Ο Steve Cody, εκτός από συνιδρυτής και managing partner της Peppercom, μίας μεσαίου μεγέθους εταιρείας επικοινωνίας στη Νέα Υόρκη, είναι επίσης ερασιτέχνης stand-up κωμικός, σε comedy clubs.
«Πριν από πέντε περίπου χρόνια, σε ένα ατελείωτο επαγγελματικό δείπνο ο διπλανός μου είπε ότι κάνει stand-up comedy», θυμάται ο S. Cody. Αυτό, όπως υποστηρίζει, του κέντρισε το ενδιαφέρον και αποφάσισε να παρακολουθήσει μαθήματα για να κάνει κι ο ίδιος stand-up comedy. Σύντομα παρατήρησε ότι αυτό τον βοηθά και στην επαγγελματική του ζωή, καθώς χρησιμοποιούσε το χιούμορ συχνότερα, άκουγε πιο προσεκτικά τους πελάτες και ότι κατά τη διάρκεια παρουσιάσεων, κρατούσε το ενδιαφέρον και την προσοχή του ακροατηρίου περισσότερο.
Ο S. Cody ήθελε και οι εργαζόμενοί του να καρπωθούν τα επιχειρηματικά οφέλη από την κωμωδία. Για αυτό, ξεκίνησε ένα comedy workshop διάρκειας 90 λεπτών για τους νεοπροσλαμβανόμενους και τους εργαζόμενους που μπορούσαν να παρακολουθούν κάθε δύο μήνες. Όπως υποστηρίζει, αυτό τους γεμίζει αυτοπεποίθηση, ενισχύει τους δεσμούς με τους συναδέλφους, διδάσκει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να καταλάβει κάποιος ένα κοινό και το περιβάλλον και ζωντανεύει τις παρουσιάσεις τους. Η νέα, ανανεωμένη και fun κουλτούρα, επίσης βοηθά την ασφαλή επιχείρηση.
Όπως εξηγεί, ο ψυχολόγος Steven Sultanoff, Ph. D., πρώην πρόεδρος του Association for Applied and Therapeutic Humor το χιούμορ στο χώρο εργασίας μπορεί να προσφέρει προοπτική σε μία κατάσταση βοηθώντας τους ανθρώπους να το επεξεργαστούν. Επίσης, επειδή μπορούμε να αισθανόμαστε μόνο ένα συναίσθημα κάθε στιγμή, το χιούμορ εκτοπίζει την απογοήτευση και την αντικαθιστά με τη χαρά που δημιουργεί το αστείο, μειώνοντας σε φυσιολογικά επίπεδα τις ορμόνες του στρες.
Το χιούμορ μπορεί να διευκολύνει την εμπιστοσύνη, να εξομαλύνει τις εντάσεις και να δημιουργήσει μία αίσθηση ομαδικής συνοχής. Επίσης, αυξάνει την επαγρύπνηση και την πειστικότητα.
Φυσικά όλα αυτά ισχύουν για το χιούμορ που λειτουργεί, που γίνεται με καλή πρόθεση. Αντίθετα, το «εχθρικό», κακοπροαίρετο χιούμορ υπονομεύει την παραγωγικότητα και την ευημερία. Επιπλέον, το εν δυνάμει προσβλητικό χιούμορ, που μπορεί να ερμηνευτεί ως ρατσιστικό, σεξιστικό κτλ, θα μπορούσε να βλάψει τη φήμη της εταιρείας και τις επαγγελματικές σχέσεις.