Business Breakfast από την SpenglerFox Ελλάδας

Ο M. Hamill παρουσίασε τις επικρατούσες τάσεις κινητικότητας ταλέντων παγκοσμίως και τις αντίστοιχες μελλοντικές εξελίξεις ενώ η Mary Kramer, Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Γραφείου και Περιφερειακή Διευθύντρια Βαλκανίων εστίασε περισσότερο στη γεωγραφική μας περιοχή καθώς και στην αυξημένη μετακίνηση Ελλήνων στελεχών προς το εξωτερικό.

Στο δεύτερο κομμάτι της εκδήλωσης έγινε συζήτηση με θέμα «Προσέλκυση, Διατήρηση, και Παρακίνηση Ταλέντων υπό Δύσκολες Συνθήκες» με τη συμμετοχή σε πάνελ υψηλόβαθμων στελεχών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε τέσσερις βασικούς κλάδους: Χρηματοοικονομικό (Αγγελική Χριστοφίδου, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού – Citibank), Υγείας (Ιφιγένεια Τάρου, Γενική Διευθύντρια – Covidien), Βιομηχανίας (Σίσσυ Αμβροσιάδου, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού – S&B Industrial Minerals) και Λιανικής (Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής – Adidas).

Ο αυξανόμενος ρυθμός μετακίνησης ταλέντων σε ευρύτερες γεωγραφικά περιοχές με αποτέλεσμα τη σταδιακή διεύρυνση και παγκοσμιοποίηση της αγοράς εργασίας καθώς και η σπουδαιότητα της επικοινωνίας σε όλα τα επίπεδα κάθε οργανισμού σε δύσκολους καιρούς αποτελούν τα βασικά πορίσματα της παρουσίασης και του διαλόγου που ακολούθησε. Με κινητήριο δύναμη τη θετική ανταπόκριση των συμμετεχόντων, η SpenglerFox Ελλάδος θα επαναλάβει στο μέλλον παρόμοιες εκδηλώσεις ανταποκρινόμενη κάθε φορά στις εκάστοτε ανάγκες και επιθυμίες της αγοράς.

Χρήση επικίνδυνων ουσιών στους χώρους εργασίας

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010, στο αμφιθέατρο «Γιάννος Κρανιδιώτης»του Υπουργείου Εξωτερικών, Ακαδημίας 1, Αθήνα, από 08:30 π.μ. έως 16:00 μ.μ. και περιλαμβάνει σχετικές εισηγήσεις ειδικών επιστημόνων, εργοδοτών και εργαζομένων.

Η ημερίδα πραγματοποιείται στο πλαίσιο της «Εκστρατείας ενημέρωσης και ελέγχων για την εκτίμηση του κινδύνου κατά τη χρήση επικίνδυνων ουσιών στους χώρους εργασίας» την οποία διοργανώνει το Σ.ΕΠ.Ε. σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανώτερων Επιθεωρητών Εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SLIC). Η συγκεκριμένη εκστρατεία αφορά τους εξής τομείς δραστηριότητας: Ξυλουργεία και επιπλοποιεία, συνεργεία αυτοκινήτων, βιομηχανικός και στεγνός καθαρισμός και αρτοποιεία και περιλαμβάνει α) Τη φάση της ενημέρωσης εργοδοτών, εργαζομένων και των λοιπών εμπλεκομένων (διανομή έντυπου υλικού, διαδίκτυο, ενημερωτικές εκδηλώσεις) και β) Τη φάση των επιθεωρήσεων σε χώρους εργασίας η οποία θα πραγματοποιηθεί την περίοδο Σεπτεμβρίου- Δεκεμβρίου 2010. Οι στόχοι της εκστρατείας είναι η ευαισθητοποίηση εργοδοτών και εργαζομένων και η συμμόρφωση με ένα ελάχιστο απαιτήσεων πρόληψης και προστασίας κατά τη χρήση επικίνδυνων ουσιών στους χώρους εργασίας, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των επαγγελματικών νόσων.

Η ημερίδα διοργανώνεται με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Ευρωπαϊκών Μελετών (ΕΚΕΜ) και της Ένωσης Ελλήνων Χημικών.

Μεταπτυχιακοί Φοιτητές πρώτευσαν σε Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Επιχειρηματικού Σχεδίου

Το ALBA, συμμετέχοντας από το 2001, έχει λάβει τα περισσότερα βραβεία (3 πρώτα, 2 δεύτερα και ένα τρίτο) ενώ είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό ίδρυμα από την Ελλάδα που έχει μέχρι σήμερα προσκληθεί στο διαγωνισμό.

Η νικήτρια ομάδα του ALBA – υπό την επίβλεψη του Δρος Βασίλη Θεοχαράκη, Αναπληρωτή Καθηγητή Marketing και Επιχειρηματικότητας – πρότεινε ένα επιχειρηματικό σχέδιο για την ανάπτυξη καινοτόμων και εύχρηστων συσκευών για άτομα με προβλήματα όρασης. Οι συσκευές στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων αυτών, όπως για παράδειγμα, το ειδικό λειτουργικό ρολόι που εντοπίζει αντικείμενα και αναπαράγει συγκεκριμένους αναγνωρίσιμους ήχους για κάθε ένα από αυτά.

Ο Διαγωνισμός European Business Plan of the Year είναι ο μακροβιότερος ευρωπαϊκός διαγωνισμός επιχειρηματικού σχεδίου. Θεσμοθετήθηκε το 1993 και στόχο έχει να ενθαρρύνει την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν ομάδες φοιτητών από κορυφαίες Ευρωπαϊκές Σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων, μόνον κατόπιν προσκλήσεως.

Ενημέρωση από την iCon για Ευέλικτες Εμπλουτισμένες Σπουδές

Τα προαναφερθέντα προγράμματα προσφέρονται στην Ελλάδα σε ευέλικτες μορφές, με τη συνεχή υποστήριξη της iCon (www.icon.gr) έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες εργαζομένων και μη, σε οποιοδήποτε μέρος βρίσκονται. Η παρουσίαση έγινε στο εκπαιδευτικό κέντρο της iCon στην Αθήνα, στην οδό Δημητρακοπούλου 49Α ενώ θα ακολουθήσει και δεύτερη εκδήλωση ενημέρωσης την Τετάρτη 7 Ιουλίου στις 19:00. Παρουσίαση για τα προγράμματα των Βρετανικών Πανεπιστημίων θα πραγματοποιηθεί και στη Θεσσαλονίκη στις 29/6 (ώρα 18:00) στα γραφεία της iCon – Μητροπόλεως 34 (Πλατεία Αριστοτέλους).

Ο Christian Majgaard στην Αθήνα

Ο 21ος αιώνας, ήδη, γνωρίζει και θα γνωρίσει τεράστιες ανατροπές στη διοίκηση των επιχειρήσεων και των οικονομιών καθώς και στους συντελεστές που διαμορφώνουν τις παραγωγικές συνθήκες. Οι πελάτες άλλαξαν και αλλάζουν καθημερινά. Νέα μοντέλα σκέψης και καταναλωτικής συμπεριφοράς υιοθετούνται. Η νέα πραγματικότητα επιβάλλει μεγάλες αλλαγές στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων και μια νέα στρατηγική στην αντιμετώπιση και ικανοποίηση των αναγκών και  των επιθυμιών του πελάτη.

Σε αυτήν την ημερίδα ο Christian Majgaard, θα παρουσιάσει το «νέο κόσμο», των καταναλωτών, θα αναδείξει επιτυχημένες στρατηγικές μάρκετινγκ και θα εξηγήσει τα «πώς» και τα «γιατί» της νέας αυτής τάσης, μέσα από ένα μοντέλο που ονομάζει «Original Success Formula». Για περισσότερες πληροφορίες: Άννα Νικολακοπούλου, υπεύθυνη ΕΙΜ, τηλ: 210 21.12.000 (εσωτ. 708), email: [email protected]

ΕΕΔΕ: Εκδήλωση για το Μέλλον της Ηγεσίας

Προσκεκλημένος ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο Emmanuel Gobillot, που έχει χαρακτηριστεί ως «ο πρώτος γκουρού ηγεσίας για τη γενιά του MySpace» και ως «η φρεσκότερη φωνή στην ηγεσία σήμερα». Ο E. Gobillot, στο πλαίσιο της ομιλίας τους τόνισε ότι ένας ηγέτης πρέπει να μοιράζεται τις εμπειρίες του με τους συνεργάτες του ώστε να νιώθουν και οι ίδιοι πιο δυνατοί και πιο ικανοί στο να επιτελέσουν το έργο τους.

Επίσης, επεσήμανε ότι η αξιολόγηση, πρέπει να επικεντρώνεται στο τι μέλλει γενέσθαι και όχι στη λεπτομερή ανάλυση λαθών του παρελθόντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι κύριος άξονας της παρουσίασής του ήταν τα 3 ερωτήματα που πρέπει ανά πάσα στιγμή ένας ηγέτης να θέτει στον εαυτό του: ποιος είναι ο στόχος της ηγεσίας του, ποιες αξίες πρεσβεύει ο ίδιος και τι είναι αυτό που θα κάνει κάποιον να τον εμπιστευτεί σαν ηγέτη.

Public Speaking & Personal Impact

Το σεμινάριο θα γίνει από την ειδικό σε θέματα αυτοπροβολής και ηγεσίας Celeste Neelen, στην αίθουσα εκπαίδευσης της εταιρείας Piscines Ideales, στην Πεύκη.

Η εκδήλωση συμβαδίζει με τον πρωταρχικό σκοπό του δικτύου που σύμφωνα με την Πρόεδρο, Αλεξία Μαίρη Τζωρτζάκη, είναι η προαγωγή της πολυμορφίας στη διοίκηση, μιας και η ισορροπία φύλου στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας οδηγεί αποδεδειγμένα σε βιωσιμότητα, μεγαλύτερα κέρδη και αποτελεσματικότερο χειρισμό των κρίσεων.

Λόγω μικρής χωρητικότητας της αίθουσας υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των συμμετεχόντων οπότε η δήλωση συμμετοχής είναι απαραίτητη στο 210-3636568 είτε στο [email protected]. Η τιμή συμμετοχής είναι 15 ευρώ για τα μέλη του δικτύου και 20 ευρώ για μη μέλη.

Πράσινη Επιχειρηματικότητα

Στο πλαίσιο ανάπτυξης πρωτοβουλιών, για την ενίσχυση της Πράσινης Επιχειρηματικότητας και πράσινων θέσεων εργασίας, η ομάδα του CSE διοργάνωσε το συγκεκριμένο Forum για την προβολή καλών πρακτικών αλλά και ιδεών που σχετίζονται άμεσα με την ανάπτυξη της πράσινης επιχειρηματικότητας. Στο Forum παρουσιάστηκε η νέα πρωτοβουλία του CSE, το GREEN ACADEMY που έχει ως στόχο την παροχή εκπαίδευσης για τους πράσινες επιχειρηματίες.

Στο Forum χαιρετισμούς απεύθυναν ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς, Γιάννος Λιβανός και η Γενική Διευθύντρια του Σωματείου Επιχειρηματικότητα Νέων/Junior Achievement Greece, Ελένη Μαυρικάκη, ενώ χορηγός επικοινωνίας ήταν το ECONEWS. Στο FORUM συμμετείχαν πράσινες επιχειρήσεις, start-ups, και νέα άτομα με καινοτόμες λύσεις σε αντιπροσωπευτικούς τομείς της οικονομίας, με κύριο πλεονέκτημα: την ανακάλυψη, εκτίμηση και αξιοποίηση καινοτόμων πρακτικών που προστατεύουν το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία/ηθική (Triple Bottom Line).

Σε υψηλό 10ετίας η ανεργία

Το ποσοστό ανεργίας των γυναικών ανήλθε στο 15,5%, σημαντικά υψηλότερο από αυτό των ανδρών, το οποίο διαμορφώθηκε στο 9,0%. Ηλικιακά, το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στους νέους 15-29 ετών (22,3%) ενώ για νέες γυναίκες το αντίστοιχο ποσοστό φθάνει στο 27,4%. Ως προς το επίπεδο εκπαίδευσης, το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται σε όσους δεν έχουν πάει καθόλου σχολείο (18,1%), σε όσους έχουν απολυτήριο τριτάξιας μέσης εκπαίδευσης (14,0%) και στους απόφοιτους ανώτερης τεχνολογικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (13,4%).

Το χαμηλότερο ποσοστό (7,1%) παρατηρείται στους πτυχιούχους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε όσους έχουν διδακτορικό ή μεταπτυχιακό (7,4%). Εν τω μεταξύ, το ποσοστό των «νέων ανέργων», δηλαδή όσων εισέρχονται για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας αναζητώντας απασχόληση, ανέρχεται στο 23,6% του συνόλου των ανέργων ενώ οι μακροχρόνια άνεργοι (αυτοί που αναζητούν από 12 μήνες και άνω εργασία, ανεξάρτητα αν είναι «νέοι» ή «παλαιοί» άνεργοι), αποτελούν αντίστοιχα το 44,6%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 βρήκαν απασχόληση 85.244 άτομα, τα οποία ήταν άνεργα πριν από ένα έτος.

Παράλληλα, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, 65.734 άτομα μετακινήθηκαν από τον οικονομικά μη ενεργό πληθυσμό σε θέσεις απασχόλησης. Αντίθετα, 132.356 άτομα, τα οποία ένα χρόνο πριν ήταν απασχολούμενα, σήμερα είναι άνεργα και άλλα 77.349 άτομα που ήταν απασχολούμενα, είναι πλέον οικονομικά μη ενεργά.

Επιπλέον, 92.061 άτομα, που πριν ένα έτος ανήκαν στον οικονομικά μη ενεργό πληθυσμό, εισήλθαν στην αγορά εργασίας αναζητώντας απασχόληση, αλλά είναι άνεργα. Το ποσοστό μερικής απασχόλησης παραμένει χαμηλό και ανέρχεται στο 6,4% των απασχολουμένων. Από το υποσύνολο αυτό των εργαζομένων το 50,5% έκανε αυτή την επιλογή διότι δεν μπόρεσε να βρει πλήρη απασχόληση, ενώ το 7,3% διότι φροντίζει μικρά παιδιά ή εξαρτώμενους ενήλικες. Το ποσοστό των μισθωτών, το οποίο εκτιμάται σε 63,5%, εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία ανέρχεται στο 80% του συνόλου των απασχολουμένων.

HR Breakfast Interactive workshop από τη Randstad Hellas

Η εξειδίκευση της Randstad σε Προγράμματα Επαγγελματικής Επανατοποθέτησης (Outplacement) της δίνει τη δυνατότητα να διαπιστώσει τις συνέπειες των διαφόρων χειρισμών της ανακοίνωσης της λήξης συνεργασίας, τόσο από τη σκοπιά του αποχωρούντα / Outplacement συμμετέχοντα όσο και από τη μεριά του στελέχους που ανακοινώνει τη λήξη.

Στόχος του workshop, στο οποίο παρευρέθησαν πάνω από 160 στελέχη, από διάφορους κλάδους, από όλη την Ελλάδα, ήταν να παρουσιαστεί στους συμμετέχοντες η διαχείριση της ανακοίνωσης λήξης συνεργασίας και οι πιθανές επιπτώσεις της. Στο πλαίσιο αυτό, αν και αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχουν ιδανικές λύσεις, η Randstad παρουσίασε τη σημασία μιας σωστής προετοιμασίας καθώς και λάθη που μπορούν να αποφευχθούν από την εταιρεία και το στέλεχος που ανακοινώνει τη λήξη συνεργασίας.

Επιπλέον, έγινε αναφορά σε σημεία του σεμιναρίου που παρέχουν στους Διευθυντές Προσωπικού και στα στελέχη πρώτης γραμμής («Breaking the Bad News» ®) και σε συγκεκριμένες εμπειρίες τους με συμμετέχοντες από τα προγράμματα Outplacement. Τέλος, η Λ. Καρακατσάνη, Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού της UCB Hellas και δύο στελέχη που συμμετείχαν σε προγράμματα Outplacement παρουσίασαν την εμπειρία τους αναφορικά με τα προγράμματα Outplacement της Randstad.