Για 12η συνεχή χρονιά, διακεκριμένα στελέχη της ΔΑΔ από κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής αγοράς, αλλά και προμηθευτές HR υπηρεσιών, μοιράστηκαν τα σημαντικότερα case studies, best practices και success stories για την περασμένη χρονιά.
Έντονο networking, 57 ομιλητές, 47 ομιλίες, 1 πάνελ discussion και 600+ στέλεχη HR είναι ο απολογισμός του φετινού HR in Action, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Ιουλίου, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Το συνέδριο, που χαρακτηρίζεται για τις σύντομες και περιεκτικές παρουσιάσεις του, αποτέλεσε, για άλλη μία χρονιά, το «must attend event», συσπειρώνοντας τους επαγγελματίες της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Η κουλτούρα, η συμπερίληψη, η εκπαίδευση, η επιβράβευση, η τεχνητή νοημοσύνη, το wellbeing των εργαζομένων, η δέσμευση, η διακράτηση, το recruitment και το onboarding αποτέλεσαν μερικά μόνο από τα θέματα των παρουσιάσεων.
Μεγάλοι Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν η Dynargie και η Up Hellas, ενώ χορηγοί ήταν οι altoValue, Avocado Learning Experiences, be in, Being Essential, Compact, Epsilon HR, Evalion-SHL Greece & Cyprus, Kariera.group, ΝΑΚ Katsiberis Insurance Brokers, Orientum, People for Business, Positivity Coaching, Primary, Printec, Real Consulting, SoftOne Technologies, Tack TMI Greece, Tüv Austria Hellas, Wolt και WorkWell.
Υποστηρικτές ήταν οι Amnis, Premium Wellness, SmartCV και ΔΕΠΑ. Food Sponsor ήταν η εταιρεία Νικολόπουλου. Coffee Sponsor η Jacobs Douwe Egberts, Sweet & Ice Cream Sponsor η Passarella, ενώ χορηγός οπτικοακουστικών ήταν η εταιρεία Coneq Hellas.
Υπεύθυνη για το περιεχόμενο, την επικοινωνία και την προβολή του συνεδρίου ήταν η Τζένη Αναγνωστοπούλου, Senior Conference Producer της Βoussias Events, η οποία, επίσης, συντόνισε, μαζί με τον Γρηγόρη Γραμμένο, Conferences Host, το συνέδριο.
Ευκαιρίες ανάπτυξης, διαχείριση απόδοσης, ολοκληρωμένη εμπειρία
Την έναρξη του συνεδρίου σηματοδότησε η ομιλία των Άρη Αποστολάκη, People & Culture Manager και Νικόδημου Κούλιτς, People & Culture Manager, Four Seasons Astir Palace Hotel Athens, με τίτλο «Unlocking Potential: Harnessing the power of a first class experience». Τα στελέχη από το Four Seasons Astir Palace Hotel Athens, ανέλυσαν πώς ένα ψηφιακό και παράλληλα ανθρωποκεντρικό καλωσόρισμα εργαζομένων (από το στάδιο της προεπιλογής μέχρι και τη στιγμή του check in) μπορεί να δημιουργήσει μία ολοκληρωμένη εμπειρία και να διαμορφώσει μία σύγχρονη κουλτούρα στον παραδοσιακό κλάδο του Hospitality.
Στη συνέχεια, στη σκηνή ανέβηκε η Ελίνα Διαμαντάκη, Head of Learning & Development, Kaizen Gaming. Στο πλαίσιο της ομιλίας της, ανέλαβε να περιγράψει στο κοινό το general και functional onboarding process (strengths, challenges και τα next steps) της εταιρείας για τις 13 χώρες που δραστηριοποιείται, με ξεχωριστά time zones και για 1.500 προσλήψεις για το 2023. Όπως επισήμανε η ίδια, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης αλλά και της δέσμευσης του οργανισμού να είναι στα κορυφαία Ευρωπαϊκά εργασιακά περιβάλλοντα, η ανάγκη seamless onboarding process είναι στρατηγικός στόχος για την Kaizen Gaming.
«You don’t need a Performance Management System. You need a Performance Management Strategy, with OKRs». Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της ομιλίας που παρουσίασε ο Σταύρος Γιαννέτσος, Co-Founder & Senior Strategy Advisor της altoValue. Με την παρουσίασή του, ανέδειξε τη σημασία της στρατηγικής προσέγγισης στη διαχείριση των επιδόσεων και τόνισε πως η Στρατηγική Διαχείρισης Επιδόσεων με βάση τους συγκεκριμένους στόχους και αποτελέσματα (OKRs) μπορεί να οδηγήσει τις επιχειρήσεις προς την επιτυχία.
Στην ένταξη της γενιάς Z στο περιβάλλον της εταιρείας, εστίασε η Αδαμαντία Κακαβούλη, HR Manager, Seaven & Mylaki Shipping Agency. Η ίδια παρουσίασε τις πρακτικές και την προσέγγιση της εταιρείας, η οποία «διαμορφώνει μία φιλόξενη εργασιακή κουλτούρα που ενθαρρύνει την ανάπτυξη και συμμετοχή των νέων εργαζομένων». Με στόχο να δημιουργήσουν μία σφαιρική εμπειρία, από την πρώτη στιγμή «η Seaven & Mylaki Shipping Agency προσφέρει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον και ευκαιρίες ανάπτυξης που βοηθούν τους νέους εργαζόμενους να αναδείξουν τον πραγματικό τους δυναμισμό», κατέληξε.
«Στην εποχή μας, ένα παιδί που μπαίνει στη διαδικασία επιλογής των σπουδών του, πρέπει να γνωρίζει ποιες είναι οι πολύπλευρες προοπτικές του επαγγέλματος που το ενδιαφέρον», τόνισε ο Θοδωρής Θεοτόκης, Sales Manager, Orientum, ανεβαίνοντας στο βήμα. Στο πλαίσιο της ομιλίας «Κανένα παιδί χωρίς επαγγελματικό προσανατολισμό», αναφέρθηκε στο ψυχομετρικό τεστ που δημιούργησαν, το οποίο ποσοτικοποιεί τα επαγγελματικά ενδιαφέροντα που έχει ένας μαθητής. «Βοηθάμε τα παιδιά να πάρουν συνειδητές αποφάσεις που αφορούν στις σπουδές τους», υποστήριξε, ενώ στη συνέχεια ανέφερε τα οφέλη των εταιρειών που επιλέγουν να παρέχουν την υπηρεσία αυτή για τα παιδιά των εργαζομένων τους.
Ψηφιακές λύσεις, diversity, συνεχής μάθηση
«Το HR πρέπει να είναι ο ηγέτης της ψηφιοποίησης, επειδή, στην πραγματικότητα, οι προκλήσεις της ψηφιοποίησης είναι προκλήσεις του “πολιτισμού της εργασίας”», επισήμανε ο Βασίλης Χουλιάρας, HR Director Eastern Europe, Barilla Hellas. Με τίτλο ομιλίας « Unleashing the true potential of Human Resources», αναφέρθηκε στο OneHR, το νέο project της εταιρείας που αποσκοπεί στο να αναδείξει την πραγματική δυναμική του τμήματος HR και να ενισχύσει την εταιρική κουλτούρα εκμεταλλευόμενο την τεχνολογία. «Το One HR στοχεύει στην εφαρμογή ενός επιχειρηματικού μοντέλου όπου οι αποφάσεις βασίζονται σε δεδομένα, ενισχύοντας ένα πιο ανοιχτό και διαφανές εργασιακό περιβάλλον», κατέληξε.
«Ο κόσμος μας αλλάζει και η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα», υποστήριξε στη συνέχεια η Αντιγόνη Ξιώνη, CEO, People for Business. «Στον νέο ψηφιακό κόσμο, το κλειδί για την ανάπτυξη και την επιτυχία είναι ο ίδιος ο άνθρωπος, οι δεξιότητες που επαναπροσδιορίζει και αναπτύσσει, η συνεχής μάθηση». Η ίδια αναφέρθηκε στις νέες προκλήσεις στο εργασιακό περιβάλλον, στις νέες αξίες, δεξιότητες και συμπεριφορές που χαρακτηρίζουν τους εργαζόμενους της νέας γενιάς, ενώ εξήγησε πως η προσαρμοστικότητα αποτελεί βασικό εργαλείο για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε σε έναν κόσμο Μ.Α.Π.Α (Μεταβαλλόμενο, Αβέβαιο, Πολύπλοκο, Ασαφή).
Στον τρόπο με τον οποίο ένας οργανισμός που απασχολεί εργαζόμενους με το καθεστώς βαρδιών μπορεί να βελτιστοποιήσει τη διαδικασία προγραμματισμού εργασίας και ταυτόχρονα, να ελαχιστοποιήσει τα λειτουργικά κόστη του, αναφέρθηκε ο Παντελής Ιωάννου, Sales Manager, Primary. «Το σύστημα OPTISHIFT είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα προγραμματισμού εργασίας που παρέχει όλη την απαραίτητη λειτουργικότητα στα τμήματα του operations και του HR», εξήγησε, ενώ στη συνέχεια ανέλυσε τα πολλαπλά πλεονεκτήματα που προσφέρει (π.χ. βέλτιστη προσαρμογή στον φόρτο εργασίας, ελαχιστοποίηση μισθολογικού κόστους, συμβατότητα με ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, συμμόρφωση με νομοθεσία, μεγιστοποίηση παραγωγικότητας, ισονομία μεταξύ των εργαζομένων κ.ά.).
«#No Label: Καμία “ετικέτα” δεν μπορεί να μας προσδιορίσει και να μας αποκλείσει!: Αυτό είναι το μήνυμα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για τη στήριξη ομάδων ατόμων με αναπηρία», εξήγησε η Αλίκη Γκοβόσδη, HR Director, Olympic Brewery. Η ίδια τόνισε πως η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη αποτελούν βασικούς πυλώνες της κουλτούρας της εταιρείας και παρουσίασε ως case study την υποστήριξη της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης «Λάρα». «Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για ενεργή προώθηση της DEI, διοργανώσαμε σε συνεργασία με την “Ελληνική Σχολή Σκύλων-Οδηγών Τυφλών Λάρα”, βιωματικές δράσεις για τους εργαζόμενούς μας, με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την εξοικείωσή τους με άτομα με αναπηρία», εξήγησε.
«Fostering Success through HR Excellence» ήταν ο τίτλος της ομιλίας του Αλέξη Μπόνα, Manager, Lead of Human eXperience Consulting, Real Consulting, ο οποίος ανέβηκε στη συνέχεια στη σκηνή. «Οι προτεραιότητες για την αγορά HR λογισμικού θα αλλάξουν καθώς προχωράμε προς το μέλλον. Η μετάβαση στο Cloud HR παραμένει υψηλή προτεραιότητα», τόνισε ο ίδιος, ενώ έπειτα παρουσίασε το SAP SuccessFactors HXM Suite, μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, που επιτρέπει στις εταιρείες να προσαρμόσουν τη διαχείριση των εργαζομένων τους στις ανάγκες τους και να προωθήσουν την εμπειρία τους, ώστε να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης.
Κουλτούρα, εκπαίδευση, προσαρμοστικότητα
Στην ομιλία της με τίτλο «Transforming ourselves to transform Coca-Cola HBC… Our culture evolution Journey», η Κωνσταντίνα Μπάρκα, People & Culture Director Greece & Cyprus, Coca Cola 3Ε, παρουσίασε το ταξίδι που ξεκίνησε η εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια -το οποίο υλοποιήθηκε μαζί με τη διοικητική ομάδα και όλους τους εργαζόμενους-, με στόχο την εξέλιξη και τον μετασχηματισμό της κουλτούρας της Coca Cola 3Ε. Ταυτόχρονα, η Κ. Μπάρκα αναφέρθηκε στους διάφορους σταθμούς και πρωτοβουλίες που βρίσκονται πίσω από τους πυλώνες της στρατηγικής της εταιρείας, επισημαίνοντας τον σημαντικό ρόλο της κουλτούρας στην επιτυχία και την ανάπτυξή τους.
Στη συνέχεια, στο βήμα ανέβηκε η Ελίνα Κουλούρη, Chief People Officer του Printec Group. «Όταν ανακοινώθηκαν οι τραγικές ειδήσεις για τον πόλεμο στην Ουκρανία, ξεκίνησε μία περίοδος μεγάλης αβεβαιότητας και φόβου για την ασφάλεια των εργαζομένων του Ομίλου μας. Αυτή δεν είναι μία ιστορία επιτυχίας ενός οργανισμού, αλλά μία πραγματική ιστορία ενότητας, γενναιοδωρίας και ακλόνητης ανθεκτικότητας». Σύμφωνα με την ίδια, «η δύναμη που επέδειξε η ουκρανική ομάδα των εργαζομένων μας, οι εξαιρετικές προσπάθειες που κατέβαλαν οι ομάδες σε διαφορετικές χώρες για να παράσχουν υποστήριξη και ο κρίσιμος ρόλος που διαδραμάτισε ο οργανισμός στο σύνολό του, τους έκανε πιο δυνατούς και πιο σοφούς, μέσα από απρόβλεπτα μαθήματα που διδάχτηκαν».
Παίρνοντας τη σκυτάλη, ο Παναγιώτης Μόρφης, Managing Partner της Dynargie Greece, παρουσίασε την καινοτόμο πλατφόρμα της εταιρείας, με την ονομασία «Gamification». Όπως εξήγησε ο ίδιος, η εν λόγω πλατφόρμα εισάγει στοιχεία και στρατηγικές από τον κόσμο των παιχνιδιών στον επιχειρηματικό τομέα. Στόχος της είναι να βελτιστοποιήσει την εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων των εργαζομένων σε μία επιχείρηση, ενθαρρύνοντάς τους να αφοσιωθούν περισσότερο στην διαδικασία μάθησης και να ενσωματώσουν πιο γρήγορα νέες γνώσεις και δεξιότητες. «Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία προάγει ένα πιο δυναμικό, συνεργατικό και αποτελεσματικό εργασιακό περιβάλλον, που προωθεί την επιτυχία και την ανάπτυξή της».
Το #asto_pano_mou, το μακροχρόνιο πρόγραμμα αλλαγής κουλτούρας αποτέλεσε το αντικείμενο της ομιλίας του Πάνου Τσιαντούλα, Human Resources Director, Cosmote e-Value. ο ίδιος τόνισε ότι το πρόγραμμα εισήχθη εσωτερικά στους περίπου 8.000 ανθρώπους του Customer Operations του Ομίλου ΟΤΕ, προκειμένου να δημιουργηθεί και να ενισχυθεί το πλαίσιο και η κουλτούρα που απαιτούνται για να επιτρέψουν άμεση, εύκολη και μοναδική εξυπηρέτηση για κάθε πελάτη του. «Εργαστήκαμε μεθοδικά, διασφαλίζοντας τη συμμετοχή και τη δέσμευση όλων των ενδιαφερομένων μερών. Έχοντας το feedback όλων, υλοποιήσαμε L&D δράσεις, οι οποίες είχαν εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο σε εργαζόμενους, πελάτες και εταιρεία!», κατέληξε ο ίδιος.
Στα blended learning journeys αναφέρθηκε ο Γιάννης Γεωργακόπουλος, Senior Business Consultant, Accredited Business Coach, Tack TMI Greece. Ο ίδιος περιέγραψε τα εκπαιδευτικά ταξίδια που έχτισαν με έναν από τους βασικούς συνεργάτες της εταιρείας, την Lidl Hellas, αναλύοντας τα βασικά σημεία του εγχειρήματος. «Τα Blended Learning Journeys είναι ο συνδυασμός πολλών διαφορετικών μεθόδων εκπαίδευσης, όπως το eLearning, το instructor-led training, το coaching κ.ά.», εξήγησε, ενώ αναφέρθηκε στον τρόπο με τα οποία τα σχεδίασαν, σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρείας και στη συνέχεια τα υλοποίησαν. Κλείνοντας, τόνισε στα πλεονεκτήματα των Blended Learning Journeys, με τη δημιουργία κουλτούρας συνεχούς μάθησης να είναι ένα από τα βασικότερα.
Με έναν διαφορετικό, διαδραστικό τρόπο επέλεξαν να παρουσιάσουν την UpFit, την εταιρική συνδρομή αθλητισμού και ευεξίας της Up Hellas οι Δήμητρα Καραφυλλάκη, Business Developer, Γιάννης Κουντούρης, Sales Manager, Λορύ Μπαραζιάν, Director of Operations and Compliance, Aλίκη Παπακωστοπούλου, Account Manager και Elena Bauten, UpFit Project Manager της εταιρείας. Πρόκειται για μία ψηφιακή, συνδρομητική υπηρεσία αθλητισμού και ευεξίας, αποκλειστικά για εταιρείες, που δίνει πρόσβαση στους εργαζομένους σε εκατοντάδες αθλητικούς χώρους και δραστηριότητες σε όλη την Ελλάδα. Όπως εξήγησαν, το UpFit, αποτελεί ένα ξεχωριστό προνόμιο που βοηθάει τις επιχειρήσεις να διατηρήσουν υγιείς και ευτυχισμένους υπαλλήλους, δημιουργώντας παράλληλα μία θετική εταιρική κουλτούρα.
L&D, τεχνολογικές Λύσεις, ολιστική προσέγγιση
Τον τρόπο με τον οποίο η εφαρμογή ενός Grading συστήματος αποτέλεσε για τις εταιρείες του ομίλου Βιοχάλκο το σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία ενός ισχυρού EVP, παρουσίασε ο Κώστας Βαβαρούτας, HR Director, Cenergy Holdings. Υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μία βαριά βιομηχανία, ανέλυσε αρχικά τις βασικές αιτίες και αφορμές στο να αναθεωρήσουν το συγκεκριμένο σύστημα. Εστιάζοντας στα αποτελέσματα, με αυτό το μοντέλο κατάφεραν να αντιστοιχίσουν τις θέσεις εργασίας σε όλα τα εργοστάσια και σε όλες τις χώρες και να συνδέσουν συγκεκριμένους τίτλους ανά ρόλο, γνωρίζοντας όλοι, ανάλογα με το grade που βρίσκονται, ποιες είναι οι παροχές τους, το μισθολογικό επίπεδο κ.ά.
Αναφερόμενος στη Μάχη των ταλέντων, ο Άκης Πρωτοπαπάς, Services & Operations Director, Epsilon HR, μέλος του Ομίλου Epsilon Net, παρουσίασε, για πρώτη φορά στο κοινό, το Epsilon Talent, τη νέα all-in-one cloud λύση Επιλογής Προσωπικού & Διαχείρισης Βιογραφικών. Μία νέα εφαρμογή, η οποία ψηφιοποιεί και απλοποιεί τις διαδικασίες εύρεσης και πρόσληψης ανθρώπινου δυναμικού, συγκεντρώνοντας όλες τις σχετικές εργασίες σε ένα ενιαίο, μοντέρνο και responsive περιβάλλον με δυναμικό περιεχόμενο. Η εν λόγω εφαρμογή διευκολύνει δραστικά όλες τις επί μέρους διαδικασίες, όπως είναι, μεταξύ άλλων, η δημοσιοποίηση των θέσεων εργασίας, η λήψη αιτήσεων, ο προγραμματισμός συνεντεύξεων, η αυτόματη αξιολόγηση των υποψηφίων κ.ά.
Ως Group HR Director της MAS & i4 Energy, η Αγγελική Παπαγεωργίου, μοιράστηκε με το κοινό την προσωπική της εμπειρία από την προσπάθειά της να κατανοήσει την πολυπλοκότητα του εργασιακού περιβάλλοντος της εταιρείας. Περιγράφοντας το επαγγελματικό ταξίδι που ακολούθησε με το spin off της i4 Energy, τόνισε τη σπουδαιότητα των τριών πυλώνων που αποτελούν τους φάρους του HR. «Ως επαγγελματίες που αντιμετωπίζουμε νέες προκλήσεις και μονοπάτια, πρέπει να επικεντρωθούμε στην αγάπη και το πάθος για το αντικείμενό μας, να σεβόμαστε και να είμαστε υπερήφανοι για τον οργανισμό μας και να νοιαζόμαστε και να στηρίζουμε τους ανθρώπους που απαρτίζουν την εταιρεία μας», τόνισε.
H Μαρίνα Κουναλάκη, Managing Partner της Avocado Learning Experiences, εστίασε στην πρόκληση του Learning & Development να αντιμετωπίσει τις προκαταλήψεις των διαφορετικών γενεών στον χώρο εργασίας και να δημιουργήσει ολιστικές μαθησιακές εμπειρίες. Η ίδια πρότεινε μερικά hacks για τη δημιουργία εκπαιδευτικών εμπειριών για όλες τις γενιές, όπως να δίνεται χώρος και φωνή στον learner και να συνδέσουμε τους learners μεταξύ τους με συστηματικό τρόπο. Κατέληξε, υπογραμμίζοντας πως η αντίληψη για την εκπαίδευση. μπορεί να αποτελέσει τόσο κινητήριο δύναμη όσο και τροχοπέδη για τη δημιουργία εμπειριών που θα εμπλέκουν και θα δένουν τους εργαζόμενους, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για upskilling και reskilling.
Στην ομιλία του, ο Νίκος Μαραγκουδάκης, Human Resources Director της Novibet, παρουσίασε την εξέλιξη της εταιρείας, αναφέροντας πως σε μια περίοδο έντονου expansion, οι βασικοί πυλώνες στο επίκεντρο της ομάδας HR ήταν να παραμείνουν ανθρωποκεντρικοί, να δημιουργήσουν περιβάλλον συνεργασίας σε όλα τα location, να εστιάσουν στην top down επικοινωνία και να ενισχύσουν τους managers να διοικήσουν diverse ομάδες. Ο ίδιος ανέδειξε, επίσης, το «noviverse», μία πρωτότυπη προσέγγιση με την οποία δημιουργήθηκαν σχέδια χειροποίητα από τους ίδιους για όλες τις χώρες, ενώ τονίστηκε η σημασία της τεχνολογίας, των εργαλείων αξιολόγησης και της τεχνητής νοημοσύνης που συντελούν στην αποτελεσματικότητα των διεθνών δράσεων της εταιρείας.
Training, ψηφιακά εργαλεία, ΑΙ
Ο Στέφανος Χανιωτάκης, Presales & Project Manager του HR & Payroll BU στην SoftOne Technologies, παρουσίασε την αναγκαιότητα της ψηφιακής κάρτας εργασίας και τις νέες απαιτήσεις που φέρνει στον χώρο του HR. Αποτελώντας ήδη δεδομένο για εταιρείες όπως αυτές του ασφαλιστικού κλάδου, ο ίδιος παρουσίασε το Soft1 myErgani LIVE. Με Web application, mobile app και φυσικά συστήματα ωρομέτρησης, η πλατφόρμα προσφέρει συνδυαστικές υπηρεσίες και ευελιξία. Τέλος, ο Στ. Χανιωτάκης επισήμανε τους πολλαπλούς ελέγχους που προσφέρει το εν λόγω εργαλείο και διασφαλίζουν την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα, παρέχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης και επικοινωνίας με τον ΕΡΓΑΝΗ, καθώς και τη διασύνδεση με τρίτα μεγάλα συστήματα.
Ο Πέτρος Κολώνιας, Group Human Resources Director, Netcompany-Intrasoft παρουσίασε πώς αντιμετώπισαν τις προκλήσεις στον συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό κλάδο της τεχνολογίας, μετατρέποντάς τις σε ευκαιρίες μέσω στρατηγικών ενεργειών που αφορούν στους ανθρώπους της εταιρείας. Οι κύριοι στόχοι της #Netcompany-Intrasoft εστιάζουν στην προσέλκυση νέων ταλαντούχων, το reskilling των υπαρχόντων εργαζομένων και τη δημιουργία ευκαιριών για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Ο ίδιος ανέδειξε της σημασία της Onboarding Academy για την αποτελεσματική ένταξη των νέων στην ομάδα. Σε ό,τι αφορά στο talent retention, η εταιρεία επενδύει στον υψηλό επίπεδο εργαζομένων, προσφέροντας ευκαιρίες ανάπτυξης και εκπαίδευσης.
Ο Φώτης Ρήγας, Managing Director of Recruitment services του Kariera Group, παρουσίασε την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας από την ίδρυσή της το 1997 έως σήμερα. Καθοριστικά στάδια στην πορεία της περιλαμβάνουν την εξαγορά του kariera.gr από το CareerBuilder LLC το 2007, καθώς και τη δημιουργία της Hiring Solutions το 2017. Το 2022, η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της στον τουρισμό με την εξαγορά της «Workathlon». Η φιλοδοξία, που διακρίνεται σε κάθε επιχειρηματική κίνηση, οδήγησε πρόσφατα στην υπογραφή συμφωνίας για την εξαγορά των επιχειρήσεων της CareerBuilder L.L.C. σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία, Ολλανδία, Νορβηγία, Βιετνάμ, Σιγκαπούρη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, δημιουργώντας έτσι το Kariera Group.
Πώς μπορούν τα training να γίνουν αξέχαστα; Αυτή ήταν η κεντρική ερώτηση που αναπτύχθηκε από την Αλεξία Βασδέκη, Partner & Trainer της εταιρείας Being Essential. Στην αρχή, ανέφερε το σημαντικό ορόσημο του 2018, όταν εισήγαγαν στην Ελλάδα το blended learning, που συνδυάζει το e-learning, το coaching, τα workshops, τα εργαλεία αξιολόγησης, το gamification και το action group learning. Έπειτα, αναφέρθηκε στις 4 συνεργασίες τους για να ενισχύσουν τις προσφερόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες: με το Harvard Business Publishing για τον τομέα του Management, με τη Skillsoft για μία σύγχρονη εκπαίδευση, την Mobie Train για τους on-the-go ανθρώπους που δεν έχουν συχνή πρόσβαση σε υπολογιστή και με τη Celemi, για business simulation.
Στην ομιλία του, ο Κώστας Καδής, Managing Director, Compact, επικεντρώθηκε στον τρόπο που η ΑΙ μπορεί να προσφέρει γρήγορες λύσεις για τα HR projects, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην εκπαίδευση. Κατόπιν, παρουσίασε το Vyond GO, ένα εργαλείο για βίντεο που, με τη χρήση της ΤΝ, διευκολύνει τη δημιουργία και επεξεργασία αποτελεσματικών βίντεο για εκπαίδευση και επικοινωνία. Στη συνέχεια, μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο τα βίντεο μπορούν να διαμοιραστούν μέσω του Cezanne HR, ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού στο Cloud. Με την πλατφόρμα Cezanne HR, οι εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση μέσω Self Service σε πληροφορίες HR, όπως εκπαίδευση, αξιολόγηση, άδειες, κ.ά.
Digital culture, wellbeing, employee engagement
Μία διαφορετική «παρουσίαση» ετοίμασε για το κοινό ο Γιώργος Καπούλας, Managing Partner, be in – Experiential People Development, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον και διαδραστικό περιβάλλον για το κοινό. Για να αποδείξει -για άλλη μία φορά- πως η βιωματική εμπειρία προσθέτει αξία στην ανάπτυξη των ανθρώπων και των ομάδων, ο Γ. Καπούλας έδωσε την ευκαιρία στα περισσότερα από 600 στελέχη HR από όλους τους κλάδους της ελληνικής αγοράς που βρέθηκαν στο συνέδριο να το «ζήσουν», ζητώντας του να συμμετέχουν σε ένα διαδραστικό παιχνίδι μεταξύ τους, που στόχο είχε να θέσει τα «People Skills… in action!».
Στη συνέχεια, στο βήμα ανέβηκε η Μαρία Καφεντζή, HR Director του Bioiatriki Healthcare Group. Στο πλαίσιο της ομιλίας της, αναφέρθηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ως βασική προτεραιότητα για τον οργανισμό. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί για μας βασική προτεραιότητα, προκειμένου να επιταχύνουμε», τόνισε. Επιπλέον, όπως επισήμανε, αποτελεί κλειδί για την επίτευξη των στόχων και την ενίσχυση της ευελιξίας του οργανισμού προς όφελος των πελατών και των εργαζομένων. «Μεταμορφώνουμε το περιβάλλον μας αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις και δημιουργώντας τις ψηφιακές δεξιότητες που θα αναπτύξουν τους ανθρώπους μας», τόνισε η ίδια.
Η Ιόλη Γεωργαρίου, Sales Support Specialist, Wolt, στο πλαίσιο της ομιλίας της με τίτλο «Wolt for Work – Eating at the office done right», παρουσίασε στο κοινό τα πλεονεκτήματα της χρήσης της Wolt από τις επιχειρήσεις, ως παροχή για τους εργαζόμενούς τους. Συγκεκριμένα, τόνισε πως οι εταιρείες μπορούν να προσφέρουν στο ανθρώπινο δυναμικό τουςτους τη δυνατότητα να απολαμβάνει νόστιμα και ποικίλα γεύματα, εξασφαλίζοντας έτσι μια θετική και ευχάριστη εργασιακή εμπειρία. Παρέχει, επίσης, έλεγχο στις εταιρικές παραγγελίες με μηνιαίο τιμολόγιο, ενώ βελτιώνει το εργασιακό περιβάλλον και την ικανοποίηση των εργαζομένων. «Πρόκειται για μία καινοτόμο λύση για επιχειρήσεις που επιδιώκουν την ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού τους», τόνισε η ίδια.
Η σημασία του ύπνου για την υγεία και την ευεξία αποτέλεσε το κεντρικό θέμα της ομιλίας του Ιωάννη Καπάιου, Founder της WorkWell, με τίτλο «Bedtime Stories | The impact of sleep on health and wellbeing». Στο πλαίσιο της, ο Ι. Καπάιος ανέδειξε τα οφέλη του καλού ύπνου και την ανάγκη για έναν υγιή και αναζωογονητικό ύπνο για την καλή φυσική και ψυχική κατάσταση των εργαζομένων. Έπειτα, ο ίδιος κατέρριψε συνηθισμένους μύθους γύρω από τον ύπνο, ενώ μοιράστηκε με το κοινό εύκολες και πρακτικές συμβουλές για το πώς μπορεί να αποκτήσει καλύτερη ποιότητα ύπνου.
Στον τρόπο με τον οποίο η Excelya συμβάλει στην επιτυχία των εργαζομένων της, σε ένα πολυεθνικό περιβάλλον που απαρτίζεται από πολλές και διαφορετικές κουλτούρες, αναφέρθηκε ο Γεώργιος Αγελάρης, Regional HR Director, CEE της εταιρείας, στο πλαίσιο της ομιλίας του. Αφού παρουσίασε την εταιρεία και τις υπηρεσίες που προσφέρει, ο Γ. Αγελάρης επικεντρώθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διεύθυνση HR σε μία πολυεθνική εταιρεία, με την έλλειψη engagement και το turnover να αποτελούν κάποιες από τις βασικότερες. Στη συνέχεια της ομιλίας, παρουσίασε τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Excelya, ώστε να ανταπεξέλθει σε αυτές τις προκλήσεις.
Συμπερίληψη, ανθρωποκεντρισμός, ανήκειν
Η Μαρία Όλγα Καλογεροπούλου, Head of HR στην Toyota Hellas, παρουσίασε την ομιλία της με θέμα «Συμπερίληψη και Διαφορετικότητα: Αναπτύσσοντας ένα εργασιακό περιβάλλον συμπερίληψης και ισότητας». Στο πλαίσιο της, εστίασε στην ανάγκη μίας επιχείρησης να υιοθετεί ένα συμπεριληπτικό μοντέλο ηγεσίας και πρακτικές που προωθούν την ισότητα. Επιπλέον, κατέδειξε πώς η Toyota Ελλάς, μέλος της Inchcape plc., εφαρμόζει συγκεκριμένα βήματα για τη δημιουργία ενός ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος, εξαλείφοντας τις αποκλίσεις και υποστηρίζοντας τη διαφορετικότητα. Τέλος, τόνισε τη σημασία της διασφάλισης ίσων ευκαιριών για όλους τους εργαζόμενους.
Με τίτλο ομιλίας «Danaos Family: Developing and Sustaining Employee Engagement», στο βήμα ανέβηκε ο Δημήτρης Βασαλάκης, HR Director της Danaos Shipping. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ενθάρρυνση των εργαζομένων αποτελεί θεμελιώδη στρατηγική και αξία της εταιρείας. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα εργασιακό περιβάλλον, που οι άνθρωποι είναι περήφανοι να ανήκουν. Σε αυτή την προσπάθεια, η ομάδα του HR της Danaos αναγνωρίζει συνεχώς πεδία βελτίωσης και δημιουργεί νέες στρατηγικές, πολιτικές και πρωτοβουλίες που ευθυγραμμίζονται με τους επιχειρηματικούς μας στόχους», τόνισε.
Στη διαφορετικότητα επικεντρώθηκε η Ευγενία Λιανού, Υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, COCO-MAT. Στο πλαίσιο της ομιλίας της, η ίδια ανέφερε: «Στην COCO-MAT, αντιμετωπίζουμε τη διαφορετικότητα με ανοικτό και σύγχρονο τρόπο. Δεν υπάρχουν περιορισμοί βασισμένοι σε χρώμα, θρησκεία, φυλή, εθνικότητα ή φυσική καταλληλότητα, καθώς πιστεύουμε ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και δικαιούνται ίσες ευκαιρίες. Αυτή η φιλοσοφία μας επιτρέπει να αξιοποιούμε το ταλέντο και τις ικανότητες κάθε εργαζομένου, ανεξαρτήτως της διαφορετικότητάς του. Στην εταιρεία μας συνυπάρχουν 13 εθνικότητες και 9 θρησκείες, δημιουργώντας ένα πλούσιο και ευέλικτο περιβάλλον».
Στη συνέχεια, η σκυτάλη δόθηκε στην η Ευγενία Μελέα, Head of HR Europe της Enel Green Power η οποία υπογράμμισε ότι για την εταιρεία το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο είναι οι άνθρωποί της. Με βάση τις τέσσερις βασικές αξίες της Εμπιστοσύνης, της Υπευθυνότητας, της Καινοτομίας και της Προνοητικότητας, η εταιρεία έχει «καταρτίσει» την «Πυξίδα» που καθοδηγεί την αποστολή της και το παγκόσμιο όραμά της, το «Enabling Progress With Sustainable Energy», όπου οι εργαζόμενοι αποτελούν τους πρωταγωνιστές.
Στην συνέχεια, τα χαρακτηριστικά της κουλούρας immerbesser, στα οποία θέλουν να βασιστούν στην Miele Hellas, αναφέρθηκε η Δήμητρα Μορτόγια, Head of HR της εταιρείας. «Στα γερμανικά, το immerbesser σημαίνει γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι και για αυτό τα χαρακτηριστικά αυτής της κουλτούρας έχουν να κάνουν με το πάθος για αυτό που κάνουμε, την ποιότητα, την αξιοποίηση των ταλέντων, το accountability, την καλή επικοινωνία, καθώς και το νοιάξιμο για την εργασία μας», εξήγησε η ίδια. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις δράσεις τους από το 2019, ώστε να γίνουν ένας high performing οργανισμός. «Ο στόχος μας είναι σαφής: να υπερβαίνουμε συνεχώς τις προσδοκίες μας και να εξελισσόμαστε», τόνισε.
Tailor made λύσεις, engagement, self management
Στην ομιλία τους, οι Νικόλ Λούζη, People Engagement Partner και Στάθης Πατρίκης, Head of People & Organizational Development, Cube RM, επεσήμαναν τη σημασία προσαρμογής του wellbeing πλάνου βάσει των αναγκών. Η Ν. Λούζη εξήγησε πως ο τρόπος εργασίας έχει αλλάξει και πρέπει να προσαρμοζόμαστε, προσφέροντας tailor made λύσεις. Ο Σ. Πατρίκης τόνισε πως κινούνται σε 4 πυλώνες: Mindset, Movement, Nutrition και Recovery, χτίζοντας πάνω στην εμπιστοσύνη και συνδέοντας τα engagement activities με τις εταιρικές αξίες. Επιπλέον, αναφέρθηκε στην προσπάθεια εφαρμογής agile εργαλείων και νέων τεχνολογιών. Τέλος, η Ν. Λούζη παρέθεσε τα εργαλεία λήψης feedback που χρησιμοποιεί η CubeRM.
Αφού παρουσίασε σύντομα την εταιρεία, η Αναστασία Νάτση, HR Director, Phoenix Engineering Group, επικεντρώθηκε στην πρόκληση της εύρεσης προσωπικού σε σχέση με τους τεχνικούς οπτικών ινών. Στη συνέχεια, παρουσίασε τα βήματα που ακολούθησαν στην εταιρεία για την ίδρυση του Training Center. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σαφείς στόχους, αναγνώριση του κενού στην αγορά, κριτήρια για τους υποψηφίους και σχεδιασμό της δομής του προγράμματος. Το Τraining Center παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, παρέχοντας τον απαραίτητο εξοπλισμό για την προετοιμασία των εργαζομένων. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για τις συνεντεύξεις. Κλείνοντας, υπογράμμισε πως οι προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπίζονται δημιουργικά.
Παίρνοντας τον λόγο, η Μαριάν Κατσαμπούρη, HR Manager Greece, Cyprus & Balkans, Upfield Hellas, παρουσίασε το πλαίσιο λειτουργίας της εταιρείας με έμφαση στην προσέλκυση και διατήρηση ανθρώπινου δυναμικού. Υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο της εκπαίδευσης και ανάπτυξης του προσωπικού και εξήρε το tailor-made mentoring και τη συναισθηματική σύνδεση των εργαζομένων με την εταιρεία, μέσω δραστηριοτήτων team building. Επισήμανε επίσης τη σημασία της εργασίας που έχει νόημα και της ενθάρρυνσης του Entrepreneurial Spirit. Τέλος, η ίδια τόνισε πως οι αξίες που καλλιεργεί ένα άτομο είναι εξίσου σημαντικές με τις δεξιότητες του για την επίτευξη των εταιρικών στόχων.
Στη συνέχεια, οι Κωνσταντίνος Βουρλούμης, Technology Consulting Services PM, και Έλενα Παπαδάκη, Senior Tech HR Business Partner, Code.Hub, αναφέρθηκαν στον τρόπο με τον οποίο εναρμονίστηκαν οι αρχές του HR και της τεχνολογίας για την ανάπτυξη και εξέλιξη των ανθρώπων. Προτεραιότητα ήταν η αύξηση του engagement και του loyalty. Εφάρμοσαν το μοντέλο Dev Ops, επικεντρώνοντας στο πέρασμα από το «You» στο «We». Συλλέγοντας feedback από τους νέους εργαζόμενους στο πρώτο εξάμηνο, ορίστηκαν οι εκπαιδευτικές ανάγκες στο δεύτερο. Το Engagement και το Involvement ακολούθησαν στο τρίτο εξάμηνο. Τελικά, στο 4ο εξάμηνο προέκυψαν οι αξιολογήσεις, οδηγώντας σε προαγωγές. Η εταιρεία επιδιώκει το sharing knowledge και δημιουργεί εμπιστοσύνη στο εργασιακό περιβάλλον, ενθαρρύνοντας τη δημιουργία και ανάπτυξη των ανθρώπων.
Ανεβαίνοντας στο βήμα, ο Δημήτρης Ρουμελιώτης, HR Manager South Eastern Europe, Timac Agro International εστίασε στο πώς οδηγήθηκαν στην επίτευξη των στόχων τους. «To challenge ήταν το νούμερο που φέραμε το 2022, να το φέρουμε στο πρώτο 5μηνο του 2023, με έπαθλο ένα ταξίδι στη Γαλλία» εξήγησε και τόνισε πως το Remote work και το hot desk policy ήρθε για να μείνει. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην αυτονομία των εργαζομένων τους, που σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να διαμορφώσει το πρόγραμμά του, ενισχύοντας το risk taking και το self management. «Ενισχύθηκε η επικοινωνία, ο σεβασμός και οι συνάδελφοι να συνεργάζονται για να πετύχουν τους ατομικούς και τους εταιρικούς στόχους».
Υβριδικό μοντέλο εργασίας, employee retention, war of talent
Είναι δυνατόν ένα meeting να μπορεί να κάνει τη διαφορά σε ό,τι αφορά στην ισότητα και στη συμπερίληψη; Σε αυτό απάντησε ο Διονύσης Μπουρλάς, HR Manager, Skroutz Last Mile, ο οποίος ανέφερε πως «η πρόκληση ήταν να είμαστε aligned σε κάθε στιγμή, ευρισκόμενοι σε υβριδικό μοντέλο, με ελεύθερη διακίνηση ιδεών και σωστή πληροφόρηση των εργαζομένων» και σημείωσε ότι θεσπίστηκαν τα All Hands Meetings. Αυτά περιλαμβάνουν την ανάλυση των επιχειρησιακών στόχων, Q&A, και την ανάλυση των άμεσων επόμενων βημάτων. «Θέλαμε οι άνθρωποί μας να νιώθουν ότι είναι σημαντικοί στη λήψη των αποφάσεων» υπογράμμισε και τόνισε το 90% attendance rate.
Η Μαργαρίτα Καλογεροπούλου, Brand & Communications Senior Manager, Intrum παρουσίασε τα πλεονεκτήματα που επιφέρει η εφαρμογή ενός υβριδικού μοντέλου και υποστήριξε ότι απαιτείται ενσυναίσθηση και εμπιστοσύνη. Αφού πρόβαλε κάποια στοιχεία από την εσωτερική έρευνα, ανέλυσε το πώς έγινε η προετοιμασία για την υιοθέτηση του work from anywhere μοντέλου. «Για εμάς, το υβριδικό μοντέλο αποτελεί συνεχή επένδυση» επισήμανε και πρόβαλλε το πριν και το μετά των γραφείων, τα οποία καλύπτουν πλέον πλήρως τις νέες ανάγκες. Τέλος, αναφέρθηκε και στα οφέλη που έχει το υβριδικό μοντέλο για το περιβάλλον, όπως την εξοικονόμηση ενέργειας.
Από την πλευρά της, η Πολίνα Κουράκου, HR Manager, Marks & Spencer Greece, τόνισε πως «ηεμπειρία του πελάτη είναι πολύ σημαντική για εμάς και με τον ίδιο τρόπο σκεφτόμαστε και για τους εργαζομένους μας», ενώ αναφέρθηκε στην αλληλεπίδραση του experience μεταξύ υποψηφίων, εργαζομένων και πελατών. Έπειτα, παρουσίασε το employee journey στην Marks & Spencer, σημειώνοντας ότι στόχος είναι όλες οι ενέργειες να έχουν ένα θετικό αποτύπωμα, ενώ εστίασε στη στρατηγική Employee Listening που ακολουθούν, η οποία περιλαμβάνει το New Starter Survey, το Stay Survey και το Exit Interview. «Όπως συμπεριφερόμαστε στους ανθρώπους μας, έτσι θα συμπεριφερθούν και αυτοί στους πελάτες μας» κατέληξε.
«Η μεγάλη πρόκληση του Retail είναι το Retention» υπογράμμισε η Νατάσσα Φωτεινακοπούλου, HR Specialist, Fourlis Group of Companies (Dpam, Intersport), παίρνοντας τον λόγο. Αφού εξήγησε ότι το κλειδί είναι το diverse recruiting, τόνισε ότι προτεραιότητα αποτελεί η εργασιακή ικανοποίηση, αλλά και το internal recruiting, το οποίο παρέχει ένα μικρό boost στους ανθρώπους μέσα από το performance management. «Έχοντας ένα diverse team μπορούμε να έχουμε και περισσότερα role models» υποστήριξε και συμπλήρωσε πως «όταν υπάρχει κάθε τύπος ανθρώπου για κάθε τύπο πελάτη, τότε αυτός θα ξαναγυρίσει». Τέλος, ανέδειξε ορισμένους ρόλους και πρόσωπα από τους Diverse Heroes που διαθέτει η εταιρεία.
«Είμαστε μία εταιρεία που έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο» σημείωσε αρχικά ο Χάρης Λατσούδης, Senior HR Operations Manager, Campeόn Gaming και παρέθεσε κάποια στοιχεία για την εταιρεία, εστιάζοντας στις αξίες, οι οποίες είναι «η ηθική πυξίδα» που ακολουθεί η εταιρεία. Παράλληλα, τόνισε την ηθική στάση που ακολουθεί η Campeόn Gaming για τους εργαζομένους της, αναλύοντας την προσέγγιση σχετικά με τις παροχές. Στη συνέχεια, εξήγησε ότι αξιοποιείται το υβριδικό μοντέλο εργασίας και πώς η εταιρεία παρέχει κάλυψη των εξόδων μετακίνησης και σίτισης, καθώς και έξτρα μέρες αδείας, σεβόμενη το Work-life Balance. «Κλειδί είναι το engagement του Top Management» τόνισε και έκλεισε με τρία testimonials εργαζομένων της εταιρείας. .
«Όπως το ταγκό προϋποθέτει ακρίβεια, δυναμισμό και αρμονία, το ίδιο συμβαίνει και με το candidate experience. Αυτό που πραγματικά κερδίζει είναι η διαπροσωπική σχέση», υποστήριξε ο Σπυρίδων Χονδρογιάννης, HR Manager, Amplus και πρόσθεσε πως στο Recruitment απαιτείται ακρίβεια στην επικοινωνία, αμοιβαίο όφελος, γνώση των χαρακτηριστικών της θέσης που πρέπει να καλυφθεί, αλλά και ενσυναίσθηση. Στη συνέχεια, εξήγησε ότι χρειάζεται σεβασμός στον υποψήφιο κατά τη διαδικασία, καθώς και μία αξιοπρεπής διαδικασία απόρριψης. «Ας προσφέρουμε στους υποψηφίους μία ομαλή διαδικασία, χωρίς να ξεχνάμε την ανθρώπινη πλευρά» υπογράμμισε και παρουσίασε ορισμένα χρήσιμα tips. «Η ολιστική προσέγγιση αποτελεί την απάντηση για τον πόλεμο των ταλέντων».
PANEL DISCUSSION
Στη φετινή διοργάνωση του HR in Action, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά συζήτηση πάνελ με θέματα που αφορούν στους σύγχρονους οργανισμούς και το HR. Η Τζένη Αναγνωστοπούλου ανέλαβε τον συντονισμό της συζήτησης, ενώ τέσσερα στελέχη της αγοράς ανέπτυξαν τις απόψεις τους σε σημαντικά θέματα.
Ο Άγγελος Δερλώπας, MSc, MCC Master Certified Coach & Accredited Supervisor από την Positivity Coaching, επικεντρώθηκε στον τομέα του coaching θετικότητας και της ψυχικής ανθεκτικότητας. Εξήγησε πώς η προσέγγιση της θετικότητας μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία θετικών συναισθημάτων και στην ενίσχυση της ανθρώπινης ψυχικής δυνατότητας να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες και τις προκλήσεις. Επισήμανε, επίσης, την σημασία της εξατομίκευσης των εμπειριών, λαμβάνοντας υπόψη το μαθησιακό στυλ του κάθε ατόμου, ως σημαντικό στοιχείο για την επίτευξη της βέλτιστης απόδοσης και ανάπτυξης των ατόμων στον επαγγελματικό και προσωπικό τους βίο.
Η Όλγα Κατσιμπέρη, Partner από τη NAK Katsiberis Insurance Brokers, μοιράστηκε τις απόψεις της για τις ομαδικές ασφαλίσεις και τον τρόπο που επηρεάζονται από τις γεωπολιτικές συνθήκες και τις οικονομικές προκλήσεις. Επεσήμανε πως το κόστος των ομαδικών ασφαλίσεων επηρεάζεται από παράγοντες όπως ο ιατρικός πληθωρισμός και οι αυξημένες αποζημιώσεις. Η ίδια ανέφερε πως η κάθε εταιρεία χρειάζεται ένα πλάνο και έναν εξειδικευμένο σύμβουλο για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις. Επιπλέον, συζήτησε για τη σημασία της επιλογής μεταξύ ομαδικής υγείας ή συνταξιοδότησης και υπογράμμισε ότι και οι δύο αποτελούν σημαντικές παροχές, ανάλογα με το ποια ομάδα κοινού θέλει να στοχεύσει η εταιρεία.
Ο Ηλίας Παρλαβάντζας, Director of Digital Learning Solutions, TÜV Austria Hellas, αναφέρθηκε στη σημασία των λύσεων ψηφιακής εκπαίδευσης στον επαγγελματικό χώρο. Εξήγησε πώς η κουλτούρα της διαρκούς μάθησης έχει αλλάξει τον τρόπο που μαθαίνουμε και πως η εκπαίδευση έχει εξελιχθεί σε μία συνεχή και εν κινήσει διαδικασία. Τόνισε τη σημασία της στοχοθέτησης αποτελεσμάτων και της βούλησης του ατόμου για την επίτευξη αυτών των αποτελεσμάτων. Επιπλέον, συζήτησε για τον τρόπο με τον οποίο η ενεργή συμμετοχή εξασφαλίζεται μέσω της εξατομίκευσης της διαδικασίας εκπαίδευσης.
Τέλος, η Άννα Πολυχρονιάδου, Deputy Managing Director από την Evalion-SHL Greece & Cyprus, παρουσίασε το ακρωνύμιο BANI (Brittle, Anxious, Non-linear, Incomprehensible), το οποίο περιλαμβάνει και αναδεικνύει τις συναισθηματικές επιδράσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στο σύγχρονο περιβάλλον. Εξήγησε πώς οι συνεχείς αλλαγές και η υπερβολική πληροφορία δημιουργούν αίσθημα αβεβαιότητας και άγχους. Επισήμανε ότι τα τμήματα HR πρέπει να εστιάζουν στην ανθρώπινη εμπειρία, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στη λήψη αξιόπιστων αποφάσεων και να ενισχύσει τον ρόλο του HR στη διαδικασία της πρόσληψης και της ανάπτυξης των ανθρώπων.
To HR in Action 12 πρόσφερε στους συμμετέχοντες 7 PDCs, από τον παγκόσμιο φορέα Society for Human Resource Management (SHRM).
ΔΩΡΑ ΚΛΗΡΩΣΕΩΝ
- Στο πλαίσιο του συνεδρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κερδίσουν:
- Μία συνδρομή UpFit για όλο τον Σεπτέμβριο, από την UpHellas
- Ένα L&D learning journey, από την Avocado
- Ένα Smartphone Redmi Note 12 Pro, από την Being Essential
- Ένα Group Coaching session « How to give personalized feedback based on Everything DiSC management profile of Wiley» σε 5 τυχερές εταιρείες και 5 βιβλία Positivity Coaching του Άγγελου Δερλώπα, από την Positivity Coaching
- Ένα πλήρες πακέτο σεμιναρίων για την βελτιστοποίηση του ύπνου, από την Workwell
- Το εργαλείο αξιολόγησης του Patrick Lencioni, Working Genius, από την Amnis
- Ένα Apple iPhone 14 128GB 5G Midnight, από την Boussias