--> 

Στο 57,7% το ποσοστό των επιχειρήσεων που καινοτομούν στην Ελλάδα

Μάλιστα, το ποσοστό αυτό παρουσίασε άνοδο κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το διάστημα 2012-2014. Όπως προκύπτει, οι επιχειρήσεις εφάρμοσαν έναν τουλάχιστον από τους ακόλουθους τύπους καινοτομίας: νέα ή σημαντικά βελτιωμένα προϊόντα (καινοτομία προϊόντος), νέες ή σημαντικά βελτιωμένες διαδικασίες (καινοτομία διαδικασίας), νέες οργανωσιακές μεθόδους (οργανωσιακή καινοτομία), νέες μεθόδους μάρκετινγκ (καινοτομία μάρκετινγκ).

Συγκεκριμένα, την περίοδο 2014-2016 το 47,1% των ελληνικών επιχειρήσεων καινοτομούν σε προϊόντα ή/και διαδικασίες, σημειώνοντας άνοδο κατά 8,4 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το διάστημα 2012-2014. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων για την ανάπτυξη καινοτομιών σε προϊόντα ή/και διαδικασίες ξεπέρασαν τα 2 δισ. ευρώ το 2016 (2.047,08 εκατ. ευρώ), υψηλότερες κατά 432,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014.

Καινοτομίες σε οργάνωση ή/και μάρκετινγκ σημειώνει το 46,7% των ελληνικών επιχειρήσεων, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 6,1% σε σχέση με το διάστημα 2012-2014. Όσον αφορά στους επιμέρους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, στον τομέα της Βιομηχανίας το ποσοστό καινοτομίας φθάνει το 59,5% για την περίοδο 2014-2016, εμφανίζοντας βελτίωση των επιδόσεων από το 54,5% την περίοδο 2012-2014.

Αντίστοιχη βελτίωση καταγράφεται και στον τομέα των Υπηρεσιών, με το ποσοστό να αυξάνεται στο 56,5% το 2014-2016, από το 48,0% για την περίοδο 2012-2014. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω προκαταρκτικά αποτελέσματα αποστέλλονται από το ΕΚΤ στη Eurostat στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής έρευνας CIS (Community Innovation Survey) για την καινοτομία και τις καινοτομικές δραστηριότητες των επιχειρήσεων στην ΕΕ. Στην Ελλάδα, η έρευνα αφορά 11.000 περίπου ελληνικές επιχειρήσεις με 10 εργαζόμενους και άνω, σε διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας.

Αναδείχθηκε η «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2018»

Η επιχείρηση σχεδίασε το «noctua kit», ένα έξυπνο κιτ επικοινωνίας του κράνους με τη μηχανή, που βοηθά στην αποφυγή των ατυχημάτων των δικυκλιστών και με αυτό τον τρόπο κέρδισε το εισιτήριο για τον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Junior Achievement Europe, στις 16-18 Ιουλίου στο Βελιγράδι. Το βραβείο απένειμε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην αριστεία επισημαίνοντας «ότι ο υγιής ανταγωνισμός οδηγεί στην αριστεία όταν δίνουμε σε όλους τους νέους ανθρώπους τη δυνατότητα να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία. Αυτή είναι η πραγματική αρχή της ισότητας.

Ολοι να έχουν τη δυνατότητα να ξεκινήσουν από την ίδια αφετηρία κι από εκεί και πέρα να αποδείξει καθένας τις ικανότητές του. Εκεί αναδεικνύεται η πραγματική αριστεία». Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, απένειμε το Δεύτερο Βραβείο στην XBAND από το Κολλέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη που αφορούσε σε ένα wearable τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο για να παρέχει ασφάλεια στους επισκέπτες χιονοδρομικών κέντρων. Με τη σειρά του, ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης, απένειμε το Τρίτο Βραβείο στην Όμηρος Ρίχνω φως στον πολιτισμό από το 1ο ΕΠΑΛ Ασπροπύργου για τη δημιουργία προγράμματος που επιτρέπει στα άτομα με προβλήματα όρασης αγγίζοντας ένα πιστό αντίγραφο εκθέματος να ακούνε την περιγραφή του.

Πρώτος χρόνος υλοποίησης για το Bravo Schools

Η Πρωτοβουλία Bravo Schools εντάσσεται στη Παγκόσμια καμπάνια του ΟΗΕ για τη προώθηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Τον πρώτο χρόνο υλοποίησης στο πλαίσιο του Bravo Schools, αναπτύχθηκε ένας πανελλήνιος εκπαιδευτικός διαγωνισμός για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους όπου έλαβαν μέρος σχολικές μονάδες από όλη την Ελλάδα με πάνω από 500 συμμετοχές. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Bravo Schools διεξήχθη την Πέμπτη 7 Ιουνίου, στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

Ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος Νέος Πρόεδρος του ΣΕΒΕ

Η θητεία της νέας Διοίκησης του ΣΕΒΕ, όπως ορίζει το καταστατικό του Συνδέσμου, είναι διετής και θα διαρκέσει μέχρι τον Μάιο 2020. Η νέα Διοικητική Επιτροπή του ΣΕΒΕ απαρτίζεται από τους εξής: Πρόεδρος ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος ο Παναγιώτης Χασάπης, β΄Αντιπρόεδρος ο Κυριάκος Λουφάκης, Γενικός Γραμματέας ο Γεδεών Βούλης, Οικονομικός Επόπτης ο Συμεών Διαμαντίδης, Έφορος ο Πάρις Κοκορότσικος, Μέλoς ο Θωμάς Βασσάρας, Μέλος ο Αλέξανδρος Δούφος, Μέλoς ο Κωνσταντίνος Παλατιανάς.

Η ManpowerGroup συνεργάζεται με τη Data Communication

Με την υλοποίηση του έργου Premium HRM από την Data Communication διασφαλίστηκε πλήρης παρακολούθηση των εξειδικευμένων απαιτήσεων διαχείρισης του Ανθρώπινου Δυναμικού του Ομίλου ManpowerGroup, 100% αυτοματοποίηση όλων των διαδικασιών της μισθοδοσίας, ισχυρά εργαλεία reporting, καθώς και εγγύηση συνεχούς ενημέρωσης για το διαρκώς μεταβαλλόμενο νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο.

Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα υποτροφιών από τη Δέλτα

Στόχος των υποτροφιών είναι η εξειδικευμένη και βιωματική εκπαίδευση των νέων κτηνοτρόφων, με σκοπό να βελτιώσουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων όπου εργάζονται. Οι υπότροφοι νέοι κτηνοτρόφοι παρακολούθησαν εκπαιδευτικά προγράμματα διάρκειας τεσσάρων μηνών, σχετικά με τη διαχείριση της κτηνοτροφικής μονάδας. Οι υποτροφίες δόθηκαν στο πλαίσιο του «Σχεδίου Δράσης Γαία», που υλοποιεί η Δέλτα από το 2012, για τη στήριξη και τη βιώσιμη ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και ιδιαίτερα της κτηνοτροφίας, αλλά και της διαχρονικής στρατηγικής της εταιρείας για στήριξη και ενθάρρυνση των νέων. Κατά την τελετή αποφοίτησης, στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, οι υπότροφοι νέοι κτηνοτρόφοι έλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης ΙΙ και παρακολούθησαν ομιλίες από στελέχη της ΔΕΛΤΑ και της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

Η οργανική ανάπτυξη προτεραιότητα για τους CFOs στην Ελλάδα

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, 47% των CFOs στην Ελλάδα δηλώνει αισιόδοξο για τις προοπτικές της εταιρείας του και της οικονομίας σε ευρύτερο πλαίσιο, ποσοστό μεγαλύτερο κατά 9% σε σχέση με το αντίστοιχο των οικονομικών διευθυντών από το σύνολο των χωρών της Ευρώπης. Αξίζει να αναφερθεί πως το θετικό κλίμα που επικρατεί στις τάξεις των οικονομικών διευθυντών στην Ελλάδα έχει αντιστραφεί σε σχέση με πέρυσι, όπου το συγκεκριμένο ποσοστό ήταν 27%.

Παρά τη συγκρατημένη αισιοδοξία που εκφράζει η αγορά για το μέλλον, τα επίπεδα αβεβαιότητας παραμένουν εξαιρετικά υψηλά, αναδεικνύοντας την έλλειψη σταθερού περιβάλλοντος. Σε ό,τι αφορά στις προσδοκίες για τα έσοδα των εταιρειών τους, το ποσοστό της αισιοδοξίας για αύξηση αγγίζει το 68%. Αναφορικά με τις στρατηγικές κατευθύνσεις των επιχειρήσεων στην Ελλάδα για τους επόμενους 12 μήνες, σε βασική προτεραιότητα έρχεται η οργανική ανάπτυξη, ενώ ακολουθούν η μείωση λειτουργικού κόστους και η αύξηση ρευστότητας.

GDPR Academy από τις G.A. Holdings και GDPR Greece

Η GDPR Academy δημιουργήθηκε ώστε να προσφέρει με ολιστικό τρόπο, εξειδικευμένες υπηρεσίες, προσαρμοσμένες και προσανατολισμένες στις ιδιαιτερότητες των πελατών, με στόχο την προσαρμογή και τη συμμόρφωσή τους στο νέο περιβάλλον εφαρμογής του νέου Ευρωπαϊκού Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR). Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η φιλοσοφία του GDPR Academy, που περιλαμβάνει την εκτενή ενημέρωση, την εκπαίδευση, την αξιολόγηση ετοιμότητας και τη διαρκή υποστήριξη γύρω από τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται με την εφαρμογή του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού, αλλά και ο κύριος άξονας της επικοινωνιακής στρατηγικής Be Ready, ο οποίος συνοψίζει τη φιλοσοφία αυτή. Στις βασικές προφερόμενες υπηρεσίες της GDPR Academy περιλαμβάνεται η υπηρεσία GDPR Academy e-learning και η υπηρεσία GDPR Alert.

Οι εργαζόμενοι κατέχουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία εμπειρίας πελάτη

Στην έρευνα συμμετείχαν 15.000 καταναλωτές από 12 χώρες: ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αργεντινή, Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Κολομβία, Γερμανία, Ιαπωνία, Μεξικό και Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι εταιρείες χρειάζεται να  καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια προκειμένου να επιτύχουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ ανθρώπινου και τεχνολογικού παράγοντα στη διαμόρφωση εμπειρίας πελάτη. Μεταξύ άλλων, όμως, οι εργαζόμενοι κατέχουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία εμπειρίας και στην κατανάλωση.

Σε ποσοστό 71%, οι καταναλωτές θεωρούν ότι οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας επηρεάζουν σημαντικά την εμπειρία τους. Μάλιστα, μόλις το 44% πιστεύει ότι γίνονται κατανοητές οι ανάγκες του από τους εργαζομένους. Ο David Clarke, PwC Principal & Experience Consulting Leader, τόνισε ότι «οι εταιρείες δεν θα καταφέρουν να επιλύσουν τα προβλήματα που αφορούν στη δημιουργία εμπειρίας μόνο μέσω της τεχνολογίας καθώς πρόκειται απλά για το μέσο που διευκολύνει τη σύνδεση μεταξύ του προϊόντος ή της υπηρεσίας και των καταναλωτών.

Αντ’ αυτού, θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο ώστε να δημιουργήσουν μία εμπειρία που παντρεύει τη ζήτηση των καταναλωτών για τεχνολογία με την ισχυρή τους επιθυμία για αυθεντική, προσωπική αλληλεπίδραση. Δεν χρειάζεται να κοιτάξουν μακριά ωστόσο – οι εργαζόμενοι κρατούν το κλειδί για τη δημιουργία και τη διατήρηση υψηλής ποιότητας αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές».

Alba Executive MBA για την εκπαίδευση ανωτάτων στελεχών

Η παρουσίαση έγινε την Πέμπτη 7 Ιουνίου, στις εγκαταστάσεις του Alba. Το Alba Executive MBA παρουσίασαν ο ακαδημαϊκός διευθυντής, Κυριάκος Κυριακόπουλος, και η διευθύντρια του προγράμματος, Αντωνίνα Καλκαβούρα, ενώ οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τους μελλοντικούς συμφοιτητές τους. Το πρόγραμμα απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε διευθυντικά στελέχη, με τουλάχιστον 10 χρόνια προϋπηρεσίας. Η διεξαγωγή των μαθημάτων γίνεται στην αγγλική γλώσσα, δύο σαββατοκύριακα ανά μήνα, με συνολική διάρκεια τους 20 μήνες και έναρξη κάθε δεύτερο Σεπτέμβριο. Οι καθηγητές του προγράμματος προέρχονται από φημισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού, ενώ το πρόγραμμα περιλαμβάνει και ταξίδι στο εξωτερικό, σε συνεργασία με κορυφαίο πανεπιστήμιο.