To 86% των υποψηφίων δεν εμφανίζεται για τη συνέντευξη, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της Indeed στο Ηνωμένο Βασίλειο, με δείγμα 1.500 επιχειρήσεις και 1.500 εργαζόμενους, ενώ το 75% των εργαζομένων παραδέχεται ότι έκανε ghosting (δηλαδή σταμάτησε απότομα και χωρίς αιτία την επικοινωνία του) τον προηγούμενο χρόνο.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, οι Gen Ζ και οι Millenials είναι πιο πιθανό να κάνουν ghosting, με το 79% να σημειώνει ότι το έχει κάνει την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο η έρευνα εντοπίζει διαφορές στάσεις των δύο γενιών ως προς το φαινόμενο. Έτσι, η Gen Z καταγράφει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, με το 93% να υποστηρίζει ότι δεν πήγε σε μία συνέντευξη και το 87% να μην εμφανίζεται την πρώτη ημέρα της δουλειάς, ενώ το 23% δεν έχει κανέναν ενδοιασμό να φύγει από την εργασία του χωρίς προειδοποίηση.

Επιπρόσθετα, το 56% των Gen Z σχεδιάζει και πάλι να καταφύγει στο Ghosting, ενώ ως προς τους λόγους που συμβαίνει αυτό, το 14% αναφέρει κακό employee experience και το 18% ότι έτσι νιώθει πως έχει τον έλεγχο της καριέρας του. Αντιθέτως, οι Millennials φαίνεται να έχουν ενοχές σχετικά με το ghosting, καταγράφοντας υψηλότερα επίπεδα άγχους μετά από αυτό (32%), ενώ ένα 64% ανησυχεί για τον αρνητικό αντίκτυπο που θα έχει το ghosting στις μελλοντικές του ευκαιρίες. Επίσης, το 24% των Millennials ανέφερε ότι επιστράτευσε το ghosting επειδή δεν ένιωθε άνετα να πει ότι δεν το ενδιέφερε ο ρόλος.

Ποιες λύσεις προτείνουν οι εργαζόμενοι
Παρότι οι νεότεροι ηλικιακά εργαζόμενοι φαίνεται να καταφεύγουν πιο συχνά στο ghosting, η εν λόγω έρευνα δείχνει ότι το 43% όλων των εργαζομένων σχεδιάζει να καταφύγει ξανά σε αυτή τη λύση. Το 31% των υποψηφίων μάλιστα τονίζει ότι είναι εντάξει να «εξαφανιστείς» πριν από τη συνέντευξη και το 28% ότι είναι αποδεκτό κατά το στάδιο της συνομιλίας με την ομάδα των προσλήψεων.

Πάντως, το 38% των υποψηφίων υποστηρίζει ότι είναι πιο πιθανό να κάνει ghosting με το να μην απαντά στα μηνύματα του recruiter ή του εργοδότη κατά τη διαδικασία της αίτησης. Ταυτόχρονα, το 20% των εργαζομένων επισημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν ήταν συνεπής στην τηλεφωνική τους συνέντευξη και το 23% ότι παρότι δέχθηκε μια προφορική προσφορά, στη συνέχεια το ξέχασαν.

Επομένως, το 55% των υποψηφίων συμφωνεί ότι, από τι στιγμή που το κάνουν οι εταιρείες, έχει και το ίδιο το δικαίωμα να κάνει ghosting. Σε κάθε περίπτωση, το 89% των επιχειρήσεων θεωρεί το ghosting ως πρόβλημα, με το 55% να υπογραμμίζει ότι δυσκολεύει τις προσλήψεις και ότι αυξάνει το άγχος των ομάδων hiring, ενώ το 48% βλέπει αυξημένο burnout λόγω του φαινομένου. Τέλος, ως λύση για την αποτροπή του ghosting, οι εργαζόμενοι προτείνουν τις υψηλότερες αποδοχές (35%), τα καλύτερα προνόμια (30%) και μεγαλύτερη μισθολογική διαφάνεια (29%).