Η Credit Suisse προσανατολίζεται σε περικοπή 5.300 θέσεων εργασίας

Οι περικοπές αφορούν κυρίως στο σκέλος επενδυτικής τραπεζικής και εκτιμάται πως θα συμβάλουν στην εξοικονόμηση δαπανών ύψους δύο δισ. ελβετικών φράγκων, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της τράπεζας. Η Credit Suisse θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 900 εκατ. φράγκα από τις απολύσεις, κυρίως στο τέταρτο τρίμηνο. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, δε θα αυξηθούν οι αποδοχές του πρόεδρου, του διευθύνοντα συμβούλου και του επικεφαλής της μονάδας επενδυτικής τραπεζικής δε θα αυξηθούν, έπειτα από καθαρές ζημίες 5,2 δισ. φράγκων που έχει εμφανίσει μέχρι στιγμής φέτος η Credit Suisse.

Πηγή: Η Ναυτεμπορική

Οι υποψήφιοι εμπιστεύονται τις εταιρείες συμβούλων

Αυτό ήταν ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας της Grant Thornton στην Ελλάδα για το πρώτο εξάμηνο του 2008, η οποία υλοποιήθηκε σε υποψήφιους που κατέφυγαν στην εταιρεία για να βρουν δουλειά.

Η συντριπτική πλειοψηφία (89,5%) των 401 συμμετεχόντων στην έρευνα αναζητά εργασία μέσω του διαδικτύου. Όπως είναι αναμενόμενο, η τάση αυτή εμφανίζεται εντονότερη στους υποψηφίους κάτω των 35 ετών.

Ένα σημαντικό ποσοστό των υποψηφίων του δείγματος (40,6%) είχε συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν με εταιρεία συμβούλων. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των υποψηφίων (57,3%) προτιμά να γίνεται η πρώτη συνέντευξη επιλογής από εταιρεία συμβούλων παρά από τον εργοδότη απευθείας. Μάλιστα το ποσοστό της προτίμησης αυτής είναι μεγαλύτερο (65,3%) για εκείνους που έχουν συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν με εταιρεία συμβούλων σε σχέση με τους υπόλοιπους (51,8%).

Επιπλέον, το 73,5% των ερωτηθέντων πιστεύει αρκετά έως πολύ ότι η διατήρηση των βιογραφικών σημειωμάτων στη βάση δεδομένων μιας εταιρείας συμβούλων αυξάνει τις πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης των υποψηφίων.

Τέλος, το 49,6% των υποψηφίων που είχαν συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν με εταιρεία συμβούλων δήλωσε ότι η συνεργασία αυτή απέβη αρκετά έως πολύ σημαντική για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Πρόγραμμα Σεμιναρίων Business Seminars

Τα Business Seminars, τα εξειδικευμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια του kariera.gr, που έχουν προγραμματιστεί για το μήνα Δεκέμβριο του 2008 είναι τα εξής:

  • Σεμινάριο HACCP & Ασφάλεια Τροφίμων 10-11/12
  • Σεμινάριο Strategic Marketing Management 13/12
  • Diploma in PR Management 6/12-31/01/09.

Workshop: e- Social networking

Το workshop έχει θέμα “e-Social networking: αποτελεσματική μέθοδος προσέλκυσης προσωπικού” και η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου και ώρα 18.00-21.00 στην αίθουσα 802 της οδού Ευελπίδων 47Α και Λευκάδος 33 (κτίριο μεταπτυχιακών προγραμμάτων ΟΠΑ).

Σκοπός της εκδήλωσης είναι να ενημερωθούν οι παρευρισκόμενοι για τις νέες διαδικτυακές μεθόδους επιλογής προσωπικού (π.χ. LinkedIn), την πρακτική τους εφαρμογή, καθώς και την αποτελεσματικότητα τέτοιων μεθόδων στις σύγχρονες απαιτήσεις των πρακτικών Δ.Α.Δ.

Οι προσκεκλημένοι ομιλητές είναι επαγγελματίες και ακαδημαϊκοί με εμπειρία στη χρήση των μεθόδων αυτών, καθώς αποτελεί κομμάτι της καθημερινής τους εργασίας.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.dmst.aueb.gr/hralumni η στο τηλ. 210-8203870 (κ. Γκούρας).

Στα 681 ευρώ ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα το 2008

Στην ίδια κατηγορία είναι ακόμα οι μισθωτοί σε Πορτογαλία (497 ευρώ), Σλοβενία (567 ευρώ), Μάλτα (612 ευρώ) και Ισπανία (700 ευρώ).

Σε ονομαστικούς όρους, η ετήσια αύξηση των μισθών στην Ελλάδα είναι 3,1%. Ωστόσο, ο πραγματικός (δηλαδή συνυπολογίζοντας τον πληθωρισμό) κατώτατος μισθός μειώθηκε κατά 0,5%. Μείωση πραγματικών μισθών εμφανίζει ακόμα μόνο το Βέλγιο (-0,2% ετησίως).

Στην «πρώτη κατηγορία» συμπεριλαμβάνονται οι εργαζόμενοι σε Λουξεμβούργο (1.610 ευρώ), Βρετανία (1.148 ευρώ), Γαλλία (1.321 ευρώ), Βέλγιο (1.336 ευρώ), Ολλανδία (1.357 ευρώ) και Ιρλανδία (1.462 ευρώ).

Οι εργαζόμενοι με τους χαμηλότερους μισθούς στην ΕΕ είναι σε Ρουμανία (137 ευρώ), Βουλγαρία (112 ευρώ), Λετονία (228 ευρώ), Λιθουανία (232 ευρώ), Σλοβακία (267 ευρώ), Εσθονία (278 ευρώ), Ουγγαρία (285 ευρώ), Τσεχία (329 ευρώ) και Πολωνία (334 ευρώ).

Πρόγραμμα υγείας και ευεξίας εργαζομένων

Το πρόγραμμα, το οποίο ονομάστηκε «Ζω με Ισορροπία» εντάχθηκε στις ενέργειες της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που σχεδιάζει η Τράπεζα Πειραιώς για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους και είχε βασικό στόχο την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, κατάρτιση και συμβουλευτική υποστήριξη γυναικών εργαζομένων της. Η υλοποίηση των δράσεων ολοκληρώθηκε με επιτυχία στα μέσα Σεπτέμβρη 2008 με τις ενέργειες για τα Πρότυπα Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Το «Ζω με Ισορροπία» υλοποιήθηκε στο διάστημα από τον Οκτώβριο 2007 έως και το Σεπτέμβριο του 2008 μέσα από διαφορετικές δράσεις στις οποίες συμμετείχαν και ενδυναμώθηκαν 338 γυναίκες εργαζόμενες της Τράπεζας ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ανάγκες τους.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, επιδιώκοντας την ουσιαστική ενδυνάμωση των εργαζομένων γυναικών, στο πλαίσιο της ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης δόθηκε η ευκαιρία σε όλες τις εργαζόμενες να απαντήσουν σε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο διερεύνησης αναγκών από το οποίο προέκυψαν οι θεματολογίες που αξιοποιήθηκαν στα προγράμματα κατάρτισης και συμβουλευτικής.

H PwC ενισχύει το έργο της WWF Ελλάς

Πρόκειται για μία συμβολική κίνηση με στόχο την ενίσχυση του έργου του WWF, που χρόνια τώρα έχει αποδείξει έμπρακτα ότι θέλει και προσπαθεί να προστατεύσει το περιβάλλον. Σε καιρούς συνεχών περιβαλλοντικών αλλαγών που ο πλανήτης μας απειλείται, οφείλουμε να κάνουμε το ελάχιστο για να εξασφαλίσουμε ένα υγιές μέλλον για τα παιδιά μας.

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της PwC, που εστιάζει και συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σχετικά με τις κλιματικές αλλαγές και την ανάγκη όλων μας να συνεισφέρουμε ενεργά και δυναμικά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Σεμινάρια Δεκεμβρίου από την KPMG

Για το μήνα Δεκέμβριο 2008 η KPMG διοργανώνει τα ακόλουθα σεμινάρια:
1.Sandler Foundation Course (Βασικό/Ενδιάμεσο) 1-2/12/2008: Πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων πωλήσεων.

2. Αρχές Στρατηγικής Ανάπτυξης (Προχωρημένο) 03/12/2008: Απευθύνεται σε ανώτατα στελέχη που έχουν την ευθύνη να αναπτύξουν στρατηγικά τις επιχειρήσεις ή σε στελέχη που έχουν αναλάβει εταιρικούς σχηματισμούς και επιθυμούν να διασαφηνίσουν, να ενισχύσουν και να εφαρμόσουν το προσωπικό τους όραμα.

3. Στρατηγικό Μάρκετινγκ για Οικονομικούς (Βασικό/Ενδιάμεσο) 4 – 5/12/2008: Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες με κατανοητό και πρακτικό τρόπο στη βασική φιλοσοφία του Στρατηγικού Μάρκετινγκ και της σύνδεσής του με τις οικονομικές καταστάσεις.

4. RelSkills: Η σημασία των Διαπροσωπικών Σχέσεων στο χώρο εργασίας (Βασικό/Ενδιάμεσο) 8 – 9/12/2008: Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν εκείνες τις ικανότητες που θα τους οδηγήσουν σε επιτυχημένες διαπροσωπικές σχέσεις για να βελτιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητά τους στον επαγγελματικό χώρο.

5. Ενδοεταιρική Επικοινωνία (Βασικό/Ενδιάμεσο) 10/12/2008: Μετά το σεμινάριο οι συμμετέχοντες θα μπορούν να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα αποτελεσματικής εσωτερικής επικοινωνίας.

6. Οικονομικά για μη Οικονομικούς (Ενδιάμεσο) 11-12/12/2008: Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες με κατανοητό και πρακτικό τρόπο στις έννοιες της χρηματοοικονομικής λογιστικής και της χρηματοδοτικής διοίκησης.

7. ManSkills: Το σύγχρονο Μάνατζμεντ στην πράξη (Ενδιάμεσο) 15 – 16/12/2008: Το σεμινάριο απευθύνεται σε στελέχη που πρόσφατα ανέλαβαν ή πρόκειται να αναλάβουν θέση μάνατζερ.

Έρευνα για τη θετική οργανωσιακή συμπεριφορά στην Ελλάδα

Η μελέτη αποσκοπεί να εξετάσει το ρόλο της προσωπικότητας, αλλά και της ποιότητας των εργασιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων στην ικανοποίηση, δέσμευση και αφοσίωση των ανθρώπων στην εργασία τους.

Ο χρόνος που θα χρειαστεί για τη συμπλήρωση της πρώτης φάσης του ερωτηματολογίου υπολογίζεται σε 20 λεπτά περίπου. Για μεθοδολογικούς λόγους η συμμετοχή στην έρευνα θα διεξαχθεί σε δύο διαφορετικές χρονικές στιγμές, με την μεσολάβηση ενός διαστήματος 3-4 εβδομάδων. Η δεύτερη φάση της έρευνας θα είναι πολύ μικρής διάρκειας (περίπου 5 λεπτά). Οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν αυτόματα για τη συμπλήρωση του δεύτερου μέρους της έρευνας μέσω email.

Με την ολοκλήρωση της έρευνας θα αποσταλούν σε όλους τους συμμετέχοντες τα ατομικά τους αποτελέσματα (π.χ. προφίλ προσωπικότητας, κ.λπ.) με απόλυτη εχεμύθεια, αλλά και μια αναλυτική αναφορά των αποτελεσμάτων της έρευνας. Σε περιπτώσεις συμμετοχής μεγάλου αριθμού εργαζομένων από ένα οργανισμό (περισσότεροι από 20) παρέχεται δωρεάν η δημιουργία εξειδικευμένης αναφοράς.

Ιστοσελίδα της έρευνας είναι η εξής: http://195.251.233.91/TakeSurvey.asp?SurveyID=8MJ463L03634M

Ο David Ulrich επιστρέφει στην Αθήνα: What leaders of people need to know and do, in a tough year

Ο David Ulrich, έχοντας εμπλουτίσει την επαγγελματική του γνώση και εμπειρία και παρουσιάζοντας νέο συγγραφικό έργο, προσφέρει οδηγίες επιβίωσης στους σημερινούς ηγέτες, ώστε να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες των καιρών.

Στις ανατρεπτικές και συναρπαστικές παρουσιάσεις, που πάντα τον χαρακτηρίζουν ο Ulrich θα διδάξει τους τρόπους που θα προσθέσουν αξία στην επιχείρηση και θα κερδίσουν την εύνοια των επενδυτών και πελατών, μέσα από τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου.

Σε μια 6ωρη παρουσίαση, θα εστιάσει στις προϋποθέσεις που προφέρουν στις επιχειρήσεις ταχύτητα, γνώση, συνεργασία, αξιοπιστία, ταλέντο και ηγετική παρουσία μέσα από την ενδυνάμωση του ανθρώπινου κεφαλαίου. Ταυτόχρονα, θα αναλύσει την έννοια του leadership brand, ως καθοριστικής σημασίας στοιχείο για τη διάκριση τόσο των ηγετικών προσόντων των στελεχών, όσο και της ηγετικής ταυτότητας κάθε επιχείρησης.

Στελέχη υψηλών βαθμίδων από το χώρο του HR και του Management, HR Directors, HR Managers, Γενικοί Διευθυντές, CEOs και Line Managers αναμένεται να δώσουν το παρόν σε αυτό το μοναδικό σεμινάριο.

Όσοι έχουν παρακολουθήσει τον Ulrich στο παρελθόν θα έχουν την ευκαιρία να θυμηθούν έναν μεγάλο ομιλητή που ανέβασε τον πήχη και έγινε μέτρο σύγκρισης για επόμενες παρουσιάσεις και συνέδρια. Εκείνοι που δεν είχαν αυτή την τύχη, θα μπορέσουν να γνωρίσουν από κοντά έναν επίκαιρο διανοητή.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την Ειρήνη Φαφούτη (τηλέφωνο: 2106617777, εσωτ. 229, e-mai: [email protected]).