Το σεμινάριο ανήκει στην ομάδα των σεμιναρίων «City Seminars» της Attitude, που στοχεύουν στην εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων με την εφαρμογή Case Studies & Simulation Business Models.
Issue: HRN 071111
Εγγραφές για τα Distance Learning προγράμματα
Οι εγγραφές αφορούν τα παρακάτω προγράμματα, τα οποία προσφέρονται στην Ελλάδα αποκλειστικά με την υποστήριξη του CeMS – Centre of European Management Studies. Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Edinburgh Business School (του HWU) που προσφέρονται στην Ελλάδα είναι: Master of Business Administration (MBA), MBA with a Specialism in Finance, MBA with a Specialism in Human Resource Management, MBA with a Specialism in Marketing, MBA with a Specialism in Strategic Planning, MSc in Financial Management, MSc in Human Resource Management, MSc in Marketing, MSc in Strategic Planning.
Το School of the Built Environment (Σχολή Κατασκευών και Ακίνητης Περιουσίας) προσφέρει: MSc in Construction Project Management, MSc in Real Estate Management & Development, MSc in Real Estate Investment and Finance, MSc in Quantity Surveying, MSc in Facilities Management. Τα προγράμματα του School of the Built Environment είναι πλήρως αναγνωρισμένα από το RICS (Royal Institution of Chartered Surveyors), τον επαγγελματικό οργανισμό εκτιμητών και πραγματογνωμόνων της Μεγάλης Βρετανίας.
Πληροφορίες: www.cems.gr.
Ενημερωτική εκδήλωση
Επιπλέον, ανακοινώνει τον Ιανουάριο του 2012 ως νέα ημερομηνία εγγραφής στα προγράμματα The ALBA MBA (part-time φοίτηση), Executive MBA, MSc in Marketing και MSc in Business for Lawyers.
Ηεκδήλωση θα καλύψει σφαιρικά τα θέματα που συνθέτουν την ολοκληρωμένη εμπειρία της μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στον τομέα της διοίκησης των επιχειρήσεων. Παράλληλα, θα γίνει ενημέρωση σχετικά με τις υποτροφίες που έχει προκηρύξει το ALBA για τα ακαδημαϊκά του προγράμματα, στην προσπάθειά του να προσελκύσει αιτήσεις με καλές ακαδημαϊκές ή επαγγελματικές επιδόσεις ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση των υποψηφίων.
Καθηγητές και στελέχη του ALBA θα παρευρίσκονται στην εκδήλωση για να ανταποκριθούν σε τυχόν ερωτήματα των υποψήφιων φοιτητών σχετικά με το ALBA, τα προγράμματα που προσφέρει, τις διαθέσιμες υποτροφίες και ευκαιρίες καριέρας, καθώς και να συζητήσει τα ζητήματα που τους απασχολούν σχετικά με τη σωστή επιλογή μεταπτυχιακού προγράμματος στο συγκεκριμένο τομέα.
Επίσης, οι υποψήφιοι φοιτητές θα μπορέσουν να ενημερωθούν σχετικά με την πρόσφατη στρατηγική συμμαχία του ALBA με το American College of Greece, η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός κορυφαίου, διεθνούς εκπαιδευτικού ιδρύματος στην Ελλάδα και η οποία έρχεται να θέσει νέα πρότυπα στην ανώτατη εκπαίδευση και να αποτελέσει καταλύτη θετικών αλλαγών για την ελληνική κοινωνία και όχι μόνο.
Περισσότερες πληροφορίες για όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρει το ALBA υπάρχουν και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.alba.edu.gr/academic.
10 Χρόνια Επιχειρηματικής Αριστείας
Στη μεγάλη γιορτή της Επιχειρηματικής Αριστείας, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2011 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Banquet), θα απονεμηθούν τα Πιστοποιητικά των προγραμμάτων EFQM Levels of Excellence και ΕΕΔΕ «Αιέν Αριστεύειν» καθώς και το Βραβείο του Έλληνα Quality Leader of the Year 2011.
Επιπλέον, η ΕΕΔΕ, θεωρώντας πως η ουσιαστική συνεργασία όλων των φορέων της οικονομικής ζωής του τόπου, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να επανατοποθετηθεί σωστά η χώρα μας το συντομότερο στον αναπτυγμένο κόσμο, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα των ανθρώπων, των επιχειρήσεων και της ελληνικής οικονομίας και αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Αθήνας και της Ροδόπης και των Εμπορικών Επιμελητηρίων Αιτωλοακαρναρνίας, Βοιωτίας, Ιωαννίνων, Κορινθίας, Κυκλάδων και Μεσσηνίας, με τα οποία συνεργάζεται επί μακρόν, τόσο στην επιμόρφωση όσο και στις πιστοποιήσεις Επιχειρηματικής Αριστείας, θα τους απονείμει Τιμητικές Διακρίσεις στην ίδια εκδήλωση.
Ακόμα, στον χώρο της εκδήλωσης θα υπάρχει το Χωριό της Επιχειρηματικής Αριστείας, όπου επιχειρήσεις που έχουν διακριθεί θα υποδέχονται το κοινό για να μοιραστούν μαζί του βέλτιστες πρακτικές και εμπειρίες. Συγκεκριμένα στο Χωριό της Επιχειρηματικής Αριστείας θα βρίσκονται οι: Βιβεχρώμ Δρ Στέφανος Δ. Πατέρας Α.Ε., Compact SA, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε., Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε., Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος Α.Ε., Exodus Α.Ε., Κουφετοποιϊα Χατζηγιαννάκη Α.Ε., Sprint Integrated Cοmmunications, Intralot και Uni-Pharma Κλ. Τσέτης ΑΒΕΕ.
Πληροφορίες: τηλ. 210 2112000, fax: 210 2112020, e.mail: [email protected].
Τα Χαρακτηριστικά-Κλειδιά Επιτυχίας των CEOs
Στους ερωτηθέντες-συμμετέχοντες στην έρευνα, στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων στην πλειοψηφία τους, δόθηκε μία λίστα με 14 χαρακτηριστικά για να επιλέξουν αυτά που θεωρούν ως σημαντικότερα κλειδιά για την επιτυχία ενός CEO στο ρόλο του σήμερα. Ως Νο 1 κριτήριο διεθνώς επιλέχθηκε το Strategic Thinker και ακολουθείται από τα Τeam Builder και Results-Oriented, ενώ τις χαμηλότερες θέσεις στην κατάταξη έλαβαν Authenticity, Analytical και Risk-Tolerant.
Η Mary Kier, επικεφαλής της Cook Associates – InterSearch USA και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της InterSearch Worldwide, εξηγεί ότι «τα αποτελέσματα της έρευνας δεν αποτελούν έκπληξη, ούτε είναι απαραίτητα διαφορετικά από αυτά που θα επιλέγονταν ως σημαντικά κριτήρια πριν από την κρίση.
Παρόλα αυτά ενισχύουν ξεκάθαρα την εικόνα, ότι ο CEO σήμερα πρέπει να διαθέτει μια ολοκληρωμένη σειρά δεξιοτήτων, τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά. Πρέπει να διαθέτει στρατηγική, να οδηγεί τα αποτελέσματα, να εμπνέει την ομάδα, και θα πρέπει να είναι ικανός να επικοινωνήσει και να εκτελέσει αυτή τη στρατηγική αποτελεσματικά και κομψά».
Λεπτομέρειες σχετικά με τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα της έρευνας βρίσκονται στο πλήρες άρθρο: symvoli-intersearch.gr/images/intersearch_article_2011.pdf.
Συμβουλές και ευκαιρίες για την επόμενη μέρα από τον Τομέα Ανάπτυξης Γυναικών Μάνατζερ & Επιχειρηματιών της ΕΕΔΕ
Την εκδήλωση άνοιξε με χαιρετισμό της η Άρτεμις Λιόντα, πρόεδρος της ΟΕ της εσπερίδας και μέλος της ΔΕ του ΤΟΓΜΕ, εξαίροντας τη σημασία της σωστής ενημέρωσης αλλά και της δικτύωσης των γυναικών στις εποχές κρίσης που διανύουμε. Οι χαιρετισμοί έκλεισαν με την τοποθέτηση της Σοφίας Οικονομάκου, προέδρου του Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με την τοποθέτηση της Δρ. Αναστασίας Rush, Γενικής Διευθύντριας της εταιρίας Hellas EAP, η οποία, αφού ανέλυσε το προφίλ της ψυχολογίας των εργαζομένων κάτω από τις νέες συνθήκες στην αγορά εργασίας και σημείωσε την απαισιοδοξία που μας χαρακτηρίζει γενικά, αναφέρθηκε έντονα στην ανάγκη να δούμε «πέρα από τον τοίχο» όπως χαρακτηριστικά είπε, να βρούμε το δικό μας όραμα και να το κυνηγήσουμε.
Τοποθετήσεις γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά εργασίας έγιναν από τους Mary Kramer, Regional Manager Greece & Balkans, SpenglerFox, Πέτρο Μίχο, Director, Executive Search & Selection Group, Deloitte Business Solutions και Μάγδα Παντελίδου, Γενική Διευθύντρια, AIMS International Hellas, υπό το συντονισμό της Μαίρης Γεωργιάδου, προέδρου της ΔΕ του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού της ΕΕΔΕ.
Όλοι οι συμμετέχοντες τόνισαν τη σημασία της σωστής προσπάθειας παρουσίασης των προσόντων όλων όσων αναζητούν μια θέση εργασίας, τόσο όσον αφορά τη σωστή συγγραφή του βιογραφικού, κάτι που αναλύθηκε διεξοδικά και από την Κατερίνα Μεϊμάρογλου, μέλος της ΔΕ του ΤΟΓΜΕ, όσο και όσον αφορά την εύρεση και προώθηση του unique sales proposition (USP) τους.
Η Βερώνη Παπατζήμου, Γενική Διευθύντρια, People Services της KPMG, παρουσίασε το πρόγραμμα «Εκτός εργασίας; Εντός ευκαιρίας.
Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης φιλοξένησε ιστορίες επιτυχίας, από γυναίκες που κατάφεραν με πολλή θέληση και ελάχιστο κεφάλαιο να στήσουν τη δική τους επιχείρηση, μέσα στο δύσκολο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Ειρήνη Νικολοπούλου, ενώ την αλλαγή στον τρόπο σκέψης και του Δημόσιου τομέα γύρω από τις προδιαγραφές που απαιτούνται για να στηθεί μια επιχείρηση, ανέλυσε διεξοδικά η Ρόζα Μόνου, υπεύθυνη του προγράμματος Start Up Greece του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Αξίζει να σημειωθεί η τοποθέτηση της Παναγιώτας Βλάχου, συνιδιοκτήτριας της εταιρείας εκτροφής σαλιγκαριών Fereikos-Helix, η οποία είπε χαρακτηριστικά: «Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως μάνατζερ δεν είναι μόνο κάποιος που βρίσκεται πίσω από ένα γραφείο, αλλά και κάποιος που καλλιεργεί ένα χωράφι. Τα ίδια προσόντα χρειάζονται». Επίσης, η Βίκυ Ευαγγελίου, ιδιοκτήτρια της εταιρείας Marketing Lead, τόνισε τη σημασία της σωστής προβολής του προϊόντος, είτε αυτό είναι ο εαυτός μας, είτε η χώρα που ζούμε, καθώς έχουμε πολλά να κερδίσουμε από αυτό.
Τέλος, η Μαρία Στυλιανάκη, πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ιστοσελίδας Parents.gr, αναφέρθηκε στη σημασία του να αγαπά κανείς αυτό που κάνει σε σημείο που να είναι και διατεθειμένος να το ξεκινήσει εθελοντικά, ώστε να προκύψει σωστό αποτέλεσμα.
Στελέχη Επιχειρήσεων: Θέλουν περισσότερη και καλύτερη Ευρώπη
Από την πλευρά τους οι Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, πρόεδρος του ΔΣ της ΕΕΔΕ και Μιχάλης Παγίδας, πρόεδρος του ΔΣ της ΕΑΣΕ, αναφέρθηκαν κυρίως στην ελληνική κρίση και υπογράμμισαν ιδιαιτέρως την ανάγκη να πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα σοβαρές αναπτυξιακές επενδύσεις. Αναγνώρισαν, όμως, ότι στο επίπεδο αυτό το κλίμα δεν είναι το καλύτερο και βεβαίως δεν ευνοείται και από τα τελευταία φορολογικά μέτρα, τα οποία δημιουργούν αβεβαιότητες και φόβους για την επέκτασή τους στο μέλλον.
Στο επενδυτικό κλίμα αναφέρθηκε και ο γερμανός ευρωβουλευτής της Ομάδας των Φιλελευθέρων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Γιώργος Χατζημαρκάκης, ο οποίος είναι ταυτοχρόνως και πρόεδρος του Γερμανοελληνικού Επιχειρηματικού Συνδέσμου στην Κολωνία. Στην άμεση ανάγκη των μεταρρυθμίσεων αναφέρθηκαν επίσης και οι καθηγητές Γιάννης Στουρνάρας, γενικός διευθυντής ΙΟΒΕ και Θεόδωρος Πελαγίδης που διδάσκουν οικονομικά στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Πειραιώς αντιστοίχως. Σύμφωνα με τον Νότη Μηταράκη, Αν. Υπεύθυνο του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, η χώρα βιώνει ένα επενδυτικό κενό. «Μεγάλη ελπίδα της χώρας είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία», σημείωσε ο Ν. Μηταράκης.
Στην ευρωπαϊκή διάσταση της κρίσης επικέντρωσε την εισήγησή του ο Γιώργος Ντάσσης, πρόεδρος της Ομάδας Μισθωτών στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ευρώπης. «Στην ΕΕ είναι ολοφάνερη πλέον η έλλειψη οράματος, σε μία περίοδο που όσο ποτέ άλλοτε η ΕΕ έχει ανάγκη από οικονομική διακυβέρνηση και περισσότερη κοινωνική συνοχή», είπε.
Στο ίδιο μήκος κύματος μίλησαν και οι Λουίτζι Καπριόλιο, εκπρόσωπος της Ιταλικής Ένωσης Στελεχών Επιχειρήσεων, και Αφόνσο Πέρες-Ντιζ, πρόεδρος αντίστοιχης οργάνωσης στην Πορτογαλία. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν επίσης στα προβλήματα της ιταλικής και της πορτογαλικής οικονομίας και υπογράμμισαν ότι η κρίση αυτή αντιμετωπίζεται μέσα στην ευρωζώνη και όχι έξω από αυτήν. Η κρίση δεν είναι μόνο πρόβλημα της Ελλάδας, επισήμανε η Joana Valente, Σύμβουλος Οικονομικών Υποθέσεων του BusinessEurope, η οποία υποστήριξε, μεταξύ άλλων, πως η πολιτική αβεβαιότητα επηρεάζει τις επενδύσεις.
Στις ευκαιρίες για επενδύσεις στην Ελλάδα, καθώς και στο αρνητικό κλίμα που δημιουργούν κυβερνητικές αποφάσεις και λαϊκές συμπεριφορές αναφέρθηκαν οι Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), και Στέλιος Σταυρίδης, πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικού Διαλόγου στo EuroCommerce.
Η ΕΕΔΕ και η ΕΑΣΕ, ως μέλη της CEC, συνεργάστηκαν για την πραγματοποίηση αυτού του Συνεδρίου που στόχευε να συμβάλλει στο δημόσιο διάλογο και στην ανταλλαγή πληροφόρησης για τα αίτια της κρίσης, τις συνέπειές της, την κατάσταση που επικρατεί στα διάφορα κράτη της Ε.Ε., τα αποτελέσματα των κυβερνητικών μέτρων καθώς και τις μελλοντικές προοπτικές ανάταξης και ανάπτυξης.
260.000 θέσεις εργασίας: χάθηκαν λόγω μείωσης στην κατανάλωση μπίρας
Η κατανάλωση μπίρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 8% από το 2008 έως το 2010, οδηγώντας σε απώλεια 260.000 θέσεων εργασίας, το 85% των οποίων αντιστοιχεί στον ευρύτερο ξενοδοχειακό τομέα και τον κλάδο φιλοξενίας, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Ernst & Young και της Regioplan.
Τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο ζυθοποιίας, συμπεριλαμβανομένης της συλλογής των ειδικών δασμών κατανάλωσης, μειώθηκαν κατά 6% σε ένα έτος, από 54 δισ. το 2008 σε 50,6 δισ. ευρώ το 2009, παρά τις αυξήσεις των φόρων στη μπίρα σε αρκετές χώρες.
Παρότι η συνολική συνεισφορά της ζυθοποιίας στην οικονομία της ΕΕ έχει μειωθεί κατά 10% από το 2008, η συνεισφορά του κλάδου ζυθοποιίας στην οικονομία παραμένει πολύ σημαντική.
Η παραγωγή και η κατανάλωση μπίρας παρέχει περισσότερες από 2.000.000 θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις ανέρχονται περίπου σε 106 δισ. ευρώ. Παρά το δυσμενές οικονομικό πλαίσιο, ο αριθμός των ζυθοποιιών αυξήθηκε κατά το προηγούμενο έτος, υπερβαίνοντας τις 3.600 επιχειρήσεις από τις 3.000 το 2008. Οι πωλήσεις μπίρας χωρίς αλκοόλ έχουν επίσης αυξηθεί σε ορισμένες χώρες.
Περικοπή 150 θέσεων εργασίας Στην Credit Suisse
Η τράπεζα ανακοίνωσε πως τα καθαρά κέρδη τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 12% στα 683 εκατ. ελβετικά φράγκα (776 εκατ. δολ.) χάρη σε λογιστικό όφελος. Οι αναλυτές ανέμεναν υψηλότερα κέρδη, ύψους 979 εκατ. φράγκων. Οι ανωτέρω περικοπές έρχονται να προστεθούν στις 2.000 περικοπές που είχαν ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούλιο. Την κατάργηση περισσότερων θέσεων εργασίας προανήγγειλαν την περασμένη εβδομάδα και η μεγαλύτερη ανταγωνίστρια της Credit Suisse στην Ελβετία, η UBS καθώς και η γερμανική Deutsche Bank.
TDK: Καταργούνται 11.000 θέσεις εργασίας
H TDK απασχολεί 87.700 ανθρώπους και εξηγεί ότι με την κίνηση αυτή επιδιώκει τη βελτιστοποίηση της παραγωγής και τη μείωση του κόστους των προϊόντων και υπηρεσιών της.