Εurostat: Κάτω του μέσου όρου της Ε.Ε. η πτώση της απασχόλησης στην Ελλάδα

Κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης κινούνται για την Ελλάδα οι απώλειες στο κομμάτι της απασχόλησης, ως αποτέλεσμα των μέτρων στήριξης 5,8 δισ. ευρώ προς επιχειρήσεις και εργαζόμενους από την έναρξη της πανδημίας. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα είχε το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2019, μείωση της απασχόλησης κατά 1,5% έναντι 1,9% στον μέσο όρο της Ευρωζώνης και 1,6% στον μέσο όρο της Ε.Ε. Η Ισπανία είχε το ίδιο τρίμηνο μείωση της απασχόλησης κατά 4,2%, η Ιταλία 1,8% και η Πορτογαλία είχε μείωση της απασχόλησης κατά 0,6%. Αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη της απασχόλησης για το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2019 όταν στη χώρα μας αυξάνεται η εποχική απασχόληση λόγω του τουρισμού. Την προηγούμενη χρονιά, λόγω της πτώσης κατά 77% στον τζίρο του τουρισμού, η Ελλάδα είχε το τρίτο τρίμηνο την υψηλότερη ύφεση εντός ΕΕ (έφτασε το 10,5% του ΑΕΠ).

Την ίδια περίοδο είχαμε ύφεση 4,1% του ΑΕΠ σε μέσα επίπεδα στην Ευρωζώνη και 4% της ΕΕ. Ωστόσο η Ελλάδα είχε σε ετήσια βάση μείωση της απασχόλησης 1,6%, ενώ η Ευρωζώνη είχε μείωση 2,1% και η Ε.Ε. είχε 2%. Η Ισπανία σε ετήσια βάση για το ίδιο διάστημα, είχε το ίδιο τρίμηνο μείωση της απασχόλησης κατά 5,2%, η Ιταλία 2,6% και η Πορτογαλία είχε μείωση 2,5%. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, την περίοδο του πρώτου Ιockdown, η μείωση της απασχόλησης ήταν 3% όταν σε μέσα επίπεδα η Ευρωζώνη είχε μείωση της απασχόλησης 2,9% και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης είχαμε μείωση της απασχόλησης κατά 2,7%. Η Ισπανία είχε το ίδιο διάστημα μείωση της απασχόλησης 7,6%, η Ιταλία 3,7% και η Πορτογαλία 3,4%. Το πρώτο τρίμηνο του 2020 η Ελλάδα λόγω της δυναμικής της οικονομίας που είχε αναπτύξει από το τέλος του 2019, είχε αύξηση της απασχόλησης σε ετήσια βάση κατά 0,8% έναντι αύξησης 0,4% και για την Ευρωζώνη και για την ΕΕ. Τους τρεις πρώτους τρεις μήνες του 2020 η Ισπανία είχε αύξηση της απασχόλησης 0,2%, η Ιταλία είχε μείωση της απασχόλησης 0,2% και η Πορτογαλία είχε μείωση κατά 0,4%.

Deloitte Academy: Νέος κύκλος σεμιναρίων επαγγελματικής επιμόρφωσης

H Deloitte Academy λανσάρει έναν νέο κύκλο σεμιναρίων επαγγελματικής επιμόρφωσης που εστιάζει σε επίκαιρα ζητήματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις και τα στελέχη. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται πλέον διαδικτυακά και συνδυάζουν την πρακτική εκπαιδευτική εμπειρία με τις σύγχρονες τεχνικές μάθησης. Ο νέος κύκλος των σεμιναρίων καλύπτει ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών θεμάτων που εστιάζουν σε Λογιστική, Φορολογία, Χρηματοοικονομική, Δίκαιο, Ανθρώπινο Δυναμικό, Διαχείριση Εταιρικού Κινδύνου, Ανάπτυξη Επαγγελματικών Δεξιοτήτων.

Με αφορμή την έναρξη του νέου κύκλου εκπαιδευτικών μαθημάτων και σεμιναρίων, η επικεφαλής του προγράμματος της Deloitte Academy, Ευτυχία Πηλίγκου ανέφερε: «Οι συνεχείς αλλαγές στο ρυθμιστικό περιβάλλον, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η παγκοσμιοποίηση είναι οι νέες σταθερές στον κόσμο των επιχειρήσεων διαμορφώνοντας ένα δυναμικό περιβάλλον που απαιτεί ετοιμότητα και ευελιξία. Η νέα σειρά εκπαιδευτικών μαθημάτων και σεμιναρίων που σχεδιάστηκε ανταποκρίνεται πλήρως στην ανάγκη συνεχούς βελτίωσης, συμπλήρωσης και αναβάθμισης των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των επαγγελματιών για την προσαρμογή τους στο ραγδαία μεταβαλλόμενο επαγγελματικό περιβάλλον». Το επόμενο σεμινάριο της Deloitte Academy έχει προγραμματιστεί για τις 17 Μαρτίου και έχει θέμα «Βασικές αρχές Κυβερνοασφάλειας στην καθημερινότητά μας».

Έλενα Παπαδοπούλου, OTE: «Η νέα κανονικότητα είναι η αλλαγή»

Σημαντικές τοποθετήσεις της Chief Human Resources Officer του Ομίλου στο 24ο HR Symposium της KPMG

Στις προκλήσεις της πανδημίας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου ΟΤΕ και τις μελλοντικές προκλήσεις του HR, αναφέρθηκε η Chief Human Resources Officer Ομίλου ΟΤΕ, Έλενα Παπαδοπούλου, κατά τη διάρκεια του 24ου HR Symposium της KPMG, μέσα από τη συμμετοχή της στο πάνελ με τίτλο «Ο τρόπος που θα εργαζόμαστε: Πώς το HR προετοιμάζει την “επόμενη μέρα” ή το αύριο είναι ήδη εδώ;». Όπως ανέφερε η επικεφαλής Ανθρωπίνου Δυναμικού του Ομίλου ΟΤΕ, τον Μάρτιο του 2020, μέσα σε μια νύχτα, ο Όμιλος εφάρμοσε επιτυχώς το μοντέλο της τηλεργασίας για 13.000 εργαζόμενους, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 80% του συνόλου των εργαζομένων του, ενώ την ίδια στιγμή έδωσε άμεσα λύσεις και για τους περίπου 3.000 ανθρώπους της που εργάζονταν στην πρώτη γραμμή. «Βάλαμε προτεραιότητά μας την ασφάλειά των ανθρώπων μας. Πήραμε αυστηρά μέτρα προστασίας και προφύλαξης, προμηθευτήκαμε υγειονομικό εξοπλισμό και δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση και την εκπαίδευσή τους. Για εμάς, οι άνθρωποί μας αποτέλεσαν τους καθημερινούς ήρωες της πανδημίας. Ως εταιρεία, αναγνωρίσαμε έμπρακτα την συνεισφορά τους στη δύσκολη αυτή περίοδο, τόσο για την ίδια την εταιρεία, όσο και για την κοινωνία».

«Η τηλεργασία δεν είναι φαινόμενο της πανδημίας»

Σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου ΟΤΕ, η Ελ. Παπαδοπούλου τόνισε: «Στον Όμιλο ΟΤΕ είχαμε ξεκινήσει εδώ και χρόνια τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό και η πανδημία μας βρήκε έτοιμους. Χάρη στην προετοιμασία μας, μπορέσαμε να προσαρμόσουμε άμεσα τον τρόπο λειτουργίας μας και τελικά, ενώ είχαμε μεγάλη φυσική απόσταση, νιώσαμε πιο κοντά από ποτέ». Σε ερώτηση σχετικά με την τηλεργασία, η Ελ. Παπαδοπούλου ανέφερε πως δεν αποτελεί φαινόμενο της πανδημίας, αλλά ένα μοντέλο εργασίας που ήρθε για να μείνει. Θα λειτουργεί ως κομμάτι ενός υβριδικού σχήματος που θα συνδυάζει απομακρυσμένη και δια ζώσης εργασία. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι υπάρχει άμεση ανάγκη ρύθμισης της τηλεργασίας, η οποία θα προβλέπει την ευελιξία, τόσο στον εργαζόμενο, όσο και στον εργοδότη, σε αυτό το νέο περιβάλλον εργασίας.

«Μονόδρομος η διαρκής εκπαίδευση και η διατήρηση της εμπιστοσύνης»

Μιλώντας για την «επόμενη μέρα», η επικεφαλής Ανθρωπίνου Δυναμικού του Ομίλου ΟΤΕ επεσήμανε ότι: «το disruption της πανδημίας, μας έφερε γρήγορα μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση από όλες: την αιφνίδια ριζική αλλαγή, που ενισχύεται από την νέα ψηφιακή εποχή και επηρεάζει όλες τις επιχειρήσεις και όλους τους κλάδους. Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο οι εταιρείες θα πρέπει να αλλάζουν και να αξιοποιούν τις νέες ευκαιρίες που εμφανίζονται. Η αλλαγή γίνεται πλέον ανάγκη για επιβίωση και αποτελεί τη νέα πραγματικότητα». Και συμπλήρωσε: «Ως άνθρωποι του HR, θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη βαρύτητα στη συνεχή εκπαίδευση των εργαζομένων και στη διατήρηση του υψηλού επιπέδου εμπιστοσύνης που αναπτύξαμε μαζί τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας. Θα πρέπει να είμαστε δίπλα τους, υποστηρίζοντάς τους, στο disruption που φέρνει η τεχνολογία. Εμείς θα είμαστε οδηγοί στις αλλαγές που έρχονται».