Δύο νέες πρωτοβουλίες που φέρνουν τις ψηφιακές δεξιότητες στο επίκεντρο της εκπαίδευσης παρουσίασε την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου σε ειδική εκδήλωση το Ίδρυμα Vodafone. Πρόκειται για μία νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που αναδεικνύει το ψηφιακό χάσμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας και την έναρξη ενός νέου Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σπουδών, σε συνεργασία με την ομάδα DAISSy του ΕΑΠ, τον εκπαιδευτικό ΜΚΟ Επιστήμη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελληνογερμανική Αγωγή.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε και δημόσια συζήτηση για το θέμα των ψηφιακών δεξιοτήτων στην εκπαίδευση. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησε η IPSOS για λογαριασμό του Ιδρύματος Vodafone, οι λειτουργοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεωρούν ότι στην πλειονότητά τους διαθέτουν πολύ καλά επίπεδα δεξιοτήτων στην πληροφορική, ενώ διαπιστώνουν ότι δεξιότητες, όπως η υπευθυνότητα, η εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα, η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία θεωρούνται οι πιο σημαντικές σε μια ψηφιακή κοινωνία.

Ωστόσο, αναγνωρίζουν ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ της συνάφειας ορισμένων ικανοτήτων και της ικανότητας των σχολείων να τις προάγουν, όπως πρέπει. Σε σχέση με τις ήπιες δεξιότητες, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα σχολεία καλά προετοιμασμένα για να προωθήσουν εκείνες της υπευθυνότητας και της επικοινωνίας, αλλά διαπιστώνουν ελλείμματα στην προώθηση της αυτοργανωμένης μάθησης και του ψηφιακού γραμματισμού.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα σχολεία υπεύθυνα για την προετοιμασία των νέων για τις τεχνολογικές απαιτήσεις ενός ψηφιακού μέλλοντος. Τέλος, αναφορικά με το νέο δωρεάν Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών, διάρκειας 130 ωρών, απευθύνεται σε μελλοντικούς ή ενεργούς εκπαιδευτικούς και έχει ως στόχο να τους εισάγει στον κόσμο της STEAM εκπαίδευσης.