--> 

Οι πρώτες αυξήσεις μισθών στον Τουρισμό

Τα παραπάνω ποσοστά αυξήσεων των μισθών καθώς και την αναβίωση των «πριμ» προς τους εργαζομένους (με την καταβολή είτε πρόσθετης αμοιβής είτε ενός «έξτρα» μισθού) προβλέπουν οι πρώτες συλλογικές συμβάσεις εργασίας που κατατέθηκαν στο υπουργείο Εργασίας στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου. Με βάση τις νέες αυτές συμβάσεις αυξήσεις προβλέπουν τέσσερις από τις συνολικά έξι κλαδικές συμβάσεις που έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Εργασίας από την 1/1/2014 έως σήμερα. Πρόκειται για τις (τοπικές) κλαδικές συμβάσεις εργασίας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στο Ηράκλειο (αύξηση 2% από την 1η Απριλίου του 2015), στα Χανιά (0,5% από την 1/1/2015 + 1% από την 1/1/2016), στο Λασίθι (αύξηση 1% από την 1/1/2015), στη Ρόδο (αύξηση 0,4% από την 1/1/2015 και 1% από την 1/1/2016).

Οι αυξήσεις συνομολογήθηκαν σε συνέχεια της κλαδικής σύμβασης εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων (από 31/12/2013) που πρώτη προέβλεψε αύξηση βασικών μισθών κατά 1% από την 1/1/2015 και των μικρότερων μισθολογικών αυξήσεων οι οποίες έγιναν φέτος (0,5% από 1/1/2014 για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους στα Χανιά και 0,4% στη Ρόδο) «σηματοδοτώντας» τις καλές προοπτικές του κλάδου του τουρισμού στις συγκεκριμένες περιοχές (στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη έχουν συμφωνηθεί είτε «πάγωμα», είτε μειώσεις για τη φετινή χρονιά). Αύξηση 1% στους μισθούς ή, εναλλακτικά, πριμ στους εργαζομένους την 1/1/2015, με βάση τα αποτελέσματα του 2014, προβλέπουν επιχειρησιακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί (και δεν αφορούν μόνο ξενοδοχεία).

Best Workplaces 2014

Μέσα από την έρευνα Best Workplaces, η οποία διεξήχθη με την ακαδημαϊκή υποστήριξη του ALBA Graduate Business School, διακρίνονται φέτος 24 επιχειρήσεις, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους. Η αξιολόγηση των εταιρειών στο πλαίσιο της έρευνας Best Workplaces ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2014. Συνολικά συμμετείχαν 54 εταιρείες από διάφορους κλάδους της αγοράς, οι οποίες στο σύνολό τους απασχολούν 29.620 εργαζόμενους.

Ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων που έλαβαν μέρος στη φετινή έρευνα ανήλθε στους 10.959. Η βράβευση των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα για το 2014 θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 29 Απριλίου κατά τη διάρκεια επίσημης εορταστικής εκδήλωσης και η τελετή θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω live streaming. Οι εταιρείες που διακρίνονται για το 2014 είναι οι εξής:

Κατηγορία πάνω από 251 εργαζόμενοι Κατηγορία 50-250 εργαζόμενοι Κατηγορία 20-49 εργαζόμενοι
1 Mondelēz BU Greece 1 JTI 1 SAS Institute
2 Pfizer Hellas 2 XEROX Hellas 2 Hellas Direct
3 Παπαστράτος ΑΒΕΣ 3 Microsoft Hellas 3 Edenred
4 Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. 4 MARS Hellas 4 Royal Canin Hellas
5 Nestlé Hellas 5 DIAGEO Hellas    
6 PepsiCo – Tasty Foods 6 Amgen Hellas    
7 Schneider Electric 7 Barilla Hellas    
8 ΜΗΤΕΡΑ 8 Roche Hellas    
9 Β. Καυκάς Α.Ε. 9 Genesis Pharma    
10 DIXONS South-East Europe (Κωτσόβολος) 10 Data Communication    

Ισπανία: Μειώθηκαν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο

Σύμφωνα με το ισπανικό υπουργείο Εργασίας σήμερα ανακοινώθηκαν τα πιο θετικά στοιχεία από τον Μάρτιο του 2006, ενώ την τελευταία 5ετία ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων αυξανόταν σε μηνιαία βάση κατά 41.463 άτομα. Σε επίπεδο 12μήνου, ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων μειώθηκε κατά 239.377 άτομα, ενώ εκείνος των απασχολούμενων – εγγεγραμμένων αυξήθηκε κατά 0,71%, στα 16,3 εκατ. άτομα σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Στο εποχικά προσαρμοσμένο μέγεθος, η ανεργία μειώθηκε κατά 17.000 άτομα, ενώ πρόκειται για την όγδοη συνεχή μείωση και τη μεγαλύτερη πτώση τα τελευταία 10 χρόνια.

Ιταλία: Νέο αρνητικό ρεκόρ με την ανεργία στο 13%

Οι άνεργοι στη χώρα έχουν ξεπεράσει τα 3,3 εκατομμύρια σημειώνοντας αύξηση κατά 272.000 ανθρώπους σε ετήσια βάση. Η ανεργία των νέων ηλικίας 15-24 ετών συνεχίζει να κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα: ανέρχεται σε 42,3% καταγράφοντας αύξηση κατά 3,6% σε ετήσια βάση. Συνολικά 678.000 Ιταλοί νέοι μέχρι 24 ετών συνεχίζουν να αναζητούν εργασία. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του Ματέο Ρέντσι πρόκειται να παρουσιάσει την οριστική μεταρρύθμιση της αγοράς της εργασίας. Στα κύρια σημεία της συμπεριλαμβάνεται η επέκταση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου μέχρι τρία χρόνια συνολικής διάρκειας, όπως και η θέσπιση του επιδόματος ανεργίας και για τους έκτακτους υπαλλήλους.

Γερμανία: Εγκρίθηκε ο νόμος για θέσπιση κατώτατου μισθού

Ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2015, αλλά προβλέπεται η εφαρμογή μεταβατικής περιόδου για τους τομείς όπου θα ισχύει ακόμη κλαδική σύμβαση. Το αργότερο μέχρι το 2017 θα έχει εφαρμοσθεί για όλους τους εργαζόμενους πλην των κάτω των 18 ετών, των μαθητευομένων και των μακροχρόνια ανέργων, οι οποίοι εξαιρούνται για το πρώτο εξάμηνο από την πρόσληψή τους. Η θέσπιση κατωτάτου μισθού αποτελεί επανάσταση σε μία χώρα, όπου η διαπραγμάτευση των μισθών από τους κοινωνικούς εταίρους αποτελούσε ιστορικό θεσμό.

Οι εταίροι της Γερμανίας, με πρώτη τη Γαλλία, ελπίζουν ότι η εφαρμογή του νόμου θα αντιμετωπίσει το ντάμπινγκ σε ορισμένους τομείς, όπως ο τομέας των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, και ότι θα τονώσει την εσωτερική κατανάλωση στην πρώτη σε μέγεθος οικονομία της Ευρώπης. Αναφορικά με το ποσοστό ανεργίας στη χώρα μειώθηκε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Μάρτιο. Πιο συγκεκριμένα ο αριθμός των ανέργων μειώθηκε κατά 12.000 σε 2,901 εκατ., σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείο Εργασίας της χώρας. Το ποσοστό της ανεργίας παρέμεινε σταθερό στο 6,7%, χαμηλότερα από το 6,8% που ήταν η πρόβλεψη των οικονομολόγων στην έρευνα του Reuters.

Υπ. Εργασίας: Δωρεάν κατασκήνωση για παιδιά χαμηλόμισθων και ανέργων

Το πρόγραμμα, ύψους 17,5 εκατ. ευρώ, απευθύνεται σε ανήλικα τέκνα χαμηλόμισθων εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας, που έχουν συμπληρώσει κατά το προηγούμενο από την έναρξη του προγράμματος ημερολογιακό έτος 50 ημέρες στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Επίσης, στα παιδιά ανέργων που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, και έχουν συνεχόμενη ανεργία τουλάχιστον έξι μήνες. Τα παιδιά που θα επιλεγούν, θα πρέπει να έχουν γεννηθεί από 1- 1- 1999 έως 14- 6- 2008, ενώ σε όλες τις περιπτώσεις, το πραγματικό οικογενειακό εισόδημα από κάθε πηγή κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 16.000 ευρώ. Η κατάρτιση του προγράμματος και επιλογή των δικαιούχων θα γίνει από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Το πρόγραμμα, θα αφορά σε πέντε κατασκηνωτικές περιόδους για το έτος 2014 (από την 15η Ιουνίου έως την 3η Σεπτεμβρίου), ενώ η διάρκεια διαμονής κάθε παιδιού θα είναι έως 15 ημέρες.

Κωτσόβολος: Πρωτοβουλία για την ενίσχυση του Οργανισμού «Το χαμόγελο του Παιδιού»

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων από τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου έως και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, η Κωτσόβολος διπλασίασε το ποσό που συγκεντρώθηκε στους κουμπαράδες του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Από την ενέργεια συγκεντρώθηκαν €11.594,80 ποσό που διπλασιάστηκε από την εταιρεία με αποτέλεσμα να παραδοθούν στον Οργανισμό συνολικά €23.189,60. Παράλληλα, η Κωτσόβολος μαζί με τη δύναμη των ανθρώπων της, θέλοντας να μεγιστοποιήσουν το όφελος για «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συγκέντρωσαν 2.200 κιλά σε τρόφιμα και είδη προσωπικής φροντίδας και καθαριότητας, για να διευκολύνουν την καθημερινότητα των παιδιών του Οργανισμού. Η παράδοση της επιταγής πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, από τους εκπροσώπους της εταιρείας στους υπεύθυνους του Οργανισμού και τα παιδιά που μεγαλώνουν στο σπίτι του «Χαμόγελου» στα Μελίσσια. Παράλληλα, η Ομάδα Εθελοντών της εταιρείας παρέδωσε τα είδη πρώτης ανάγκης που συγκέντρωσαν όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας για τον εφοδιασμό των Κέντρων Στήριξης του Οργανισμού με τα προϊόντα που συγκεντρώθηκαν.

Coca-Cola 3Ε: Sales Internship 2014

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν ως ενεργά μέλη της ομάδας των πωλήσεων και να αναλάβουν την υποστήριξη συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής, με προτεραιότητα πάντα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της Coca-Cola Τρία Έψιλον και την ενίσχυση της εικόνας των προϊόντων της εταιρείας στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες κατά την διάρκεια της πρακτικής τους θα έχουν την ευκαιρία να «λειτουργήσουν ως ένα» με την ομάδα πωλήσεων, να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους σε πραγματικές συνθήκες αγοράς, βιώνοντας τις αξίες της εταιρείας, την αυθεντικότητα, τη δικαιοσύνη και την ειλικρίνεια, λαμβάνοντας καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησής τους εποικοδομητικό feedback.

Πανευρωπαϊκή εκστρατεία Get Online Week 2014

Το Get Online Week είναι μια ετήσια εκστρατεία που στόχο έχει να ενθαρρύνει τους Ευρωπαίους πολίτες να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες έτσι ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Η φετινή διοργάνωση υποστηρίζει τους στόχους του Μεγάλου Συνασπισμού για την Ψηφιακή Απασχόληση, μέσα από τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί επιχειρήσεις, κυβερνήσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανισμούς να συνεργασθούν με σκοπό την κάλυψη των 500.000 κενών θέσεων εργασίας στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) που προβλέπεται να δημιουργηθούν έως το 2015.

Στο πλαίσιο του Get Online Week 2014 θα διοργανωθεί εκδήλωση για μαθητές και φοιτητές που επιθυμούν να ενημερωθούν για τις προοπτικές και τις ευκαιρίες του κλάδου των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, την Τετάρτη 9 Απριλίου, στο αμφιθέατρο του DEREE-The American College of Greece. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής εκστρατείας, θα διατεθούν από τη HePIS 500 vouchers δωρεάν εξέτασης στο πρόγραμμα πιστοποίησης Microsoft Office Specialist (M.O.S) για τη συμμετοχή μαθητών και φοιτητών στο ελληνικό σκέλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Microsoft Office Specialist. To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Microsoft Office Specialist είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που πραγματοποιείται σε 90 χώρες. Πληροφορίες: www.eventora.com/en/Events/getonlineweek

Ο ΣΕΒ για τις Γυναίκες σε Θέσεις Ευθύνης

Στο workshop του ΣΕΒ συμμετείχαν, ως εισηγητές, εκπρόσωποι κορυφαίων ευρωπαϊκών και εθνικών φορέων και επιχειρήσεων. Όπως σημείωσε στο χαιρετισμό της η Σοφία Κουνενάκη – Εφραίμογλου, Ταμίας του Διοικητικού Συμβουλίου και επικεφαλής της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας εκ μέρους του ΣΕΒ, το κλειδί της επιτυχίας για κάθε επιχείρηση είναι ο άνθρωπος. Στόχος μας είναι οι γυναίκες να έχουν ίσες ευκαιρίες έναντι των ανδρών στον επιχειρηματικό στίβο. Άλλωστε η αξιοκρατικά ισοδύναμη εκπροσώπηση ανδρών και γυναικών σε μια επιχείρηση είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες της καλής εταιρικής διακυβέρνησης. Το ειδικό workshop για τις γυναίκες σε θέσεις ευθύνης συγκέντρωσε το ενδιαφέρον επιχειρηματιών και ανώτερων στελεχών επιχειρήσεων, τα οποία είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν θέσεις, απόψεις και τεχνογνωσία σχετικά με τη συστηματική ενίσχυση της εκπροσώπησης των γυναικών στα οικονομικά κέντρα λήψης αποφάσεων.