αξιοσημείωτο πως ένας τόσο ισχυρός και αναγνωρίσιμος άνθρωπος όχι μόνο έχει χαμηλό προφίλ αλλά συμπεριφέρεται στους πάντες με απεριόριστη σεμνότητα και σεβασμό. Θεωρώ ότι η επιλογή του Yunus έθεσε τον πήχη ψηλά για τα συνέδρια που ακολούθησαν στην Ελλάδα.

Όσον αφορά στις παγίδες, το κυριότερο είναι να γνωρίζει κανείς πως όποιος ομιλητής είναι πολύ ακριβός δεν είναι απαραίτητα και χαρισματικός. Είναι σημαντικό πριν προχωρήσει στη δέσμευση κάποιου εισηγητή να συμβουλεύεται το speakers bureau και να ζητάει video του. Ιδιαίτερα μία εταιρεία που θέλει κάποιον guru για να τρέξει κάποιο ενδοεπιχειρησιακό πρόγραμμα θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική στην επιλογή της, καθώς πολλοί από αυτούς, ενώ είναι καταπληκτικοί για ομιλίες διάρκειας μίας ώρας δεν μπορούν να τρέξουν ολοκληρωμένα αναπτυξιακά προγράμματα. Η συμβολή του speakers bureau για την επιλογή του ομιλητή είναι σημαντική τόσο στο να προφυλάξει τον πελάτη, όσο και στο να προτείνει την κατάλληλη επιλογή για την κάθε περίπτωση.
<‘here’>


<‘Σελίδα 4: Η συνήθης διαδικασία για το «κλείσιμο» κάποιου guru, οι προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπίσει η εταιρείας στο μέλλον και οι δυσκολίες και τα αποτελέσματα της φιλοσοφίας που ακολουθεί η Happy Creations στο εργασιακό περιβάλλον’>
HR Professional: Ποια είναι η συνήθης διαδικασία για το «κλείσιμο» κάποιου guru είτε για συνέδριο είτε για ενδοεπιχειρησιακό πρόγραμμα;

Μαρία Παπακώστα: Αρχικά ο πελάτης μας περιγράφει την ανάγκη του, το τι θέλει να πετύχει, το ακροατήριο, την κουλτούρα της εταιρείας, παλαιότερες αντίστοιχες ενέργειες κ.λπ. Στη συνέχεια και εντός 1-2 ημερών επιστρέφουμε με διάφορες προτάσεις ομιλητών δίνοντας στον πελάτη βιογραφικά και ενδεικτικές αμοιβές. Αφού ο πελάτης επιλέξει τον ιδανικό ομιλητή, τον προσεγγίζουμε για να επιβεβαιώσουμε τη διαθεσιμότητά του και την αμοιβή του.

Στη συνέχεια, ορίζουμε ένα conference call, όπου ο πελάτης έχει την ευκαιρία να συζητήσει με λεπτομέρειες με τον ομιλητή και να του εξηγήσει ουσιαστικά το τι θέλει να πετύχει. Είναι σημαντικό ιδιαίτερα για τους γνωστούς guru ο πελάτης να ξεκινάει τη διαδικασία τουλάχιστον 3 μήνες νωρίτερα από την επιθυμητή ημερομηνία διεξαγωγής του προγράμματος. Είμαστε δίπλα στον πελάτη καθ’ όλη τη διαδικασία διασφαλίζοντας πάντα το συμφέρον του και εξασφαλίζοντας τις συνθήκες που θα διευκολύνουν την επίτευξη του στόχου του.

HR Professional: Από την ίδρυση της Happy Creations μέχρι και σήμερα ποιες θα λεγάτε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισε και ποιες ευκαιρίες και προκλήσεις αναμένετε να αντιμετωπίσετε στο μέλλον;

Μαρία Παπακώστα: Μπορώ να πω πως η Happy Creations υποστηρίχτηκε από την πρώτη στιγμή από μεγάλες και διακεκριμένες εταιρείες της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής ελαττώνοντας ουσιαστικά τις προκλήσεις και δίνοντας περισσότερο χώρο στις ευκαιρίες. Είναι ιδιαίτερα τιμητικό το ποσοστό loyalty/ repeat business το οποίο ξεπερνάει το 90%. Το μέλλον το βλέπουμε πιο πολύ σαν ευκαιρία παρά σαν πρόκληση. Ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη σε αγορές του εξωτερικού. Στην Ελλάδα, ο στόχος είναι να διατηρήσουμε ενθουσιασμένους τους πελάτες μας και το υψηλό ποσοστό σε συνεργασίες μας ιδιαίτερα όσον αφορά σε ομιλητές συνεδρίων. Σίγουρα, υπάρχει ακόμη περιθώριο ανάπτυξης όσον αφορά στην κάλυψη ενδοεπιχειρησιακών αναπτυξιακών προγραμμάτων.

HR Professional: Από marketing manager επιλέξατε να χτίσετε κάτι δικό σας και να πάρετε ένα μεγάλο ρίσκο. Τι έχει αλλάξει στη ζωή σας και τι θα προτείνατε σε άλλους που σκέφτονται μία αντίστοιχη κίνηση;

Μαρία Παπακώστα: Είχα την τύχη να εργαστώ σε πολύ καλές εταιρείες και να μάθω από αξιόλογα στελέχη, αλλά πάντα επιθυμούσα να κάνω κάτι δικό μου. Νομίζω ότι το πιο δύσκολο είναι να πάρεις την απόφαση και να κάνεις το πρώτο βήμα, έπειτα σε παρασύρει και όλα φαίνονται σαν να έρχονται από μόνα τους.

Σίγουρα τα πρώτα συναισθήματα πέρα από τον ενθουσιασμό είναι άγχος και ανασφάλεια. Αν ο στόχος, όμως, είναι να ενθουσιάσεις τον πελάτη και όχι απλά να τον ικανοποιήσεις τότε η σταθερή πελατειακή βάση χτίζεται σε γερά θεμέλια. Το πιο δύσκολο κομμάτι έρχεται όταν η επιχείρηση χρειάζεται πλέον να μεγαλώσει-η σωστή επιλογή συνεργατών και η καθημερινή συνεργασία.

Είναι σημαντικό οι συνεργάτες μας να έχουν την ίδια φιλοσοφία με την εταιρεία και να μοιράζονται το ίδιο πάθος για την εξαίρετη εξυπηρέτηση του πελάτη. Είναι σημαντικό να νιώθουν ότι η εταιρεία είναι δική τους και όχι ότι απλά εργάζονται εκεί. Για όποιον σκέφτεται να ακολουθήσει έναν τέτοιο δρόμο σίγουρα θα τον παρότρυνα αρκεί να έχει υπομονή, επιμονή και πολύ όρεξη για αυτό που θα κάνει.

HR Professional: Η Happy Creations έχει ένα ιδιαίτερο μοντέλο ή φιλοσοφία όσον αφορά στο εργασιακό περιβάλλον. Ποιες είναι οι δυσκολίες αλλά και το αποτέλεσμα του μοντέλου που ακολουθείτε;

Μαρία Παπακώστα: Η φιλοσοφία μας είναι πολύ απλή. Δουλεύουμε γιατί μας αρέσει αυτό που κάνουμε  και πάνω από όλα το διασκεδάζουμε. Πιστεύουμε και επενδύουμε σε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας. Δίνουμε έμφαση στο αποτέλεσμα και στην ποιότητα και όχι σε γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Με λίγα λόγια, τα στελέχη της Happy Creations έχουν την ευελιξία να δουλέψουν από το γραφείο ή ακόμη και το σπίτι τους, να διαμορφώσουν το χρόνο και το πρόγραμμά τους, όπως οι ίδιοι θεωρούν καλύτερα και κυρίως να λειτουργήσουν ανεξάρτητα και να πάρουν πρωτοβουλίες. Είμαστε μία ομάδα με κοινό όραμα, κοινό στόχο… κοινή τρέλα! Η δυσκολία σε ένα τέτοιο μοντέλο είναι στο να δημιουργηθεί η κατάλληλη ομάδα. Απαιτεί άτομα με έμφυτο σεβασμό, φιλοδοξία και πειθαρχία. Τα αποτελέσματα είναι ένα άριστο περιβάλλον με αισιοδοξία και ενθουσιασμό-στοιχεία που πολλές φορές μεταφέρονται και στους πελάτες.
<‘here’>