«Le Roi est mort, Vive Le Roi!» - Μετά το θάνατο του Charles VI το 1422 και την ανάληψη του γαλλικού θρόνου από το γιο του τον Κάρολο VII πρωτοειπώθηκε η γνωστή σε όλους μας φράση… Πεντακόσια ενενήντα χρόνια μετά, παραφράζοντας και μεταφράζοντας την αρχική αυτή φράση θέλουμε να σηματοδοτήσουμε το ξεκίνημα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς, με αυτό που όλοι στην OTEAcademy ακράδαντα πιστεύουμε… ότι η μετατόπιση είναι το μέλλον!

Η νέα διοικητική ομάδα της OTEAcademy με πάνω από εκατόν πενήντα χρόνια «ένσημα», σε θέσεις ευθύνης στην αγορά, έρχεται να δώσει το δικό της στίγμα στην εκπαίδευση στελεχών στην Ελλάδα. Οι ενδείξεις από την παγκόσμια αγορά, συνηγορούν στο ότι όλα τα στελέχη στην καριέρα τους σήμερα, θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη ευελιξία και προσαρμοστικότητα, τόσο όσον αφορά στις γνώσεις και στις δεξιότητες τους, όσο και στον τόπο εργασίας τους.

Οι «δουλειές» και οι θέσεις πλέον μετακινούνται ή όπως μας αρέσει να λέμε στην OTEAcademy, μετατοπίζονται, ποικιλοτρόπως. Αξίζει να δει κανείς το video της παρουσίασης του «Did you Know ?/ Shift Happens» στο http://shifthappens.wikispaces.com/, όπου βάσει της έρευνας των Karl Fisch, Scott McLeod και Jeff Brenman:
– Οι 10 πιο περιζήτητες δουλειές για το 2010 στον κόσμο δεν υπήρχαν σαν επάγγελμα το 2004.
– Προετοιμάζουμε τους φοιτητές σήμερα, για επαγγέλματα που ακόμα δεν υπάρχουν, που θα χρησιμοποιούν τεχνολογίες που ακόμη δεν έχουν ανακαλυφθεί, με σκοπό να λύσουν προβλήματα που ακόμη δεν γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ως προβλήματα.
– Το Αμερικάνικο Υπουργείο Εργασίας προβλέπει ότι οι σημερινοί μαθητές θα αλλάξουν 10 με 14 δουλειές έως τα 38 τους.
– Ο όγκος των τεχνικών πληροφοριών διπλασιάζεται ανά δύο χρόνια. Για έναν φοιτητή του πολυτεχνείου αυτό σημαίνει ότι οι μισές από τις πληροφορίες που μαθαίνει το πρώτο έτος είναι ήδη ξεπερασμένες στο τρίτο έτος των σπουδών τους.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το βασικό επαγγελματικό ζητούμενο πλέον είναι η ικανότητα του εργαζόμενου να βάζει αξία στην καθημερινότητα του, να γίνεται κάθε μέρα καλύτερος από τη μία και να μπορεί να προσαρμόζεται γρήγορα στα καινούργια επαγγελματικά δεδομένα από την άλλη. Άρα, μιλάμε για μικρά και πολλά βήματα κάθε μέρα προς τη σωστή κατεύθυνση. Μάλλον η θεωρία KAIZEN της δεκαετίας του ’60 γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ! Κατά συνέπεια, η λέξη αλλαγή και ότι κουβαλάει μαζί της ή ακόμα πιο σωστά η έννοια της αλλαγής και ότι απορρέει από αυτή είναι παρωχημένη, κοστίζει πολύ σε χρόνο, σε χρήμα και σε προσπάθεια.

Η έννοια της μετατόπισης (shifting), μπορούμε πλέον να πούμε με σιγουριά ότι αποτελεί το σύγχρονο τρόπο βελτίωσης των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εργαζομένων. Μικρά βήματα, κάθε μέρα, προς την επιθυμητή κατεύθυνση και για τον εργαζόμενο και για τη διοίκηση και γενικότερα για την αγορά.  Σε αυτό το πλαίσιο – της καθημερινής, συστηματικής και διαρκούς βελτίωσης – η επαγγελματική πιστοποίηση διεθνώς κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στους ενήλικες σε σχέση με τα «βαριά χαρτιά των μεγάλων πτυχίων», αφού εξασφαλίζει τη μετατόπιση και την επικαιροποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων. Βασιζόμενη σε αυτές τις αρχές και αξίες, η OTEAcademy υιοθετεί μια καινοτόμο εκπαιδευτική μεθοδολογία όπου:
– Η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να επιλύει συγκεκριμένο ζητούμενο του πελάτη. Η εκπαίδευση για την εκπαίδευση δεν ωφελεί.
– Η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να δημιουργεί «ευ» στον εκπαιδευόμενο, να τον κάνει καλύτερο, ώστε να ζει καλύτερα.
– Η εκπαίδευση γίνεται με τη λογική του εργαστηρίου, μια ημέρα το μήνα, για μεγάλο χρονικό διάστημα (5 έως 6 μήνες). Tο εργαστήρι επιλύει το πρόβλημα των συνεχόμενων απουσιών από την καθημερινή εργασία και προσαρμόζει σε μεγάλο βαθμό την εκπαίδευση, βάσει της ταχύτατα εξελισσόμενης καθημερινότητας.
– Η εκπαιδευτική μέθοδος του εργαστηρίου βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση και αξιοποίηση των νέων γνώσεων.
– Η εργαστηριακή μέθοδος, επιτρέπει τη μετατόπιση (shifting) των εκπαιδευόμενων συστηματικά προς την κατεύθυνση που ορίζει η διοίκηση.

Η μεθοδολογία του εργαστηρίου της OTEAcademy βασίζεται στη φιλοσοφία με την οποία χτίζονται οι διαφημιστικές εκστρατείες και στον τρόπο που διαμορφώνεται η καμπύλη της μνήμης. Τεκμηριώνεται δε, από την πρόσφατη μελέτη του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Η μελέτη αυτή εστιάζει στο θέμα της διατήρησης της αποκτηθείσας γνώσης (Retention of knowledge) μέσω της διαδικασίας μάθησης και στους παράγοντες που εμπλέκονται στην απώλεια γνώσης (Forgetting Phenomenon). Όσον αφορά στη δική μας «εσωτερική» μετατόπιση, τους τελευταίους μήνες έχουμε δημιουργήσει δύο καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα: To OTEAcademy A.R.T. (Advances Real Teamwork): Ένα ζωντανό και φρέσκο εργαστήρι συλλογικότητας και δημιουργίας στο οποίο «χρησιμοποιείται» η τέχνη για να προωθηθεί η ομαδικότητα.

Το S.T.A.R.S (Systematic Training Approach to Raise Sales): Μία διαδραστική πλατφόρμα ασύγχρονης e-learning εκπαίδευσης, ειδικά σχεδιασμένη για εταιρείες που διαθέτουν σημεία λιανικής πώλησης καθώς μεγιστοποιεί τα οφέλη των καταστημάτων με υψηλή εποχικότητα και βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα σημείων πώλησης με χαμηλή επισκεψιμότητα.

Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι ίσως η καταλληλότερη στιγμή για την επαγγελματική εκπαίδευση είναι η εποχή οικονομικής κρίσης καθώς δημιουργεί ψυχολογία νικητή, δίνει κίνητρο για μεγαλύτερη προσπάθεια και χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης στην οργάνωση αφού επενδύει στους ανθρώπους. Με άλλα λόγια, δημιουργεί τις προϋποθέσεις και θέτει τις βάσεις μιας διαρκώς καλύτερης και πάντα ετοιμοπόλεμης ομάδας ανθρώπων οι οποίοι θα ανταπεξέλθουν επιτυχώς στις δύσκολες αλλά και στις καλύτερες μέρες που έρχονται. «Ζήτω η μετατόπιση»! Καλή εκπαιδευτική και επαγγελματική χρονιά σε όλους.

Πληροφορίες: OTEAcademy
Πέλικα και Σπάρτης 1, 151 22 Μαρούσι
Τηλ.: 210 6114400
E-mail: [email protected]
Website: www.oteacademy.gr