Έρευνα για τα στελέχη του κλάδου των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών

Παράλληλα, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης της Deloitte, πρόβλημα για τις επιχειρήσεις παροχής χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών αποτελούν οι οικειοθελείς αποχωρήσεις ιδιαίτερα των νέων, των γυναικών και των ατόμων διαφορετικής εθνικής προέλευσης.

Στην έρευνα, με τίτλο «Talent Edge 2020: Blueprints of the new normal, Perspective from the financial services industry» συμμετείχαν περισσότερα από 300 ανώτερα στελέχη και talent managers σε επιχειρήσεις από ολόκληρο τον κόσμο- οι μισοί από τους οποίους προέρχονται από τον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

Πιο συγκεκριμένα, οι ερωτώμενοι που προέρχονται από το χώρο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών χαρακτήρισαν τον περιορισμό και τη διαχείριση του κόστους (36%) και την επέκταση στην παγκόσμια αγορά αλλά και στις αναδυόμενες οικονομίες (33%) ως κορυφαίους στρατηγικούς στόχους των επιχειρήσεών τους.

Επίσης στα σημαντικά στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας είναι ότι τα υψηλά ποσοστά ανεργίας σε παγκόσμιο επίπεδο δεν δημιούργησαν «πλεόνασμα» ικανών στελεχών. Αντιθέτως, σύμφωνα με την έρευνα, το 75% των στελεχών του κλάδου των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών προβλέπει σοβαρές ελλείψεις ταλέντων στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) ενώ το 47% αναμένει ελλείψεις σε ανώτατες διοικητικές θέσεις.

Πάντως, παρά την έλλειψη ταλαντούχων στελεχών, οι ερωτώμενοι από το χώρο δεν θεωρούν την επένδυση στην ανάπτυξη νέων ηγετών ως σημαντική στρατηγική προτεραιότητα για τους οργανισμούς τους.

Επιπλέον είναι χαρακτηριστικό ότι το 67% των στελεχών χρηματοπιστωτικών οργανισμών αξιολογεί τις στρατηγικές μετακίνησης του ανθρώπινου δυναμικού ως κύρια επιχειρηματική προτεραιότητα. Για το λόγο αυτό, τη μεγαλύτερη ανησυχία των στελεχών του κλάδου σχετικά με το ζήτημα της έλλειψης ατόμων με τα απαραίτητα προσόντα αποτελεί ο ανταγωνισμός για ταλέντα σε παγκόσμιο επίπεδο και στις αναδυόμενες αγορές.

Το επίπεδο των οικειοθελών αποχωρήσεων ως αποτέλεσμα της κρίσης είναι υψηλό. Σχεδόν οι μισοί οργανισμοί (47%) παρατήρησαν αρκετές αποχωρήσεις κατά το τελευταίο έτος, ενώ το 56% των οργανισμών αναμένει ότι οι αποχωρήσεις θα αυξηθούν μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο. Μάλιστα, ένα στα δυο στελέχη του χώρου των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών δηλώνει ότι έχει θέσει σε εφαρμογή κάποιο νέο πρόγραμμα διακράτησης.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων στην έρευνα (64%) αναμένουν αύξηση των οικειοθελών αποχωρήσεων μεταξύ των εργαζομένων που ανήκουν στη «Γενιά Υ» (κάτω των 30 ετών) και 58% πιστεύουν ότι θα παρατηρηθεί το ίδιο φαινόμενο και μεταξύ των εργαζομένων 30-44 ετών.

Επιπλέον, το 55% του δείγματος θεωρεί ότι θα αυξηθούν οι παραιτήσεις γυναικών και το 50% ανησυχεί για αποχωρήσεις εργαζομένων με διαφορετική εθνική προέλευση.

STA Ltd: εκπαιδευτικές δραστηριότητες

1) Πιστοποίηση στην μεθοδολογία INSIGHTS – (5 – 8 Δεκεμβρίου 2011),
2) Workshop «Personal Effectiveness & Communication – Προσωπική Αποδοτικότητα και Επικοινωνία» (20 Οκτωβρίου 2011),
3) Workshop «Work-Life Balance – Αποτελεσματική Στοχοθέτηση» (3 Νοεμβρίου 2011),
4) Workshop «ΤΙΜΕ Μanagement – Διαχείριση Χρόνου» (29 Νοεμβρίου 2011),
5) Workshop «Leadership Skills – Ηγεσία, Βασικές Δεξιότητες» (10 Νοεμβρίου 2011),
6) Workshop «Presentation Skills – Τεχνικές Παρουσίασης» ( 24 Νοεμβρίου 2011).

Πληροφορίες: e-mail: [email protected].

To πρώτο ανοιχτό σεμινάριο TOPAZ Management Simulation

Μια ζωντανή ανταγωνιστική αγορά από εικονικές επιχειρήσεις αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια του διήμερου σεμιναρίου και οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να διοικήσουν την δική τους εικονική επιχείρηση με στόχο την μέγιστη απόδοση και τιμή μετοχής.

Το σεμινάριο εστιάζει σε θέματα στρατηγικής, διοίκησης επιχειρήσεων, λήψης αποφάσεων, κατανόηση οικονομικών αποτελεσμάτων, γνωριμία με όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης και συνεργασίας σε ομάδα. Η δια-δραστική εκπαιδευτική δραστηριότητα Topaz στηρίζεται σε ένα πολύ σύγχρονο πρόγραμμα προσομοίωσης που αναπαραγάγει πραγματικές συνθήκες αγοράς σε ένα επιχειρησιακό περιβάλλον.

Το σεμινάριο πλαισιώνεται από εισηγήσεις συνεργατών από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Παράλληλα, οι ομάδες που περνούν την διαδικασία του simulation υποστηρίζονται από συντονιστές εξειδικευμένους στο Topaz (1 συντονιστής-facilitator ανά 2-3ομάδες).

Ημερομηνίες & χώρος διεξαγωγής των σεμιναρίων: Α. Πέμπτη 29 και Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011, Β. Πέμπτη 20 και Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011, στην PwC Training Services, Λ. Κηφισίας 260 στο Χαλάνδρι.

Πληροφορίες: www.pwc.com/gr/el/pwc-training/other/topaz-management-simulation.jhtml.

PwC’ s Training Services: English for Business

Πρόκειται για τα προγράμματα:

  • Communication Skills in English (Έναρξη Advanced Communication Skills in English: 10/10/11, Έναρξη Communication Skills in English: 20/10/11)
  • Presentation Skills in English (Έναρξη προγράμματος: 7/11/11)
  • Business Writing in English (Έναρξη προγράμματος: 26/10/11)
  • Financial English (Έναρξη προγράμματος: 11/11/11)
  • Legal English (Έναρξη προγράμματος: 19/10/11).

Τα σεμινάρια επιδοτούνται από το πρόγραμμα ΛΑΕΚ του ΟΑΕΔ (0,45%). Περισσότερες πληροφορίες στο www.pwctraining.gr.

Ελάχιστες προσλήψεις στη Βόρεια Ελλάδα

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο NGBI 500 διολίσθησε σε ακόμη πιο αρνητικό έδαφος συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2010, οπότε και απορροφούσε τους κραδασμούς από την υπαγωγή της οικονομίας σε καθεστώς στήριξης από την Τρόϊκα.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο Αύγουστο, ο NGBI 500 υποχώρησε στο -48, γεγονός που αποτυπώνει και την αγωνία των βορειοελλαδικών επιχειρήσεων, σε ό,τι αφορά στην περίοδο ύφεσης που διανύει η ελληνική οικονομία. Ιδιαίτερα δυσμενώς απάντησαν οι Βορειοελλαδίτες επιχειρηματίες στο ερώτημα για την πορεία των πωλήσεών τους τον Αύγουστο (περίοδος και θερινών εκπτώσεων), καθώς μόνον το 12% από αυτούς κατέγραψε αύξηση τζίρου, όταν τον Ιούλιο του 2011, το αντίστοιχο ποσοστό ανερχόταν στο 20%.

Το 60% αναφέρθηκε σε μείωση του τζίρου, ενώ αμετάβλητα αρνητικές είναι οι απαντήσεις των επιχειρηματιών, που συμμετείχαν στην έρευνα, όσον αφορά στο θέμα της απασχόλησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν πως προτίθενται να κάνουν προσλήψεις είναι ιδιαίτερα χαμηλό και ανέρχεται μόλις στο 2%.

Εξάλλου, το ότι δε διαφαίνεται «φως στο τούνελ», αποδεικνύεται και από τις προβλέψεις των επιχειρηματιών για το επόμενο εξάμηνο, καθώς το 61% εκτιμά ότι η κατάσταση θα χειροτερεύει, ενώ το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 44% τον περασμένο Ιούνιο.

Workshop θετικής ενέργειας και αυτοπεποίθησης

Great Life Workshop, Be Positive Be Confident, και η Αξία σου είναι τα ονόματα των σεμιναρίων που έχουν παρακολουθήσει πάνω από 600 συμμετέχοντες. To επόμενο σεμινάριο της Uniqueness Development Group, το Be Positive Be Confident, θα γίνει το Σάββατο 15 Οκτωβρίου στο Capsis Cultural Center. Εισηγήτρια είναι η Τζιλ Δούκα MBA, ACC ιδρύτριας της Uniqueness Development Group.

Ο στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να γεμίσουν με θετική ενέργεια και αυτοπεποίθηση επικεντρωμένοι στο μοναδικό ίσως πράγμα που μπορεί κάποιος να ελέγξει πραγματικά – τον ίδιο του τον εαυτό. Το σεμινάριο έχει περιορισμένες θέσεις και μπορεί να επιδοτηθεί από το ΛΑΕΚ Ο,45.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.uniquenessdevelopmentgroup.com/workshops/now.

Απολύσεις 40.000 εργαζομένων εξετάζει η BofA

Το συνολικό εργατικό δυναμικό της τράπεζας ανέρχεται σε 280.000. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στελέχη του διοικητικού συμβουλίου της BofA συναντήθηκαν στην πόλη Σάρλοτ, στη Βόρεια Καρολίνα, όπου εδρεύει η τράπεζα και αναμένεται να συναντηθούν εκ νέου σήμερα για να λάβουν οριστικές αποφάσεις για τις περικοπές, μετά από πέντε μήνες σχετικών συζητήσεων.

Η Wall Street Journal αναφέρει πως οι προτάσεις για τη μείωση των θέσεων εργασίας ξεπερνά την τελευταία ανάλογη κίνηση της BofA, το 2008, όταν είχε ανακοινώσει 30.000-35.000 μειώσεις μέσα σε τρία χρόνια. Η κίνηση εκείνη είχε αφορμή την οικονομική επιβράδυνση και την εξαγορά της εταιρείας Merrill Lynch & Co.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η εφημερίδα Charlotte Observer έγραψε ότι στελέχη της BofA συζητούν σχέδια για την μείωση του εργατικού δυναμικού της τράπεζας κατά άλλες 25.000-30.000 θέσεις εργασίας. Τράπεζες στις ΗΠΑ και στην ΕΕ έχουν ανακοινώσει φέτος πάνω από 70.000 απολύσεις ή/και μειώσεις θέσεων εργασίας, οι περισσότερες από αυτές σε μια περίοδο τριών ως τεσσάρων ετών.

Sanofi – Aventis: 9.500 απολύσεις στο επόμενο τρίμηνο

Ο CEO του φαρμακευτικού κολοσσού, Chris Viehbacher, ενημέρωσε τους μετόχους για τις περικοπές σε μία εκτενή παρουσίαση 201 σελίδων που έγινε στη Νέα Υόρκη. Παρότι η παρουσίαση δεν ανέφερε ακριβώς τον αριθμό του συνολικού εργατικού δυναμικού της εταιρείας που θα απολυθεί, περιέγραψε επακριβώς μεγάλες περικοπές σε ποικίλα γραφεία της σε όλο τον πλανήτη.

Η λήξη της πατέντας αρκετών φαρμακευτικών σκευασμάτων που παρασκευάζει και προωθεί στην αγορά ο όμιλος, έχουν κορυφώσει τον ανταγωνισμό από εταιρείες γενοσήμων και φθηνών φαρμακευτικών παρασκευασμάτων, που εποφθαλμιούν ένα μερίδιο από την πίτα των 778 εκατομμυρίων ευρώ που εισέπραξε η Sanofi μόνο στο δεύτερο τρίμηνο του 2011, παρά τις μειωμένες πωλήσεις του ομίλου κατά το ίδιο διάστημα.

Σταθερή η ανεργία στις ΗΠΑ

Εκτιμάται πως το κλίμα αβεβαιότητας που κυριάρχησε στη διάρκεια του Αυγούστου στη χώρα, απέτρεψε τις επιχειρήσεις από το να πραγματοποιήσουν νέες προσλήψεις. Πλέον η πίεση μεταφέρεται στη μεριά της Κεντρικής Τράπεζας της χώρας, Fed, που καλείται να βρει νέα μέτρα στήριξης της οικονομίας.

Almi Tankers S.A.: πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο Investors in People

Το Investors in People (IIP) είναι το πρώτο ποιοτικά πρότυπο που εστιάζει στο Ανθρώπινο Δυναμικό. Βοηθά τις επιχειρήσεις να διαφοροποιηθούν και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μέσω της αποτελεσματικής διαχείρισης και ανάπτυξης των εργαζομένων.

Δημιουργήθηκε το 1990 με πρωτοβουλία της Βρετανικής Κυβέρνησης και των ανερχόμενων βρετανικών επιχειρήσεων και οργανισμών. Δραστηριοποιείται σε 50 χώρες παγκοσμίως και έχει υιοθετηθεί από περισσότερες από 70.000 επιχειρήσεις και οργανισμούς. Σκιαγραφεί ένα πλαίσιο αρχών που στοχεύουν στη βελτίωση της επιχειρηματικής επίδοσης και ανταγωνιστικότητας μέσω ενός οργανωμένου συστήματος θεμελίωσης των στρατηγικών στόχων της εταιρείας σε συνάρτηση με το ρόλο που διαδραματίζει η εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων.

Η Almi Tankers S.A. αναγνωρίζει τον καταλυτικό ρόλο που διαδραματίζει το ανθρώπινο δυναμικό στην επίτευξη των στρατηγικών της στόχων και γι’ αυτό το λόγο η σταδιακή υιοθέτηση των αρχών του προτύπου IIP, η ουσιαστική εφαρμογή αυτών και κατ’ επέκταση η πιστοποίηση των διαδικασιών της σύμφωνα με το πρότυπο αυτό, ήταν ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της εταιρείας.

Μιλώντας για το θεσμό του IIP, ο διευθυντής του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού, Capt. Στυλιανός Δημουλέας, μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Το πρότυπο IIP ωφελεί κάθε επιχείρηση υποστηρίζοντας και καλλιεργώντας το πνεύμα της συνεχούς βελτίωσης. Για εμάς, η επιτυχία της πιστοποίησης είναι μια τρανταχτή απόδειξη ότι το ανθρώπινο δυναμικό μας αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα στη λειτουργία της εταιρείας. Οι αρχές του προτύπου στο σύνολό τους αποτελούν υπόδειγμα πρακτικών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Η επένδυση της εταιρείας στο ανθρώπινο δυναμικό της και οι απαιτήσεις της ως προς την ανάπτυξη και την εξέλιξη των ανθρώπων της συντονίζονται απόλυτα με τα παρεχόμενα κίνητρα για περαιτέρω καλλιέργεια και ανάπτυξη των γνώσεων και δεξιοτήτων των ανθρώπων με απώτερο στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας της εταιρείας».