12PM Consulting: Εκπαίδευση και Πιστοποίηση σε Project Management

• Βασικές Αρχές Διοίκησης Έργων (έναρξη 6/6/2012)
• Προετοιμασία για την πιστοποίηση Agile Certified Practitioner (PMI-ACP) (έναρξη 11/6/2012)
• Προετοιμασία για την πιστοποίηση Project Management Professional (PMP®) του PMI® (έναρξη 15/6/2012).

Η εκπαίδευση γίνεται στο ΑΙΘΡΙΟ Εμπορικό κέντρο. Στα προγράμματα παρέχονται: 1) εγγύηση χαμηλότερης τιμής (με αξιολόγηση 30% οικονομική και 30% τεχνική), 2) εγγύηση επιστροφής χρημάτων, 3) δωρεάν δυνατότητα επαναπαρακολούθησης του ίδιου σεμιναρίου 4) 100% εγγύηση επιτυχίας στην πιστοποίηση PMP® ή επιστροφή χρημάτων 1ης εξέτασης και 5) δωρεάν Skype teleconference κάθε Κυριακή βράδυ. Πληροφορίες: [email protected], τηλ. 210-61.000.61, http://12pm.gr.

Ημερίδα Σ.ΕΠ.Ε. για τους «Ψυχοκοινωνικούς κινδύνους στην εργασία»

Αυτή τη φορά η ημερίδα έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη. Πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εκστρατείας του ΣΕΠΕ για τους ψυχοκοινωνικούς κινδύνους στην εργασία και ιδιαίτερα για τους τομείς παροχής υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (νοσοκομεία, κέντρα υγείας κ.ά.), παροχής υπηρεσιών (ξενοδοχεία, εστιατόρια) και μεταφορών.

Στη Γενική Συνεδρία με τίτλο «Ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι στην εργασία» παρουσιάστηκε το γενικό πλαίσιο της Εκστρατείας, που θα πραγματοποιηθεί στους χώρους εργασίας. Στην Ειδική Συνεδρία με τίτλο «Εργασιακό άγχος-Επαγγελματική εξουθένωση και ψυχολογική βία στην εργασία», οι ομιλίες εστίασαν στα αίτια, τις επιπτώσεις αλλά και στην εκτίμηση και αντιμετώπισή τους σε επίπεδο επιχείρησης, καθώς και σε θέματα όπως η ψυχολογική βία στην εργασία, το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης, η παρενόχληση και οι διακρίσεις λόγω φύλου.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα επισημάνθηκαν στην ημερίδα, το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για τη Βελτίωση των Συνθηκών Διαβίωσης και Εργασίας, αναφέρει ότι το άγχος που οφείλεται στην εργασία συγκαταλέγεται μεταξύ των συχνότερα αναφερόμενων αιτιών ασθένειας των εργαζομένων, επηρεάζοντας πάνω από 40 εκατομμύρια άτομα σε όλη την ΕΕ. Η ευρωπαϊκή έρευνα ESENER σχετικά με τους νέους και αναδυόμενους κινδύνους δείχνουν ότι τα στατιστικά στοιχεία από διαφορετικά κράτη μέλη για το άγχος στους τομείς της υγείας και της εκπαίδευσης τοποθετούν την Ελλάδα στη δεύτερη θέση (54% των εργαζομένων).

Στην Ελλάδα, η περισσότερο συζητημένη στη διεθνή βιβλιογραφία συνέπεια της οικονομικής κρίσης, είναι η σημαντική αύξηση των αυτοκτονιών (αύξηση 17% το 2011 σε σχέση με το 2009). Επισημάνθηκε δε ότι ως κύρια αιτία της αύξησης των αυτοκτονιών στοχοποιείται η απομόνωση των εργαζομένων.

Forum του CEO Clubs Greece: «Creating a Culture for Agile Leaders»

Ο Bill Joiner παρουσίασε το θέμα του Leadership & Organizational Agility, διατυπώνοντας τα κεντρικά σημεία της πολυετούς σπουδής και εμπειρίας του στο θέμα, εργαζόμενος με μια πλειάδα μεγάλων εταιρειών: συν-συγγραφέας του βιβλίου «Leadership Agility: Five levels of mastery for anticipating and initiating change» και συν-δημιουργός του μοναδικού εργαλείου Leadership Agility 360, ο B. Joiner ανέπτυξε τις βασικές έννοιες της ηγετικής και οργανωτικής ευκινησίας, κατέδειξε τους διαφορετικούς «τύπους» ηγετών ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς τους ως managers και ανέπτυξε το πώς δημιουργείται η κουλτούρα της ευκινησίας σε μια επιχείρηση.

Ακολούθησε η παρουσίαση του CEO Viewpoint 2012 από την Πρόεδρο του CEO Clubs Greece Γεωργία Καρτσάνη, η οποία είναι και η πρώτη έρευνα για το θέμα στη χώρα μας. Μέσα από απαντήσεις περισσότερων από 100 ηγέτες εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, πολυεθνικές και ελληνικές, διαφάνηκε η στάση τους πάνω στην «ηγετική ευκινησία», πώς ενσωματώνεται αυτή η στάση στην κουλτούρα των εταιρειών τους και, τελικά, πόσο ευκίνητες είναι οι εταιρείες τους να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του σήμερα και του αύριο.

Την παρουσίαση αυτή ακολούθησε η «παρέμβαση» ενός πάνελ ομιλητών: ο B. Joiner, η Γ. Καρτσάνη, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Σπύρος Παπασπύρου, η Country Director της AMGEN Hellas Ευαγγελία Πατεράκη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της SAP Hellas Μάνος Ραπτόπουλος, σχολίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας, συνέδεσαν τη διεθνή με την ελληνική εμπειρία και μοιράστηκαν με τους παρευρισκόμενους τις απόψεις τους και εμπειρίες τους αναφορικά με τις προκλήσεις και ευκαιρίες που έχουν σήμερα οι επιχειρήσεις για να εφαρμόσουν με επιτυχία τα μετασχηματικά τους πλάνα. Πληροφορίες: www.ceoclubsgreece.org.

ALBA: Υποτροφίες για το MSc in Marketing

Οι συμμετέχοντες καλούνται να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και να αναδιπλώσουν το ταλέντο τους με το να παρουσιάσουν τον εαυτό τους με τον πιο έξυπνο και δημιουργικό τρόπο, ώστε να αποσπάσουν τη θετική ψήφο της επιτροπής αξιολόγησης η οποία θα αποτελείται από τρεις Καθηγητές του ALBA, ένα στέλεχος της διαφημιστικής εταιρείας LOWE AND PARTNERS καθώς και από ένα στέλεχος του Οργανισμού Διαδραστικής Επικοινωνίας ΙΑΒ.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να προβάλλουν τον εαυτό τους μέσω παρουσίασης, διαφήμισης, video ή με όποιον άλλο τρόπο επιθυμούν και φαντάζονται. Οι ιδέες των συμμετεχόντων μπορούν να υποβληθούν μέχρι και τις 30 Ιουνίου, ενώ η διαδικασία αξιολόγησης θα ολοκληρωθεί στις 15 Ιουλίου, ημερομηνία κατά την οποία θα ανακοινωθούν και τα ονόματα των 3 νικητών.

Οι νικητές θα λάβουν υποτροφία αποκλειστικά για το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 (έναρξη μαθημάτων Σεπτέμβριος 2012) ενώ για να μπορέσουν να ενταχθούν στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα θα πρέπει να πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα MSC in Marketing όπως αυτά ανακοινώνονται και ανανεώνονται στον ιστότοπο www.alba.edu.gr και να περάσουν από τη διαδικασία αίτησης και επιλογής του ALBA.

Ο Διαγωνισμός πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία επικοινωνίας του περιοδικού Marketing Week της εταιρείας BOUSSIAS. Πληροφορίες: [email protected], 210 8964531, www.alba.edu.gr/letmeintroduceme

Διαδραστική εκδήλωση από τον Τομέα Ηγεσίας

The value of co-creation during a crisis» (Αναδεικνύοντας ευκαιρίες για «Μπλε Ωκεανούς». Η αξία της συν-δημιουργίας σε περίοδο κρίσης). Καθοδηγητής του ταξιδιού με στόχο την ανάδειξη «Μπλε Ωκεανών» είναι ο καθηγητής του INSEAD, Ben M. Bensaou. Κεντρικό θέμα της εκδήλωσης είναι η παρουσίαση της στρατηγικής «Blue Ocean», στο πλαίσιο της οποίας υποστηρίζεται ότι οι κορυφαίες εταιρείες του αύριο δε θα επιτύχουν εάν συνεχίζουν να «αντιγράφουν» τους ανταγωνιστές τους.

Στο σημερινό περιβάλλον ο αγώνας για επιβίωση απαιτεί τη δημιουργία καινοτομίας και νέων τρόπων προσέγγισης της αγοράς. Μια τέτοια προσέγγιση οδηγεί στη δημιουργία αξίας μέσω της καινοτομίας και δημιουργεί σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο για την επιχείρηση όσο και για τους πελάτες της, καθιστώντας τον ανταγωνισμό παρωχημένο.

Προσφέρει μια συστηματική προσέγγιση και βασίζεται σε έξι αρχές, που δείχνουν πώς να αναδιαρθρώσει κανείς τα όρια της αγοράς, να εστιάσει στη μεγάλη εικόνα, να υπερβεί τα όρια της υπάρχουσας ζήτησης, να επανεξετάσει τον υφιστάμενο τρόπο λειτουργίας, να ξεπεράσει τα εμπόδια των υφιστάμενων οργανωτικών δομών και να «μεταφράσει» σε δράσεις την επιλεχθείσα στρατηγική.

Ανατρέποντας τον παραδοσιακό τρόπο σκέψης η Blue Ocean Strategy υποδεικνύει μια νέα πορεία για να κερδίσουν οι επιχειρήσεις το μέλλον. Για περισσότερες πληροφορίες: τηλ. 210-2112000 (εσωτ. 708), fax 210-2112020, e.mail: [email protected], web site: www.eede.gr.

HR FORUM 2012

Θέμα της φετινής διοργάνωσης είναι: «From HR Alert to HR Resilience». Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) ενώ επιστημονικοί συνεργάτες είναι το Alba Business Graduate School και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Οι συνεχείς αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν και συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να διαμορφώνουν δυσκολίες για τις επιχειρήσεις, απαιτούν πλέον εξισορρόπηση και ανάπτυξη των συστημάτων ύστερα από τις έντονες «αναταράξεις» και ιδιαίτερα στα θέματα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Στα θέματα του συνεδρίου του 2012 περιλαμβάνονται οι ανάγκες και προτεραιότητες των επιχειρήσεων στην Ελλάδα αλλά και τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, η έννοια της ανθεκτικότητας και της ευελιξίας στο σημερινό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον και η καθοδήγηση επιτυχημένων ομάδων, η έννοια της ηγεσίας με χρονικό ορίζοντα το 2030, ο τρόπος με τον οποίο χτίζονται οι επιτυχημένες ομάδες στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, η σχέση συνεργασίας CEO & ΗR για την επίτευξη των εταιρικών στόχων και νέες ιδέες από τους μελλοντικούς ηγέτες του HR.

Με αφορμή τη δέκατη διοργάνωση του συνεδρίου, η Πρόεδρος του ΣΔΑΔΕ, Μάρθα Μυλωνά-Οικονομάκου δήλωσε: «Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε για τη χώρα μας, την οικονομία, τις επιχειρήσεις, πραγματοποιούμε το HR FORUM 2012, λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Από την πλευρά μας, ως επαγγελματίες της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού οφείλουμε να επικεντρώσουμε σε μια ουσιαστική συζήτηση στα θέματα του επαγγέλματός μας, να διατηρήσουμε την ενεργητικότητα και το ρόλο μας και να λειτουργήσουμε με ψυχραιμία και νηφαλιότητα για το μέλλον του κλάδου μας, των επιχειρήσεων, της χώρας μας.

Παράλληλα, με τη στήριξη της ΚΑΡΙΕΡΑ ΑΕ, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία με θέμα τη στήριξη του δικαιώματος της εργασίας μέσω της παροχής «Δωρεάν εκπαίδευσης σε θέματα αναζήτησης εργασίας» σε άνεργα στελέχη ή νέους ανέργους με τη μορφή επαναλαμβανόμενων ανοιχτών workshops στα οποία επαγγελματίες της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού σε εθελοντική βάση θα προσφέρουν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία από την αγορά εργασίας».

Πληροφορίες: www.gpma.gr, 210 -68.24.092, email: [email protected].

Χαρτογραφούνται οι δείκτες της ΔΑΔ

Η έρευνα που θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη της Eurobank Business Services έχει σκοπό να παρέχει στους Έλληνες Διευθυντές Προσωπικού (στελέχη Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού) τα εργαλεία εκείνα που θα ισχυροποιήσουν τις θέσεις τους και τα επιχειρήματα τους στις δύσκολες αποφάσεις που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό στον ιδιωτικό τομέα.

Οι Δείκτες Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού θα βοηθήσουν τις εταιρείες να καταγράψουν, να ελέγξουν, να αναλύσουν τα αποτελέσματα των ενεργειών του τμήματος Προσωπικού, καθώς επίσης και να συγκρίνουν τους δείκτες τους με τους αντίστοιχους του κλάδου αλλά και της ελληνικής αγοράς γενικότερα.

Με αυτόν τον τρόπο το ALBA Graduate Business School at The American College of Greece ευελπιστεί να προσφέρει στους Έλληνες Διευθυντές Προσωπικού, αφενός, τα εργαλεία και τη μεθοδολογία για να απεικονίσουν με αδιάψευστο τρόπο τα αποτελέσματα των ενεργειών τους και αφετέρου, να αναδείξουν την ποιότητα και τη σημασία της δουλειάς τους, προς τους συναδέλφους τους, την ηγεσία του οργανισμού τους και την αγορά γενικότερα.

Μέχρι τώρα τα εργαλεία αυτά αποτυπώνονταν σπασμωδικά σε εξειδικευμένες έρευνες συμβουλευτικών εταιρειών με χρέωση. Πλέον οι εταιρείες θα μπορούν δωρεάν να έχουν πρόσβαση σε ένα πλήθος από δείκτες, να μάθουν πως υπολογίζονται και να λαμβάνουν αναλυτικά τα αποτελέσματα της σύγκρισης τους με την ελληνική αγορά.

Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τους δείκτες και να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα: http://www.alba.edu.gr/HRMetrics/. Για περισσότερες πληροφορίες : [email protected], τηλ.: 210.89.64.531.

«Παθητικά Σπίτια»: 2,2 εκατ. «πράσινες» θέσεις εργασίας

Το σύνολο των επιδοτήσεων θα έφτανε τα 400 δισ. ευρώ, ωστόσο θα προσέλκυε επενδύσεις περίπου 3 τρισ. ευρώ, ενώ ο δημόσιος τομέας θα μπορούσε να καλύψει τη χρηματοδότησή τους από την απόδοση ΦΠΑ. Υπολογίζεται πως η εφαρμογή του project θα εξοικονομούσε 1.000 ΤWh ενέργειας το χρόνο, ενώ θα δημιουργούσε 2,2 εκατ. «πράσινες» θέσεις εργασίας και θα μείωνε 530 εκατ. τόνους τις εκπομπές CO2 σε όλη την Ευρώπη.

Η εργασία σε νυχτερινές βάρδιες είναι καρκινογόνος για τις γυναίκες

Ο κίνδυνος εμφανίζεται να αυξάνεται σωρευτικά. Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Επιδημιολογίας του Καρκίνου της Δανικής Εταιρείας Καρκίνου, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο ιατρικό περιοδικό για θέματα επαγγελματικής και περιβαλλοντικής υγείας «Occupational and Environmental Medicine», συνέλεξαν στοιχεία για πάνω από 18.500 γυναίκες που εργάζονταν στον δανικό στρατό.

Η μελέτη έδειξε ότι όσες εργάζονταν συχνά σε νυχτερινές βάρδιες, είχαν αυξημένη πιθανότητα κατά 40% να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού ενώ όσες γυναίκες δούλευαν βράδυ πάνω από τρεις φορές την εβδομάδα επί τουλάχιστον έξι χρόνια, ο κίνδυνος ήταν διπλάσιος. Οι γυναίκες που δούλευαν συχνά τη νύχτα και παράλληλα περιέγραψαν τον εαυτό τους ως «πρωινό τύπο», είχαν ακόμα μεγαλύτερο κίνδυνο, σχεδόν τετραπλάσιο σε σχέση με όσες δεν δούλευαν το βράδυ. Περίπου το 10% έως 20% των γυναικών στις σύγχρονες κοινωνίες, ανάλογα με τη χώρα, δουλεύουν περιστασιακά ή μόνιμα το βράδυ.

Όπως είπε ο επικεφαλής του Ινσιτούτου, Δρ Τζόνι Χάνσεν, η γυναικεία νυχτερινή εργασία πιθανώς αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρκίνο του μαστού, αν και η ακριβής αιτία για αυτό είναι ακόμα άγνωστη. Σύμφωνα με τους ερευνητές, μία πιθανή αιτία είναι ότι η εργασία υπό το φως των λαμπτήρων μειώνει την παραγωγή της νυχτερινής ορμόνης μελατονίνης, η οποία φαίνεται να δρα προστατευτικά έναντι ορισμένων μορφών καρκίνου.

Επιπλέον, η νυχτερινή εργασία μπορεί να διαταράξει το βιολογικό (κιρκαδιανό) ρολόι του ανθρώπου και αυτό να επιδράσει αρνητικά στα επιμέρους κυτταρικά «ρολόγια» σε διάφορα όργανα του σώματος, όπως στο στήθος. Ακόμα, η στέρηση του ύπνου εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα, πράγμα που μπορεί να διευκολύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

Ελπίδα για 50.000 ανέργους τα νέα προγράμματα του ΟΑΕΔ

Συγκεκριμένα:
– Με το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων και γενικά εργοδοτών θα απασχοληθούν και θα καταρτιστούν 10.000 άνεργοι οι οποίοι είναι δικαιούχοι της επιταγής επανένταξης στην αγορά εργασίας.

– Με το ειδικό διετές πρόγραμμα προώθησης της απασχόλησης με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών θα προσληφθούν 25.000 άνεργοι. Θα δοθεί έμφαση στους νέους έως 30 ετών και στις ειδικές ομάδες ανέργων. Η διάρκεια της επιχορήγησης έχει ορισθεί στους 24 μήνες αλλά οι επιχειρήσεις θα δεσμευθούν να διατηρήσουν το προσωπικό για επιπλέον 12 μήνες μετά τη λήξη της επιχορήγησης.

– Το πρόγραμμα προώθησης πτυχιούχων στην αγορά εργασίας αφορά την πρόσληψη 5.000 ατόμων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις με εξαρτημένη εργασία πλήρους απασχόλησης και αναμένεται να ανακοινωθεί από τον Οργανισμό το προσεχές διάστημα. Πρόκειται για ανέργους έως 35 ετών που είναι πτυχιούχοι ελληνικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, κάτοχοι πρώτου πτυχίου ή μεταπτυχιακού ή διδακτορικού ή κάτοχοι ισότιμου τίτλου σχολών της αλλοδαπής. Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλοι οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα. Για να υπαχθεί όμως μια επιχείρηση στο πρόγραμμα, θα πρέπει να μην έχει προβεί σε μείωση προσωπικού τρεις μήνες πριν καταθέσει την αίτησή της.

– Σε νέους ηλικίας 16–24 ετών απευθύνεται το τέταρτο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ από το οποίο θα επωφεληθούν 10.000 άνεργοι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας.

Σκοπός του προγράμματος είναι οι νέοι να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά σε εργοδότες του ιδιωτικού τομέα.