Εδώ και 35 χρόνια, η ICAP Group παρέχει υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού στην Ελλάδα. Τα τελευταία δε 3 χρόνια έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις για την εξαγορά εταιρειών και την ενίσχυσή της με πολλά έμπειρα στελέχη από την αγορά.
Πρόσφατα συνενώθηκαν οι υπηρεσίες κάτω από την ομπρέλα People Solutions με επικεφαλής τους Γιώργο Χάρο και Θόδωρο Τόλλη. Μιλήσαμε μαζί τους καθώς και με τον Νικήτα Κωνσταντέλλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου, για τις νέες τους πρωτοβουλίες και ανακαλύψαμε έναν όμιλο με ξεκάθαρο όραμα και έντονα αναπτυξιακή στρατηγική, που συνεχίζει να επενδύει και κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Νικήτας Κωνσταντέλλος
HR Professional: Τι σας ώθησε να συνενώσετε διοικητικά τις υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού κάτω από τον τίτλο People Solutions;
Νικήτας Κωνσταντέλλος: Καταρχάς, επικοινωνιακά, εδώ και 2 χρόνια, μιλάμε για People Solutions ως μια από τις 4 μεγάλες κατηγορίες υπηρεσιών στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος της ICAP. Οι άλλες 3 είναι τα Credit Risk Services, τα Marketing Solutions και το Management Consulting.
Ο λόγος για την επικοινωνιακή ενοποίηση των υπηρεσιών μας είναι ότι στρατηγικά παρουσιάζουμε την ICAP με πελατοκεντρικό τρόπο, δηλαδή ανεξάρτητα από την εσωτερική δομή της εταιρείας, ενοποιούμε υπηρεσίες που απευθύνονται σε συγκεκριμένα στελέχη των πελατών μας, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση, τους Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού.
Στις αρχές του 2010, κρίναμε σκόπιμο, την ενοποίηση αυτή να την εφαρμόσουμε και διοικητικά εντός του Ομίλου, συνδέοντας τις Διευθύνσεις Επιλογής Στελεχών, Συμβουλευτικής Ανθρώπινου Δυναμικού καθώς και την νεοαποκτηθείσα εταιρεία εκπαίδευσης (πρώην Huthwaite Hellas) κάτω από τον Εκτελεστικό Διευθυντή Γιώργο Χάρο, τον οποίο αναβαθμίσαμε από τον εσωτερικό ρόλο του Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού, κρίνοντας θετικά το σημαντικότατο έργο που είχε διατελέσει εντός του Ομίλου.
Παράλληλα, ο Θόδωρος Τόλλης συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του ως Διευθυντής των Employment Solutions, των υπηρεσιών δηλαδή που παρέχουμε στους πελάτες μας για τη διάθεση προσωπικού προσωρινής απασχόλησης μέσω των οποίων στελεχώνουμε 1.000 θέσεις στην Ελληνική αγορά.
HR Professional: Έχετε και εσείς πολλά χρόνια εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Ποια είναι η δική σας ενασχόληση;
Νικήτας Κωνσταντέλλος: Η αλήθεια είναι ότι έχω και μακρόχρονη εμπειρία στην παροχή υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού, αλλά και πιστεύω στη μεγάλη χρησιμότητά τους. Όμως, ο ρόλος μου ως CEO ενός ομίλου 1.100 εργαζομένων, επιβάλλει να αφιερώνω αναλογικά τον χρόνο μου και στις 7 Επιχειρηματικές Μονάδες που έχουμε και κυρίως στα Credit Risk Services που είναι και το core business του Ομίλου. Συνεπώς, αφιερώνω όσο χρόνο πρέπει στο PS, κυρίως στη Στρατηγική και στην καθοδήγηση και είμαι πάντα διαθέσιμος όταν με χρειάζονται τόσο οι άνθρωποί μας όσο και οι πελάτες μας.
Άλλωστε συνειδητά έχουμε φροντίσει να στελεχωθούμε με ικανότατους επαγγελματίες σε όλα τα επίπεδα και λειτουργεί πετυχημένα η εκχώρηση αρμοδιοτήτων στους πολύ αξιόλογους επικεφαλής των Επιχειρηματικών μας Μονάδων.
Από τότε που η ICAP εξαγοράστηκε από fund της Global Finance, ακολουθούμε μια έντονα αναπτυξιακή πορεία με αποτέλεσμα να τριπλασιάσουμε τα μεγέθη του Ομίλου σε μόλις 3 χρόνια. Μέρος αυτής της επιτυχίας οφείλεται και στο People Solutions το οποίο με 45 Στελέχη είναι το μεγαλύτερο στην Αγορά συνεισφέροντας στον Όμιλο €23 εκατ. ήτοι το 35% των συνολικών εσόδων μας.
Για παράδειγμα, από το 2006 η δραστηριότητα της Επιλογής Στελεχών έχει τετραπλασιαστεί σε μέγεθος, ενώ τα Employment Solutions είναι διπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη δραστηριότητα της Action Plan από όταν την εξαγοράσαμε στο τέλος του 2007. Επίσης, μεγάλη έμφαση δίνεται και στη διεθνή επέκτασή μας, στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και στην Κύπρο.
Γιώργος Χάρος
HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για τις υπηρεσίες που αναλάβατε.
Γιώργος Χάρος: Μέσω του νέου μου ρόλου, έχω τη γενική ευθύνη για τα Executive Search, Human Capital Consulting και Training Solutions. Η ICAP Executive Search and Selection εδώ και 35 έτη παρέχει υπηρεσίες εξεύρεσης και επιλογής ανώτερων και ανώτατων στελεχών για λογαριασμό των πελατών μας. Έτσι, είτε πρόκειται για εύρεση Γενικού Διευθυντή είτε άλλου υψηλόβαθμου στελέχους, αφιερώνουμε όσες δυνάμεις απαιτούνται μέχρι να εξασφαλίσουμε την ικανοποίηση του πελάτη μας.
Για αυτή μας δε την προσήλωση και αποτελεσματικότητα, μας αναγνωρίζει η αγορά. Το Human Capital Consulting προσφέρει ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών που υποστηρίζουν την ανέλιξη κάθε οργανισμού σε Εργοδότη Επιλογής. Η ICAP έχει αναπτύξει μεθοδολογίες που συνδυάζουν τη βαθιά γνώση των αγορών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτές, με την τεχνογνωσία που προέρχεται από τα άρτια καταρτισμένα στελέχη της και τους παγκόσμιας εμβέλειας στρατηγικούς της συνεργάτες, όπως η Hogan, η Cut-e καθώς και ο διεθνώς αναγνωρισμένος θεσμός Investors in People.
Μέσα από σημαντικά έργα (Κέντρων Αξιολόγησης και Ανάπτυξης, Outplacement, κ.λπ.) διαψεύδεται περίτρανα το ότι η Συμβουλευτική είναι πολυτέλεια προς περικοπή σε περιόδους κρίσης.
Τέλος, η ICAP Training Solutions ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της από την παραδοχή ότι μία πραγματικά επιτυχημένη επιχείρηση ζει και αναπνέει μέσα από τις πωλήσεις, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα τμήματα. Με την ενσωμάτωση στον Όμιλό μας, της Huthwaite Hellas, που δραστηριοποιείται επιτυχώς για περισσότερα από 13 χρόνια στις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου και της Βουλγαρίας, εισάγεται στην αγορά ένας νέος τρόπος σκέψης, αυτός των Living Sales™, μίας διαφορετικής προσέγγισης που αναβαθμίζει την πώληση και την τοποθετεί εκεί που της αξίζει, στην καρδιά της επιχείρησης.
HR Professional: Η ενοποίηση των υπηρεσιών αυτών διοικητικά κάτω από τη δική σας καθοδήγηση, τι πλεονεκτήματα έχει;
Γιώργος Χάρος: Μέσα από τη συντονισμένη διαχείριση των τριών αυτών δραστηριοτήτων, είμαστε στη θέση να προσφέρουμε τώρα στην αγορά σύνθετες υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις ανάγκες των καιρών, π.χ. το Outplacement, που συνδυάζει την τεχνογνωσία των Συμβουλευτικών υπηρεσιών μας μέσω του career transition assessment, με τις υπηρεσίες Εκπαίδευσης και την επαγγελματική όσφρηση στο πού υπάρχουν ανάγκες, προετοιμάζουν τον υποψήφιο για να εισέλθει δυναμικά και πάλι στην αγορά εργασίας.
Είναι μια υπηρεσία που απευθύνεται στις εταιρείες που μειώνουν προσωπικό αλλά επιθυμούν να δείξουν σεβασμό στους εργαζόμενους που αποχωρούν, βοηθώντας τους με αυτόν τον τρόπο να ενταχθούν και πάλι στο παραγωγικό δυναμικό της χώρας.
Όπως γνωρίζετε, ο ίδιος προέρχομαι από το αντικείμενο του εσωτερικού HR, δηλαδή έξι μήνες πριν ήμουν εκείνος που αγόραζε τις υπηρεσίες που τώρα προσπαθώ να προωθήσω στην αγορά. Αυτό, θέλω να πιστεύω, μου δίνει ένα πλεονέκτημα να αφιερώνω χρόνο και να καθοδηγώ τον τομέα μου σε πρωτοβουλίες που έχουν πρακτική απήχηση στους πελάτες μας, κάτι που σήμερα είναι εξαιρετικά σημαντικό.
Θόδωρος Τόλλης
HR Professional: Υπάρχει ανάπτυξη και ποια είναι τα μεγέθη των υπηρεσιών Employment Solutions;
Θόδωρος Τόλλης: Η ICAP Employment Solutions έχει μια έντονη αναπτυξιακή πορεία από το 2007, οπότε και εξαγοράστηκε από την ICAP Group. Με περισσότερους από 1.000 εργαζομένους που απασχολούνται σε εγκαταστάσεις πελατών μας, προσφέρουμε ολοκληρωμένες Υπηρεσίες στην επιλογή και διάθεση εξειδικευμένου προσωπικού, για εργασίες συνεχούς και προκαθορισμένου χρόνου.
Οι υπηρεσίες του τομέα περιλαμβάνουν Ολοκληρωμένες Λύσεις Εύρεσης και Διάθεσης Προσωπικού, Προσωρινής Απασχόλησης και Business Process Outsourcing (BPO).
HR Professional: Πείτε μας λίγα λόγια για το BPO. Τι είναι και ποια είναι τα πλεονεκτήματά του;
Θόδωρος Τόλλης: Το BPO είναι μια ολοκληρωμένη υπηρεσία, που περιλαμβάνει διαδικασίες εύρεσης προσωπικού, διαχείρισης μισθοδοσίας και συμβάσεων εργασίας των υπαλλήλων καθώς και διαχείρισης όλων των διαδικασιών του έργου, όπως εκπαίδευση, παρακολούθηση αποτελεσμάτων ομάδας βάσει στοχοθέτησης, προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα για την εταιρεία πελάτη.
Οι πελάτες του BPO μας εξηγούν τι θέλουν να επιτύχουν με το προσωπικό που ζητούν από εμάς και εμείς, κατανοώντας τις ανάγκες τους, αναλαμβάνουμε ολοκληρωμένες αυτοτελείς διαδικασίες (π.χ. την ηλεκτρονική καταχώριση αιτήσεων). Με τον τρόπο αυτό, ο πελάτης εξασφαλίζει την επιτυχία στον στόχο που έχει θέσει (τι), ενώ το πώς είναι ευθύνη δική μας.
HR Professional: Ποιοι είναι οι πελάτες σας;
Θόδωρος Τόλλης: Τα κυριότερα έργα που έχουμε ολοκληρώσει αφορούν σε μεγάλους οργανισμούς όπως Τράπεζες , Βιομηχανίες, Εταιρείες Τηλεπικοινωνιών, Λιανικού Εμπορίου, Τουρισμού, Πληροφορικής και Υπηρεσιών Υγείας τόσο σε όλη την επικράτεια της Ελλάδας όσο και στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία και στη Σερβία.
CASE STUDIES
Διεύθυνση: Executive Search and Selection
Διευθυντής: Πέτρος Μίχος
Έργο: Επιλογή της διοικητικής ομάδας ενός οργανισμού που προάγει την παραγωγή σύγχρονου Ελληνικού πολιτισμού
Πελάτης: Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης»
Αποτέλεσμα: 10 τοποθετήσεις
Η πρόκληση δεν ήταν μόνο να βρούμε τους καταλληλότερους ανθρώπους, ήταν να συνταιριάξουμε, στελέχη με εντονότατες καλλιτεχνικές ανησυχίες και να ανακαλύψουμε τους ανθρώπους εκείνους οι οποίοι θα μπορούσαν από την αρχή να συνεργασθούν αγαστά. Ήταν ιδιαίτερα ανανεωτικό να μιλά κάποιος για πολιτισμό και ιδεώδη και εξαιρετικά δύσκολο να αξιολογηθεί η γενική παιδεία, οι καλλιτεχνικές γνώσεις και το όραμα του κάθε υποψηφίου.
Ποτέ μέχρι σήμερα δεν μπήκαν στο γραφείο μας άνθρωποι με περισσότερα Piercings και εντονότερα χρωματιστά ρούχα, με portfolio έργων και δουλειάς υπό μάλης, άνθρωποι με ωραιότερα κοσμήματα και τόσο παθιασμένοι με τη δουλειά τους. Και όμως, βασιζόμενοι στις αρχές της επιλογής στελεχών, χαρτογραφήσαμε μία άγνωστη για μας αγορά, επικοινωνήσαμε με μία σειρά καταπληκτικών ανθρώπων, με πάθος, με ιδέες και όραμα, τους πείσαμε για την ευκαιρία η οποία παρουσιάσθηκε, και τώρα, βλέπουμε τις εργασίες στο νέο χώρο του πελάτη μας να ολοκληρώνονται, και αισθανόμαστε αυτή την υπερηφάνεια, του να έχεις βάλει ένα θεμελιώδες λιθάρι σε ένα φωτεινό οικοδόμημα, τέχνης και πολιτισμού.
Ο Χρήστος Καρράς, Εκτελεστικός Διευθυντής της Στέγης, είπε για την εμπειρία του: «Καταρχήν ήμουν επιφυλακτικός, κυρίως διότι δεν ήμουν βέβαιος ότι θα μπορούσα να εξηγήσω το όραμά μου σε μία εταιρεία, εκτός του χώρου μου, με διαφορετικές παραστάσεις και προέλευση. Σύντομα οι αμφιβολίες μου διαλύθηκαν, είχα απέναντί μου ανθρώπους οι οποίοι προσπάθησαν να με καταλάβουν, να συνειδητοποιήσουν τι είναι σημαντικό για εμένα και να παντρέψουν αυτό που είχα στο μυαλό μου με αυτό το οποίο προσπαθούμε πια να κάνουμε στη Στέγη. Το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε τη διοίκηση για την επιλογή της ICAP».
Διεύθυνση: Human Capital Consulting
Διευθυντής: Κώστας Ζούλιας
Έργο: Επανατοποθέτηση ενός Διευθυντή Ποιότητας που έχασε τη δουλειά του
Πελάτης: Εμπιστευτικό
Το πρόγραμμα είχε επιτυχή κατάληξη μέσα σε δυόμισι μόλις μήνες. Πράγματι, παρόλο που η συγκεκριμένη αυτή ειδικότητα έχει περιορισμένα ανοίγματα, κατορθώσαμε να εξασφαλίσουμε 10 συνεντεύξεις και να τοποθετηθεί σε αντίστοιχη νέα θέση πολύ γρήγορα και παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά. Η περίπτωση αυτή μας γεμίζει ικανοποίηση έστω και αν αφορά την έκβαση μιας υπόθεσης ενός μόνο στελέχους, γιατί στην δουλειά μας, η επιτυχία έρχεται από συντονισμένες κινήσεις που υλοποιούνται μεν μαζικά, αλλά στο επίκεντρό τους είναι κάθε ένα στέλεχος ξεχωριστά.
Οι λόγοι της επιτυχούς έκβασης είναι η μεγάλη αναγνωρισιμότητα που η ICAP έχει στις Ελληνικές Εταιρείες και η ικανότητά της να τοποθετεί ετησίως άνω των 300 ατόμων σε διάφορες θέσεις εργασίας. Η ICAP διαθέτει το μεγαλύτερο πελατολόγιο στην αγορά των υπηρεσιών προς επιχειρήσεις (άνω των 6.000 πελατών) κάτι που συμβάλλει στην επικοινωνία και στην έγκαιρη ενημέρωση τυχόν αναγκών Ανθρώπινου Δυναμικού.
Επιπλέον, οι προσιτές τιμές, οι ευκαιρίες που προκύπτουν της Global Finance αλλά και ο τρόπος σε μια σειρά σημαντικών εταιρειών στις οποίες έχουν επενδύσει τα Funds (π.χ. παραχώρηση γραφείου εργασίας στο στέλεχος κατά τη διάρκεια αναζήτησης εργασίας), είναι μερικά από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου, που οδηγούν στην επιτυχία.
Διεύθυνση: Training Solutions
Διευθυντής: Γιώργος Παστίδης
Έργα: Πολλαπλές εκπαιδεύσεις πάνω από 50 στελεχών Πωλήσεων με στόχο την εστίαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της επίσκεψης στον γιατρό
Πελάτης: Lundbeck
Η διοικητική ομάδα της Lundbeck πιστεύει ότι η επικέντρωση σε ποσοτικά μεγέθη και δείκτες είναι το ζητούμενο ενώ αντίθετα η ποιότητα των επισκέψεων μπορεί να κάνει τη διαφορά. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lundbeck Hellas Δρ. Ιωάννης Παράσχος είπε αναφερόμενος στα κίνητρα που τον οδήγησαν να συνεργαστεί με την ICAP Training Solutions:
«Επιλέξαμε το εκπαιδευτικό εργαλείο SPIN της Huthwaite πρώτον γιατί εξυπηρετούσε τους στόχους μας και δεύτερον γιατί η θεωρία του ήταν πολύ λογική και είχε αποδειχθεί με επιστημονικά τεκμηριωμένες μελέτες. Σήμερα, τρία χρόνια μετά την έναρξη του έργου είμαστε ικανοποιημένοι γιατί πρώτα απ’ όλα οι πωλητές μας έμαθαν να κάνουν δομημένες ερωτήσεις ώστε να αναγνωρίζουν ευκολότερα τις ανάγκες των πελατών μας αλλά και τα κριτήρια με τα οποία αυτοί επιλέγουν. Επίσης, αυξήθηκε σημαντικά ο χρόνος που διαθέτουν οι πελάτες στους ιατρικούς επισκέπτες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.
Τέλος, αυξήθηκε η ταχύτητα με την οποία δημιουργούν οι πωλητές μας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Η άποψη και της διοικητικής ομάδας αλλά και των προϊσταμένων πωλήσεων είναι ότι μεσοπρόθεσμα η εφαρμογή του μοντέλου SPIN θα δώσει στην εταιρεία μας ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Διεύθυνση: Employment Solutions
Διευθυντής: Θόδωρος Τόλλης
Έργα: Ταυτόχρονη κάλυψη 16 θέσεων καταχωρητών δεδομένων και 28 θέσεων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης εντός της ίδιας ημέρας
Πελάτες: Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών & Τραπεζικός Οργανισμός
Αυτό που ξεχωρίζει την ICAP Employment Solutions είναι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε συνδυασμό με την ταχύτητα διεκπεραίωσης των έργων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη μεγάλη εταιρεία Τηλεπικοινωνιών, είναι η ανταπόκρισή μας για κάλυψη 16 θέσεων καταχωρητών δεδομένων (data entry) εντός 2 ωρών.
Για επιχειρησιακούς λόγους του πελάτη μας, ήταν απαραίτητο να επιταχύνει τη διαδικασία καταχώρισης και η προθεσμία που λάβαμε ήταν άμεση. Ούτε ο πελάτης μας όμως δεν περίμενε ότι θα μπορούμε να ανταποκριθούμε με 16 άτομα εντός 2 ωρών. Έχοντας χτίσει ένα αξιόπιστο όνομα στην αγορά, τόσο με τους πελάτες όσο και με τους ίδιους τους εργαζόμενους, και έχοντας πλέον το μέγεθος και την εμπειρία συνεργασίας με αξιόλογα άτομα σε άλλα έργα, μπορούμε να ανταποκριθούμε σε μικρό χρονικό διάστημα, αλλά και να εξασφαλίσουμε ταυτόχρονα και την ποιότητα του προσωπικού που διαθέτουμε.
Είναι αξιοσημείωτο ότι την ίδια ημέρα, κληθήκαμε να καλύψουμε και μία άλλη ανάγκη για την κάλυψη 28 θέσεων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών για μεγάλη Τράπεζα, στην οποία επίσης ανταποκριθήκαμε με επιτυχία σε λιγότερο από 24 ώρες. Παραδείγματα τέτοια υπάρχουν πάμπολλα εντός και εκτός Ελλάδος, όπως για παράδειγμα έργα που έχουμε αναλάβει στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία στους τομείς Ενέργειας και Υπηρεσιών αντίστοιχα.